sulhanen haussa?

wilma

etsin sulhasta wilma nöffille mahdolisimman pian.mielellään pohjois karjalan läänistä joensuun läheltä?

7

601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et oo tosissas

      Kyllä koirasi sukutaulu ja terveydentila pitää ottaa huomioon urosta etsiessä, ei niitä yhdistelmiä tehdä huutokaupalla että kuka haluaa tulla pökkimään :)
      Onko koirasi lonkat ja kyynäreet kuvattu ja kystinuria-puoli selvitetty?

      Kääny kuule vaikka yhdistyksen jalostusneuvojien puoleen, sieltä selvittävät sulle uroksia ja jos se on niin tärkeetä että uros asuu naapurissa, niin perkaavat varmaan senkin puolen sulle.

      Et kyllä oo tosissas, jos luulet sopivan uroksen löytyvän postinumeron perusteella :)

      • wilma

        hyvä että mielipiteitä tulee,mutta minä olen kuvauttanut koiraltani lonkat ja kyynärpäät joten se asia on nyt varmasti sitten selvä.tiedän isoista roduista että pen´nuttaa ei kannata jos on huonot lonkat,on aijempaakin kokemusta isoista roduista.ja pennutuksiakin on kyllä ollut aijemmin.joten en ole ihan ensi kertalainen näissä asioissa.


    • etsittiin

      myös toiselle nartulle sulhoa ja tiedän, että hyviä pentuja syntyi. Aika näyttää toimiiko tämä yhdistelmä. Narttua ei ollut kuvattu, eikä testailtu, mutta uros olikin sitten valioyksilö.
      Itse en siis nöffi ihmisenä tuomitse pennuttamisen haluasi, kun edes tiedä taustaasi, mutta jos kerrot narttusi taustat, niin helpommin varmasti uroskin löytyisi.
      Suosittelisin kuitenkin sinulle, että mikäli et ole koiraasi vielä kuvauttanut (sitähän et kertonut viestissäsi) ja testauttanut, niin te se ensin vaikka tarkoituksenasi ei olisikaan kennelöidä. Hommaa pennut rekisteriin (rekisteröinti kulut ei niin huimia). Saat varmasti pennut paremmin kaupaksi ja helpommin hyviin koteihinkin.
      Onnea pennutukselle!

      • Pennuista

        Uskon, että tälläkin alalla kaivataan uuttakin verta. Kyllä sopiva uros varmasti löytyy. :)


      • niin2
        Pennuista kirjoitti:

        Uskon, että tälläkin alalla kaivataan uuttakin verta. Kyllä sopiva uros varmasti löytyy. :)

        Alalle kaivataan uutta verta: ja sitä sitten saadaan astuttamalla yksivuotias narttu... rajansa kaikella, eiköhän jokaisen (?) järki ja vastuullinen sano, että ensin koiralle tarpeeksi ikää ja sitten mietitään astutuksia.


      • Pennuista
        niin2 kirjoitti:

        Alalle kaivataan uutta verta: ja sitä sitten saadaan astuttamalla yksivuotias narttu... rajansa kaikella, eiköhän jokaisen (?) järki ja vastuullinen sano, että ensin koiralle tarpeeksi ikää ja sitten mietitään astutuksia.

        Vastasin edelliselle puhujalle. En puhunut astutusiästä mitään. En edes tiedä kyseisen koiran ikää - sitä ei ollut mainittu, mutta oletin sen olevan yli kaksi vuotias (ei kai astutus muutoin vielä ole ajankohtaista). Haluaisin myös sanoa, etten vastannut alkuperäiseen viestiin, vaan edelliselle kirjoittajalle. En ymmärrä miksi netissä on aina luvallista olla noin tuomitseva ja tarttua jokaiseen sanaan. Miltä luulet sellaisen tuntuvan? Lisäksi uskon tietäväni aiheesta tarpeeksi ilman tuollaista viisastelua. Olen kyllä seurannut sitä HYVIN läheltä. Mutta, hyvää jatkoa kuitenkin. :)


      • tämäjatkuu
        Pennuista kirjoitti:

        Vastasin edelliselle puhujalle. En puhunut astutusiästä mitään. En edes tiedä kyseisen koiran ikää - sitä ei ollut mainittu, mutta oletin sen olevan yli kaksi vuotias (ei kai astutus muutoin vielä ole ajankohtaista). Haluaisin myös sanoa, etten vastannut alkuperäiseen viestiin, vaan edelliselle kirjoittajalle. En ymmärrä miksi netissä on aina luvallista olla noin tuomitseva ja tarttua jokaiseen sanaan. Miltä luulet sellaisen tuntuvan? Lisäksi uskon tietäväni aiheesta tarpeeksi ilman tuollaista viisastelua. Olen kyllä seurannut sitä HYVIN läheltä. Mutta, hyvää jatkoa kuitenkin. :)

        Ikä selviää kahta kejua alempaa, ja mielestäni on ihan eläinsuolliseseti järkevää valoittaa nartun omistaa suositellusta astutusiästä. Kannattaa lukea kokonaisuus ennen kuin kommeotoi yhtä yksttäistä viestiä.

        Tuntuu varmasti ikävältä kohdata netissä eriäviä mielipiteitä ja vasta-argumentteja, mutta tässä tapauksessa lienee mahdotonta odottaa päänsilityksiä, että ops, siitä astuttamaan vuoden ikäistä koiraa.

        Muutenkin urosten etsiminen nimimerkkien suojin tämän tasoisella palstalla on aika merkillistä ja suorastaan muiden provosoimista. Jos haluaa tehdä "jalostusasioista" ehdoin tahdoin julkisia (eikä kelpuuta avukseen jalostustoimikuntaa, oman koiran kasvattajan apua, Koiranetiä, terveystietokantoja, vuosikirjoa yms) niin pitää myös olla valmis asioiden julkiseen pohdintaan.

        "otsikko:
        kavereita? wilma 0 69 06.06

        sisältö:

        oisiko joensuun lähellä muita nöffejä?itse asutaan outokummussa ja olisi kiva tavata muitakin rodun edustajia?itsellä vuoden ikäinen tyttö nöffi.ottakaa yhteyttä?

        otsikko: sulhanen haussa

        sisältö:
        etsin sulhasta wilma nöffille mahdolisimman pian.mielellään pohjois karjalan läänistä joensuun läheltä?

        Tosin kertoo myöhemmin omaavansa tietoa isoista koirista ja siitä miten toimitaan.

        Mielestäni on erittäin asiallista selittää ns. yleisiä käytänteitä ja vastuujuttuja siinä vaiheessa, kun joku tosiaan kyselee urosta yksivuotiaalle nartulle :-(. Virallinen kuvausikä on tosiaan tuo yksi vuotta, joskin "normaalisti" isot koirat kuvataan myöhemmin.

        Mutta siis hyvä että koira on kuvattu jo nyt, ja ennen järkevää astutusajankohtaa narttu on mahdollista k-testata ja käyttää näyttelyissä ja vaikka sitten paneutua tuohon uroksen valintaakin eri vakavuudella. Ja jos joku oikeasti aikoo yksivuotiaan nöffinartun astuttaa, niin huh huh!"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe