Piilolinssien hinnat

jepa

Piru kun harmittaa omaan vähän hajataittoa mutta juurikin sen verran että se häiritsee ja enkä voi pitää normaaleja piilolinssejä joka tilanteessa. Niin nyt rupesin pähyilemään jos hankkisi hajataiton korjaavat. Hinnat tosiaan yllätti näissä. Tooriset piilolinssit olivat 3 kertaa kalliimmat. Ja kun piilolinssit muutenkaan mitää ihan ilmasia ole niin taitaa nyt mennä silmälasien ostamiseksi. Onkohan mahdollista joskus tulevaisuudessa saada toorisia linssejä halvemmalla... Mitäs luulette?

9

6102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kalliita

Ovathan nuo kalliita, mutta eivät sentään 3 x kalliimipa.

Esim Ciba Dailies kertakäyttölinssit 30 paria 42 euroa, sama linssi toorisena 60 euroa eli 42% kalliimpi.

Jatkuvakäyttöinen Purevision 6 paria 100 euroa, sama Toorisena 185 euroa. Eli 85% kalliimpi.

Omasta mielestäni Tooristen hinnat ovat tulleet alas nopeammin kuin tavallisten, eli varmaan hinnat vielä lähenevät toisiaan.

• Kysyjä....

En ole vielä vaivautunu piilo linssejä hommaamaan koska se on semmosta lääräämistä ja leikkimistä mutta silmään pisti toi "Jatkuvakäyttöinen" tarkoittaako toi sitä että voin nukkua ne silmissäni eikä tarvitse erikseen virutella liotella tai peseskellä ?

• on asia
        Kysyjä.... kirjoitti:

En ole vielä vaivautunu piilo linssejä hommaamaan koska se on semmosta lääräämistä ja leikkimistä mutta silmään pisti toi "Jatkuvakäyttöinen" tarkoittaako toi sitä että voin nukkua ne silmissäni eikä tarvitse erikseen virutella liotella tai peseskellä ?

Jatkuvakäyttöisiä linssejä voi pitää yhteen menoon silmissä jopa kuukauden, riippuu kai vähän silmien ominaisuuksista. Eli "läträämistä" ei tule kätännössä lainkaan.

• piilolinsseitä

• jepa

Laskeskelin että 4 vuotta jos toorisia käyttäisin saisin sillä hinnalla kustannettua itselleni silmäleikkauksen kumpaankin silmään. Tiedä sitten saako sillä korjattua hajataittoa.

• Markus

Leikkaus olis hieno juttu ja nykyään väittävät turvalliseksi eikä hintakaan pelota.

Minulle (kuten varmaan monelle muulle) ei optikko/silmälääkäri tätä kuitenkaan suosittele, koska ei ole varmaa tietoa mihinpäin näkö vuosien kulussa "luonnostaan" etenee..

Eli kuulemma normaalia on (kuten minulla) että teini-iässä ikä heikkenee (kallon muoto kun muuttuu kaikista kouluviisauksista) ja sitten rupeaa paranemaan päin itsestään noin 25-35 ikävuoden paikkeilla.
        Minullapa ei kuitenkaan paranemista ole havaittu (olen 33) vaan likinäköisyys kasvaa hitaasti mutta varmasti vuosi vuodelta.

Joten lääkäri ei suositellut ainakaan lähimpään 5 vuoteen leikkausta.

Taitaa silmilläni olla ahtaat paikat kilpailessaan tilasta liika-älyllisten aivojeni kanssa ;)

• käyttäjä
    • Hansku83

Minä hommasin tässä taannoin uudet rillit kun tuota hajataitoo alkoi olemaan ja piilarit ei siihen auttanut. Mulla on värilliset vuosilinssit joissa myös vahvuudet. Kyselin värillisten hajataitto piilareiden hintaa ja sanoi se optikko et kaksi kertaa kalliimmat olisi.
      Noh, minä haluun pitää ruskeet silmät ja hommasin ruskeet piilarit ilman vahvuuksia ja pidän niitä rillien kans. Tykkään näistä uusista rilleistä ja kivat ne ruskeet silmätkin on. Pitää vaan muistaa ottaa nää piilarotkin yöksi pois ettei vahingossa jää silmiin :/

• piilarimies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe