Sormusten järjestys

Natalia

Auttakaahan nyt uutta rouvaa mäessä, kun ei ole muuta kuin ristiriitaista infoa siitä, kumpaa sormusta pidetään "päällä" ja kumpaa lähempänä sydäntä, vihki vai kihla. Molemmat on yhtä leveitä. Kiitokset!

10

5267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

Eihän tuosta mitään jumalansanaa ole. Kukin tekee miten tykkää. Itse pidän vihkisormusta alempana, koska siinä on kivi. Kihla suojaa sitä hiukan ja mielestäni näyttää hassulta toisin päin.

• veitikka

pitäisin taas "laittamisjärjestyksessä", eli kihla tyvessä, ja sen päällä vihki, oli siinä kiviä eli ei.

• Juu-u

Juuri näin on minullakin; laittamisjärjestyksessä. Vaikka kultaseppä ehdotti pitämään toisinpäin..?! Mulla vihkisormus leveämpi ja on kiviä, kihlassa ei.

• veitikka

(Ja useilla, oikeastaan kaikilla kavereillani/tuttavillani/ystävilläni on myös tämä järjestys. Kuitenkin, tee niin kuin itsestä parraaksi tuntuu!)

• ompi

vihkisormus "tyvessä" ja kihlasormus turvaamassa.

• Laihduttanut

Minä laihdutin häitä varten reilusti ja kihlasormus luonnollisesti alkoi olla liian väljä. En kuitenkaan käynyt pienennyttämässä vaan pidän nyt vihkisormusta "jarruna", se on kihlaa pienempi ja varmistaa, ettei kihla putoa.

Kaverillani on juuri toisinpäin. Hankki vihkisormuksen, että varmasti menee kirkossa vihkitilaisuudessa sormeen (kesähelteellä, muutenkin kädet jännityksestä hionneina ja turvonneina). Ja nyt kylmemmillä ilmoilla (ja jännityksen laannuttua) pitää vihkisormusta tyvessä, ettei vaan putoa (kihla jarruna).

Tapansa kullakin.

• Ristiridatar

Täältäkin saat monenlaisia vastauksia, ja voin sanoa, ettei yhtä oikeaa ole. Tee tavallasi.

• marina

aiemmin oli vallalla kytäntö, että kihla on sileä (=liiton jatkuvuuden symboli) ja vihkisormuksessa on kivi (=liiton kestävyyden ja ikuisuuden symboli). kun sitten yhdistetään siihen "tieto" että vasemmasta nimettömästä lähtee rakkaudensuoni (vena amoris) suoraan sydämeen, niin saadaan lopputulokseksi tämä: sileää kihlaa pidetään nimettömän tyvessä ja kivellä varustettua vihkisormusta sen päällä, koska kestävyys vahvistaa jatkuvuuden ja tuo vena amoris lähtee siitä vihkisormuksen kivestä, kuljettaa ikuisuuden kihlan kautta suoraan sydämeen.

että tällainen tarina.

sääntöä sormuksen paikkoihin ei ole. itse pidin alunperin kihlaa päällä ja vihkisormusta alla koska ne näyttivät kauniimmilta niin, mutta mieheni toivomuksesta käänsin ne toisinpäin, hän kun oli sitä mieltä, että ne kuuluu olla siinä järjestyksessä, kuin hän on ne sormeeni laittanut.

• Eli mulla on noin päin. Osa syynä on, että mulla on semmonen mielikuva että näin "kuuluu". Ja toinen syy on, että koska tuo kihlasormus on suvun perintösormus, se on minulle hieman iso. Vihkisormus taas on juuri sopiva, joten se suojaa kihlasormusta tippumasta.

• rouva 270805

mulla vihkisormus on pikkuse paksumpi ku kihla niin näyttää tyhmätlä kihlasormuksen takana niinpä pidän laittamisjärjestyksessä eli ensin kihla sitten vihkisormus. kihlasormus on tavallinen sileä ilman timantteja vihkisormus hiukan leveämpi kolmella isolla timantilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      180
      10842
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      87
      10309
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      232
      5739
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      180
      4574
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3056
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      171
      3045
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      39
      1853
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      298
      1438
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      6
      1280
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1204
    Aihe