Okei. Mä haluisin tietää et mikä se semmonin "putkilo" on johon laitetaan jotain ainetta, luulen et se no jotain huumetta tai semmosta,, Kun se putkilo on semmonen lyhyt ja muistutta vähäsen niinku ku otetaan verkikokeita, mut ilman piikkii.. Mut ei oo se. Ja sit siin on tylppä pää ja sit sinne laitetan sitä ainetta ja vedetään nenän kauhha henkeen? (tää oli mun oma ehdotus sille).
Niin, kun mä löysin joskus puol vuotta sitten meijän tuolilta sen, ja kysyin mun äidiltä et mikä se on ja sit se sano et mistä oon saanu sen, ja kaappas mun kädestä, ja mä sanoin et se oli tossa penkillä, mun isoveljen vaatteiden alla.. Kun heti tajusin et se on mun isoveljen. Noh äiti ei kertonu mikä se laite on. Noh, nyt tänään näin mun isoveljen tekevän jotain sille veitsellä, se niinku työns sitä veitsellä.. Sit kysyin et mitä teet ja sit se sano sillee et: Duunaile täs vaa safkaa.... Hiljaa ja peitteli sitä ja lähti. Mä oon myös nähny mun isoveljen luona niinku just semmossii purkkeja missä sitä ainetta on. Sil on niit jonkun verran.
Mä tiijän et se on jotain huumetta/ kiellettyä jota teinit käyttää mut kuiteskin haluisin tietää et onko se aine vaarallista, ja mitä se aine on? oon ite nyt 13 ja isoveljeni on lähempänä kahdeksaatoista vuotta.
Kiitos kaikille vastanneille.
ps. Ainiin ja viellä selvennykseksi se aine oli ruskeeta ja hais pahalle x(. Sori nää mun huonosti kirjotetut jutut.
Semmonen putkilo?
18
8322
Vastaukset
- Minä vain
Se aine, mitä vedetään nenään, on kokaiinia ainakin... En muuta jaksa vastata.
- thateha
vai et tiedä? Hahhah, kovis.
- gingXD
öö nuuskaa..:D?
- Evane
Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?
- Mr.Misery
Evane kirjoitti:
Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?
Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)
- Mr.Misery
Mr.Misery kirjoitti:
Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)
En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?
- Nimetön
Mr.Misery kirjoitti:
En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?
Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.
- Jenni
Nimetön kirjoitti:
Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.
Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.
- Jenni
Nimetön kirjoitti:
Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.
Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.
- ota asiasta selvää ensin
Jenni kirjoitti:
Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.
Myynti on Suomessa kielletty,tuonti ja käyttö ei.
Joka toinen jääkiekkoilija muunmuassa vetää pelejä patti huulessa. - thathatehsryj
Mr.Misery kirjoitti:
Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)
No kyllä siihen ainakin koukkuun jää. Ja vaarallistahan se on, kielisyöpä kun iskee niin se muuten on kivulias. Sukulaisilla kokemuksia.
- aaaaaa
joo se on nuuskaa ja laitonta suomessa joten parempi olla sitä käyttämättä!!!
Nuuskaa se on ja ei sen käyttö oo laitonta mut myynti on.
Kaverit käyttää ja serkku et tiedän kyllä eikä se sen vaarallisempaa oo ku tupakka.
- Nimetön
Tääl ois tietoo nuuskasta ja sen riskeistä: http://www.pokalehuulessa.fi
- unknown
nuuskassa on 20 kertaa enemmän nikotiinia kuin tupakassa, että tiedoksi vaan!!!
ei voi sanoa tupakka terveellisemmäksi!!! - feikki
Joo onnistuitpa todella hyvin esittämään 13v:ta. Eiks sulla tosiaan ole parempaa tekemistä kun kirjoitella tuollaista paskaa tänne? Oikeesti oot n16v. tyhmä jätkä! Koita jaksaa...
- asdf
Siis minulla sellainen käsitys että pitemmän päällehän se syövyttää ikeniä tmv.
- Finnish
Siis se on nuuskatykki se putkilo. Se ei ole huumetta, mutta vaarallista silti siinä on samoja myrkkyjä mitä tupakassakin ja muistaakseni paljon enemmän nikotiiniä. Mene vaikka wikipediaan ja kirjota hakuun, että nuuska niin saat paljon enemmän tuosta tietoa ite en nyt jaksa ruveta tähän romaania kirjottaa tosta aiheesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 542794
- 88954
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11935- 49876
- 81805
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35751- 88663
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27650Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap85586- 48565