Hämeen kosmetologikoulu

Susku123

Minkähän hintainen on Hämeen kosmetologikoulu? Ihan normaali kosmetologipuolta olen ajatellut. Tuntuu vaan että netistä ei ainakaan mistään löydy hintaa...

47

23926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällä tavoin

      Soita ja kysy!

      Ei luulisi maksavan paljon vaivaa!

    • tuleva kosmetologi

      siis apua..olin jo vählää hake kyseiseen kouluun. onko muissa kouluissa esim. helsingissä samanlaisia kokemuksia?

      • juujuu

        Montaa mieltä voi olla koulusta, itse siellä opiskelleena oppi on hyvää vaikka henkilöstöpolitiikassa jokin mättää niin haittako tuo. Itseä varten siellä opiskellaan eikä toisten ongelmista kannata huolta kantaa.
        Mielestäni sinne kannataa hakea. Ammattitaitosi tulee olemaan ihan eriluokkaa kuin ammattikoulusta pääseillä.


      • no more this shit
        juujuu kirjoitti:

        Montaa mieltä voi olla koulusta, itse siellä opiskelleena oppi on hyvää vaikka henkilöstöpolitiikassa jokin mättää niin haittako tuo. Itseä varten siellä opiskellaan eikä toisten ongelmista kannata huolta kantaa.
        Mielestäni sinne kannataa hakea. Ammattitaitosi tulee olemaan ihan eriluokkaa kuin ammattikoulusta pääseillä.

        ...Niin tuplasti huonompaa luokkaa


      • eipäkannattaisi

        ei osata opettaa perusasioita, oppilaat ei tunne esim Elsa Hieronymos hoitoa, tms keskeisiä asioita ja ovat koppavia, ei sellaisella asenteella ja osaamisella menesty, siksi kosmetologit tekee usein konkursseja, teitä on ihan liikaa ja Viron ammattisisaret tekee saman kymmenen kertaa peremmin ja puolet halvemmalla


      • KosmetologiSP

        BY the way..E.Hieronymus ei ole todellakaan opetettava perusasia. Hoitosarjoja löytyy paljon muitakin (lue: Parempiakin).


    • yksi ampulli muiden joukossa

      Mielestäni jokainen kokee opiskelun erilailla, eikä siksi kannata muiden mielipiteiden perusteella jättää menemättä kyseiseen kouluun.
      Itse opiskelen koulussa, enkä ole kokenut erinäisiä puutteita, mitä on kaikissa kouluissa, näin voimakkaina. Kyllähän aina oppilailla on sanottavaa koulusta, eikä mikään ole koskaan mielestämme täydellistä. Mutta ei sinun opiskelijana tarvitse välittää esim. koulun johtajasta, koska et häntä liiemmin tapaile.
      Hae ihmeessä kouluun, äläkä piittaa muiden höpötyksistä..

    • A..

      Joka koulussa on aina hyvät puolensa ja haittansa. Koulu tuli maksamaan kaikkineen yli 4000,-. Lainan ja opintorahan sai.
      Rahasta jäi käteen hyvä ammattitaito (moni moitti suurta käytännön määrää, josta taas itselleni oli hyötyä), työasu ja -välineet ja alan kirjallisuutta. Kannattaa ottaa etukäteen selvää minne hakeutuu kun sitten valittaa jälkikäteen kaikkea.

      Minulla on nykyään hyvä alan työpaikka ja työnantajani mukaan olen saanut hyvän koulutuksen, jonka pohjalta oli helppo aloittaa alan työt!
      A..

      • opiskelijatar

        Monilla tytöillä on ruusuinen kuva kauneudenhoitoalan töistä..kosmetologin,ja varsinkin jalkahoitajan työ on vaativaa asiakaspalvelua ja henkilön pitää omata sopiva asenne ja into.Pidän siitä,että kannustetaan yrittämään,opetetaan markkinointia,ja nykyisin opettajien taso on hyvä.Vertasin omaa osaamistani ammattikoulun käyneen henkilön taitoihin ihan hyvässä mielessä,ja olin iloinen omista taidoistani ja tietämyksestäni.Erilaisia persoonia tulee elämän varrella vastaan myös asiakkaana,on hyvä, että harjoitusta sai paljon ja voin vakuuttaa,että vuokrattuasi tuolipaikan jonkun kampaamon takahuoneesta,ja tehtyäsi hoitoja rotankolossa-koulun tilat muistuvat mieleen..Omaa koulutusta kannattaa arvostaa.Jos moitiskelet oman oppilaitoksesi opetuksen tasoa,alennat myös omaa osaamistasi.Tällä alalla ei opiskelu lopu koskaan,aina pitää päivittää ja oppia uutta.Perusasiat ovat ja pysyvät,tämä on palvelua,hoitotyötä,joka ei kaikille sovi.


    • lävistetty

      Olen ensi vuonna aloittamassa kosmetologiksi opiskelua ja mietin että joudunkohan luopumaan nenäkorustani. Eli saako kosmetologilla olla lävistyksiä kasvojen alueella? Itselläni on nenässä ja korvissa monta ja kielessä myös mutta se ei juurikaan näy.

      • heijjsan

        ei tarvitse ottaa lävistyksiä pois, siellä on monta tyttöä joilla naama täynnä lävistyksiä, eikä kuulemma kukaan opettajista/rehtori sano mitään asiasta. eli huoletta vaan korujen kanssa :)


      • opiskellut
        heijjsan kirjoitti:

        ei tarvitse ottaa lävistyksiä pois, siellä on monta tyttöä joilla naama täynnä lävistyksiä, eikä kuulemma kukaan opettajista/rehtori sano mitään asiasta. eli huoletta vaan korujen kanssa :)

        lävistykset PITÄISI ottaa pois, mutta joillakin se vain ei mene jakeluun, joten opettajat ovat väsyneet siitä muistuttamaan.


