mielipiteitä näistä nimistä

jadette

Nooa Noel Benjami / Nooa Nemo Benjami
Joona Jimi Viljami / Joona Timi Viljami

Odessa Ada Amadea
Vanessa Viia/Vilja/Vieno Vanilja
Vanessa Viia/Vilja/Vieno Olivia
Lumi Kirsikka
Lumi Lilja (Loviisa)

Tiedän, tiedän nimet ovat hieman erikoisempia, mutta haluaisin silti asiallisia mielipiteitä, en haukkumista tai pahaa mieltä..

18

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gil

- minusta kaksi N-alkuista liikaa. Nooa tai Nemo. Noel vain jouluvauvalle. Kaikki hyviä! :)

- mi-mi ei hyvä. Jimi ja Timi ketjusta pois. Viljami näistä paras.

Odessa Ada Amadea

- Tulee Kurri-Forsmanin tytär mieleen Odessasta. Kaunis on, en kiellä, mutta vieras ja hieman outo, ellei lapsella sitten jotain suhdetta kaupunkiin. Ada Amadea ok, molemmissa ADA, mutta menköön. Amadea on kaunis nimi korvaan ja merkitykseltäänkin. Virkistävä vaihtoehto jo kuluneelle -silti kauniille- Amandalle

- Taidat tykätä näistä NN VV nimistä? Tää on aika hieno, kunhan ei kolmatta samalla laita. Kaikki sopii. Vilja hyvistä paras. (Vienokin tässä toimii ihanasti). Ehdokkaiden aatelia. :)

- No tässä on sitten se yksi V liikaa. Kaikki kauniita nimiä. Olivia kärsii inflaatiosta. Liika on liikaa. Joku noista lyhyistä Vanessa riittää.

Lumi Kirsikka

- Oikein viehättävä! Talvilapselle ihan nappinimi. Sadun henkeä tässä. :)

Lumi Lilja (Loviisa)

- Erittäin kaunis tämäkin! Ja tähän saa sen Loviisankin istumaan kolmanneksi. Tykkään. :)

Hienoja nimiaihioita ja valmiita nimiä siinä. Näistä olisi vaikea valita.

• mielipideautomaatti

Nooa Noel Benjami / Nooa Nemo Benjami => Näistä jälkimmäinen parempi. Noel ei oikein iske...Voisko Benjami olla Benjamin?

Joona Jimi Viljami / Joona Timi Viljami=> Jimi parempi kuin Timi, sopii kivasti Joonan kanssa "JJ".

Odessa Ada Amadea=> Aika dee-pitoinen nimi, mutta oikein kaunis.

Vanessa Viia/Vilja/Vieno Olivia => Viiasta en oikein tykkää, Vilja ja Vieno molemmat tosi kivasti käy näihin. Vieno ehkä vähemmän käytetty nykyjään, joten sillä siten puolensa.Viljassa ja Vaniljassa molemmissa "ilja"-loppu vähän häiritsee. Mutta VVV-sarja miellyttää enemmän kuin Olivia... joten Vanessa Vieno Vanilja kaikista paras näistä.

Lumi Kirsikka
      Lumi Lilja (Loviisa)=> Kauniita molemmat, viimeinen ehdottomasti Loviisan kanssa.

• Ellinoora

Nooa Nemo Benjamin - Nooa on tosi kiva nimi, kuten myös Noel, mutta eivät sovi samaan nimeen, siksi Nooa Nemo. Benjami loppuu töksähtäen kesken, mutta Benjamin on hyvä, komea nimi. Nemo on muuten aikasta veitikas nimi, enpä ole ennen siihen törmännyt lapsen nimessä.

Joona Jimi Viljami - Joona Jimi sopii hyvin JJ:n vuoksi, paremmin kuin Joona Timi. Viljami sopii mukvasti perään, se on lupsakkaan reipas nimi.

Poikein nimistä paras oli Nooa Nemo Benjamin.

Odessa Aada Amadea - Amadea on minun korvaani liian outo, Amandasta taas tykkäisin. Odessa ja Aada ovat molemmat kauniita nimiä, mutta noin nimessä on kovin paljon D:tä. Odessa Anna Amanda?

Vanessa Vilja Vanilja - Vilja sopii parhaiten tuohon keskelle. Vanessa ja Vilja ovat kauniita nimiä, Vanilja taasen... en oikein nimeksi sitä lue, mutta ei liian paha.

Vanessa Vilja Olivia - loistava nimi!

Lumi Kirsikka tai Lumi Lilja Loviisa - Lumi nimestä (Lumesta vai Lumista) en tykkää. Kuitenkin Lumi Lilja Loviisa on hyvä ja sointuva nimi. Lilja on yksi suosikkinimistäni, todella ihana.

Tyttöjen nimistä Vanessa Vilja Olivia oli paras, oikein onnistunut nimi.

• Nimetön

Minusta ehdotuksesi eivät ole erikoisia, vaan lähinnä keinotekoisia. Lapsi ei muutu sen "hienommaksi" vaikka sen nimi olisi mikä. Nämä ehdotukset ovat "muovisen" oloisia.

• Jane

Todellakin. Tuo muovinen oli juuri oikea sana kuvaamaan noita nimiä. Lähinnä kuulostavat nimiltä joita pikkutyttö keksii nukeilleen, mutta aivan liian teennäisiä oikean ihmisen nimiksi.

Joukossa on toki muutama yksittäinen nimi, jotka läpäisevät minun nimiseulani (Joona, Viljami, Vilja, Olivia ja Lilja), mutta se miten nämäkin nimet on tuossa yhdistely.. Ei hyvää päivää.

Eivät tosiaan ole erikoisia, vaan väkisin väännetyn oloisia muotinimiä suurin osa.

• sarkku

Lumi Kirsikka - tosi kaunis
      Vanessa Vieno Olivia - paras kokonaisuus tai
      pelkkä Vanessa Olivia
      Joona Jimi Viljami - sointuu parhaiten

• sarkku

Miltä kuulostaisi Nemo Eemil Benjami tai Nooa Antton Viljami?

• Poison

- Nimet kuulostavat liian vierasperäiseltä, enkä välttämättä antaisi lapselleni etunimeksi Nooaa vaikka sinänsä nimessä ei mitään vikaa olekaan. Tulee vain mieleen tietty lastenlaulu ja siitä väännetyt huumoriversiot joita lapsi takuulla saisi kuulla. Nemosta tulee mieleen eräs Disneyn piirretty joten sitä en nyt missään nimessä kenellekään lapsi-paralle soisi annettavan.

- Hyviä nimiä, paitsi Timi kuulostaa hieman koiran nimeltä, en ihmiselle antaisi.

Odessa Ada Amadea
      - Liian keinotekoinen. Odessa ei oikein näille leveysasteille sovi, Ada on ok, Amadea hieman erikoinen mutta mikä ettei jos aivan väkisin jonkun vierasperäisen über-erikoisen tahtoo antaa.

- Liikaa v:tä yhteen nimeen, Viia kuulostaa keinotekoiselta ja mieleen tulee jostain syystä sukupuolitauti. Muut hienoja ja kauniita nimiä. Vaniljalle en oikein lämpene, mutta tuskin haittaa niin kovasti kolmantena nimenä.

- Sama juttu kuin edellisessä, paitsi Olivia parempi vaihtoehto.

Lumi Kirsikka
      - Miksi lapselle pitää antaa jonkin syötävän nimi? Vanilja, Kirsikka... Piparminttu-Jädeliina?!? Tai ei olisi varmaan kannattanut sanoa, joku vielä voi saada päähänsä antaa tuon nimen lapselleen.

Lumi Lilja (Loviisa)
      - Kaunis nimi.

Tarkoituksena ei ollut aiheuttaa pahaa mieltä, vaan kertoa rehellinen mielipide nimistä.

• Jadette

Kiitokset kaikille asiallisille mielipiteille!!!

Näille parille ivaajalle - toivottavasti teidän lapsenne Jenni, Hanna, Sanna, Antti ja Ville tuntevat olonsa kotoisaksi luokallaan kaikkien niiden viiden muun saman nimisen kanssa *illistää*

Juu, eli Benjami on juuri tämä eikä BenjamiN, koska ilman ännää versio on peräisin suvusta. Samoin Vieno.

Odessa on vierasperäisempi nimi, mutta nimen kirjaimet ovat hyvin pitkälle samat kuin sukunimessä, ja ne sointuvat mielestäni hyvin yhteen.

