pureminen

puruluu?

HEI! onko teillä kokemusta pennun puremisesta/näykkimisestä? Meillä 8kk ikäinen poika joka innostuessaan tarraa käteen kiinni (ja välillä jalkaankin). Kun kieltää innostuu enemmän. Onko neuvoja miten tämän saa loppumaan?

8

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      Kyl mä tiiän miten 90% ihmisistä kieltää koiriaan...
      IIK EI SAA IIH EIII MITÄ SÄ NYT TEET HYYYYYYYYYI AOUH AUH TOI TEKEE KIPEETÄ ÄÄÄÄ....No tottakai koira innostuu enemmän..

    • muistan kyllä

      näin jälkeenpäin muistellessa,omaa koiraani sanoisin että ikä on ainut mikä pennun rauhoittaa, tuntui kuin olisi sanonut kuuroille korville kuin oma koirani (labbari oli pentu).n 5v kuin vielä maltat niin on labbarikin suunnilleen kuten koiran pitäisikin,joskin touhukas on aina jos ei ole lihotettu.omia leluja tietysti koiralle mitä purra, meillä kantoi omaa rättiänsä, sitä puri ja ulkona muita kepakoita jne.

    • Interaktio

      Tuo kieltämisen tapa ja tehokkuus riippuu rodusta ja vielä yksilön luonteesta.

      Meidän springerspanieli näykki paljon innostuessaan. Jos sitä kielsi, ei auttanut. Jos otti niskasta ja kielsi, ei auttanut. Jos selätti tai "poskistakiinni-puhutteli", ei auttanut, innostui vaan enemmän painista.Ja sen kovakouraisemmin minä en koiraani käsittele.

      Sitten kokeiltiin seuraavaa; koiran näykkiessä jätettiin se täysin huomioitta. Eli oltiin kuin koiraa ei olisikaan. Lopetti näykkismisen hyvin pian kun huomasi jäävänsä "lauman ulkopuolelle", kehuttiin myös kun rauhoittui. Välillä piti tosin laittaa pentuaidan/oven taakse hetkeksi ennenkuin rauhoittui.

      Spanielit kuulema ovat välillä niin huomionkipeitä, että niille näykkimällä ja riehumalla saatu negatiivinenkin huomio on mieluisampaa kuin ei huomiota lainkaan.

      • Kyse oli vaan räksyttämisestä ja uhoamisesta. Kaikki mahdollinen huomio vain innosti jatkamaan ärjymistä. Sitten koirakoulussa neuvoivat kääntämään selkää ja olemaan huomioimatta, näyttäisi alkavan tehoamaan jo tuohon meidänkin jukuriin =)


      • Jeppe
        MarzaH kirjoitti:

        Kyse oli vaan räksyttämisestä ja uhoamisesta. Kaikki mahdollinen huomio vain innosti jatkamaan ärjymistä. Sitten koirakoulussa neuvoivat kääntämään selkää ja olemaan huomioimatta, näyttäisi alkavan tehoamaan jo tuohon meidänkin jukuriin =)

        Meillä reilu vuoden ikäinen wss narttu, hyökkii ilman syytä varpaiden kimppuun ja ulkona saattaa napata kädestä kiinni. huomion hakemiseksi tämä on tulkittu ja melkeen kaikkea kokeiltu, tuntuu ettei mikään toimi kun innostuu vaan lisää kielloista. Jos tuo "eristäminen" ei toimi seuraavaksi otetaan vesipyssy mukaan lenkille.
        Tutuilla on siitä ihan hyviä kokemuksia, ei tosin wss kans. Ja meidän koirus on kuulema harvinaisen kovapäinen kaveri =)


      • Interaktio
        Jeppe kirjoitti:

        Meillä reilu vuoden ikäinen wss narttu, hyökkii ilman syytä varpaiden kimppuun ja ulkona saattaa napata kädestä kiinni. huomion hakemiseksi tämä on tulkittu ja melkeen kaikkea kokeiltu, tuntuu ettei mikään toimi kun innostuu vaan lisää kielloista. Jos tuo "eristäminen" ei toimi seuraavaksi otetaan vesipyssy mukaan lenkille.
        Tutuilla on siitä ihan hyviä kokemuksia, ei tosin wss kans. Ja meidän koirus on kuulema harvinaisen kovapäinen kaveri =)

        No wss meilläki. Ja narttu, tosin 6kk vasta. Mutta eristäminen ja huomioimattomuus on tehonnu hyvin. Suihkupullokokeilu oli katastrofi. 2 ensimmäistä suihkautusta pysäytti sen hölmistyneenä. Seuraavan kerran alkoi sitten suihkupullon kanssa "taistelu" näykkimisineen ja hyökkää-väistä-tansseineen. Sama ku suihkuttas bensaa nuotioon, roihu yltyy vaan.

        Wss tarttee paljon ohjelmaa. Ja sellasta, missä se saa käyttää aivojaan(kyllä, siellä jossain korvien välissä ON aivot). Sehän on metsästyskoira ja vaatii siten "työtä".


      • Jeppe kirjoitti:

        Meillä reilu vuoden ikäinen wss narttu, hyökkii ilman syytä varpaiden kimppuun ja ulkona saattaa napata kädestä kiinni. huomion hakemiseksi tämä on tulkittu ja melkeen kaikkea kokeiltu, tuntuu ettei mikään toimi kun innostuu vaan lisää kielloista. Jos tuo "eristäminen" ei toimi seuraavaksi otetaan vesipyssy mukaan lenkille.
        Tutuilla on siitä ihan hyviä kokemuksia, ei tosin wss kans. Ja meidän koirus on kuulema harvinaisen kovapäinen kaveri =)

        ...harvinaisen kova pää löytyy meidänkin pojalta =) Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on wss?


      • Interaktio
        MarzaH kirjoitti:

        ...harvinaisen kova pää löytyy meidänkin pojalta =) Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on wss?

        Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä kysyjiä.

        No ei kai. Vitsivitsi.

        WSS on WalesiSpringerSpanieli ja ESS on EnglanninSpringerSpanieli.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe