Kuusikymppisten niksinurkka

Muija

Tuolla toisaalla onkin avattu mielenkiintoinen keskustelu meidän myöhäistä keski-ikää elävien tunnoista, vanhenemisesta ja sen aiheuttamista haitta ja hyötynäkökohdistakin.
Ajattelin herättää keskustelun ikäluokkaani (60, vaan ei 70) kuuluvien ihmisten, naisten sekä miesten eri tavoista pikkuisen "huijata" ulkonäkökysymyksessä. Olisihan mukava kuulla silloin tällöin näyttävänsä nuorelta, tai ainakin ikäistään nuoremmalta. Jos joku nyt sanoo, että miksi pitäisi näyttää nuorelta kun ei sitä kuitenkaan ole, niin yhdyn kysyjään, miksi todellakin? Onko se ajan henki, tai halu vetää nenästä luonnonlakeja, yrittäen ikenet veressä skarpata siinä missä nuoremmatkin.
Tähän keskusteluun voivat tietenkin osallistua vanhemmat, sekä nuoremmatkin. Näissä ryhmissähän voimme aivan vapaasti mennä meille "kuulumattoomaankin" ryhmään ja puhua aiheesta mikä kiinnostaa.
Annetaan anonyymeinä toisillemme vinkkejä, elämän laadun parantamiseksi. Tosin mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, mutta voimmehan aina kuitenkin sovitella.
Itse voin kerto meneväni tänään ihon kuorintaan kosmetologille ja laitattaisikohan kestovärit ripsiin, ja kulmiin.
Hyvää päivän jatkoa kaikille eläkeikäisille palstalaisille ja muillekin!

33

3288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapani

Ei kosmetologikaan paljoa auta, jos on tukevuutta, muodot venyneet tai surkastuneet ja ryhti kumara.
      Ei ihminen kohtaloaan pakoon pääse. Ajan kululle emme voi mitään.

• Muija

kauppareissulle lähtöäni ennen katsahdin vielä palstalle ja näin kirjoituksesi. Olen samaa mieltä, että emme päse mihinkään - aika kuluu, vanhenemme joka päivä ja tästä elämästä luopuminenkin on todennäköisesti lähempänä kuin meitä pari kolmevuosikymmentä vuotta nuoremmilla.
        Ei kosmetologit ja hierojat meistä vuosiltamme nuorempia pysty tekemään, mutta helpottaman he ehkä pystyvät tätä pirullista fyysisen rappeutumisen tuntua.
        Olen sitä mieltä, että fysiikka ja henkinen hyvinvointi ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa.
        Peräänkuulutan vielä sitäkin, että ikäänsä on typerää salata. Itse ainakin sanon reilusti ja suoran, että olen 64, mutta en voi lisätä, niinkuin jotkut, että ei tunnu missään - kyllä tuntuu.

• Pääsky64
        Muija kirjoitti:

kauppareissulle lähtöäni ennen katsahdin vielä palstalle ja näin kirjoituksesi. Olen samaa mieltä, että emme päse mihinkään - aika kuluu, vanhenemme joka päivä ja tästä elämästä luopuminenkin on todennäköisesti lähempänä kuin meitä pari kolmevuosikymmentä vuotta nuoremmilla.
        Ei kosmetologit ja hierojat meistä vuosiltamme nuorempia pysty tekemään, mutta helpottaman he ehkä pystyvät tätä pirullista fyysisen rappeutumisen tuntua.
        Olen sitä mieltä, että fysiikka ja henkinen hyvinvointi ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa.
        Peräänkuulutan vielä sitäkin, että ikäänsä on typerää salata. Itse ainakin sanon reilusti ja suoran, että olen 64, mutta en voi lisätä, niinkuin jotkut, että ei tunnu missään - kyllä tuntuu.

kyllä niitä merkkejä iästä on ,kerran olen ollut ihon puhdistukseesa, ja ihan mielellään kävisin useamminkin,en ole vielä muun tarpeessa ,ihmeesti ei ole päässyt kertymään kovin paljon liikoja eikä kuulemma saisi lahempikaan olla,ulos mennessä laitan vähän huulipunaa ja sinistä ja rajausta ,en aina mitään ,riippuu ketä kohtaa!!! en tunne itseäni vanhaksi ,jarrutella pitää ennemminkin,parasta menoikää ,

• Muija
        Pääsky64 kirjoitti:

kyllä niitä merkkejä iästä on ,kerran olen ollut ihon puhdistukseesa, ja ihan mielellään kävisin useamminkin,en ole vielä muun tarpeessa ,ihmeesti ei ole päässyt kertymään kovin paljon liikoja eikä kuulemma saisi lahempikaan olla,ulos mennessä laitan vähän huulipunaa ja sinistä ja rajausta ,en aina mitään ,riippuu ketä kohtaa!!! en tunne itseäni vanhaksi ,jarrutella pitää ennemminkin,parasta menoikää ,

itse olen ajatellut tänään, että jarrutella pitäisi, tai minun olisi aiheellista järkeistää nämä menemiseni, sillä nyt on lähdettävä sinne kosmetologille ja illalla olisi ikääntyvien ihmisten aerobic.
        Ihonpuhdistuksen jälkeen naama on vaan kuin katujyrän alle jääneellä, niin että ei viitsisi kyllä lähteä enää mihinkään, mutta poiskaan ei voisi olla.
        Onkohan muilla tähän ikäluokkaan kuuluvilla ilmennyt jonkun asteista päättämättömyyttä asioittensa hoidossa?

• ellumari
        Muija kirjoitti:

mutta kokoan sen löysälle nutturalle ja se sopii minun voimakkaisiin, pikkuisen etelämaisiin piirteisiini.
        En tarvitse ripsiväriä, enkä kulmakynää, mutta iltameikkinä käytän niitä rohkeasti luomiväriä, sekä kajalia. Huulipuna on samaa sävyä kuin kynsnilakka, hehkuvaa ruusunpunaista.
        Vaikka itse sanonkin, niin olen aika näyttävän näköinen......ainakin ikäisekseni ; )

• Pääsky64
        ellumari kirjoitti:

mutta kokoan sen löysälle nutturalle ja se sopii minun voimakkaisiin, pikkuisen etelämaisiin piirteisiini.
        En tarvitse ripsiväriä, enkä kulmakynää, mutta iltameikkinä käytän niitä rohkeasti luomiväriä, sekä kajalia. Huulipuna on samaa sävyä kuin kynsnilakka, hehkuvaa ruusunpunaista.
        Vaikka itse sanonkin, niin olen aika näyttävän näköinen......ainakin ikäisekseni ; )

laittaisit kuvankin, minulla on ollut kesä matkalaukusta eläminen eikä tiedä aina missä on meikit ja lakat,jotenkin saanut itsensä menokuntoon,pikkuinenkin sanoo että mummun suun vierestä löyty,huulipuna,pihalta itse sinne heittänyt, arvaa onko ihanaa kun saan kaikki tavarat samaan asutoon ja jos vielä hotellilomalle tai kylpylään,saisi rauhassa laittaa ja pukean,vielä hoitojakin,
        minä en enää pese kasvojani saippualla se kuivattaa ,lumenen puhditusmaito tai lorealin emulsio on paremman tuoksuinen,

• Leny

Peitän värillä harmahtavat hiukseni. Joillakin se harmaa on kauniin sävyinen, minulla ei. Kampaajani osaa sävyttää hiukseni aivan sellaisiksi tumman ruskeiksi, millaiset ne luonnostaankin ovat olleet. Huulipunaa hipaisen aina huulille ulos lähtiessä. Se on semmoinen tapa. Kesällä olen paljon ulkona, joten iholla on hyvä väri. Kasvoja hoidan vedellä ja pienellä määrällä nestemäistä pesuainetta (joskus). En tarvitse kulma- enkä ripsivärejä.

• saa "ihmeitä" aikaan. Kävin eilen taas permanentissa, koska hiukseni ovat kuin rautalankaa, varsinkin nyt kun ne ovat harmaat.

Olen sitä mieltä, että lyhyeksi leikatut (ei kynityt) hiukset tekevät nuorentavan vaikutelman.

Katsoin eräänä iltana TV:tä, missä eräässä ohjelmassa oli mukana ryppykasvoinen nainen, jolla oli nykyaikainen, joka suuntaan harottava lyhyt kampaus.
      Ulospäin sojottavat hiustupsut olivat kuin rypyn jatkeita ja vahvistivat ryppyjen suuntaa ja syvyyttä. Tarkoitus oli varmaankin ollut hämätä räväkkäällä ulkonäöllä, mutta vaikutus oli tosi groteski.

Moni rakastaa pitkiä hiuksiaan ja kuvittelee että kun hiukset ovat poninhännällä, niinkuin joskus parikymppisenä, niin sitä ollaan nuorekkaita!

Hiusten värjäys on mielestäni kaksipiippuinen juttu. Vaikka nuorena olisi ollut mustat hiukset niin kyllä ne pikimustaksi värjätyt hiukset ryppyistä naamaa vasten tekee sellaisen "golgatan olga"-vaikutelman.
      Samoin punaiseksi värjätyt hiukset. Klimakteriumin punaiset hiukset on yksi kampaajien vitsi.
      Jos haluaa värjäyttää hiuksensa niin kannattaa ottaa pari astetta vaaleampi sävy kuin mitä alkuperäinen hiustenväri on ollut. Se on luonnollisemman näköinen ihoa vasten.

• Pääsky64

käyn keväällä kun lähden kyläikemään,syksyllä kun kotidun ja alkaa menot,ja ennen joulua miten sattuu,ja kevättalvella, permanentti pitkästä aikaa ,pari kertaa viikossa pampulat päähän ,helppo hoito ,värjäytän vaalaemmaksi kuin oma väri ja muutama raita, mustaa tukkaa on hankalampi saada vaaleammaksi ,lyhyeentukkaan olen kyllästynyt kun kaikilla on kynitty kuin puoleksi miehiksi annan kasvaa vaihteeksi,

• Muija

opasti joitakin vuosia sitten kun kävin sellaisen lyhytkurssin.
        Minulle sanottiin, että vaaleita värejä, pastellisävyjä. Paikalla oli värikonsultti ja mikä hassuinta ihmisen tähtimerkkeihin perehtynyt
        henkilö, joka väitti,että minun onnenkiveni on safiiri, vaikka en ole varma oliko se tuo jalokivi.Jokatapauksessa olen synytynyt syksyllä.
        Tälläisellä "pintapalstalla" olisi kiva puhua noista merkeistäkin.
        Muuten katsoin tänne palstalle, vai oliko se jossain muulla ,kun avaaja oli laittanut tähtimerkeistä kiinnostavan avauksen.
        En ehtinyt vastata, sillä se poistui, ilmeisesti aloittajan toivomuksesta.
        Uskooko kukaan muu noihin merkkeihin.

Siten tahtoisin kysyä onko kellään kokemusta rakennekynsistä. Meillä on syksyllä sukujuhla ja en haluaisi esiintyä "töpökyntenä".
        Tällä iällä täytyy panostaa enemmänn ulkoiseen olemukseensa kuin nuorena, jolloin oli nätti muutenkin, ilman ihmeempia kommervenkkejä.

• OliviaKoo
        Muija kirjoitti:

opasti joitakin vuosia sitten kun kävin sellaisen lyhytkurssin.
        Minulle sanottiin, että vaaleita värejä, pastellisävyjä. Paikalla oli värikonsultti ja mikä hassuinta ihmisen tähtimerkkeihin perehtynyt
        henkilö, joka väitti,että minun onnenkiveni on safiiri, vaikka en ole varma oliko se tuo jalokivi.Jokatapauksessa olen synytynyt syksyllä.
        Tälläisellä "pintapalstalla" olisi kiva puhua noista merkeistäkin.
        Muuten katsoin tänne palstalle, vai oliko se jossain muulla ,kun avaaja oli laittanut tähtimerkeistä kiinnostavan avauksen.
        En ehtinyt vastata, sillä se poistui, ilmeisesti aloittajan toivomuksesta.
        Uskooko kukaan muu noihin merkkeihin.

Siten tahtoisin kysyä onko kellään kokemusta rakennekynsistä. Meillä on syksyllä sukujuhla ja en haluaisi esiintyä "töpökyntenä".
        Tällä iällä täytyy panostaa enemmänn ulkoiseen olemukseensa kuin nuorena, jolloin oli nätti muutenkin, ilman ihmeempia kommervenkkejä.

Älä laitata rakennekynsiä. Kaikki näkemäni viritykset ovat olleet suorastaan kaameita.

Ihmettelenkin, miksi niitä ei voi laittaa kauniin lyhyiksi, omia luonnollisia kynsiä jäljitellen.

Anna kyntesi kasvaa itsestään, jos kasvavat huonosti, käytä joko kynnenvahvistajaa tai kynnenkovettajaa, riippuen siitä, kumpaa kyntesi tarvitsevat. Molemmat ovat värittömiä.
        Päälle voit halutessasi laittaa hyvin läpikuultavaa vaaleanpunaista kynsilakkaa.

Kun pidät käsineitä talous- ym. töitä tehdessäsi, kyntesi vahvistuvat nopeasti.

• Magda

On niin monenlaisia kampaajia. Hiustenmuotoilun pitäisi korostaa persoonallisuutta.
      Olen usein ajatellut muodistaa itseäni uudentyyppisellä kampauksella, uutta ei vain löydy.

Voi kauhistus kun ajattelenkin itseäni, korvat paljaina hiukset kynitty niska lyhyenä, yleisvaikutelma kuin olisi lippahattu tai baskerpäässä.Tyyliini ei kertakaikkisesti sovi, joillakin erittäin hyvän näköinen.

Oman tyylin löytäminen on ensiarvoisen tärkeä juttu.
      Muotoiltu polkka on suosikkini värillä täydennettynä, brunetti kun olen luonnostaan. Otsahiuksilla saa otsan vaot peittoon, muut juonteet valokynällä häivytettyä. Valokynä on paras keksintö kosmetiikka alalla mitä tiedän.

• Iili

Sairaalan jälkeen oli parin kuukauden sairasloma. Kun palasin töihin, niin sain päivittäin kuulla, miten huonolta näytin. Tottahan se oli.

Eräs naisvieraani oli unohtanut kylpyhuoneeseen poskipunarasian. Se oli sellaista inhottavaa tiilenpunaista rasvaa.

Jostakin naistenlehdestä olin lukenut, millä tavalla poskipunaa pitää levittää, ja huomasin sihteerini käyttävän poskipunaa myös otsassaan. Keskustyttö käytti punertavaa luomiväriä.

Rohkaisin mieleni, ja kovin varovasti levitin poskipunaa poskiin lehden neuvomalla tavalla, ja levitin sitä pikkuisen myös otsaan ja silmäluomiin. (Kokeilin sitä ensin viikonlopun yli, ja sitten uskalsin mennä töihin "maalattuna".)

Heti ensimmäisenä päivänä minulle sanottiin, että näytän jo paljon terveemmältä.

Käytin sitä mönjää pari kuukutta, kunnes aloin jo luonnostani näyttää terveeltä. Kukaan ei koskaan huomannut jekkuani.

• OliviaKoo

Minä olen työskennellyt koko työhistoriani kauneuden parissa ja kyllä siitä on itseenkin tarttunut. Työssä kun piti olla koko ajan huoliteltu ("työnsä mannekiini"), ihon hoidosta ja jokapäiväisestä meikkaamisesta on tullut tapa, josta ei enää eroon pääse. Eipä silti, että olisin edes yrittänytkään.

Kesäisinkin käytän meikkivoidetta, sillä se on paras suoja ilman saasteita vastaan, samoin huulipunaa, jossa on aurinkosuoja.
      Minulla on kauniit pitkät silmäripset, ne eivät paljon mascaraa tarvitse, kulmakarvat alkavat kyllä jo menettää tummuuttaan.

Värejä on iän myötä kevennettävä. Sekä hius- että meikkivärejä.

Minusta on ihanaa katsoa hyvinhoidettua ihmistä, olkoon mies tai nainen. Tuntuu siltä, että tämä ihminen välittää itsestään sekä ympäristöstään.

Sairastuin vakavasti muutama vuosi sitten ja sairaus aiheutti myös syvän masennuksen.
      Kuljin kerran kadulla ajatuksissani, kun tuttavarouva otti hihasta kiinni ja sanoi:"Selkä suoraksi! Painosta putoaa viisi kiloa ja iästä viisi vuotta." Tosi kuin vesi.

Meikkaaminen ja hiusten värjäys on jokaisen henkilökohtainen asia. Joskus niillä kyllä saattaa olla jopa vaikutusta omaan mielenterveyteen.

• Muija

olisivatkin minulla aika omituinen juttu, sillä kaikki huomaisivat heti keinotekoisuuden. Olenhan aina pitänyt lyhkäisiä kynsiä.
        Olen vähän sellainen kasvimaan tonkija tyyppi.
        Kyllä kynnet varmaan pysyvät kohtalaisen pitkinä kun varmistaa kalsiumin saannin.
        Meikkaaminen somistaa - se on totta, mutta kun on ollut enemmänkin tälläinen harmaa varpunen, niin vaatii uskallusta, ennenkuin pystyy laittamaan "oudonpia" meikkejä, kuten poskipunaa ja luomiväriä.
        Minua masentaa eniten ylipainoisuuteni. Olen jatkuvalla laihdutuskuurilla ja joku kehoitti menemään Painonvartioihin, mutta eikö se ole kamalan kallista?

• Reppana
        Muija kirjoitti:

olisivatkin minulla aika omituinen juttu, sillä kaikki huomaisivat heti keinotekoisuuden. Olenhan aina pitänyt lyhkäisiä kynsiä.
        Olen vähän sellainen kasvimaan tonkija tyyppi.
        Kyllä kynnet varmaan pysyvät kohtalaisen pitkinä kun varmistaa kalsiumin saannin.
        Meikkaaminen somistaa - se on totta, mutta kun on ollut enemmänkin tälläinen harmaa varpunen, niin vaatii uskallusta, ennenkuin pystyy laittamaan "oudonpia" meikkejä, kuten poskipunaa ja luomiväriä.
        Minua masentaa eniten ylipainoisuuteni. Olen jatkuvalla laihdutuskuurilla ja joku kehoitti menemään Painonvartioihin, mutta eikö se ole kamalan kallista?

eläkkeellä, enkä ole yhtenäkään aamuna jättänyt meikkaamatta ja hiuksiani laittamatta.

Kun aikoinaan on töihin lähtiessä oppinut ulkonäkönsä huoltamaan, se on vähän niinkuin toinen luonto.

Minusta tuntuu, että mieheni on suorastaan ylpeä eukostaan ja mustasukkainenkin vielä.

Sitä valokynää en ole oppinnut käyttämään. Olen joskus juhliin lähtiessä yrittänyt, mutta ei se minusta oikein onnistu.

Pitäneekö vielä harjoitella?

• Simpatti

ulkonäköä?
      Minä vietän yleensä kesäaikaan merellä paljon aikaa, niin tuota rusketustakin on sitten sopivasti tarttunut, ja ahavoitunut naama on aika raitanen.. Syvät urat naamassa näyttää, että kaposeksi on poika tullut, se ei ole huijausta, jos naaman kurtut vaan lisääntyy.
      Mutta se rusketus tekee ihan ulkomaan elävän näköiseksi, ja vientiä on. Enkä yhtään valehtele, että hameväkeä kiinnostaa ruskeaksi paahtunut solakka miehenpuoli paljo enempi kuin valkonen läski.
      Huijaustako?

• Maarapu nainen

Olemmekohan tavanneet tuolla nuorempien palstalla?
        Oletko kesäisin siellä merellä vaimosi kanssa, vai yksinkö "purjehdit"

• Suvi2

On laitonta yrittää rukata ajomatkalukemaa. ☺ Silti tuohon pieneen laittomuuteen syyllistyvät niin miehet kuin naisetkin. Ja miksikäs ei.
      Minä ainakin mielelläni ehostan itseäni - en toisten, vaan itseni vuoksi. Hiukan laittautuneena tunnen oloni varmemmaksi ja mukavammaksi sitäpaitsi itsestään huolehtiminen on mielestäni huomaavaisuutta kanssaihmisiä kohtaan.

• Muija

Kyllä minäkin meikkiä käytän. Olen käyttänyt koko aikuisikäni.Muistan vielä senkin nuoruuden ajan,jollon vanhat ihmiset paheksiivat tyyyöjä, jotka käyttivät huulipunaa.
        Minun kotonani ei oltu niin ahdasmielisiä,mutta naapurin, ikäiseni tytär laittoi huulipunaa tansseihin lähtiessä vasta matkalla ja pyyhki pois ennen kotiin tuloaan. Se ,huulipuna kun oli syntiä. Tuli mieleeni nykyajan lävistykset, rastakampaukset ja papukaijan kirjavat hiukset.
        Tälläiseksi sitä tulee vanhemmiten, arvostelee nuorison vallitsevaa trendiä-----onkohan siitä omasta nuoruudesta jo liian kauan!

• Magdolna

Hiukseni ovat aina olleet ohuehkot. Nuorena olin ruskeatukkainen, nyt jo pitkät ajat harmaa. Joillakin harmaa tukka on kaunis, minulla mielestäni masentavan näköinen. Siksi olen laitattanut pari kertaa vuodessa vaalean blondivärjäyksen, välillä vaaleanruskean. Menin keväällä uudelle kampaajalle, joka leikkasi tukan kovin lyhyeksi, kehotti vahaamaan latvoja eli pitämään ns. vauhtikampausta. Kylpylämatkalla lyhyt tukka oli helppohoitoinen, mutta pidän enemmän suorasta polkkatukasta. Mutta että se näyttäisi hiukankin pöyheältä, on käytettävä muotovaahtoa, kierrettävä papiljotit päähän. Seuraavana päivänä tukka on niin tahmea että se on pestävä taas. Muotoilevasta hiusvedestä ei ole mitään apua. Olen viimeksi ottanut permanentin 8 vuotta sitten, olisikohan aika ottaa nyt?

Entä onko kenelläkään kokemusta silmäluomileikkauksesta? Se on ainoa kauneusleikkaus, johon saattaisin suostua sitten kun on pakko, eli kun luomet riippuvat niin pahasti silmien päällä, että ripsiä ei juuri näy ja niihin laitettu väri tuhriintuu. Vähän pelottavalta sekin leikkaus kyllä tuntuisi. Ostin eilen siskoni suosittelemaa päivävoidetta, jonka pitäisi tasoittaa potkukelkan jäljet poskilta, aivan kuin näyttäisin hiukan sileämmältä nyt! Olin nuorena ns. "nätti tyttö", mutta en pahemmin murehdi ikääntymisen merkkejä, nehän kertovat eletystä elämästä.

• Muija

jolle on tehty luomileikkaus ja hänen ulkonäkönsä koheni huimasti.
        Käsittääkseni se leikkaus ei ole edes sieltä kalliimmasta päästä.
        Muistatko Esko Ahon, ennen luomileikkausta?
        Hänen ilmeensähän oli leikkausta ennen sellainen surullisen hahmon ritarin olinen.
        Hyvämaineinen plastigkirurki tekee hyvää työtä ja siinä on käsittääkseni joku vakuutus, tai takuu, jos joku sattuisi menemään pieleen. En ole kyllä kuullut muissa tapauksissa kuin siinä surullisessa hellsinkiläisen "liukuhihnakirurgin" tapauksessa, että tapahtui suuria vahinkoja.
        Epäröisin kyllä myöskin mennä Viroon leikkaukseen, vaikka siellä saa enemmän kuin puolta halvemmalla.

• On ongelmallinen

Todennäköisesti hiuslaatusi on pehmeä? Kerroit että laitatat pari kertaa vuodessa vaalennuksen? Kysy kampaajaltasi mitä mieltä hän on vaalennetusta kokopää raidoituksesta, siinä on se etu että ei näy juurikasvu niin selvästi. Mielestäni pidempi hiusmalli tekee hiuksistasi vahvemman näköiset. Permanentti on tänäpäivänä vähän vanhanaikainen.

Siskoltani leikattiin juuri keväällä silmäluomet, jotka roikkuivat pahasti. Hyvät tuli, kun kaameat mustelmat oli häipynyt. Suoritettiin kotimaassaan Ruotsissa. Ja kävi niin hyvin, että ne katsottiin "luomet" haittaavan näköä, niin yhteiskunta kustansi, pientä omaosuutta lukuunottamatta.

• joten
        On ongelmallinen kirjoitti:

Todennäköisesti hiuslaatusi on pehmeä? Kerroit että laitatat pari kertaa vuodessa vaalennuksen? Kysy kampaajaltasi mitä mieltä hän on vaalennetusta kokopää raidoituksesta, siinä on se etu että ei näy juurikasvu niin selvästi. Mielestäni pidempi hiusmalli tekee hiuksistasi vahvemman näköiset. Permanentti on tänäpäivänä vähän vanhanaikainen.

Siskoltani leikattiin juuri keväällä silmäluomet, jotka roikkuivat pahasti. Hyvät tuli, kun kaameat mustelmat oli häipynyt. Suoritettiin kotimaassaan Ruotsissa. Ja kävi niin hyvin, että ne katsottiin "luomet" haittaavan näköä, niin yhteiskunta kustansi, pientä omaosuutta lukuunottamatta.

itse olisi maksettava.

Kellä kokemuksia Viron halvoista plastiikkakirurgeista?

• ¤aina

Olen huomannut että vanhemmiten pitäisi meikata niin että näyttää olevan meikkaamaton.
      Ulkonäkö kyllä kohenee vaikka ei värejä paljon käytä.
      Käytän ryppyjä tasoittavaa huomaamatonta meikkivoidetta.
      Vähän poskipunaa.
      Rajaan huulet luonnollisen värisellä rajauskynällä.
      pehmeän ruskehtavaa huulipunaa.
      kulmakarvat muuttavat paljon ilmettä kun niitä vähän nyppii, onneksi ovat vielä luonnostaan tummat vaikka hiukset alkavat harmaantua.
      Hiuksissa on vaaleampia raitoja, se jotenkin häivyttää harmaantumista.

• ullapulla (toisinpäin)

koska nyt kun olen eläkkeellä olen vapaalla , en ajattele itseäni toisten takia . Olen onnellinen että olen terve ja ulkoilen paljon joka tekee ihon terveen näköiseksi ja vartalon kunnossa .Ei ole liikaa painoakaan kun pidän ruokani terveellisenä . Ei mitään turhia kaloreita .

• Magdolna
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

koska nyt kun olen eläkkeellä olen vapaalla , en ajattele itseäni toisten takia . Olen onnellinen että olen terve ja ulkoilen paljon joka tekee ihon terveen näköiseksi ja vartalon kunnossa .Ei ole liikaa painoakaan kun pidän ruokani terveellisenä . Ei mitään turhia kaloreita .

Iän myötä asiat asettuvat tärkeysjärjestykseen. Vaikka itsekin harmittelen ongelmahiuksiani, ei se ole enää niin suuri harmi kuin nuorempana. Näin nyt vain on, minulla on hauraat hiukset ja kynnet ja sen tosiasian ynnä muiden pikkuharmien kanssa on vain elettävä. Paljon tärkeämpi asia on se, että lonkkani ei ole enää kipeä, kuten pari vuotta sitten, jolloin rappujen ylös käveleminen otti koville, kiitos lääkärin määräämän päivittäisen kuntopyörällä polkemisen! Tekee kuulemma hyvää polville ja sydämellekin.
        Mutta kun tämä nyt on niksinurkka, niin luin jostain että kynnet vahvistuvat kun hieroo sormenpäitä ja näkökykyä on hyvä treenata niin että katsoo vuoroin kauas, vuoroin lähelle ja samalla räpsyttelee silmiä. Hyvää viikonloppua!

• Pikkuisen parantelua sinne tänne EIKÄ räikein värein. Säälittää hiukan ne naiset, joille "nuoruus" on ryppyisen posken yli vedetty kirkas puna ja paksulla luomivärillä käsitellyt silmäkuopat. Huulipunaa paksulti ja reippaasti ohi rajojen.
        ...vanhentaa entisestään...

• Muija
        vaarivaari kirjoitti:

Pikkuisen parantelua sinne tänne EIKÄ räikein värein. Säälittää hiukan ne naiset, joille "nuoruus" on ryppyisen posken yli vedetty kirkas puna ja paksulla luomivärillä käsitellyt silmäkuopat. Huulipunaa paksulti ja reippaasti ohi rajojen.
        ...vanhentaa entisestään...

varmasti ja se on, että ikääntyneen ihmisen täytyy meikkaamaan ryhtyessään asettua erittäin hyvin valaistun peilin eteen.
        Itselläni on melkoiset "valonheittäjät" kylpyhuoneen peilin ympärillä, samoin makkarin kampauspöydän yllä ja sivuilla.
        Rasvat(purkista) ovat välttämättömiä , mutta vielä tärkeämpää on sisäinen kosteuttaminen, eli paljon vettä, vettä ja vielä kerran vettä.
        Ryppyjä poistavaa voidetta ei ole keksittykään, mutta kuten olemme huomanneet, niin ryppyjä on rumia ja viehättäviä. Rumat rypyt ovat kuivia juonteita, kauniimmat rypyt pehmeitä ,"rasvattuja."
        Käsivoidetta en käytä kuin siloin kun lähden johonkin ,vaikka teen paljon taloustöitä. Syy siihen on, että kädet tottuvat ja imevät aina vain enemmän ja enemmän voidetta ja niitä täytyisi rasvata kymmenen kertaa päivässä, eikä sitten rasvaisilla käsillä voi tehdä askareitaan.

• Nikkaroija

Olen 65v. hyvin tuo aika menee nikkaroidessa kaikenlaista ei ole vielä ollut pulaa tekemisissä, kun on kohtalaisessa kunnossa.Ulkonäöllä ei ole mitään esteitä jos muuten on kunnossa, ei vanheminen ole rikos kukin me vanhenemme ajal- laan sille asialle ei mahda mitään toiset on nuoremman-näköisiä vaikka on 60tai70.Ei ehostus ole pahaasia päin vastoin saa itselle myös pirteyttä päivän jatkoon ja iltakyläilyyn.Muijalle hyvää syyspäivän jatkoa" SEMPPIÄ"

• Muija

eläkeläispäivät, satoi tai paistoi. Tänään on ollut ikävä ilma, mutta sainpa kauniit punaiset posket kun miehen ja koiran kanssa lenkkeilin raikkaassa syysilmassa.
        Hyvää ja halpaa kauneudenhoitoa lähteä lenkille "koiranilmalla."
        Sadetakki vaan päälle ja menoksi! Nyt on niin hyvä olla lämpimän suihkun jälkeen. Pienet iltapäivätorkutkin voisi ottaa. On tässä ikääntymisessä hyvätkin puolensa, kuten juuri tämä vapaus tehdä mitä tahtoo,(mahdollisuuksiensa mukaan tietty)tai olla tekemättä mitään.

• Muija

Nimittäin , jos mitä niin käden taitoja, sekä näppäryyttä arvostan. Meidän suvussamme on ollut kuulu kyläseppä, joka takoi raudasta monia "juttuja."
        Parasta kauneudenhoitoa on innostunut mieli, sillä silloin silmissä on elämää ja poskilla punaa.
        Minä sain tänään väriä naamaani oltuani pitkällä lenkillä miehen ja koiran kanssa.
        Halpaa kauneuden ja terveydenhoitoa - sateisella, tuulisella säällä lenkille, sen jälkeen lämmin suihku. Paraempaa olotilaa tuskin on.

• Pääsky64
        Muija kirjoitti:

Nimittäin , jos mitä niin käden taitoja, sekä näppäryyttä arvostan. Meidän suvussamme on ollut kuulu kyläseppä, joka takoi raudasta monia "juttuja."
        Parasta kauneudenhoitoa on innostunut mieli, sillä silloin silmissä on elämää ja poskilla punaa.
        Minä sain tänään väriä naamaani oltuani pitkällä lenkillä miehen ja koiran kanssa.
        Halpaa kauneuden ja terveydenhoitoa - sateisella, tuulisella säällä lenkille, sen jälkeen lämmin suihku. Paraempaa olotilaa tuskin on.

ulkona pitkiä aikoja on mukavaa tulla lämpimääm uunin kylkeen,kaaupunkikodissa tulee vähemmän oltua ulkona kun kaikki muu viepi sen ajan,nyt lähden maalaismaisemiin ja siellä olen senkin edestä ulkona ,mansikkamaa pitäisi uusia, tehdä aitaa ympärille kun koiraa ei ole enää niin poroista on tullut rohkeita,saunasta purkaa lattia kun notkuu,siivota vintistä alas asti, sitten kyläilyt lisäksi,että missä järjestyksessä ja marjoja on vasta hyytelöt puolukoista tehtynä,ei kannata ajatella,mitä ei tänäkesänä suraavana kesänä, ei ne karkaa ,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      160
      6586
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      206
      4205
    3. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      487
      2891
    4. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      32
      2794
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2385
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2209
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      149
      1528
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      61
      1400
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1334
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1151
    Aihe