    • hohhhhhoi

      Varmaan se 4000€ osuu aika oikeaan, jos ei ole syntynyt eilen tai kasvanut pumpulissa tai ole draamahakuinen itkukuningatar, niin koulu on ihan kelpo paikka. Ammattitaidostaan vastaa loppukädessä jokainen itse, voit lukea niin paljon kuin huvittaa (ylimääräistäkin) ja tuotesarjoista on olemassa mm. nettisivut joista saa hyvää osviittaa. Itse opiskelen kyseisessä koulussa, ja viihdyn kaikinpuolin erittäin hyvin, ainut rasittava tekijä on kuunnella keskenkasvuisten oppilaiden angstaamista joka asiasta. Luulen kyllä että amiksessa kuin amiksessa löytyy näitä jotka eivät tajua työelämästä yhtään mitään, ja joka työpaikalta löytyy se draamahakuinen negatiivinen pelle, joka suurentelee ja mustamaalaa kaiken (onpa hyödyllistä). Pitää vaan keskittyä omaan tekemiseen :)

      • jnjnnj

        Jotenkin ihmettelen et miten tänne on ilmestynyt viesti JUURI sinä perjantaina kun kävimme kovaa keskustelua kyseisestä asiasta ja paljon muusta. (Johtotyyppien kanssa tosin ei voi keskustella, koska nuorempi lässyttää, on teennäinen ja olevinaan hauska, ei voi ottaa vastaan negatiivista palautetta eikä välttämättä kuuntele tai vastaa) jokatapauksessa keskustelimme kaikkien opiskelijoiden kesken. Hän otti juuri puheeksi suomi24:sen jota ei kannta uskoa ym. JA kellonaika 15:18.. opiskelijoilla on ollut hoidot tuohon aikaan eivätkä ole päässeet koneille.. joten epäilen suuremmin tätä nuorempaa johtoportaaseen kuuluvaa, johtajan tytärtä, joka olisi viestin kirjoittanut; teksti kuulostaakin ihan siltä. . Ja jos se näin on, onko hän todella niin tyhmä ettei tajua meidän muiden tajuavan sitä, se on todella alhaista ja noloa, aikuinen ihminen!


      • gg&yt
        jnjnnj kirjoitti:

        Jotenkin ihmettelen et miten tänne on ilmestynyt viesti JUURI sinä perjantaina kun kävimme kovaa keskustelua kyseisestä asiasta ja paljon muusta. (Johtotyyppien kanssa tosin ei voi keskustella, koska nuorempi lässyttää, on teennäinen ja olevinaan hauska, ei voi ottaa vastaan negatiivista palautetta eikä välttämättä kuuntele tai vastaa) jokatapauksessa keskustelimme kaikkien opiskelijoiden kesken. Hän otti juuri puheeksi suomi24:sen jota ei kannta uskoa ym. JA kellonaika 15:18.. opiskelijoilla on ollut hoidot tuohon aikaan eivätkä ole päässeet koneille.. joten epäilen suuremmin tätä nuorempaa johtoportaaseen kuuluvaa, johtajan tytärtä, joka olisi viestin kirjoittanut; teksti kuulostaakin ihan siltä. . Ja jos se näin on, onko hän todella niin tyhmä ettei tajua meidän muiden tajuavan sitä, se on todella alhaista ja noloa, aikuinen ihminen!

        Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Jos joku oikeesti työelämässä ollut ihminen väittää koulun toimintaa inhimilliseksi, hän ilmeisesti työskentelee keskitysleirillä. Työssäoppiminen on kaukana todellisesta työelämästä. Täällä se on suoranaista orjuuttamista, oppilaiden henkistä piinaamista ja sättimistä... Opetuksesta ei oo tietookaan, opettajat vaihtuu sitä mukaan kun tutustuvat oppilaisiin, tosin onko niistäkään kellään ees opettjan koulutusta? Kaikki entisiä koulun oppilaita. Mut niinhän siä nykyään opiskellaankin oppilaat opettavat toisiaan ja väliin vähän ns. opettajiakin täytyy opastaa. Paras opettaja tossa koulussa on google ja youtube :) kai näillä eväillä si pärjää ja kuittaa ton n.4000€ "koulutusmaksun".


      • ha
        jnjnnj kirjoitti:

        Jotenkin ihmettelen et miten tänne on ilmestynyt viesti JUURI sinä perjantaina kun kävimme kovaa keskustelua kyseisestä asiasta ja paljon muusta. (Johtotyyppien kanssa tosin ei voi keskustella, koska nuorempi lässyttää, on teennäinen ja olevinaan hauska, ei voi ottaa vastaan negatiivista palautetta eikä välttämättä kuuntele tai vastaa) jokatapauksessa keskustelimme kaikkien opiskelijoiden kesken. Hän otti juuri puheeksi suomi24:sen jota ei kannta uskoa ym. JA kellonaika 15:18.. opiskelijoilla on ollut hoidot tuohon aikaan eivätkä ole päässeet koneille.. joten epäilen suuremmin tätä nuorempaa johtoportaaseen kuuluvaa, johtajan tytärtä, joka olisi viestin kirjoittanut; teksti kuulostaakin ihan siltä. . Ja jos se näin on, onko hän todella niin tyhmä ettei tajua meidän muiden tajuavan sitä, se on todella alhaista ja noloa, aikuinen ihminen!

        no eipä ollut kaikilla hoidot kesken ;DD ei vaan kaikilla ole samaa negatiivista mielipidettä koulusta, koitas nyt käsittää, ei ole kovin ihmeellinen asia.


      • törkeetä
        jnjnnj kirjoitti:

        Jotenkin ihmettelen et miten tänne on ilmestynyt viesti JUURI sinä perjantaina kun kävimme kovaa keskustelua kyseisestä asiasta ja paljon muusta. (Johtotyyppien kanssa tosin ei voi keskustella, koska nuorempi lässyttää, on teennäinen ja olevinaan hauska, ei voi ottaa vastaan negatiivista palautetta eikä välttämättä kuuntele tai vastaa) jokatapauksessa keskustelimme kaikkien opiskelijoiden kesken. Hän otti juuri puheeksi suomi24:sen jota ei kannta uskoa ym. JA kellonaika 15:18.. opiskelijoilla on ollut hoidot tuohon aikaan eivätkä ole päässeet koneille.. joten epäilen suuremmin tätä nuorempaa johtoportaaseen kuuluvaa, johtajan tytärtä, joka olisi viestin kirjoittanut; teksti kuulostaakin ihan siltä. . Ja jos se näin on, onko hän todella niin tyhmä ettei tajua meidän muiden tajuavan sitä, se on todella alhaista ja noloa, aikuinen ihminen!

        joo tää kuvaa täysin tuota touhua. käyttäisitte aikanne siihen että yrittäsitte ymmärtää että opiskelijat rahottaa koulua ja ne on tullut sinne siks että oppii ammatin ja ne on ihmisiä ja kaipaa kunnioitusta ja kannustusta eikä alentamista ja jatkuvasti syyttelyä ja epäilyä. ihan turha yrittää pelastaa mainetta teeskentelemällä tyytyväistä oppilasta netissä. jos tänne kirjottaa omalla nimellä jotai nii kannattaa varmaa myöntää etä joku on pielessä kun näistä asioista näin paljon tapellaan ja luvata parantaa myös omaa asennettä. Opiskelijat on osottaneet halunsa oppia ammattiin sillä että on valmiita maksaan tutkinnosta. Kyl jokasen draamakuningattaren perheel on muutakin käyttöö neljälle tonnille vaik ois kuin pumpulissa kasvanu.


    • Vastuutonta

      Hämeen Kosmetologikoulu on huonosti ja vastuuttomasti johdettu yritys, jonka toiminta ei kestäisi minkään virallisen koulutusvalvontaelimen tarkastelua.

    • :)

      jos joku tietää halvemman yksityisen kosmetologikoulun niin on hyvä ja ilmoittaa, rahastusfirmojahan ne kaikki on. Itse sain koulun jälkeen hyvän työpaikan, ja osaamistani on kehuttu paljon. Ainut miinus tulee koululle itse tutkintoon valmentamisesta, se on aika kehnoa ja jopa harhaanjohtavaa. Onneksi itse en tee niillä papereilla mitään, osaaminen ratkaisee.
      Käsittääkseni julkisessa koulussa ei ole mahdollista suorittaa kyseisiä tutkintoja yhtä lyhyessä ajassa, olenko väärässä?

    • varokaa

      varokaa uudenmaan kosmetologikoulua!!!! pahin ikinä

      • HAMKK

        Hei vaan,

        itse olen valmistunut tuolta Hämeen Kosmetologikoulusta jo moonta, monta vuotta sitten, (nyt vaihtamassa alaa, siksi olen täällä opiskelu-palstalla) mutta edelleen puheenaiheet ovat näköjään samat.

        Silloin kosmetologiopiskelijana ärsytti esim. että meillä teetettiin "ilmaista työtä" koulun hoitolassa. Nyt sen ymmärtää että tottakai, ilman tekemistä ei voi tätä ammattia oppia. Samoin ärsytti myydä tuotteita asiakkaalle, kun ei siitä juuri mitään saanut itselle. Ei sitä silloin ymmärtänyt, että se kuuluu opiskeluun. Ja tuo siivous: TOTTAKAI kosmetologi siivoaa itse työpisteensä, niin koulussa kuin tulevassa työpaikassaankin. Lisäksi työhön kuuluu esim. yleisten tilojen puhtaanapito ja pyykinpesu, esimerkiksi!

        Sain Hämeen Kosmetologikoulusta hyvät perustiedot ja taidot alalle, erittäin hyvän opin asiakaspalveluun ja vanhempien ihmisten kunnioittamiseen!

        Tehkää työnne ja opiskelunne valittamatta, yksityinen koulu on varmasti loppupeleissä kuitenkin parempi kuin esim. ammattikoulun 3-vuotinen linja.


    • Hymyyn vaan

      Säästytte isolta mielipahalta ja itkuilta, kun jätätte menemättä kyseiseen kouluun. Hämeen kosmetologikoulun touhut ei kestäisi päivänvaloa. Vaikka se kestääkin vain reilu vuoden, ei silti kannata kiduttaa itseänsä yli vuoden ja olla koulussa kiinni vain rahallisista syistä! Ihmiset joutuvat tulemaan kipeinä kouluun, koska eivät halua korvata ja viettää kolmen viikon kesälomaa korvaamassa. On päiviä milloin jotkut eivät ehdi syömään ja oppilaat eivät saa mitään kunnioitusta. Ei kannata tuhlata niin isoa rahasummaa, siihen että joudut orjatyöhön.

      Suosittelen kaikille tampereen uutta kosmetologikoulua hymyä
      http://www.hymykoulu.fi/

      • HAMKK

        Kuulkaa, miten kuvittelette pärjäävänne tulevaisuudessa kauneudenhoitoalan yrittäjinä, jos haluatte opiskeluaikana sairastaa sängyn pohjalla ja pitää kunnon ruokatunnit!?
        Itse en kymmeneen vuoteen ole ollut sairauden takia pois töistä, ei yrittäjällä yksinkertaisesti ole varaa tähän! Buranan avulla ne pikku flunssat taittuu, tahdonvoima pitää kaikki suuremmat pöpöt kurissa! :) Asiakkaille näytellään tervettä, vaikka olisi kuinka kipeä! Niin se vaan on.
        Ja ruokatunti menee yleensä niin, että juuri kun olet saanut ruuan mikrossa lämmmitettyä, tulee asiakas. Nopeasti pari haarukallista suuhun, seuraavat pari haarukallista onkin sitten jo kylmää ruokaa jota nautitaan esim. asiakkaan jalkakylvyn aikana. Kahvia (kylmää) voit saada hörpyn pari jossain asiakkaittten välissä. Että kyllä kouluajat oli vielä helppoa työelämään verrattuna.
        Tämä on totuus ja siksi vaihdan alaa.


    • Mitä ihmettä

      Pakkohan tällaista toimintaa harjoittavat tahot on saada vastuuseen. Eikö edes kuluttajansuojalaki ota kantaa yksityiskoulujen tarjoamien palveluiden laatuun? Vaikka koulu onkin yksityinen eikä lainkaan opetusministeriön rahoittama, eikö sen kuitenkin tulisi täyttää valtakunnallisesti säädetyn opetussuunnitelman mukaisesti mm. opiskelijoiden hyvinvointiin liittyvät kriteerit?

      Väitteet Hämeen kosmetologikoulusta eivät voi perustua harvojen yksilöiden kokemuksiin. Vastaavanlaisista asioista en ole kuullut julkisen sektorin opiskelijoiden puhuvan omista oppilaitoksistaan. Jos yksityiselle taholle on suotu tällainen oikeus harjoittaa ilmeisestikin hyvin kannattavaa liiketoimintaa, tulisi sen muistaa myös vastuu!

      Selvitykset tämän suhteen jatkuvat...

    • tietämätön

      olen aloittamassa opiskelun tammikuussa kyseisessä koulussa. Eikö kenelläkään ole oikeasti mitään hyvää sanottavaa? Joudun ottamaan lainaa koulua varten ja nyt alko pelottaa olenko tekemässä suuren virheen???

    • HAMKK??

      Koulussa opiskellessani kuoli kaikki innostus kosmetologin alaa kohtaan joten valmistuttuani sieltä palasin vanhaan työhöni. En voi valitettavasti suositella tätä koulua kenellekkään. Opetuksen taso on edelleen suhteellisen huonoa (koulussa ei edes ole yhtään oikeaa opettajaa vaan pelkkiä kosmetologeja), oppilaiden kohtelu epäinhimillistä ja koulun johtajalla ei ole muu mielessä kuin raha. Koulutuksen alussa oppilaat pikakoulutetaan mahdollisimman nopeasti jotta saataisiin uusia työntekijöitä oppilashoitolaan (näin tehdään johdolle lisää rahaa). Koulu maksaa tuhottoman paljon ja lisäksi joudut jatkuvasti maksamaan lisää erinäisistä "vaadittavista" tarvikkeista. Oppislashoitolassa tehdään sitten töitä lähes koko loppuaika (lukuunottamatta satunnaisia 1-2viikon teoriajaksoja, joissa pikaisesti opetellaan taas uusia hoitoja maksaville asiakkaille tarjottavaksi). Hoitolassa oppilas on sitten lähes omillaan maksavan asiakkaan kanssa. Neuvoa voi kysyä parilta "opettajalta" jotka tulevat kun ehtivät. Jos satut sairastumaan, olet kusessa. Lääkärin todistus tai ei, menetetyt työpäivät on korvattava jotta rahavirta ei koululta katkeaisi. Monia uudistuksia on tapahtunut, mutta kaikki nämä ovat ainoastaan asiakkaan hyväksi. Asiakkaat kun tuovat yritykselle lisää rahaa. Oppilaat ovat rahansa jo aijemmin maksaneet joten heidän hyvinvointinsa ei ole enää merkityksellinen koulun johdolle. Jos erehtyi kritisoimaan koulun toimintatapoja ääneen, oli välittömästi hankaluuksissa. En ole kuitenkaan närkästynyt siitä että jouduimme jatkuvasti siivoamaan koko koulun tai siitä että ylipäänsä jouduimme työskentelemään oppilashoitolassa ilmaiseksi, vaan siitä että hoitolajakson kesto on aivan liian pitkä ja opetusta on aivan liian vähän. Lisäksi opetus on huonoa kuin myös oppilaiden kohtelu. Jos saisin uudelleen valita, laittaisin rahani toiseen kouluun jossa panostetaan nimenomaan oppilaiden opetukseen ja hyvinvointiin, koska siitähän koulussa on kyse! OPPILAISTA! eikä asiakkaista...

      • Kiinnostunut3

        No kuinka paljo teoriaa sitte opetettiin verrattuna käytäntöön? Eikö tää ammatti opita just käytännön työtä tekemällä parhaiten? Näkee mitä saa aikaseksi ja oppii sitä kautta.


    • oekd

      näyttötutkinnoissa olet kusessa jos et osaa myös teoriaa. ja kyllä sitä työelämässäkin tarvitaan, ei pelkästään kädentaitoja...

    • HAMKK??

      Tottakai tekemällä oppii parhaiten se on selvä, selitin varmaan vähän epäselvästi kun puhuin teoriasta (tarkoitin teoriaopinnnoilla siis ihan perus teoriaa ja myös opettajan ohjauksessa tapahtuvaa käytännönharjoittelua mitä tehdään toiselle oppilaalle) Tämä osuus koulussa erittäin puutteellinen. Esimerkiksi vaikka vartalohieronta tai muu vartalohoito sisältää hirveästi työvaiheita ja lukemattoman määrän hierontaliikkeitä sekä muistettavaa. Nämä käydään läpi opettajan kanssa n. 2-3 päivän aikana. Siinä ajassa ehdit harjoitella täysin uuden ja tuntemattoman hoidon ehkä kahdesti kaverillesi jonka jälkeen palataan taas opiskelijahoitolaan ottamaan vastaan näitä maksavia asiakkaita. Vaikka kyseessä onkin opiskelijahoitola olisi hienoa saada vähän enemmän harjoitusta sekä opetusta ihmisiltä joilla olisi edes jonkunlainen taito opettaa tietoa eteenpäin. Koulussa työskentelevät "opettajat" ovat kosmetologeja jotka osaavat tehdä itse, mutta on aivan eri asia opettaa asioita eteenpäin. Hämeen kosmetologikoulu on asiakkaalle ehkä miellyttävä ja ainakin suht edullinen paikka käydä ja tähän koulun johto keskittyy aivan liikaa. On täysin unohdettu se että kyseessä on koulu jonka pääasia on oppilaat. Hoitolassa olet ilmaista työvoimaa ja monesti on jäänyt ruuatkin syömättä kun päivät ylibuukataan täyteen. Ja kyllä, tiedän että yrittäjänä työpäivät ovat kiireisiä ettei ruokaa ehdi syömään yms, niinkuin joku aikasemmin oli jo maininnut. Mutta sanonpahan vielä että kyseessä on kuitenkin koulu, jossa opiskelusta pitäisi tehdä oppilaalle mielekästä ja innostavaa hommaa. Oikein ei ole se että koulusta oppilas maksaa ison summan rahaa ainoastaan joutuakseen pikakoulutuksen jälkeen n.vuodeksi työskentelemään ilmaisena työvoimana. Ja tämä ei todellakaan ole ainut asia mikä tässä koulussa mättää, mutta niitä en tahdo lähteä netissä vatvomaan. Halusin jakaa seikkoja koulusta tänne ainoastaan sen takia että moni kakku päältä kaunis........... Itse olisin toivonut että joku olisi minulle kertonut nämä ennen kuin tuhlasin rahani ja aikani tänne.

    • kouluunko

      Keskustelut täällä laittoivat todella mietityttämään hakemista tuonne kouluun. Onko kaikki tuota mieltä kyseisestä koulusta? Eikä mitään positiivista sanaa koulusta ole? Onko koulussa sitten teorian opiskelua kotona, jos koulussa sitä ei opeteta. Tai esim: esittelyitä eri aiheista tai läksyjä?

    • donna6

      No jos keskustelua on käyty jo vuodesta 2005 asti täälläkin jo ja siitä asti on tullu huonoa palautetta koulun käyneiltä, eikä näköjään oo vieläkään asiat parantunu yhtään, ei varmaan kannata hakea. Mun kaveri on käyny kans ton koulun eikä silläkään oo hyvää sanottavaa siitä, sen jutut kuultuani en ees harkinnu tonne menoa enää! Onneks kosmetologikouluja on muitakin tampereella

    • alanvaihto

      Entä jalkahoitajan koulutus? Onko siitä tuoreita kokemuksia Hämeen kosmetologikoulusta? 7 kk opiskelun jälkeen saa amattipätevyyden, millaista on opetus? Soveltuuko täysin eri alaa opiskelleelle vai pitääkö olla alla jokin hoitoalan koulutus?

    • Bbb

      Jalkahoitajalla on oltava lähihoitajan koulutus

      • alanvaihto

        Ei vaadita. Kysyin asiaa sieltä. Mutta millaista opiskelu on, onko kokemuksia?


      • jalkojenhoitajaopisk
        alanvaihto kirjoitti:

        Ei vaadita. Kysyin asiaa sieltä. Mutta millaista opiskelu on, onko kokemuksia?

        Eikö kellään ole uutta tietoa jalkojenhoitajan koulutuksesta? Onko siellä sama tyyli kuin kosmetologiopiskelijoilla? Millaisia opettajia? Miten pitkiä päiviä? Paljonko teoriaa suhteessa käytännön työhön? Mielessä on hakea tuonne lyhyen opiskeluajan ammattipätevyyden saavuttamisen houkuttelemana. Laittakaa nyt jotain kommenttia, kiitän!


      • myös
        jalkojenhoitajaopisk kirjoitti:

        Eikö kellään ole uutta tietoa jalkojenhoitajan koulutuksesta? Onko siellä sama tyyli kuin kosmetologiopiskelijoilla? Millaisia opettajia? Miten pitkiä päiviä? Paljonko teoriaa suhteessa käytännön työhön? Mielessä on hakea tuonne lyhyen opiskeluajan ammattipätevyyden saavuttamisen houkuttelemana. Laittakaa nyt jotain kommenttia, kiitän!

        nosto. Kommentteja kiitän!


      • JH-
        jalkojenhoitajaopisk kirjoitti:

        Eikö kellään ole uutta tietoa jalkojenhoitajan koulutuksesta? Onko siellä sama tyyli kuin kosmetologiopiskelijoilla? Millaisia opettajia? Miten pitkiä päiviä? Paljonko teoriaa suhteessa käytännön työhön? Mielessä on hakea tuonne lyhyen opiskeluajan ammattipätevyyden saavuttamisen houkuttelemana. Laittakaa nyt jotain kommenttia, kiitän!

        Valmistui jalkahoitajaksi aikuiskoulutuksessa keväällä 2013. Meidän koulutus kesti 10kk ja meiltä vaadittiin lähihoitaja koulutus. Nykyään koulutus kestää 7kk ja ei vaadita lh tutkintoa?? Samanlaista meilläkin oli mitä kosmetologeilla. Opettajat kävivät tosi huonosti seuraamassa työskentelyä. Opettajista yksi oli sellainen joka ammatillisesti tiesi jalkahoidosta ja osasi opettaa, mutta ei häntä näkyny hoitolassa kun hän oli aina opettamassa uusia ryhmiä. Koulun jaksoi käydä hyvän luokan takia! Kyyneleitä vuodatettiin aikas paljon tuona aikana!


      • jalkojenhoitajaopisk
        JH- kirjoitti:

        Valmistui jalkahoitajaksi aikuiskoulutuksessa keväällä 2013. Meidän koulutus kesti 10kk ja meiltä vaadittiin lähihoitaja koulutus. Nykyään koulutus kestää 7kk ja ei vaadita lh tutkintoa?? Samanlaista meilläkin oli mitä kosmetologeilla. Opettajat kävivät tosi huonosti seuraamassa työskentelyä. Opettajista yksi oli sellainen joka ammatillisesti tiesi jalkahoidosta ja osasi opettaa, mutta ei häntä näkyny hoitolassa kun hän oli aina opettamassa uusia ryhmiä. Koulun jaksoi käydä hyvän luokan takia! Kyyneleitä vuodatettiin aikas paljon tuona aikana!

        Kiitos kommentista. Eipä juuri kukaan ole vastaillut. Eli tarkenna vielä, missä opiskelit? Miksi kyyneliä?? Harkitsen jalkojenhoitajan opiskelun aloittamista Hämeen kosmetologikoulussa ja olen lukenut sieltä paljon negatiivista. Kaikki info olisi nyt tosi tärkeää..


    • pettynyt ja köyhtyny

      Itse valmistuin kosmetologiksi keväällä 2013, eikä todellakaan ole VIELÄKÄÄN mitää hyvää sanottavaa kyseisestä koulusta, voin vain yhtyä muihin kirjoittajiin koska he puhuvat täyttä totta! tuskinpa jatkan alalla koska koulu antoi niin kauhean kuvan kosmetologintyöstä... jos palstaa on alettu kirjoittamaan 2005 ja nyt on 2013 terve järkikin sanoo että meno ei ole muuttunut eikä tule muuttumaan!!

      • myös

        Entäs kokemukset jalkojenhoitajakoulutuksen puolelta. Paljo kyllä löytyy huonoja kokemuksia kosmetologin opinnoista, mutta onko sama meno jalkojenhoitopuolella? Olisi todella kiva saada edes yksi kommetti siellä opiskelevalta/valmistuneelta.


    • stylistihamk

      itse aloitan opisiskelun kyseisessä koulussa ensiviikolla stylisti-kosmetologi linjalla , onko kellään kokemusta koulutuksesta ? ja mitenkä jatko opinnot, estnomiksi vai suoraan vuokratuolilla töihin ?

    • Eveliina1234

      Aloitin kosmetelogiopiskelut 2015 elokuussa kyseisessä koulussa ja olen tykännyt valtavasti. Työoppimisjakso alkaa parin viikon päästä joten siitä en osaa vielä sanoa mitään mutta en usko senkään niin kamalaa olevan. Itselläni on yrittäjyystaustaa ja kymmenen vuoden kokemus työelämästä joten sekin varmasti vaikuttaa suhtautumiseeni tähänkin jaksoon.
      Opettajat koulussa ovat tosi hyviä, kaikki erilaisia ja oma tyylinsä opettaa, osa tiukempia ja osa rennompia. Jos tulet tähän ammattiin niin ensin sun täytyy miettiä että olenko "vali vali" tyyppi vai tulenko kaikkien kanssa toimeen ystävällisellä ja iloisella asenteella, siitähän asiakaspalvelussa on kyse.
      Olen huomannut koulumme oppilaissa ( jo pitempään sielä olleitten) keskuudessa tyhjänpäivästä valittamista ja negatiivista asennetta mikä leviää tietysti muihinkin kun joutuu kuunteleen sitä päivästä toiseen. Käytävällä osa kävelee nenä pystyssä, ei tervehdi, tuima katse, niin ei se hirveen hyvää fiilistä luo. Voi kyllä suoraan sanoa että väärän alan ovat valinneet. Osa sitten taas niin ihania ihmisiä joista näkee heti että tulevat pärjäämään tällä alalla.
      Meidänkin luokalla muutama lopetti, koska ei kokenu alaa omakseen.
      Koulutus alkoi jalkahoidoilla eli juu kaivellaan kynnen alta moskaa, etsitään känsiä ja syyliä jne. Kaikista ei ole siihen. Seuraavaksi hieronnat,kasvohoidot, teoriat, koneet ja laitteet... Ja jos olet pois et näitä kotona opi. Tässä oppimisessa hoidot tehdään oppilaille joten koko kehosi sattaa olla esimerkkinä jota kaikki sitten päällistelevät ja kyllä, kaikki epäkohdat tuodaan esille Oppimismielessä.
      En tiedä vastasko tää teidän kysymyksiinne mutta tämä oli minun näkemykseni koulusta ja suosittelen ehdottomasti jos tälle alalle aikoo.

      (Ja kaikki negatiivinen kokemus koulusta jota täällä jaetaan johtuu kyllä mielestäni sen ihmisen negatiivisesta asenteesta. Luin nämä kaikki ennen kuin kouluun hain ja ajattelin että teenkö virheen kun kuitenkin niin hintava ja mitä jos se onkin noin hirvee kuin täällä sanotaan, on osoittautunut kyllä niin vääräksi)

      • burnoutiscoming

        Odota kun työharjoittelu alka, ensin kaikki vaikuttaa hyvältä mutta kyllä se vitutus sinutkin valtaa kun et ehdi pitää ruokataukoja lähellekkään jokapäivä kun asiakkaita virtaa sisälle. ja jos ei ole asiakkaita niin kyllä varmasti opettajien toimesta jotain muuta tekemistäkin keksitään. En ole valittaja tyyppi, luin myös ennen opintojen aloittamista kaikki keskustelut koulusta ja ajattelin että ne ovat juuri näiden perus kaikesta valittajien kirjoitteluja, joten en antanut niiden vaikuttaa suhtautumiseeni kouluun. En edes tiedä mistä aloittaisin kun alan miettimään epäkohtia joita tässä koulussa ja sen toiminnassa on. Ensinäkin aika ällöttävää mielestäni on että osa oppilaista on huomauttanut ultraääni pesureiden olevan rikki, kun niistä ei kuulu enää sirittävää ääntä niinkuin ennen ja vesi ei likaannu (eli lika ei lähde välineistä) tässä pari lainausta opettajien kommenteista joita olen saanut ilmoittaessani että pesurit on rikki: "joo..." "tiedän, harmijuttu.. pitää pyytää korjaaja heti huomenna" korjaajaa ei ole näkynyt ja aikaa tuosta on ainakin kolme viikkoa, eli hoitoja tehdään likaisilla välineillä.... opettajien ja johdon välillä on aistittavissa suurta kireyttä josta johtuen opettajatkaan ei ilmeisesti uskalla kertoa että pesurit ovat rikki.. hakiessani kouluun ja myös haastattelussa luvattiin kosmetologi,kosmetiikkaneuvojan tutkinto. nyt meille ilmoitettiin että emme ehkä saakkaan kosmetiikkaneuvojan nimikettä koska jotkut asiat ovat muuttumassa...? siitä olemme kuitenkin kaikki maksaneet. sitten haastattelussa kysyttiin myös haluaako suuntautua biowellnes, stylisti vai jalkahoito puoleen enemmän, eli minkä näistä kursseista haluaa käydä. valitsin stylistin ja jonkunaikaa koulun alkamisen jälkeen sain tietää että stylisti kurssia ei pidetä. Tämä stylisti juttu oli aika suuressa osassa siinä kun päätin kyseiseen kouluun hakea. Myös suuri osa luokastamme on kiinnostuneita biowellness kurssista ja osa valitsikin tämän koulun juuri sen takia. Kun johdolta kysyy kursseista ja niiden aikatauluista ja siitä että mitä ne sisältää tai pidetäänkö kursseja ylipäätään, saa erittöin ympäripyöreitä vastauksia joista ei saa mitään irti... Myös poissaoloista sen verran, että koulun aikana (n.1,5v) saa lääkärintodistuksen kanssa sairaana olla poissa yhteensä 50tuntia eli n.6 päivää. Jos kuitenkin sairastat enemmän kuin tämän tuntimäärän, vaikka sinulla olisi lääkärin todistus, joudut korvaamaan sairastamasi päivät lauantaisin. Jos kuitenkin olet niin kipeänä kotona että et pysty lähteä hakemaan lääkärintodistusta, korvaat poissaolosi tuplana, eikä asia ole millään tavalla muuten soviteltavissa. Huhhuh! tässä tulikin vähä enemmän tekstiä mitä ajattelin, mutta jos olisin tiennyt kaiken tämän Hämeen kosmetologikoulusta (ja kaikki muut asiat joita en kirjoittanut) olisin erittäin suuresti harkinnut sijoittavani rahani jonnekkin aivan muualle. Oppilaitos lupaa kuun taivaalta, mutta ei pidä lupauksiaan.


      • Eveliina12345
        burnoutiscoming kirjoitti:

        Odota kun työharjoittelu alka, ensin kaikki vaikuttaa hyvältä mutta kyllä se vitutus sinutkin valtaa kun et ehdi pitää ruokataukoja lähellekkään jokapäivä kun asiakkaita virtaa sisälle. ja jos ei ole asiakkaita niin kyllä varmasti opettajien toimesta jotain muuta tekemistäkin keksitään. En ole valittaja tyyppi, luin myös ennen opintojen aloittamista kaikki keskustelut koulusta ja ajattelin että ne ovat juuri näiden perus kaikesta valittajien kirjoitteluja, joten en antanut niiden vaikuttaa suhtautumiseeni kouluun. En edes tiedä mistä aloittaisin kun alan miettimään epäkohtia joita tässä koulussa ja sen toiminnassa on. Ensinäkin aika ällöttävää mielestäni on että osa oppilaista on huomauttanut ultraääni pesureiden olevan rikki, kun niistä ei kuulu enää sirittävää ääntä niinkuin ennen ja vesi ei likaannu (eli lika ei lähde välineistä) tässä pari lainausta opettajien kommenteista joita olen saanut ilmoittaessani että pesurit on rikki: "joo..." "tiedän, harmijuttu.. pitää pyytää korjaaja heti huomenna" korjaajaa ei ole näkynyt ja aikaa tuosta on ainakin kolme viikkoa, eli hoitoja tehdään likaisilla välineillä.... opettajien ja johdon välillä on aistittavissa suurta kireyttä josta johtuen opettajatkaan ei ilmeisesti uskalla kertoa että pesurit ovat rikki.. hakiessani kouluun ja myös haastattelussa luvattiin kosmetologi,kosmetiikkaneuvojan tutkinto. nyt meille ilmoitettiin että emme ehkä saakkaan kosmetiikkaneuvojan nimikettä koska jotkut asiat ovat muuttumassa...? siitä olemme kuitenkin kaikki maksaneet. sitten haastattelussa kysyttiin myös haluaako suuntautua biowellnes, stylisti vai jalkahoito puoleen enemmän, eli minkä näistä kursseista haluaa käydä. valitsin stylistin ja jonkunaikaa koulun alkamisen jälkeen sain tietää että stylisti kurssia ei pidetä. Tämä stylisti juttu oli aika suuressa osassa siinä kun päätin kyseiseen kouluun hakea. Myös suuri osa luokastamme on kiinnostuneita biowellness kurssista ja osa valitsikin tämän koulun juuri sen takia. Kun johdolta kysyy kursseista ja niiden aikatauluista ja siitä että mitä ne sisältää tai pidetäänkö kursseja ylipäätään, saa erittöin ympäripyöreitä vastauksia joista ei saa mitään irti... Myös poissaoloista sen verran, että koulun aikana (n.1,5v) saa lääkärintodistuksen kanssa sairaana olla poissa yhteensä 50tuntia eli n.6 päivää. Jos kuitenkin sairastat enemmän kuin tämän tuntimäärän, vaikka sinulla olisi lääkärin todistus, joudut korvaamaan sairastamasi päivät lauantaisin. Jos kuitenkin olet niin kipeänä kotona että et pysty lähteä hakemaan lääkärintodistusta, korvaat poissaolosi tuplana, eikä asia ole millään tavalla muuten soviteltavissa. Huhhuh! tässä tulikin vähä enemmän tekstiä mitä ajattelin, mutta jos olisin tiennyt kaiken tämän Hämeen kosmetologikoulusta (ja kaikki muut asiat joita en kirjoittanut) olisin erittäin suuresti harkinnut sijoittavani rahani jonnekkin aivan muualle. Oppilaitos lupaa kuun taivaalta, mutta ei pidä lupauksiaan.

        Aivan samaa mieltä nyt kanssasi kun olen nähnyt todellisuuden :(


    • wasteofmoney

      Jos joku pähkäilee hämeen kosmetologikoulun ja kosmetologikoulu hymyn välillä niin menkää ihmeessä Hämeen kosmetologikouluun. Hymyssä kuulemma luvassa pitämättömiä lupauksia ja jatkuvaa kiristystä jos olet poissa tms.. Tämä kuultu ystävältäni joka ollut tässä kyseisessä Hymyssä.

      • mellu1

        Mitä olen lukenut ihmisten kokemuksia niin myös Hämeen kosmetologikoulussa luvataan kuu taivaalta eikä saisi olla ollenkaan poissa tai joutuu korvaamaan tunnit.


    • Annika8

      itse koulun käyneenä 2009-2010 ja valitettavaa lukea, että paikka on edelleen samanlainen.

      Meidän luokalla oli tyttö, jonka perheenjäsen menehtyi koulutuksen aikana ja kyllä, koska hän oli usean päivän poissa tästä syystä, hän joutui kaikki poissaolot korvaamaan hoitolassa lauantaisin. Me muut olimme sitä mieltä että tällaisessa tilanteessa meidän mielestämme korvausta ei tarvitse suorittaa, mutta eipä sillä ollu väliä mitä me muut olimme mieltä.

      Valitettavan moni hakeutuu kouluun juuri suurten lupausten vuoksi ja siksi, että näitä viestiketjuja luullaan vain valitusvirsiksi ihmisiltä, jotka eivät osaa katsoa peiliin ja siksi että aina joka koulusta löytyy joku valittaja. Toivottavasti tämän ketjun lukee mahdollisimman moni ja ymmärtää, ettei näin moni voi olla vuosien varrella samaa mieltä toiminnasta.

      Koulun "usein kysyttyjä kysymyksiä" kohdassa oli kysymys, että moniko työllistyy alalle. Vastaus oli yli 85%, eikä tämä voi pitää paikkaansa. Luokallamme oli parikymmentä opiskelijaa ja meistä alalle jäi 2 henkilöä. Edellisessä ja meitä seuraavassa ryhmässä työllistyminen suunnilleen samaa luokkaa. Lisäksi, kukaan ei ole koskaan kysynyt meiltä vanhoilta opiskelijoilta mitä olemme koulutuksen jälkeen tehneet. Tämän vuoksi tiedämme, että prosenttiluku on keksitty. Samoja prosentteja käytettiin jo 2009-2010.

      Koululla huijataan asiakkaita ja opiskelijoita minkä ehditään. Kyse on ilmaisen työvoiman hankkimisesta, ei koulutuksesta. Opettajia lähti minun aikanani ja hieman koulutukseni päättymisen jälkeen kaikki loputkin sillon opettajina olleet, koska heitä uhkailtiin työpaikan menettämisellä, kun oli sairauspoissaoloja, jotka kuitenkin ovat normaaleja poissaoloja kaikille ihmisille.

      Tsemppiä kouluun erehdyksissä menneille opiskelijoille ja te, jotka harkitsette kouluun hakeutumista, etsikää ensin käsiinne muutama vanha opiskelija ja kysykää koulutuksesta. Mikäli ette siis näitä kirjoituksia usko. Kyselkää ja miettikää sitten, ennen kuin hassaatte rahanne ja aikanne tähän kouluun.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe