Onko palstan lukijoiden joukossa ketään joille olisi vaihdettu öljyjä Durashift-automaattilaatikkoon?
Fordin mukaan öljyjä ei tarvitse vaihtaa, mutta käsittääkseni tuo vaihto "parantaa" laatikon toimintaa mikäli kilometrejä alkaa olla yli 60t. Itsellä nyt takana n. 80tkm samoilla öljyillä.
t. PeSu
Durashift -automaatti & öljynvaihto ?
12
7154
Vastaukset
- Se on
Duratec eikä Durashift.Öljyn vaihto 20000 km:n välein, suosittelen Foordin omaa moottoriöljyä.
- tarkkuutta
Moottorit duratec ja vaihteistot durashift, eikös!
- lukee
tarkkuutta kirjoitti:
Moottorit duratec ja vaihteistot durashift, eikös!
isolla DURATEC.Näkyy heti moottorin päällä, kun pellin avaa.Moottori on Zetec.
- näin on
lukee kirjoitti:
isolla DURATEC.Näkyy heti moottorin päällä, kun pellin avaa.Moottori on Zetec.
Mondeolla on Duratec ja Focus Zetec
- kahdelle
näin on kirjoitti:
Mondeolla on Duratec ja Focus Zetec
käsittämättömän viisauden lähteelle! Neuvoisin teitä kirjoittamaan hakukoneen (esim. google)hakukenttään ensin "duratec ford" ja sitten "durashift ford" niin teille selviää kumpi on moottori ja kumpi vaihteisto. Samalle teille selviää missä Ford malleissa näitä on käytetty. Ei se tämän vaikeampaa ole........
- V6 -99 automaatti
Kyselin viime huollossa (105 tkm)laatikon öljyn vaihdosta. Sain vastaukseksi jotain mutinaa että kestää auton eliniän. Kyselessäni kuitenkin vaihtotyön hintaa, vastaus oli Helsingin Herttoniemen huollossa, että se on tosi hankala homma ja jotain mutinaa...
Muakin jäi askarruttamaan että kyllä se voisi tehdä laatikolle ihan hyvää jos laitattaisi uudet öljyt.
Tietääkö joku, onko se niin h_vetin hankala homma toi laatikon öljyjen vaihto kun huolto alkaa nikotella kun asiaa kyselee?
Toi mun laatikko lienee vanhempaa CD4-E (nelilovinen) mallia.- automaatti
Mulla kans tuo CD4E loota ja siihen vaihdettiin öljyt viikko sitten.
Öljy oli jo hieman mustunut (ei pahasti), ja haisi palaneelle.
Suodatinta (sihti)ei tarvi vaihtaa.
Vaihdelaatikon pohjassa on proppu (kuusiokolo)
josta öljyt ulos ja tarkistusreiästä uudet tilalle.
Operaatio on ihan samanlainen kuin moottoriöljyjen vaihto ja siihen menee aikaa noin tunti.
Öljyä menee 5 litraa mutta osta kuusi, onpa sitten pelivaraa.
Kun uudet öljyt on vaihteistossa (5 litraa), auto käyntiin ja 3 kertaa vaihteet läpi (PRND21) ja jätä auto käyntiin P:lle jolloin tarkistat öljymäärän. Mahdollinen öljyn lisäys tai poisto.
Ei saa olla liikaa eikä liian vähän.
Kannattaa vaihtaa ne öljyt. Maksaa n.100e. - öljyistä
Mulla kanssa cd4e-loota (2,0 -99 148tkm).
Suodatinta ei voi vaihtaa irroittamatta laatikkoa, kerrottiin turun stokkalla.
Itse vaihdatin öljyt lootaan pikahuollossa.
Propusta valuttamalla ei saanut vaihdettua kuin n. 3,5l. Kokonaistilavuus n. 9l.
Öljyt vaihdettiinkin kolmesti, jotta saatiin edes vähän enempi tuoretta öljyä laatikkoon.. - mondeo
CD4-E loota on vielä suunniteltu niin, että siihen voi tehdä öljynvaihdon. Sen sijaan tämä uudempi durashift loota (2.5V6 dieselit -01 eteenpäin)sen sijaan on hieman eri tapaus. Ensinnäkään laatikossa ei ole mittatikkua eikä poistotulppaa. Laatikon kyljessä on ainoastaan tarkastus/täyttöreikä, josta öljy olisi imettävä pois jos vaihdon haluaa.
Olen samaa mieltä että öljyn vaihto kannattaisi 3-4 vuoden välein, mutta ei sitä ole liian helpoksi tehty. - vaihdettiin
öljyistä kirjoitti:
Mulla kanssa cd4e-loota (2,0 -99 148tkm).
Suodatinta ei voi vaihtaa irroittamatta laatikkoa, kerrottiin turun stokkalla.
Itse vaihdatin öljyt lootaan pikahuollossa.
Propusta valuttamalla ei saanut vaihdettua kuin n. 3,5l. Kokonaistilavuus n. 9l.
Öljyt vaihdettiinkin kolmesti, jotta saatiin edes vähän enempi tuoretta öljyä laatikkoon..CD4E laatikkoon myös suodatin, tosin moottorina V6. Isotöinen homma, mutta tehtävissä ilman laatikon irroitusta (terveisiä Stockalle). Öljyt vaihdetaan kohta uudelleen juuri samasta syystä. Kerralla ei saa kuin osan öljyistä vaihdettua.
- Osko hyvä mies!
Älä nyt perkele arkaile sen öljynvaihdon kanssa.
Ihan oikeasti! Vaihteistoöljy ei kestä auton elinikää.
Tulet vielä kiittämään minua kun huomaat mikä ero uusilla öljyillä on verrattuna vanhaan! - PeSu
Tuli käytettyä auto Hesassa "merkkiliikkeen" korjaamolla ja tietysti taas WDS-testeri kiinni koslaan ja ei mitään vikaa testerin mukaan.
Korjaamon päätelmä: Koska testeri ei havaitse mitään vikaa EI AUTOSSA VOI OLLA MITÄÄN VIKAA.
Huoltopomo ja mekaanikko olivat kuulema molemmat käyneet kokeilemassa autoa ja hyvin toimi kuulema.
Päätinpä sitten arvuuttaa auton arvon ja saman liikkeen myyntimiehen kanssa ajettiin liike ympäri (n.200m) ja hän havaitsi heti ettei laatikko toimi kunnolla.
En itse ehtinyt käydä korjaamopuolen henkilökunnan kanssa ajossa, mutta jossakin tuntuu mättävän jos "ammattimiehet" eivät havaitse tuota vikaa n.10km lenkillä, jonka sanoivat heittäneen.
t. PeSu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784