terve, ostin internetistä tavaraa ekan kerran ja nyt pitäis tietää mitä ovat MONEY ORDER ja PERSONAL CHECK.. mitä nämä tarkoittavat tarkemmin ottaen? mistä saan tommosen(t), sekä miten toimivat käytännössä?menenkö pankkiin ja pyydän tommosen personal checkin ja lähetän tämän sitten esim. usaan?
onko näin simppeliä..
ISO KIITOS auttajille! =)
auttaisitteko
1
194
Vastaukset
Personal check on yksityishenkilön maksun saajalle kirjoittama shekki, jonka vastaaottaja vie pankkiinsa, pankki lähettää shekkien käsittelyyn ja lopulta ottaa yhteyttä maksajan pankkiin jotta rahat saadaan siirrettyä vastaanottajalle. Se on siis käytännössä itse kirjoitettu seteli. Money order on samankaltainen, mutta se yleensä maksetaan hankintahetkellä.
Shekit ovat sen verran kivikautisia maksuvälineitä, että niiden käyttäminen kansainvälisesti on aika hankalaa. Jokainen pankki kyllä kirjoittaa maksusta toimivan lappusen, mutta veloittaa siitä varmaan lähemmäs parikymmentä euroa per kerta. Pankit neuvovat tässä varmasti mielellään.
Helpoimmalla ja pidemmän päälle halvimmalla taitaa selvitä, jos vastaanottaja kelpuuttaa Paypal-maksut. Hanki itsellesi Paypal-tili, niin voit maksaa ostokset sujuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1063052Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2141877- 1361829
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois561760Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641332- 951177
Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻831137- 581122
- 591097
- 67962