Tärkeitä

Kysymyksiä

Huomannut suomessa vaikeita puheenaiheita:
Antaako mies talousrahaa tarpeeksi?
Kuinka usein mies rakastelee sinua?
Meillä filippiinikulttuurissa naiset keskustelevat.
Onko vika minussa? En osaa puhua? Minä puhun suomea.
Mies puhuu hyvin vähän näistä.
Mikä on outo? 8 vuotta suomessa eikä vieläkään ymmärrä.
Onko toivoa?

5

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reppana

      outoja asioita vieraassa kulttuurissa.
      Yritän vastata kykyni mukaan.
      Raha-asioista emme yleenssä vieraalle puhu, täy-
      tyy olla tosi hyvä ystävä, ennenkuin perheen
      sisäiset asiat julki tuodaan.

      Samoin on makuuhuoneesa tapahtuvat intiimit asiat.
      Ne ovat jokaisen avioparin omia intiimejä juttuja.

      Varmaankaan ei vika ole sinussa. Lapset ovat
      yleensä turvallinen puheenaihe. Ruoanlaitto,
      sellaiset jokapäiväiset rutiiniasiat ovat helppoja
      keskustelun aiheita.

      Jos olet oikein hyvä ystävä jonkin suomalaisen
      naisen kanssa, voit hänen kanssaan yrittää jutel-
      la sinua kiinnostavista aiheista.

      Toivoa on, älä lannistu!

    • Muija

      on jäänteitä jostain vuosikymmenten takaa.
      Varmaankin tiedät 8 vuotta Suomessa asuneena, että jos vaimo käy töissä (niinkuin yleensä käy)että menot maksetaan yhdessä. Jos mies maksaa ruokamenot, niin vaimo puhelin ja sähkölaskut ynm.
      Jos taas vaimolla ei ole omia tuloja, mikä on ikäluokassamme harvinaista, niin mies antakoon sitä talousrahaa riittävästi, tai syököön päivästä toiseen kaurapuuroa.
      Ethän sinä ole niitä vaimoja, joita on tuotu miehelle halvaksi palvelijaksi filippiiniläiskulttuurista?
      Pane mies puhumaan! Oikeastaan voisit laittaa hänet joskus ruokaostoksille.
      Mitä rakasteluun tulee, niin siitä en ainakaan minä voi antaa suositusta.Enkä oikeastaan henkilökohtaisista rakasteluistani tässä palstoilla välittäisi puhuakaan.

    • Pääsky64

      on tunnetusti juro, mutta puhuu jotain kun haluaa saada,siispä siinä yhteydessä pitää toimittaa sellaiset ongelma asiat kuin raha,
      kyllä suomalaiset naiset keskusetelevat ,useinko ja poromiehen vaimoa myötäellen ,sanoi että pitää ukon saaha joka aamu muuten se kärttyää koko päivän,

    • Tasa-arvoisessa avioliitossa rahat ovat yhteisiä. Kummallakaan ei pitäisi olla oikeutta tuhlata omiin menoihinsa enemmän kuin toisen. Talouskulut: ruoka, vuokra, auto... otetaan ensin päältä, ennenkuin pohditaan mihin loppu sijoitetaan. Minun naapurissani asui aikoinaan pariskunta, joilla kummallakin oli "omat rahat" ja heillä oli alituista kärhämää siitä, kumman rahoista esim pojan polkupyörä maksetaan????? Hämmästelin ;-)

      Kulttuurierot säätelevät puheenaiheet:
      suomalainen rakastelee salaa ja syö julkisesti - jollakin Tyynen meren saarella arvot ovat päinvastaiset!

    • tienistit epätasapainossa

      Meillä vuokrat, sähköt ja vakuutukset pannaan puoliksi, ruokaa ostetaan kumpikin. Mies tupakoi, hänellä on suurempi auto ja suuremmat tulot, joten hänelle jää enemmäm omaan käyttöönsä. Minä maksan lehdet, sillä mies ei halua lehtiä tilattavan. Harrastuksiin molemmilta menee saman verran, kumpikin huolehtii omistaan. Näin meillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe