mitä maksaa piipun muuraus

säföri

Mitä maksaa 2 hormisen noin 7 metriä korkean piipun muuraus? tai mistä löydän muuraustyö urakka hinnaston. Materiaalien hinnat, niitä löytyy kyllä.

Olen surffaillut netissä enkä ole löytänyt. Tiedän että rakennus liitto on laatinut sellaisen. Tarvitsisin vähän muutakin tietoa muurauksien hinnoista.

53

44792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiileistä

      2 hormisen piipun muuraus (sis. työt materiaali) on noin 100-120€/metri, elikkä n.700-840€.

      Kiviä menee ~95kpl/metri

      • säföri

        Kiitos vastauksesta, olisii mukava tietää liiton urakka hinnoittelua, osaisi edes vähän arvioida rakennus kustannuksia muuraus töiden tiimoilta.

        En tiedä mistä oikein niitä hakisi. Kyllä kai niitä rakennusliitosta saisi mutta netillä se kävisi vaan paljon helpommin.

        Antakaa nyt joku pienen vinkin asiasta, ettei tarvitse Hämeentielle lähteä niitä hakemaan.


      • piipusta
        säföri kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, olisii mukava tietää liiton urakka hinnoittelua, osaisi edes vähän arvioida rakennus kustannuksia muuraus töiden tiimoilta.

        En tiedä mistä oikein niitä hakisi. Kyllä kai niitä rakennusliitosta saisi mutta netillä se kävisi vaan paljon helpommin.

        Antakaa nyt joku pienen vinkin asiasta, ettei tarvitse Hämeentielle lähteä niitä hakemaan.

        En tiedä liiton urakka hinnoista mitään. Me maksettiin muurarille 12€/tunti( verot, soc.kulut, KAPL ym.) Itse olin apumiehenä(raskas homma). Meillä piipun muuraukseen meni aikaa 3 päivää (10 metriä rappaus).

        Vielä siitä piipusta. ~95kiviä/metri menee 1 1/2 hormiseen piippuun. Meillä takka puuhella joten 1 1/2 hormia riitti.


      • säföri
        piipusta kirjoitti:

        En tiedä liiton urakka hinnoista mitään. Me maksettiin muurarille 12€/tunti( verot, soc.kulut, KAPL ym.) Itse olin apumiehenä(raskas homma). Meillä piipun muuraukseen meni aikaa 3 päivää (10 metriä rappaus).

        Vielä siitä piipusta. ~95kiviä/metri menee 1 1/2 hormiseen piippuun. Meillä takka puuhella joten 1 1/2 hormia riitti.

        12 euroa tunti sosiaali kulut, otti kyllä hyvän hinnan mutta nopea kaveri jos muurasi ja rappasi kolmessa päivässä 10 metrisen piipun, joiltain se käy.

        On mukava tietää vähän hintoja. Nyt tuli selväksi tunti taksa ja urakka hinta noin suurin piirtein. Kiitos vaan vastauksista.


      • mävaan
        säföri kirjoitti:

        12 euroa tunti sosiaali kulut, otti kyllä hyvän hinnan mutta nopea kaveri jos muurasi ja rappasi kolmessa päivässä 10 metrisen piipun, joiltain se käy.

        On mukava tietää vähän hintoja. Nyt tuli selväksi tunti taksa ja urakka hinta noin suurin piirtein. Kiitos vaan vastauksista.

        Joo,12€/h on naurettava taksa muurauksesta,ja varsinkin hormin muurauksesta.Oikeampi urakkahinta on luokkaa 50,00€/metri kulut peitettävät muuraukset,ja 100€/metri kulut puhtaat osuudet siis per reikä.Silti halvempi ja aivan toista luokkaa kuin porvarin joppaamat sekasikiöhormit.

        Uskomatonta hölmöyttä pilata terveytensä 12€:n taksalla,voivoi.


      • kyllä säilyy
        mävaan kirjoitti:

        Joo,12€/h on naurettava taksa muurauksesta,ja varsinkin hormin muurauksesta.Oikeampi urakkahinta on luokkaa 50,00€/metri kulut peitettävät muuraukset,ja 100€/metri kulut puhtaat osuudet siis per reikä.Silti halvempi ja aivan toista luokkaa kuin porvarin joppaamat sekasikiöhormit.

        Uskomatonta hölmöyttä pilata terveytensä 12€:n taksalla,voivoi.

        sillä 12 euron tuntipalkalla ei tarvi paljonkan hosua.....


      • mävaan
        kyllä säilyy kirjoitti:

        sillä 12 euron tuntipalkalla ei tarvi paljonkan hosua.....

        veistetty.Totta joka sana!Hih! Ihan rupes naurattaan .Ei tosiaan kahteentoista euroon juuri tartte liikehtiä.Anteeksi tyhmyyteni!


      • pnieminen
        mävaan kirjoitti:

        veistetty.Totta joka sana!Hih! Ihan rupes naurattaan .Ei tosiaan kahteentoista euroon juuri tartte liikehtiä.Anteeksi tyhmyyteni!

        kai noita työttömiä pimeisiin hommiin riittää joka oksalla, kelan ja sairauspäivien päälle parit piiput kuussa niin saa sitä väkevöitettyä valtion monopolista taas kassillisen.
        joku roti sentään noihin palkkoihin, ei kukaan ammattilainen työ ja laatutakuulla tee metriäkään muurausta alle 20-25€/h, ja tämä on fakta!


      • kyrsii
        mävaan kirjoitti:

        veistetty.Totta joka sana!Hih! Ihan rupes naurattaan .Ei tosiaan kahteentoista euroon juuri tartte liikehtiä.Anteeksi tyhmyyteni!

        kyllä vituttaa kaikenlaiset helvetin ns "ammattimiehet" kun kyselin tarjouksia tuossa nousukauden aikana niin jo oltiin että "ota tai jätä, tää on hinta, ei tässä kaikkiin töihin edes lähdetä". Yhdelläkin työmaalla "mestari" lähti kävelemään kun teki kalliilla paskaa ja sitten kun asiakas uskalsi huomauttaa niin jo jäi hommat siihen. Nyt taidetaan kyllä näiden diivojen perseet tervata....


      • mä sit joskus
        kyrsii kirjoitti:

        kyllä vituttaa kaikenlaiset helvetin ns "ammattimiehet" kun kyselin tarjouksia tuossa nousukauden aikana niin jo oltiin että "ota tai jätä, tää on hinta, ei tässä kaikkiin töihin edes lähdetä". Yhdelläkin työmaalla "mestari" lähti kävelemään kun teki kalliilla paskaa ja sitten kun asiakas uskalsi huomauttaa niin jo jäi hommat siihen. Nyt taidetaan kyllä näiden diivojen perseet tervata....

        olet omassa tuolissasi toimistolla rutisemassa liikaa liksaa. palkat työn raskauden mukaan.
        ja toi 12:sta euroo tunti on jopa tessin vastainen palkka ammattilaiselle. perkeleen
        vellinkeittäjät.


      • työehto
        mävaan kirjoitti:

        Joo,12€/h on naurettava taksa muurauksesta,ja varsinkin hormin muurauksesta.Oikeampi urakkahinta on luokkaa 50,00€/metri kulut peitettävät muuraukset,ja 100€/metri kulut puhtaat osuudet siis per reikä.Silti halvempi ja aivan toista luokkaa kuin porvarin joppaamat sekasikiöhormit.

        Uskomatonta hölmöyttä pilata terveytensä 12€:n taksalla,voivoi.

        Rakennusalan Tes antaa vaativuusluokan v tuntipalkaksi 13.81e joten mistä revit 50e metri?? Vaikka muuraat miten hitaasti niin päästään lähelle metri /tunti.


    • ja tarjottiin

      kaksi hormisen piipun muurauksesta (n.8m) juuri äsken 300€.
      Että näin pohjoispohjanmaalla.......

      • jees

        Ihan ok hinta. Onneksi pohjanmaalla on olemassa näitä rehellisiä muurareita vielä jonkun verran.

        Vituttaa tollaiset "ammattimuurarit ja muut ns ammattilaiset" jotka kehtaavat ottaa jopa 35€/tunti huonosta työstä!!!!


      • säföri
        jees kirjoitti:

        Ihan ok hinta. Onneksi pohjanmaalla on olemassa näitä rehellisiä muurareita vielä jonkun verran.

        Vituttaa tollaiset "ammattimuurarit ja muut ns ammattilaiset" jotka kehtaavat ottaa jopa 35€/tunti huonosta työstä!!!!

        Pitää kyllä paikkansa, itsekkin tulin samaan tulokseen siksi taidankin hutkasta sellaisen piipun itse myös koko talon kaikki muutkin muuraustyöt.Aika helpon näköistä hommaa kuitenkin. Saattaa niihin hommiin kuukausi mennä mutta säästöa tulee.

        Kannattaa kai kuukausi maksaa vuokraa ennen kuin palkkaa hommaan jonkun ammattmiehen. Muuraria saatan kyllä tarvita uunin muuraukseen jos en ota valmistakkaa ja kokoa sitä itse.


      • mävaan
        jees kirjoitti:

        Ihan ok hinta. Onneksi pohjanmaalla on olemassa näitä rehellisiä muurareita vielä jonkun verran.

        Vituttaa tollaiset "ammattimuurarit ja muut ns ammattilaiset" jotka kehtaavat ottaa jopa 35€/tunti huonosta työstä!!!!

        poissa olevana,että juuri pohjanmaa on täynnä valitettavasti noita mullituella liikkuvia timpereitä/ ehkä muurareitakin.
        Kyllä 12€:stä on rehellisyys kaukana!


      • varmaan

        maksa siitä veroja ym. Pohjanmaa täynnä näitä urpoja ja sit nostetaan kaikki tuet päälle.Kiva ku yhteiskunta maksaa sun piipun..........


      • pnieminen
        säföri kirjoitti:

        Pitää kyllä paikkansa, itsekkin tulin samaan tulokseen siksi taidankin hutkasta sellaisen piipun itse myös koko talon kaikki muutkin muuraustyöt.Aika helpon näköistä hommaa kuitenkin. Saattaa niihin hommiin kuukausi mennä mutta säästöa tulee.

        Kannattaa kai kuukausi maksaa vuokraa ennen kuin palkkaa hommaan jonkun ammattmiehen. Muuraria saatan kyllä tarvita uunin muuraukseen jos en ota valmistakkaa ja kokoa sitä itse.

        muista muuratessasi että se oikea ammattimies tekee työn niin että työn jälkeä kestää katsella vuosikymmenet, itse harjoitellessa saumauksien ja mahdollisten rappauksien kanssa saattaa olla niin ja näin, puhumattakaan siitä kuinka muurataan oikein oikeilla laasteilla ja paksuuksilla. ei se heittämällä kuule onnistu, ei. sen sanon. ja hyvää onnea, joskus se poropeukalokin saa ihan siedettävän näköistä jälkeä...


      • jaba,jaba

        kaupat lukkoon, jos joku tolla tekee.


      • Muurari0705

        Älkää valehdelko !!!!???


    • ja tarjonnan laki

      Markkinataloudessa kun elämme, niin hinnan määrää kysynnän ja tarjonnan laki :)

      • ...

        niin mene että halpa työ=huono tulos, kallis työ=hyvä tulos. Meillä muurari oli ns.halpa parisataa piipusta ja hiukan kalliimmalla takka ja leivinuuni ja hieno tuli ja ihan ámmattimies kyseessä.Kun oli tuttu jolla oli paljon töitä, hänele riitti kaverisuhteen takia pienmpikin taksa, kun talous ei siihen kaadu.

        Entäs ammattilaatoittaja joka veti sikahinnan paskatyöstä. laatat piti repiä seiniltä alas ja laittaa itse uudeleen. meni ainakin suoraan, toisin kuin "tällä ns. ammattilaisella."

        poikkeuksiakin on, mutta myös halvalla voi saada hyvää. Ei pidä aina käydä haukkumaan. Taidatte olla vain kadeja jos olette itse maksaneet tuplan samasta työstä.


      • säföri
        ... kirjoitti:

        niin mene että halpa työ=huono tulos, kallis työ=hyvä tulos. Meillä muurari oli ns.halpa parisataa piipusta ja hiukan kalliimmalla takka ja leivinuuni ja hieno tuli ja ihan ámmattimies kyseessä.Kun oli tuttu jolla oli paljon töitä, hänele riitti kaverisuhteen takia pienmpikin taksa, kun talous ei siihen kaadu.

        Entäs ammattilaatoittaja joka veti sikahinnan paskatyöstä. laatat piti repiä seiniltä alas ja laittaa itse uudeleen. meni ainakin suoraan, toisin kuin "tällä ns. ammattilaisella."

        poikkeuksiakin on, mutta myös halvalla voi saada hyvää. Ei pidä aina käydä haukkumaan. Taidatte olla vain kadeja jos olette itse maksaneet tuplan samasta työstä.

        On niitä muurareita kyllä kaiken näköisiä. Kaverini joutui laatoittamaan pesutilansa lattiat itse yhden ammatti miehen jälkeen,saumat täynnä sanerauslaastia ja vesi ei löytänyt reittiä kaivoon.

        Oli se kyllä huh huh, aikaakin laatoittajalta meni tuplat siihen nähden mitä isännältä. Oma apu paras apu. Kyllä isäntä kiros ammatti muurarit, purkaessaan ja laatoittaessaan itse pesutilojensa lattioita.


      • W
        säföri kirjoitti:

        On niitä muurareita kyllä kaiken näköisiä. Kaverini joutui laatoittamaan pesutilansa lattiat itse yhden ammatti miehen jälkeen,saumat täynnä sanerauslaastia ja vesi ei löytänyt reittiä kaivoon.

        Oli se kyllä huh huh, aikaakin laatoittajalta meni tuplat siihen nähden mitä isännältä. Oma apu paras apu. Kyllä isäntä kiros ammatti muurarit, purkaessaan ja laatoittaessaan itse pesutilojensa lattioita.

        ei laatoituksella voi kaatoja tehdä , jos lattiamies tekee lattian v..tuiks! Toki tasotteilla voi kaadot
        korjata ja sen TOSIHYVÄ laattamies toki tarkistaa ja tekeekin jo ennen vesieriasteen asennusta,mutta jos laatoittajalle maksetaan vain neliöhinta laatoituksesta,paskaako se häntä kiinnostaa miten lattiamies
        tai tilaaja on hänelle pohjat valmistelleet.... hyvä teille kaikille TEE-SE-ITSE Friikeille......säästäkää hyvät ihmiset OIKEISSA paikoissa älkääkä mollatko ammattimiehiä! terv.W


    • Muurari Majoret

      Ota yhteyttä:
      www.majoret.fi
      niin saat tarjouksen (pääkaupunkiseudulla).

      • taidat...

        olle ehkä hieman myöhässä tarjouksesi kanssa? Ettekö te oikeasti yhtään katso aloituviestien päiväystä, kun laittelette tarjouksianne? Kyllä luulisi piipun olevan jo pystyssä...


      • Patruuna..
        taidat... kirjoitti:

        olle ehkä hieman myöhässä tarjouksesi kanssa? Ettekö te oikeasti yhtään katso aloituviestien päiväystä, kun laittelette tarjouksianne? Kyllä luulisi piipun olevan jo pystyssä...

        Kyllähän duunarityö keskimäärin kustantaa tänäpäivänä palkanlisineen 35-45e /h ! Urakalla n. 40% lisää. Se nyt on vain hyväksyttävä että ilmaiseksi ei saa mitään vaikka haluaisi. Onhan sitä kaikenlaisia vilunki työnantajia ja huutelioita ( täälläkin ) jotka ovat ilmeisesti joitain normaaliyhteiskunnan ulkopuolelle syrjäytyneitä joilla ei ole eläminen onnistunut mutta neuvoksi heille olisi aloittaa uudestaan pohjalta niinkuin opetettelis uudestaan kävelemään..kyllä se siitä ja kyllähän toki teitä ymmärretään kun on paha mieli niin purkaudutaan täällä ja halutaan kovasti yritävät työtätekevätkin samaan ahdinkoon..Tsemppiä teille !


      • Muu rari
        Patruuna.. kirjoitti:

        Kyllähän duunarityö keskimäärin kustantaa tänäpäivänä palkanlisineen 35-45e /h ! Urakalla n. 40% lisää. Se nyt on vain hyväksyttävä että ilmaiseksi ei saa mitään vaikka haluaisi. Onhan sitä kaikenlaisia vilunki työnantajia ja huutelioita ( täälläkin ) jotka ovat ilmeisesti joitain normaaliyhteiskunnan ulkopuolelle syrjäytyneitä joilla ei ole eläminen onnistunut mutta neuvoksi heille olisi aloittaa uudestaan pohjalta niinkuin opetettelis uudestaan kävelemään..kyllä se siitä ja kyllähän toki teitä ymmärretään kun on paha mieli niin purkaudutaan täällä ja halutaan kovasti yritävät työtätekevätkin samaan ahdinkoon..Tsemppiä teille !

        Vanha ketju , mutta kommentoinpa kumminkin. Kyllä noi 35-45 e/h hinnat on ryöstämistä, mutta jos joku maksaa niin mikä ettei. Meille tuli tollainen "ammattimuurari", ihmetteli viikon mitä tekis. Sitten totesin että eipä tarttetan ton tyypin palveluja ja päätin "työsuhteen". Otin lastan käteen ja aikani ihmeteltyä alkoi muuraustakin syntyä. Tosin hidastahan se oli, mutta täytyypä sanoa, että kestää vertailun naapurin ammattimiehen jälkeen. Eli kyseessä oli julkisivu, piippu ja leivinuuni. Kyllä tolla hinnala täytyy 10 m:n piippu noustakkin kolmessa päivässä...


      • muurar jasu
        Muu rari kirjoitti:

        Vanha ketju , mutta kommentoinpa kumminkin. Kyllä noi 35-45 e/h hinnat on ryöstämistä, mutta jos joku maksaa niin mikä ettei. Meille tuli tollainen "ammattimuurari", ihmetteli viikon mitä tekis. Sitten totesin että eipä tarttetan ton tyypin palveluja ja päätin "työsuhteen". Otin lastan käteen ja aikani ihmeteltyä alkoi muuraustakin syntyä. Tosin hidastahan se oli, mutta täytyypä sanoa, että kestää vertailun naapurin ammattimiehen jälkeen. Eli kyseessä oli julkisivu, piippu ja leivinuuni. Kyllä tolla hinnala täytyy 10 m:n piippu noustakkin kolmessa päivässä...

        tiilihinta noin 2 e kappale piippumuurauksessa plus muut kulut...


    • ulukomaalainen

      tiilien hinta, käsinlyöty ruukkin tiili, parasta mitä tässä maassa voi saada on 0,9€ kappale

      • ulukomaalainen

        Juuri sain rautian tarjouksen. Päälle tule 4 lavan rahti, 110,00 noin 80km.


    • Tiedä sitten

      Muuratun piipun sanotaan olevan halvempi teetettynä kuin Schiideli itsetehtynä.

    • poiuyt34567890

      itse tossa olin apumiehenä sekä kaveri muurasi piippuni 2,5 päivää muurasi sekä tauot päälle.
      auttelen sitä sitten kun se tarvii joten rahaa ei käsitelty ollenkaan.
      varsinkin kun sitä eiole. piipun korkeus n 4 metriä, nyt sitten toinen kaverini tekee piipun pellitykset, auttelen sitä taaas sitten kun se tarvii.
      katon teki kaveri olin apuna nostelemassa peltejä. päivä siihen meni autteln sitäkin sitten taas.
      rahaa ei ole onneksi kulunut kuin tarpeisiin

    • ammattimuurari

      ettei vaan jäis lyhyeksi toi 4m piippu...

    • joo...Meidän Muurari teki tarvikkeineen ja töineen ilmasiksi 9 metriä korkeen 3 reikäsen savupiipun. Tarjosi vielä Ala Carte ruuatkin juomineen!!!
      Nyt teen anturoita savupiippua varten joka huoneeseen!!!

    • YksiTimpuri

      Piipun muuraus kannattaa nykyhinnoilla tehdä itse, jos vaan on aikaa.

      Muuraus on äärimmäisen helppoa hommaa. Täytyy vaan olla huolellinen ja rakentaa piipun kulmiin hyvät ohjurit laudasta ennen muuraustyöhön ryhtymistä. Loppujen lopuksi olen sitä mieltä, että vaativin homma on hyvien ja suorien linjarien teko. Eli jos vähänkään tekijältä löytyy timpurin vikaa, niin piipen teko kyllä onnistuu itseltäkin.

      Meikäläinen muurasi 8 m kaksihormisen piipun viidessä päivässä ilman aiempaa muurauskokemusta. Tosin apumiehenä olen ollut aiemmin parin piipun teossa, joten tiesin kyllä, miten homman tekee ammattimuurari. Lisäksi poika teki laastin ja kantoi tiiliä, minkä jaksoi.

      Päädyin muuraamaan piipun itse lähinnä siksi kun paikallinella muurarillä on laasti noussut päähän, enkä halunnut niin vaikeaa ihmistä työmaalleni valittamaan kaikesta mahdollisesta.

    • pääsuunnittelija(ria

      Hyvät ammattimuurarit ottaa n 20c per kivi piipun muurauksesta. jos yhdessä varvissa on 10 kiveä (suuri piippu) maksaa yhden varvin muuraus 2euroa. varveja yksikrs omakotitalossa 5 metrin piippu n 50 eli kustannus 50 x 2 on 100euroa. Normaali muurari pääsee tällä tosi hyville palkoille, tosin joudut itse olemaan apumiehen roolissa eli kannat tiilet, teet laastit ja siivoat (ammattimiehet eivät siivoa) Tästä on helppo laskea myös korkeamman piipun muuraustyö sillä suhde on sama.

      • 40 v muurattu

        hahhah älä viitti naurattaa, tosta verot tellit ja lellit pois niin mitä jää, ei mitään, tolla hinnalla saat tehdä ihan ite


    • Muurari11

      Voi sinua onnetonta- ei raukalla edes matikan perustietoja hallussa !

      M11

    • lapinuros

      kaikkia hulluutta sitä kuuleekin muuraus on äärimmäisen helppoa!haluaisin nähdä tuonki piipun vajaat saumat....

    • jormakaaleppi

      naapurin isäntä sano että jos osaa tehdä voileivän niin osaa muurata. :)
      meikä sitte muuras piipun ja kyllä siitä hyvä tuli.

      • Hyvä tai huono

        Voileipiä on monennäköisiä, niin myös muuraustuloksia..;)


    • Muurari Masa.

      Muuraan verokirjalla 23e/h ja työtä niin paljon että voi kaverillekkin ohjata ! Ei tuon alle pitäisi kenenään mitään muurata.

    • Piippua vailla

      Piippua vailla, jäi syksillä tekemättä - enkä päässyt oikein sinuksi millaisen ottaisin.
      Kun pyysin K-Raudasta kaksi hormisen Shidelin tarjouksen niin jo pelti osien hinnat hirvitti, noin 5 metriä olisi ollut ja hinta muistaakseni yli puolitoista tonnia, lähemmäs kaksi ja sitten työt ja rahti päälle.

      Nyt olen kääntymässä paikalla muurattuun, ja kaksi hormiseen. Yksi takalle ja toinen saunan kiukaalle.

      Vielä kun löytäisi sopivan ammattimuurarin Mikkeli-Juva-Piäksämäki kolmion sisältä - mieluiten apumiehen kanssa.

    • Muurari duunari

      2 horminen piippu pinnoitettavalle pinnalle n. 47 c kivi, puhtaaksi muurattanu hinta kertaax2 eli reilu euro kiveltä. varviin 7 kiveä eli metriin menee 52 kiveä plus puolikkaat hormien väliin, eli perus hintana voidaan pitää tuota 50 e/metri... kiven hinta laskee hormin reikien määrän mukaan joitakin centtejä, yksi horminen kallein.

    • TakkaaVailla

      Jos joku nyt voisi antaa numeroita tai yrityksen tietoja, hämeenlinnan alueelta, niin mieluisasti ottaisin niitä vastaan..... KIITOS!!!!

      • Siellä muurareita

        Katso Metsänkylän Navetan osaajalistalta


    • just just...

      Olemme muuraus alan yritys. Muuraamme 2 reikäsen tornin 280e alv.0/m. Sis.työt ja tarvikkeet. Asiakkaalle jää piipunjuuri pellin hankkiminen. Muuten voi keskittyä juuri siihen asiaan mitä osaa.....olla vaikka kotona kiikussa:) 7m tornin muuraamisessa menee 1päivä 2 mieheltä. Ja töitä on....näin sunnuntaina kerkiää katella näitä hauskoja tarinoita. :) Piipun saa tietenki muurata itsekkin....mihin ei tiili passaa, voi laittaa laastia.

      Moro

      • 3horminen

        millä alueella toimit


      • Miläs laastilla

        Herra muuraa?


    • muur

      ei mitään

    • uudismake

      Hei. Me teettettiin viime syksynä uudiskohteeseen (harjakatto, kaksi 1/2-kokoista hormia, 7,5 metriä) piipun muuraus https://kodinplaza.fi/ kautta. Tarjoukset vaihtelivat 2 200 - 3 500 € välillä. Esimerkiksi Weberin valmisharkkopiipulla hinta oli pikkuisen kovempi verrattuna tiilipiippuun. Muurarin tekemässä tiilipiipussa materiaalit noin 1 000 - 1 500 €, työn osuus noin 1 000 - 1 500 €.

    • Anonyymi

      Mikä mahtaa olla nykyhinta muuratulle savupiipulle?

    • Anonyymi

      Muurarien työtä voi itse kokeilla ja tehdä halvalla.

      Pitää olla auto, työkalut, alvi, kesälomakorvaus, työvaatetus jne.

      Kun tehtaassa on töissä tulee kaikki edut ja työtä on joka työpäivalle. Muurari joutuu laskemaan luppopäiville liksan, kun aina ei pääse tekemään työtään, kuin firmoissa.

      Joskus sovitaan viikko, kun aloitetaan niin työmaa ei olekkaan valmis. Ei saatu, kirvesmiehiä, tai materiaalia. Nyt muurari joutuu sitten elättämään perheen ilman ansiotuloja.
      Jos autoa ja työtä meinaa tehdä niin vuosiansiot on saatava tietylle tasolle. Ei siinä 12 € tuntiliksalla makseta asuntoa ja autoa puhumattakaan silkkisestä yöpaidasta.

      Tuosta maksaa verot ja sotumaksun niin kouraan jää n. 50 €, eikä sillä sää edes pörinävettä tankkiin, kuin pulelleen ja työmatka yleensä paljon kilsoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe