Tyttövauvan pesu

hämmentynyt

Hei! Terveydenhoitajamme sanoi, että tyttövauvaa ei tarvitsisi sen kummemmin pestä häpyhuulten sisäpuolelta. Mutta tuntuu pahalle, kun sisäpuolella on valkoista "töhnää", ja tuntuu, että se pitäisi poistaa. Neuvolassa sanoivat, että se sisäpuolella oleva valkoinen "töhnä" vaan suojaa vauvaa ylimääräisiltä bakteereilta.Olen pessyt normaalisti isot häpyhuulet, mutta tekisi kyllä mieli pestä sisäpuoleltakin...! Miten muut tyttövauvojen vanhemmat olette tehneet tuon alapään pesun kanssa ? KIITOS vastauksista :)

10

14031

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti-ihminen

Nyt en kyllä tiedä onko tämä provo, mutta älä nyt herran jumala mene hinkkaamaan sitä "töhnää" pois sieltä. Limakalvot vaan kärsii!

• tein niin..

Itseasiassa minäkin puhdistin uutena äitinä innolla alussa sieltäkin välissä sen ns, valkovuodon ku pesethän sä omankin alapään. ja sitten luin, että ei saisi, juuri saman jostain mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoi..

• myös..

Sain esikois tyttöni 2kuukautta sitten ja myös minä tietämännötämä varovasti otin enimmät töhnät pumpulipuikolla, kunnes luin sen suojaavasta vaikutuksesta. En siis hinkkaamalla raaputtanut kaikkea pois vaan ne jotka olivat siinä heti ulompien alla...

• äiti-04

Minä sain tyttövauvan syksyllä-04. Suoraan sanottuna tytön alapää oli aivan järkyttävän töhnäinen, soitin asiasta neuvolaan ja kysyin fiksuna että mitenkä sen saa pestyä pois. Neuvolan-täti sanoi että sitä "kinaa" ei saa missään tapauksessa ruveta pesemään pois, suojaa lapsen herkkiä limakalvoja. Ja kyllähän se töhnä sitten ajan kanssa lähti ihan itsestään:)

• ....................

En pessyt pois, juuri niistä syistä joita sanoit.

• Pariton.Isä

Eikös teille tuota kerrottu synnärillä?
      Minä ainakin kun ensimmäisen kerran hoitsun vahtiessa pesin tytön niin kysyin että mitä tuon kanssa ja hän sanoi etta sitä ei pestä.

En ole sitten pessyt.

• Mami--76

pidä pestä pois... Se tosiaan suojaa herkkiä limakalvoja bakteereilta. Tottakai jos uloimpiin osiin menee esim kakkaa niin se kannattaa pyyhkiä pois mutta muuten antaa sen "töhnän" olla. :)

• sieltäkin

Haiskahti senverta ikävälle,et kyllä pestiin "sisältäkin"..Varmaan myös talkkia/voidetta kerty sinne vakoihin muhimaan.
        Enpä hulluna hankaa sieltä alapäästä,mut kyllä tarpeen vaatiessa pesen.

• Milla.M
        sieltäkin kirjoitti:

Haiskahti senverta ikävälle,et kyllä pestiin "sisältäkin"..Varmaan myös talkkia/voidetta kerty sinne vakoihin muhimaan.
        Enpä hulluna hankaa sieltä alapäästä,mut kyllä tarpeen vaatiessa pesen.

jo ajatuskin samanlaisesta töhnästä omassa alapäässä aiheutti sen että pesin pimunkin alapään. Ei meillä sitäpaitsi reilut kymmenen vuotta sitten edes synnärillä sanottu asiasta mitään joten automaattisesti sitä ajatteli että pestävähän sekin on...

• Anonyymi
        Milla.M kirjoitti:

jo ajatuskin samanlaisesta töhnästä omassa alapäässä aiheutti sen että pesin pimunkin alapään. Ei meillä sitäpaitsi reilut kymmenen vuotta sitten edes synnärillä sanottu asiasta mitään joten automaattisesti sitä ajatteli että pestävähän sekin on...

Niinpä ole samaa mieltä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      149
      1215
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1038
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      780
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      725
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      716
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      44
      621
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      58
      554
    Aihe