Huomannut suomessa vaikeita puheenaiheita:
Antaako mies talousrahaa tarpeeksi?
Kuinka usein mies rakastelee sinua?
Meillä filippiinikulttuurissa naiset keskustelevat.
Onko vika minussa? En osaa puhua? Minä puhun suomea.
Mies puhuu hyvin vähän näistä.
Mikä on outo? 8 vuotta suomessa eikä vieläkään ymmärrä.
Onko toivoa?
Tärkeitä
5
451
Vastaukset
- Reppana
outoja asioita vieraassa kulttuurissa.
Yritän vastata kykyni mukaan.
Raha-asioista emme yleenssä vieraalle puhu, täy-
tyy olla tosi hyvä ystävä, ennenkuin perheen
sisäiset asiat julki tuodaan.
Samoin on makuuhuoneesa tapahtuvat intiimit asiat.
Ne ovat jokaisen avioparin omia intiimejä juttuja.
Varmaankaan ei vika ole sinussa. Lapset ovat
yleensä turvallinen puheenaihe. Ruoanlaitto,
sellaiset jokapäiväiset rutiiniasiat ovat helppoja
keskustelun aiheita.
Jos olet oikein hyvä ystävä jonkin suomalaisen
naisen kanssa, voit hänen kanssaan yrittää jutel-
la sinua kiinnostavista aiheista.
Toivoa on, älä lannistu! - Muija
on jäänteitä jostain vuosikymmenten takaa.
Varmaankin tiedät 8 vuotta Suomessa asuneena, että jos vaimo käy töissä (niinkuin yleensä käy)että menot maksetaan yhdessä. Jos mies maksaa ruokamenot, niin vaimo puhelin ja sähkölaskut ynm.
Jos taas vaimolla ei ole omia tuloja, mikä on ikäluokassamme harvinaista, niin mies antakoon sitä talousrahaa riittävästi, tai syököön päivästä toiseen kaurapuuroa.
Ethän sinä ole niitä vaimoja, joita on tuotu miehelle halvaksi palvelijaksi filippiiniläiskulttuurista?
Pane mies puhumaan! Oikeastaan voisit laittaa hänet joskus ruokaostoksille.
Mitä rakasteluun tulee, niin siitä en ainakaan minä voi antaa suositusta.Enkä oikeastaan henkilökohtaisista rakasteluistani tässä palstoilla välittäisi puhuakaan. - Pääsky64
on tunnetusti juro, mutta puhuu jotain kun haluaa saada,siispä siinä yhteydessä pitää toimittaa sellaiset ongelma asiat kuin raha,
kyllä suomalaiset naiset keskusetelevat ,useinko ja poromiehen vaimoa myötäellen ,sanoi että pitää ukon saaha joka aamu muuten se kärttyää koko päivän, Tasa-arvoisessa avioliitossa rahat ovat yhteisiä. Kummallakaan ei pitäisi olla oikeutta tuhlata omiin menoihinsa enemmän kuin toisen. Talouskulut: ruoka, vuokra, auto... otetaan ensin päältä, ennenkuin pohditaan mihin loppu sijoitetaan. Minun naapurissani asui aikoinaan pariskunta, joilla kummallakin oli "omat rahat" ja heillä oli alituista kärhämää siitä, kumman rahoista esim pojan polkupyörä maksetaan????? Hämmästelin ;-)
Kulttuurierot säätelevät puheenaiheet:
suomalainen rakastelee salaa ja syö julkisesti - jollakin Tyynen meren saarella arvot ovat päinvastaiset!- tienistit epätasapainossa
Meillä vuokrat, sähköt ja vakuutukset pannaan puoliksi, ruokaa ostetaan kumpikin. Mies tupakoi, hänellä on suurempi auto ja suuremmat tulot, joten hänelle jää enemmäm omaan käyttöönsä. Minä maksan lehdet, sillä mies ei halua lehtiä tilattavan. Harrastuksiin molemmilta menee saman verran, kumpikin huolehtii omistaan. Näin meillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614388KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1503187Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo482502Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?512435- 982115
- 241883
- 231632
- 301616
- 1611484
- 341253