oravan-

noin

Onko kenelläkään tietoa miten oravan nahat pitäisi käsitellä että ne voisi myydä ja onko tietoa kuka niitä ostaisi sekä paljonko niistä maksetaan?

7

3823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enska

Minä olen nylkenyt oravat samoin kuin muutkin, eli takaapäin (kinterestä toiseen halki). Vanha tapahan on oravalle nylkeä edestäpäin, eli alahuulesta eturaajojen väliin yltävästä viillosta alkaen.
      Itse en ole myynyt nahkoja enkä tiedä hinnoista, mutta huonot taitavat olla. Olen joitakin oravia nylkenyt ihan koristeeksi ja käsitellyt ne Eulan-liuoksella (eläintentäyttäjät käyttävät samaa ainetta, samoin teollisuus villan käsittelyyn etteivät koit syö). Liuosta myy ainakin Lietsala Tampereen puolessa, osoite on Metsästäjä-lehdessä eläintentäytäjien ilmoituksissa.
      Taanalle vedetty nahka kuivuu asuinhuoneen kuivuudessa ja lämmössä helposti. Häntään olen työntänyt rautalangan että se ei kutistuisi liikaa, se pitää vain ottaa pois ennen kuin häntänahka kuivuu liikaa ja kiristyy langan ympärille.
      Jos aikoo myydä nahkoja niin riittää pelkkä kuivaus, ostajien osoitteita on jonkus Metsästäjässä.

• Hunting you

samaa sairasta tappamista.
        Menee jo naurettavaksi.

Teille näyttää olevan ihan sama mikä siellä aseen toisella puolella liikkuu, kunhan saa vain tappaa.
        Hyi vittu olette etovia.
        Eläinparat, karma kostaa teille sadistiset tappajat takaisin.

• ööölkkkki
        Hunting you kirjoitti:

Menee jo naurettavaksi.

Teille näyttää olevan ihan sama mikä siellä aseen toisella puolella liikkuu, kunhan saa vain tappaa.
        Hyi vittu olette etovia.

höpö höpö-eettisin vaate ja turkis on luonnonturkis,itse olen tosin nylkenyt myös vanhan pystykorvani ja nyt nahka lämmittää pojan poikani käsiä.

• Anonyymi
        Hunting you kirjoitti:

Menee jo naurettavaksi.

Hyi vittu olette etovia.

Älä sahtana sano toistakertaa. On kuule oravan metsästys ajat ja niitä saa tappaa. Sinäpä vastustat vaikka mitä taidat ite olla sellanen saastanen ituhippi joka valittaa eläinten tappamisesta. Me metätetään niitä turkin vuoksi. Lopeta sr perseily...

• ???

Tohon toteisin sen vaikka ei olekaan metsästys kokemusta niin isä ukko sanoo että että mitä järkeä oravan nahkoja kun niistä esi saa omiaan takasin kun joutuu tekeen hommia enemmän kun saa voittoa..

• lämminkukko

Saahan oravan nahasta, oivan lämmittimen. Nylkee tuppeen, parkitsee pehmeäksi, kääntää karvan sisäänpäin ja laittaa paikalleen. Hauskemman näköinen jos nylkeminen alettu leuanalta ja häntä jää päähän heilumaan. Isommille voi tehdä, näädän nahkasta.

• Anonyymi

Perimätieto kertoo että saksalaiset ostivat toisen maailmansodan aikana oravannahkoja ja tekivät niistä kaasuttimen kalvoja . Pula-aika Saksassakin vai lieneekö ollut hyväkin materiaali . Tietääkö kukaan onko oravamoottoreita käytetty Suomessa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1473
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1291
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1154
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      277
      928
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe