liikunnasta

vastauksia

Miten paljon liikutte dogginne kanssa? esim. minkä pituisia lenkkejä millonkin, kuinka usein ja kuinka paljon vapaana juoksuttamista ja missä, esim metsässä, koira-aitauksessa?

9

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käymme

      aamuisin pienellä lenkillä(parisataa metriä), iltapäivällä sama, illalla metsässä juoksentelua, leikkiä yms, illalla sam pikkulenkki. Onko mielestänne tarpeeksi?

      • liian vähän

        Itse en aamuisin myöskään ehdi olla ulkona kovinkaan kauan, verrattuna iltapäivän ja illan lenkeille. Mutta kyllä mielestäni 200 metriä on aivan liian vähän.. Mutta jos koira saa olla metsässä kauan aikaa sitten illalla, korvaa se nyt sitä pienenhköltä kuulostavaa aikaa ja matkaa mitä koirasi kanssa ulkona olet. Itse käyn koirani kanssa ulkona 3 kertaa päivässä. Avomieheni käyttää ulkona kerran päivän aikana eli yhtensä sen neljä kertaa.
        Itse pyrin tasapuolisuuteen lenkeissäni koiran kanssa eli ollaan aina vähintään se 20 minuttia aamuisin, aamupäivällä puolisen tuntia, iltapäivällä tunnin verran ja illalla taas se pieni lenkki 20 minuuttia. Lisäksi koirani saa olla takapihalla ulkona aina silloin kun itse olen kotona ja on sellainen ilma, että korian voi päästää sinne telmimään. Tähän pyrin koirani kanssa.

        Alkaahan se sitten näkyä koiran käyttäytymisessäkin, jos se on tyytymätön ja alkaa pureksella paikkoja. Silloin on liian vähän ulkona ja liian vähän virikkeitä. Tai tulee muita sellaisia juttuja, jotka viittaavat siihen, että elämä on tylsää.


    • mää

      LEnkität koiraasi 200 meriä eli olet korkeintaan ulkona 2 min?
      Meillä näin:Aamu noin 30 min Iltapäivä väh pari h. ja ilta noin puol tuntii ja koira on jo 11v vanha...

    • Vauhdikas

      Minä en ainakaan liiku hauvelini kanssa tuntiin mihinkään ruuan annettua. Olin meinaa sen verran herkkä tuon hauvelini kunnosta..

    • Janicah

      Itselläni on pian puoli vuotias doggi-neito, ja liikumme aamuisin noin 3-5km pituisen lenkin, päivällä on vapaana pihalla kolme,neljä tuntia. Illalla kävellään sitten suunnilleen samanpituinen, rauhallinen lenkki. Ja molemmat nauttii. =)
      Pari kertaa viikossa käydään leikkimässä erään koirakaverin luona,mikä on doggista aivan ihanaa. Saa juosta ja temmeltää aivan vapaana suurella pihalla..
      Mielestäni 200 metrin lenkki on kyllä "hieman" liian lyhyt.

      • onnellinen omistaja

        Voi kamala!! Minulla 11kk doggi tyttö ja ei tulisi mieleekään liikuttaa aamulla vain 200 metrii. Aamulenkki on 1/2 tunnista tuntiin ja päivällä samainen lenkki. Illalla meillä on aina joku meno missä neiti mukana ja ilta lenkki venyy yleensä 4-6 tuntiin. Repussa mukana vedet ym. tarpeelliset. Nukkuu kun tukki yön vieressäni ja aamulla virkee. Vapaa päivinä meillä on yleensä tapana ajaa koirapuistoon taikka johonkin rauhalliselle metsälenkki polulle kävelemään taikka talleille katsomaan hevosia ja pellolle juoksemaan. Olen koiran kanssa aina kun minun on mahdollista olla ulkona ja opettelemassa uutta. Työpäivinä koiralla on omat jutut ja tietää ettei ole kamalan pitkää yksin kotona.
        Sen voin sanoa että kun doggi tuli taloon minun kuntoni on parantunut ja olen melkein pelastunut leikkauspöydältä. Asumme kerrostalossa ja sekin osa syy että liikumme asuntomme ulkopuolella sielä missä ei ole lasinsirpaleita...


      • lenkin pituus
        onnellinen omistaja kirjoitti:

        Voi kamala!! Minulla 11kk doggi tyttö ja ei tulisi mieleekään liikuttaa aamulla vain 200 metrii. Aamulenkki on 1/2 tunnista tuntiin ja päivällä samainen lenkki. Illalla meillä on aina joku meno missä neiti mukana ja ilta lenkki venyy yleensä 4-6 tuntiin. Repussa mukana vedet ym. tarpeelliset. Nukkuu kun tukki yön vieressäni ja aamulla virkee. Vapaa päivinä meillä on yleensä tapana ajaa koirapuistoon taikka johonkin rauhalliselle metsälenkki polulle kävelemään taikka talleille katsomaan hevosia ja pellolle juoksemaan. Olen koiran kanssa aina kun minun on mahdollista olla ulkona ja opettelemassa uutta. Työpäivinä koiralla on omat jutut ja tietää ettei ole kamalan pitkää yksin kotona.
        Sen voin sanoa että kun doggi tuli taloon minun kuntoni on parantunut ja olen melkein pelastunut leikkauspöydältä. Asumme kerrostalossa ja sekin osa syy että liikumme asuntomme ulkopuolella sielä missä ei ole lasinsirpaleita...

        Minun mielestäni se, että koira saa juosta vapaana, korvaa kyllä lenkin pituudet.

        Itse lähden töihin puoli viideltä aamulla niin en kyllä herää kolmelta siksi että käyn koiran kanssa puolen tunnin-tunnin lenkillä! Se parinsadan metrin lenkki on siihen aikaan aamusta sellanen mitä se koira itsekkin unenpöppyrässä jaksaa kävellä, sitten äkkiä nukkumaan takaisin.

        Töiden jälkeen sama lenkki ja sitten yleensä lähdetään johonkin.

        Iltapäivällä saa olla vapaana metsässä tai koira-aitauksessa tai leikkimässä jonkun kaverin kanssa, yleensä muutaman tunnin, väh. tunti.

        Kovasti myös leikitään ja koulutellaan yhdessä ja kyllä on koira ollut ihan tyytyväinen! ja aina on mukana joka paikassa, että yksin ei juurikaan ole muuta kuin silloin kun olen töissä, mutta senkin ajan se nukkuu tyytyväisenä sängyssä. Että en kyllä ole ihan samaa mieltä tuosta, että on pakko kävellä pitkiä lenkkejä!


      • Lea

        Itsellä saman ikäinen pojan-koltiainen, eikä kyllä tulis mieleen ihan noin pitkää lenkkiä jätkän kaa tehdä päivittäin. Meillä mennään n. 2-3km lenkkejä, n. 4 kertaa päivässä plus sitten pihassa vapaana riekkumiset, mutta nekin valvotusti ettei kohella tuntia kuin päätön kana. Mutta eipä ole eläinlääkärit eikä kasvattajat moittineet. Päinvastoin. Ja´meillä kun tuon pojan kasvunopeus on tällä hetkellä jo liian suuri, niin en uskalla riskeerata lonkkien ja nivelten terveyttä liialla liikkumisella. Mutta kukin tavallaan... Joten ei syytä nostaa niskakarvoja pystyyn ;)


      • minäkään
        Lea kirjoitti:

        Itsellä saman ikäinen pojan-koltiainen, eikä kyllä tulis mieleen ihan noin pitkää lenkkiä jätkän kaa tehdä päivittäin. Meillä mennään n. 2-3km lenkkejä, n. 4 kertaa päivässä plus sitten pihassa vapaana riekkumiset, mutta nekin valvotusti ettei kohella tuntia kuin päätön kana. Mutta eipä ole eläinlääkärit eikä kasvattajat moittineet. Päinvastoin. Ja´meillä kun tuon pojan kasvunopeus on tällä hetkellä jo liian suuri, niin en uskalla riskeerata lonkkien ja nivelten terveyttä liialla liikkumisella. Mutta kukin tavallaan... Joten ei syytä nostaa niskakarvoja pystyyn ;)

        menis mitään 4-6 tunnin lenkkejä!!! Meidän koira ainakin painelee metsään päästessään kuin päätön kana, mutta mites sitä sitten rauhottelisi...? heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe