ESPOOn kaupungin tontit

nyt niitä saa, kalliilla

Nyt ne kauan odotetut tontit, (vuokra ja osto)löytyvät netistä.
Mutta millä hinnalla!!! Minä olin näköjään niin naivi ja typerä että kuvittelin että kaupunki myy edes pikkasen edullisemmin nuo tontit niin että normaalituloiset voisivat onnistua vihdoin. n 30 myytävää tonttia tuskin kaikille riittää...ja tässä ei nyt paljon arpaonni auta jos se tontti sitten maksaa yli 100 000 euroa.vähän harmittaa nyt. olin odotellut noita tontteja kuin kuuta nousevaa.

katsokaa nyt te muutkin ja kertokaa onko nuo muka edullisia? minusta pieniä ja kalliita?

www.espoo.fi

17

14685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piirun verran alle markkina...

Kyllä nuo hinnat ovat juuri sen verran edullisempia kuin vastaavat vapailla markkinoilla olevat. Ei Espoon sentään tarvitse ryhtyä ilmaiseksi jakelemaan tonttejaan muutamalle harvalle ja valitulle.

Enemmänkin olisi voinut olla jaossa mutta joukossa on todella paljon hyviä tontteja sekä myytäviä että vuokrattavia.

• vuokratontteihin

sitten! Pieniähän ne tontit ovat (pari metriä jää pihaa kiertämään talon ympärille), mutta toisaalta muodostuuhan sinne sitten sellainen aika kotoinen ja intiimi ilmapiiri naapurien välille... Lapset (jos ovat samanikäisiä) ainakin varmasti tykkäävät...

• 25 prossaa

Näyttipä ainakin Laaksolahden tontit olevan n. 20-30% edullisempia verrattuna siihen mitä yksityisten omistamien tonttien rakennusoikeusneliöhinnat ovat ko. alueella olleet viimeisen vuoden aikana.

• se alkuperäinen

kiitoksia vastauksista. ehkä ne sitten ovat edullisempia kuin osaisin itse laskea.
        kalliitahan ne silti on...

mutta elämä on.

osallistun siis arvontaan.

• tietoja
        se alkuperäinen kirjoitti:

kiitoksia vastauksista. ehkä ne sitten ovat edullisempia kuin osaisin itse laskea.

mutta elämä on.

Juu, ei niitä halvoiksi voi sanoa nytkään, mutta jos haluat tarkempaa vertailupohjaa hintoihin, niin käy Espoonkeskuksessa Espoon kaupungin tonteista vastaavassa virastossa katsomassa yksityisten myymien tonttien kauppahintoihin. Tonttien kauppahinnathan ovat ihan julkista tietoa.

• Undula
        se alkuperäinen kirjoitti:

mutta elämä on.

Mikä ihmeen sumu siellä pääkaupunkiseudulla estää näkemästä vähänkään kauemmas, missä tonttien hinnat ovat ihan jotain muuta, ja kokokin sellainen, että mahtuu talo siihen.

Minä asuin Helsingissä 10 vuotta, mutta lähdin sieltä pois pää kolmantena jalkana, kun ensimmäinen mahdollisuus tarjoutui. Täältä ei-edelleenkään-kovin-kaukaa-pääkaupungista saa tontteja 3 euron neliöhintaan. Luksusversioista joutuu maksamaan 7 euroa, mutta niissä onkin valokaapelit ja näkymä vesistöön.

• lähdössä
        Undula kirjoitti:

Mikä ihmeen sumu siellä pääkaupunkiseudulla estää näkemästä vähänkään kauemmas, missä tonttien hinnat ovat ihan jotain muuta, ja kokokin sellainen, että mahtuu talo siihen.

Minä asuin Helsingissä 10 vuotta, mutta lähdin sieltä pois pää kolmantena jalkana, kun ensimmäinen mahdollisuus tarjoutui. Täältä ei-edelleenkään-kovin-kaukaa-pääkaupungista saa tontteja 3 euron neliöhintaan. Luksusversioista joutuu maksamaan 7 euroa, mutta niissä onkin valokaapelit ja näkymä vesistöön.

Missä tuo lupaavalta kuulostava ei-edelleenkään-kovin-kaukaa-pääkaupunkiseudusta alue, jossa luksustontit vesistönäkymin 7 eurolla, sijaitsee?

• never-neve landissa
        lähdössä kirjoitti:

Missä tuo lupaavalta kuulostava ei-edelleenkään-kovin-kaukaa-pääkaupunkiseudusta alue, jossa luksustontit vesistönäkymin 7 eurolla, sijaitsee?

Ja sit mä heräsin ja käsi oli potassa...

• never-never landissa
        lähdössä kirjoitti:

• Undula
        never-never landissa kirjoitti:

täältä löytyy

• where the f**k is that?
        Undula kirjoitti:

täältä löytyy

Kemijärvi = ei-edelleenkään-kovin-kaukaa-pääkaupungista ???

En tiedä missä joku Kemijärvi mahtaa olla, mutta veikkanpa, ettei puhuta enää edes mistään kohtuullisesta etäisyydestä pääkaupungista.

• Stadilainen
        where the f**k is that? kirjoitti:

En tiedä missä joku Kemijärvi mahtaa olla, mutta veikkanpa, ettei puhuta enää edes mistään kohtuullisesta etäisyydestä pääkaupungista.

Antavat varmasti Kemijärvellä tontin ostajalle myös hyväpalkkaisen työnkin kaupanpäälle.
        Voisiko Kemijärveltä käydä Stadissa töissä.

• Undula
        lähdössä kirjoitti:

Lapinjärvellä. Myös Loviisa ja Pernaja myyvät tietääkseni edullisia tontteja.

• se oikea Undula
        Undula kirjoitti:

täältä löytyy

Tosi hauska vitsi, enpä ole itse vielä keksinytkään käyttää toisten nimimerkkejä. Ihan itse kirjoittamani vastauksen löydät tuolta alempaa. En siis puhunut alkuperäisessä viestissäni Kemijärvestä. Sekin on kyllä ihan kaunista seutua, mutta sieltä ei sentään päivittäin käydä töissä pääkaupunkiseudulla.

• En vaihtaisi pääkaupunkiin
        where the f**k is that? kirjoitti:

Olen asunut koko ikäni Kemijärvellä. Lapseni asuvat pääkaupunkiseudulla ja vierailemme siellä tietysti paljon.
        Kumpikin lapsistamme valittaa pääkaupunkiseudun pitkiä etäisyyksiä "joka paikkaan". Ovat näemmä tottuneet Kemijärvellä lyhyihin matkoihin - oli sitten kyseessä lääkäri, neuvola, uimahalli, kuntosali, urheiluhalli, jäähalli, kulttuurikeskus y.m. , y.m.
        Hiihtoladut lähellä. Kaksi hyvää laskettelukeskusta vartin - puolen tunnin ajomatkan päässä.
        Vantaalla asuva tyttären perhe joutuu kaikki palvelut hakemaan pitkien etäisyyksien ja hajallaan olevien palvelujan päästä.
        Joka paikkaan suuret jonot. Liikuntapaikat ruuhkaisia ja kalliita. Pitkä pimeä ja loskainen talvi. Muuttaisivat heti tänne puhtaaseen ja hyviä palveluja tarjoavaan kotikuntaan MUTTA ne työpaikat sitovat heidät sinne.
        Että se siitä HIENOSTA KAUPUNKIASUMISESTA !!!

• epäile

etteikö Kemijärvi olisi ihan kiva asuinpaikka, mutta tosiasia on, ettei niin pienelle paikkakunnalle kovin isoa tai kallista taloa kannata rakentaa. Vähäisten työpaikkojen kunnista et saa omiasi pois, jos tulee muutto muualle. Sen sijaan esim. Espoossa käy aina kaupaksi talo kuin talo, täällä tätä väestöpohjaa ja hyvätuloisia riittää. Vaikka tontit ovat pieniä (ja pienuus muuten rajoittaa aika tavalla esim. rakennettavan talon muotoa ja tyyliäkin), kannattaa ehdottomasti osallistua tonttien arvontaan, vaikkapa vain sijoitusmielessäkin.

• hep

Matkaan. Vuonna 2003 osallistuin arvontaan mutta en saanut tonttia.
      Osallistujia oli tuolloin 1800 joista 1400 Espoolaisia ja 400 ulkopaikkakuntalaisia.

Hinnat olivat silloin keskimäärin 60-70k€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5567
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      183
      2128
    3. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      8
      1778
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      162
      1659
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      32
      1354
    6. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      68
      1352
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1344
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1204
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1175
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      215
      1121
    Aihe