oravan-

noin

Onko kenelläkään tietoa miten oravan nahat pitäisi käsitellä että ne voisi myydä ja onko tietoa kuka niitä ostaisi sekä paljonko niistä maksetaan?

7

3750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enska

      Minä olen nylkenyt oravat samoin kuin muutkin, eli takaapäin (kinterestä toiseen halki). Vanha tapahan on oravalle nylkeä edestäpäin, eli alahuulesta eturaajojen väliin yltävästä viillosta alkaen.
      Itse en ole myynyt nahkoja enkä tiedä hinnoista, mutta huonot taitavat olla. Olen joitakin oravia nylkenyt ihan koristeeksi ja käsitellyt ne Eulan-liuoksella (eläintentäyttäjät käyttävät samaa ainetta, samoin teollisuus villan käsittelyyn etteivät koit syö). Liuosta myy ainakin Lietsala Tampereen puolessa, osoite on Metsästäjä-lehdessä eläintentäytäjien ilmoituksissa.
      Taanalle vedetty nahka kuivuu asuinhuoneen kuivuudessa ja lämmössä helposti. Häntään olen työntänyt rautalangan että se ei kutistuisi liikaa, se pitää vain ottaa pois ennen kuin häntänahka kuivuu liikaa ja kiristyy langan ympärille.
      Jos aikoo myydä nahkoja niin riittää pelkkä kuivaus, ostajien osoitteita on jonkus Metsästäjässä.

      • Hunting you

        samaa sairasta tappamista.
        Menee jo naurettavaksi.

        Teille näyttää olevan ihan sama mikä siellä aseen toisella puolella liikkuu, kunhan saa vain tappaa.
        Hyi vittu olette etovia.
        Eläinparat, karma kostaa teille sadistiset tappajat takaisin.


      • ööölkkkki
        Hunting you kirjoitti:

        samaa sairasta tappamista.
        Menee jo naurettavaksi.

        Teille näyttää olevan ihan sama mikä siellä aseen toisella puolella liikkuu, kunhan saa vain tappaa.
        Hyi vittu olette etovia.
        Eläinparat, karma kostaa teille sadistiset tappajat takaisin.

        höpö höpö-eettisin vaate ja turkis on luonnonturkis,itse olen tosin nylkenyt myös vanhan pystykorvani ja nyt nahka lämmittää pojan poikani käsiä.


      • Anonyymi
        Hunting you kirjoitti:

        samaa sairasta tappamista.
        Menee jo naurettavaksi.

        Teille näyttää olevan ihan sama mikä siellä aseen toisella puolella liikkuu, kunhan saa vain tappaa.
        Hyi vittu olette etovia.
        Eläinparat, karma kostaa teille sadistiset tappajat takaisin.

        Älä sahtana sano toistakertaa. On kuule oravan metsästys ajat ja niitä saa tappaa. Sinäpä vastustat vaikka mitä taidat ite olla sellanen saastanen ituhippi joka valittaa eläinten tappamisesta. Me metätetään niitä turkin vuoksi. Lopeta sr perseily...


    • ???

      Tohon toteisin sen vaikka ei olekaan metsästys kokemusta niin isä ukko sanoo että että mitä järkeä oravan nahkoja kun niistä esi saa omiaan takasin kun joutuu tekeen hommia enemmän kun saa voittoa..

    • lämminkukko

      Saahan oravan nahasta, oivan lämmittimen. Nylkee tuppeen, parkitsee pehmeäksi, kääntää karvan sisäänpäin ja laittaa paikalleen. Hauskemman näköinen jos nylkeminen alettu leuanalta ja häntä jää päähän heilumaan. Isommille voi tehdä, näädän nahkasta.

    • Anonyymi

      Perimätieto kertoo että saksalaiset ostivat toisen maailmansodan aikana oravannahkoja ja tekivät niistä kaasuttimen kalvoja . Pula-aika Saksassakin vai lieneekö ollut hyväkin materiaali . Tietääkö kukaan onko oravamoottoreita käytetty Suomessa ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe