Made in Finland

Maatalouskoneet

Mitä mieltä muut ovat suomessa valmistetuista työkoneista, mikä perh.. siinä on kun muualla valmistetut koneet ovat poikkeuksetta laadullisesti parempia siistimmin tehtyjä, kestävämpiä paremmat raaka-aineet kaiketi ja se kaikkein tärkein eli se jälki mitä työkone tekee on myös parempaa näissä länsi-naapurien valmistamissa koneissa.

8

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emäntä

      en ole varsinaisesti asiantuntija vaikka kaikenlaisia koneita olenkin käyttänyt, mutta olen kuunnellut sivusta isäntien manailuja ja vähän samaa mieltä ovat olleet!
      Meillä on melkein kaikki koneet yhteisiä naapurin kanssa ja monet pettymykset on koettu, esimerkkinä muutaman vuoden takaa noukinvaunu: tosi kepulisti tehty ja aivan toista luokkaa kuin toisen naapurin ulkomailla tehty. Sitä piti jatkuvasti korjata. Se siis hajosi käsiin.
      Samoin kylvökone. Se on kyllä edelleen käytössä, mutta joka kevät siihen hitsaillaan jotakin tukipalkkeja, että se pysyy koossa.
      Jostakin kumman syystä kotimaiset koneet on tehty hyvin kevyesti ja tulee sellainen tunne, että ne ovat sitten koekäytössä viljelijöillä. Mutta eikö niitä pitäisi testata ennen kuin ne tulevat myyntiin????

      • emäntä

        tarkoitin siis sitä, että viljelijä ensin ostaa kalliin koneen, sitten koekäyttää sitä ja korjaa sitä jatkuvasti, maksaa kustannukset ja tehdas voi sitten näiden kokeiden perusteella tehdä koneeseen parannuksia.
        Näissäkin meidän tapauksissa on sitten myöhemmin tullut parannuksia kun ovat saaneet kuulla, mistä kohtaa kone on pettänyt.
        Minusta on väärin maksattaa koekäyttö viljelijöillä.


      • protomallien
        emäntä kirjoitti:

        tarkoitin siis sitä, että viljelijä ensin ostaa kalliin koneen, sitten koekäyttää sitä ja korjaa sitä jatkuvasti, maksaa kustannukset ja tehdas voi sitten näiden kokeiden perusteella tehdä koneeseen parannuksia.
        Näissäkin meidän tapauksissa on sitten myöhemmin tullut parannuksia kun ovat saaneet kuulla, mistä kohtaa kone on pettänyt.
        Minusta on väärin maksattaa koekäyttö viljelijöillä.

        "testauttaminen" asiakkaalla ja asiakkaan kustannuksella on edelleen se perinteinen suomalainen toimintamalli.


      • emäntä kirjoitti:

        tarkoitin siis sitä, että viljelijä ensin ostaa kalliin koneen, sitten koekäyttää sitä ja korjaa sitä jatkuvasti, maksaa kustannukset ja tehdas voi sitten näiden kokeiden perusteella tehdä koneeseen parannuksia.
        Näissäkin meidän tapauksissa on sitten myöhemmin tullut parannuksia kun ovat saaneet kuulla, mistä kohtaa kone on pettänyt.
        Minusta on väärin maksattaa koekäyttö viljelijöillä.

        onneksi on hyväpuoli,että ne kotimaiset saa sen palautteen ja yleensä korjaus tulee jonkin ajan kuluttua, mutta laatu maksaa oli se tehty missä tahansa. Onhan noissa "Ulkolaisissakin" sutta ollut aina silloin tällöin nimiä mainitsematta.
        Niitä "koekäyttäjiäkin" on niin monenlaisia.


      • kiirettä
        kawasaki250 kirjoitti:

        onneksi on hyväpuoli,että ne kotimaiset saa sen palautteen ja yleensä korjaus tulee jonkin ajan kuluttua, mutta laatu maksaa oli se tehty missä tahansa. Onhan noissa "Ulkolaisissakin" sutta ollut aina silloin tällöin nimiä mainitsematta.
        Niitä "koekäyttäjiäkin" on niin monenlaisia.

        Kiva lähteä kesken kylvötöiden ajelemaan 400 km sivu jonkin helvetin akselinpätkän vuoksi seuraavana päivänä toinen akseli poikki ja sama reissu edessä, noittenkin kestävyyden olisi voinut jo ensimmäisen protomallin yhteydessä testata.
        Mahtava kylvösaavutus kahdelle päivälle 3 metrin suorakylvökoneelta peräti 1,5ha!


    • Sputnikin kuljettaja

      Onhan niitä isäntiäkin,joille ei viitti lainata edes varretoonta lekaa,sekin saattaa olla palautettaessa silimästä halaki.-Kaveri hommas puolta halvemman hinattavan kotomaisen äkeen kuin meikäläisen ulkomainen ja kehuskeli sillä,tuumasin jotta kyllähän niitä 2kpl pitääki saada jotta toinen olis edes lyönnis. Oon oppinu sen kun ostan uuden konehen,ostan laatua oli se sitten kotimainen tai ulkolainen.Ja vanhassa vara parempi niin kauan kunnes tiedän mitä haluan.Yleensä se valinta on kans maksanut mutta on täyttänyt asetut toiveet kestävyyden,laadukkuuden ja työjäljen suhteen.Ja huoltamatta ei kestä parempikaan vehje,rasvaprässiä ne tarvittoo kaikki.

    • arii

      .. muuta en voi sano kun et olen totaalisen pettyny kaikkiin koneisii jotka on valmistettu suomessa...

    • Ex-valmetti

      Minä oon kansalaisvelvollisuuteni täyttänyt.

      Olen ostanut 2 valmettia ja maksanut niistä kolmen hinnan (remonteissa), joten nyt voin rauhallisin mielin ajella ulkomaisella vähemmin remontein ja rauhallisin mielin.

      Kun ajan nykyisellä traktorillani ja ajan sillä esimerkiksi 20 vuotta, mun rahoja menee todennäköisesti vähemmän ulkomaille kuin Valmettikuskilla joka vaihtaa koneensa uuteen joka kolmas vuosi (vaikkei olis tarvettakaan).

      Muut koneet onkin kotimaisia, kaikki enemmän ja vähemmän susia....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      837
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      739
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      628
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe