Kipsilevy vs EK kipsilevy

???

Riittää valiseinien tekoon pelkkä normaali kipsilevy vai kannattaako laittaa tuota erikois kovaa levyä?

10

14979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kva

Itse laitoin kaikkiin seiniin EK:ta.
      On muuten materiaaleilla eroa kuin yöllä ja päivällä.
      Jos teillä ei ole lapsia, niin voihan sitä tavallistakin kipsilevyä käyttää, mutta aikamoista kuhtua se on. Pienestäkin ja omasta mielestä olemattomasta kolhusta tavallinen kipsilevy voi mennä rikki. EK enemmän "puumainen".

• EK:ta

aina laitetaan ek:ta väliseiniin . tavallinen ei kestä

• puhu

potaskaa! Minkäköhän tietotoimiston kautta tuollaisen tiedon olet saanut?

Tavallinen kipsilevy todellakin kestää väliseinässä, ei se mitään pahvia kuitenkaan ole. Itse laittaisin väliseiniin normaalia ja kosteisiin tiloihin EK:ta.

• peukku68

tavallinen riittää väliseinään ellei rakenteessa jotain poikkeavaa joka vaatii kovempaa. ek on sitten pesutiloihin ja moni laittaa porrasseinään ja keittiöön. makuasia on sitten kenen levyä laittaa eroa työstössä ja levyn ehjänä pysymisessä on runsaasti.

• RakMK

EK EI ole mitään pesuhuonelevyä. Sitä varten olemassa oma, varsin kallis kipsilevylaatunsa (ei kaikilla valmistajilla, mutta Gyprocilla ainakin)

Pesuhuoneen seinät sitäpaitsi tehdään kivestä eikä mistään levystä pl. akuankkatalot.

Jos levyä on pakko kosteassa tilassa käyttää, niin valikaa edes kaakeliluja.

• Rintsikka

Itse laitoin kaikkialle EK:ta kun on lapsiakin ja hintaero ei koko konkurssissa ole merkittävä.

• Rak suunn

ehdottomasti, ei tavallista kipsilevyä voi oikein käyttää.

• RakMK

Hintaero on 40%, mutta käyttöominaisuudet 100% parempia!

EK laatu kestää ihan eri tavalla mm. kiinnityksiä, rajumpaa käsittelyä ja lisäksi se on massiivisempi eli eristää ääntä paremmin. Joten älä edes mieti, jos aivan pikkurahasta tee tiukkaa.

• yks vaan

itse laittaisin ek:ta paloturvallisuudenkin kannalta parempi ratkaisu...

• Remonttikohteessa
        yks vaan kirjoitti:

itse laittaisin ek:ta paloturvallisuudenkin kannalta parempi ratkaisu...

näin: Entisten lastulevyjen päälle normaalikipsilevyt siten, että saumat ei tule samalle kohtaa lastulevyn kanssa. Tuo lastulevy toki mukavasti tukee tuota ja mitään ongelmia ei ole ollut. Jos pelkkä kipsilevy olisi tullut niin olisin luultavasti laittanut EK:ta... Ainoa ongelma tuossa oli, että asennusvaiheessa tuohon levyyn tulee kulmiin helposti vekkejä. BTW, tuohon lastulevyn (ja muidenkin seinien) päälle on olemassa gyprocilla vielä ohuempaa (olikohan 9mm)ja 900 leveetä levyä, mutta itse laitoin tuosta normaalista 13mm paksusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      256
      8518
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      286
      5777
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      176
      1915
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      76
      1800
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      190
      1362
    6. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      78
      1324
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1207
    8. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      55
      1088
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1053
    10. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      131
      1037
    Aihe