Kritiikkiä tuli siitä, että nimissä liikaa samoja kirjaimia. Totta, se pistää varmasti silmään jossei siitä pidä, mutta itse olen mieltynyt tuon tyylisiin nimiyhdistelmiin.

Kiitos kaikille.

• Jadette
        Jadette kirjoitti:

Kiitokset kaikille asiallisille mielipiteille!!!

Näille parille ivaajalle - toivottavasti teidän lapsenne Jenni, Hanna, Sanna, Antti ja Ville tuntevat olonsa kotoisaksi luokallaan kaikkien niiden viiden muun saman nimisen kanssa *illistää*

Juu, eli Benjami on juuri tämä eikä BenjamiN, koska ilman ännää versio on peräisin suvusta. Samoin Vieno.

Odessa on vierasperäisempi nimi, mutta nimen kirjaimet ovat hyvin pitkälle samat kuin sukunimessä, ja ne sointuvat mielestäni hyvin yhteen.

Kritiikkiä tuli siitä, että nimissä liikaa samoja kirjaimia. Totta, se pistää varmasti silmään jossei siitä pidä, mutta itse olen mieltynyt tuon tyylisiin nimiyhdistelmiin.

Kiitos kaikille.

Unohdin vielä vastata muutamaan kommenttiin--->

1) Joku sanoi Noelin käyvän vain jouluvauvalla. Tämä nimi syystä että äiti rakastaa joulunaikaa todella kovasti :)

2) Jollekulle tuli Odessa nimestä mieleen Kurrien esikoinen. Totta, mutta mistäpä nimestä ei tulisi kenellekään mitään mielleyhtymiä!

3) Joku sätti nimimietintöjäni muovisiksi muotinimiksi..kröhöm.. "Jos et tiedä niin perehdy!" Esimerkiksi Odessa ja Vanilja nimien kantajat ovat todella harvassa eli aika kaukana muotinimistä. Tämä sama muotinimiä haukkunut henkilö sanoi että hänen sydämensä sulattivat kuitenkin esim. nimet Joona, Olivia ja Viljami - mitä nämä ovat jos eivät muotinimiä!!!

4) Tarkoitus ei ole antaa erikoisia nimiä vaan omasta mielestäni kauniita eikä liian kuluneita. Ja näistä vaniljasta, kirsikasta, amadeasta jne. minusta on mukavaa että nimellä on jokin tarkoitus.

• aada

Nooa Noel Benjami / Nooa Nemo Benjami -> eka vaihtoehto kuulostaa paremmalta, pelkkä Nooa Benjami olisi paras, Nemosta en pidä, Noel ihan ok

Joona Jimi Viljami / Joona Timi Viljami-> tässäkin eka vaihtoehto on hieman parempi, Timistä en pidä, mutta muut nimet kivoja, Joona Viljami olisi paras

Odessa Ada Amadea -> Odessa on kaunis, samoin Ada, Amadea on liian erikoinen ja sitten tulee liikaa d:täkin, Ada Odessa olisi paras tai Odessa Ada Aurora tai Odessa Ada Vanilja?

Vanessa Viia/Vilja/Vieno Vanilja -> Vilja sopii parhaiten Vanessan ja Vaniljan väliin, jotka ovat muuten nättejä nimiä, Viia ja Vieno eivät mun makuuni

Vanessa Viia/Vilja/Vieno Olivia -> Vanessa ja Olivia ovat kauniita ja edelleen Vilja olisi paras sinne keskelle

Lumi Kirsikka -> molemmat ihan ok nimiä, mutta eivät sovi yhteen

Lumi Lilja (Loviisa) -> ehdottomasti Loviisa mukaan kolmanneksi nimeksi, koska pelkkä Lumi Lilja ei ole hyvä, Lilja on kaunis, Lumi ihan ok, Loviisasta en pidä

Listasi parhaat nimet ovat Joona Jimi Viljami ja Odessa Ada Amadea, mutta muuttaisin itse niitä kuitenkin esim näin: Odessa Ada Aurora, Odessa Ada Emilia, Joona Justus/Julius/Jirko Viljami.

Mitä mieltä ehdotuksistani!? =)

• Jadette

AADALLE:

Kiitos vastauksestasi ja etenkin siitä, että vaikka mielipiteemme poikkesivatkin olit kohtelias!Hmm.. mitä mieltä olen ehdotuksistasi?

Pidän itse enemmän kolmen etunimen yhdistelmistä sinä taidat suosia kahta :) Nemoa olen epäröinyt itsekin.. se on aika erikoinen ja merkitys ei ole se kaikkein paras.

Itse pidän kovasti Timi nimestä, jotenkin söötti.

Amadealla on kaunis merkitys ja kiva viittaus myös musiikkimaailmaan, joka on tärkeä vanhemmille. Odessan täytyy olla sukunimen vuoksi ehdottomasti ensimmäinen nimi, enkä Adaa haluaisi etunimeksi muutenkaan. Odessa Ada Auroraa olemme miettineet itsekin! Vanilja on taas nimeä mielestäni liian pehmeä näiden D- kirjaimien perään. Emilia hylätään myös samoin perustein.

Lumi nimestä pitävät kovasti sekä äiti että isä, mutta sopivia toisia nimiä ei tahdo löytyä. Ehdotuksia?

Kiitos mielipiteestäsi

• vieraileva
        Jadette kirjoitti:

AADALLE:

Kiitos vastauksestasi ja etenkin siitä, että vaikka mielipiteemme poikkesivatkin olit kohtelias!Hmm.. mitä mieltä olen ehdotuksistasi?

Pidän itse enemmän kolmen etunimen yhdistelmistä sinä taidat suosia kahta :) Nemoa olen epäröinyt itsekin.. se on aika erikoinen ja merkitys ei ole se kaikkein paras.

Itse pidän kovasti Timi nimestä, jotenkin söötti.

Amadealla on kaunis merkitys ja kiva viittaus myös musiikkimaailmaan, joka on tärkeä vanhemmille. Odessan täytyy olla sukunimen vuoksi ehdottomasti ensimmäinen nimi, enkä Adaa haluaisi etunimeksi muutenkaan. Odessa Ada Auroraa olemme miettineet itsekin! Vanilja on taas nimeä mielestäni liian pehmeä näiden D- kirjaimien perään. Emilia hylätään myös samoin perustein.

Lumi nimestä pitävät kovasti sekä äiti että isä, mutta sopivia toisia nimiä ei tahdo löytyä. Ehdotuksia?

Kiitos mielipiteestäsi

Minä myös pidän nimestä Timi, helppo ja sopii suomalaiseen suuhun.
        Englannissahan nimi Tim on kovin yleinen ja tavallinen nimi.
        Jimistä tulee väkisinkin mulle mieleen Jimi pääkallo, vaikka muutenhan se on ihan kiva muoto sekin.

• Täti

- NOOA NEMO BENJAMI PAREMPI: Nooa ja Noel eivät samankaltaisuutensa vuoksi sovi keskenään.

- JOOA TIMI VILJAMI PAREMPI: Jimi ja VilJAMI kuulostaa vähän hassulta peräkkäin

Odessa Ada Amadea
      - LIIKAA D:TÄ

VANESSA VIENO VANILJA KUULOSTAA PARHAIMMALTA.

- VANESSA VIENO OLIVIA KUULOSTAA PARHAIMMALTA TÄSSÄKIN.

Lumi Kirsikka
      - KAUNIS :)

Lumi Lilja (Loviisa)
      - LUMI LILJA JÄÄ VÄHÄN KESKEN. LUMI LILJA LOVIISA ON PAREMPI.

• Anonyymi

Lumi Lilja Aurora
        Lumi Lilja Linnea

• glaara

En ota kantaa noihin nimiyhdistelmiin, vaan puhun yleisellä tasolla (vaikkakin itse aloitusviesti on jo vuosia vanha).

Lumi on sellainen nimi, jota ei mielestäni missään nimessä kannata antaa, koska espanjaksi se tarkoittaa ilotyttöä, prostituoitua, lutkaa jne. Vaikka ollaankin Suomessa, niin koskaa ei voi tietää, minne elämä kuljettaa...

• Anonyymi

Lumi Linnea
      Linnea Lumi

• Anonyymi

Lumi Aurora

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2223
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1955
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1528
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1197
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      136
      1104
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1078
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      982
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      940
    10. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      61
      915
    Aihe