Hei! Terveydenhoitajamme sanoi, että tyttövauvaa ei tarvitsisi sen kummemmin pestä häpyhuulten sisäpuolelta. Mutta tuntuu pahalle, kun sisäpuolella on valkoista "töhnää", ja tuntuu, että se pitäisi poistaa. Neuvolassa sanoivat, että se sisäpuolella oleva valkoinen "töhnä" vaan suojaa vauvaa ylimääräisiltä bakteereilta.Olen pessyt normaalisti isot häpyhuulet, mutta tekisi kyllä mieli pestä sisäpuoleltakin...! Miten muut tyttövauvojen vanhemmat olette tehneet tuon alapään pesun kanssa ? KIITOS vastauksista :)
Tyttövauvan pesu
10
12655
Vastaukset
- äiti-ihminen
Nyt en kyllä tiedä onko tämä provo, mutta älä nyt herran jumala mene hinkkaamaan sitä "töhnää" pois sieltä. Limakalvot vaan kärsii!
- tein niin..
Itseasiassa minäkin puhdistin uutena äitinä innolla alussa sieltäkin välissä sen ns, valkovuodon ku pesethän sä omankin alapään. ja sitten luin, että ei saisi, juuri saman jostain mitä alkuperäinen kirjoittaja kertoi..
- myös..
Sain esikois tyttöni 2kuukautta sitten ja myös minä tietämännötämä varovasti otin enimmät töhnät pumpulipuikolla, kunnes luin sen suojaavasta vaikutuksesta. En siis hinkkaamalla raaputtanut kaikkea pois vaan ne jotka olivat siinä heti ulompien alla...
- äiti-04
Minä sain tyttövauvan syksyllä-04. Suoraan sanottuna tytön alapää oli aivan järkyttävän töhnäinen, soitin asiasta neuvolaan ja kysyin fiksuna että mitenkä sen saa pestyä pois. Neuvolan-täti sanoi että sitä "kinaa" ei saa missään tapauksessa ruveta pesemään pois, suojaa lapsen herkkiä limakalvoja. Ja kyllähän se töhnä sitten ajan kanssa lähti ihan itsestään:)
- ....................
En pessyt pois, juuri niistä syistä joita sanoit.
- Pariton.Isä
Eikös teille tuota kerrottu synnärillä?
Minä ainakin kun ensimmäisen kerran hoitsun vahtiessa pesin tytön niin kysyin että mitä tuon kanssa ja hän sanoi etta sitä ei pestä.
En ole sitten pessyt. - Mami--76
pidä pestä pois... Se tosiaan suojaa herkkiä limakalvoja bakteereilta. Tottakai jos uloimpiin osiin menee esim kakkaa niin se kannattaa pyyhkiä pois mutta muuten antaa sen "töhnän" olla. :)
- sieltäkin
Haiskahti senverta ikävälle,et kyllä pestiin "sisältäkin"..Varmaan myös talkkia/voidetta kerty sinne vakoihin muhimaan.
Enpä hulluna hankaa sieltä alapäästä,mut kyllä tarpeen vaatiessa pesen. - Milla.M
sieltäkin kirjoitti:
Haiskahti senverta ikävälle,et kyllä pestiin "sisältäkin"..Varmaan myös talkkia/voidetta kerty sinne vakoihin muhimaan.
Enpä hulluna hankaa sieltä alapäästä,mut kyllä tarpeen vaatiessa pesen.jo ajatuskin samanlaisesta töhnästä omassa alapäässä aiheutti sen että pesin pimunkin alapään. Ei meillä sitäpaitsi reilut kymmenen vuotta sitten edes synnärillä sanottu asiasta mitään joten automaattisesti sitä ajatteli että pestävähän sekin on...
- Anonyymi
Milla.M kirjoitti:
jo ajatuskin samanlaisesta töhnästä omassa alapäässä aiheutti sen että pesin pimunkin alapään. Ei meillä sitäpaitsi reilut kymmenen vuotta sitten edes synnärillä sanottu asiasta mitään joten automaattisesti sitä ajatteli että pestävähän sekin on...
Niinpä ole samaa mieltä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463220Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091952Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171920Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si811791- 181522
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431418- 281356
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1261212UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131168