Semmonen putkilo?

Evane

Okei. Mä haluisin tietää et mikä se semmonin "putkilo" on johon laitetaan jotain ainetta, luulen et se no jotain huumetta tai semmosta,, Kun se putkilo on semmonen lyhyt ja muistutta vähäsen niinku ku otetaan verkikokeita, mut ilman piikkii.. Mut ei oo se. Ja sit siin on tylppä pää ja sit sinne laitetan sitä ainetta ja vedetään nenän kauhha henkeen? (tää oli mun oma ehdotus sille).

Niin, kun mä löysin joskus puol vuotta sitten meijän tuolilta sen, ja kysyin mun äidiltä et mikä se on ja sit se sano et mistä oon saanu sen, ja kaappas mun kädestä, ja mä sanoin et se oli tossa penkillä, mun isoveljen vaatteiden alla.. Kun heti tajusin et se on mun isoveljen. Noh äiti ei kertonu mikä se laite on. Noh, nyt tänään näin mun isoveljen tekevän jotain sille veitsellä, se niinku työns sitä veitsellä.. Sit kysyin et mitä teet ja sit se sano sillee et: Duunaile täs vaa safkaa.... Hiljaa ja peitteli sitä ja lähti. Mä oon myös nähny mun isoveljen luona niinku just semmossii purkkeja missä sitä ainetta on. Sil on niit jonkun verran.

Mä tiijän et se on jotain huumetta/ kiellettyä jota teinit käyttää mut kuiteskin haluisin tietää et onko se aine vaarallista, ja mitä se aine on? oon ite nyt 13 ja isoveljeni on lähempänä kahdeksaatoista vuotta.

Kiitos kaikille vastanneille.

ps. Ainiin ja viellä selvennykseksi se aine oli ruskeeta ja hais pahalle x(. Sori nää mun huonosti kirjotetut jutut.

18

8322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      Se aine, mitä vedetään nenään, on kokaiinia ainakin... En muuta jaksa vastata.

      • thateha

        vai et tiedä? Hahhah, kovis.


    • gingXD

      öö nuuskaa..:D?

      • Evane

        Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?


      • Mr.Misery
        Evane kirjoitti:

        Joo se se kait oli, ajattelni juts sitä nimee. Onks se mitenkää vaarallista och laitonta?

        Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)


      • Mr.Misery
        Mr.Misery kirjoitti:

        Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)

        En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?


      • Nimetön
        Mr.Misery kirjoitti:

        En ole itse koskaan nuuskaa käyttänyt, joten en tiedä siitä mitään tarkempaa. Mutta olen kuullut että sitä ei suomessa myytäisi ollenkaan, vaan sitä tuodaan ulkomailta... Korjatkaa joku jos olen väärässä, muistelisin että asia on näin?

        Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.


      • Jenni
        Nimetön kirjoitti:

        Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.

        Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.


      • Jenni
        Nimetön kirjoitti:

        Sitä saa joistakin kioskeista. Sitä ei kyllä myydä jos kysyy nuuskaa vaan täytyy sanoa joku "salasana". Jossakin kiskalla saa kun sanoo salmiakkijauho.

        Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.


      • ota asiasta selvää ensin
        Jenni kirjoitti:

        Sitte semmonen juttu, että suomessahan nuuskan myynti ja käyttö on kiellettyä.

        Myynti on Suomessa kielletty,tuonti ja käyttö ei.
        Joka toinen jääkiekkoilija muunmuassa vetää pelejä patti huulessa.


      • thathatehsryj
        Mr.Misery kirjoitti:

        Nuuska on vain korvike tupakalle, eli ei siis varsinaista huumetta!=) Ja sitä siis käytetään siten että nuuska puristetaan siihen "tykkiin", josta se sitten painetaan ylähuuleen, eli huulen ja ikenen väliin. Aika moni sitä käyttää, nykyään sen suosio tosin on ainakin kouluissa laskenut paljon. Mutta siis siinä mielessä ihan vaaratonta ainetta se on mutta tietysti epäterveellistä, ehkä jopa tupakkaa epäterveellisempää(?)

        No kyllä siihen ainakin koukkuun jää. Ja vaarallistahan se on, kielisyöpä kun iskee niin se muuten on kivulias. Sukulaisilla kokemuksia.


    • aaaaaa

      joo se on nuuskaa ja laitonta suomessa joten parempi olla sitä käyttämättä!!!

      • Nuuskaa se on ja ei sen käyttö oo laitonta mut myynti on.
        Kaverit käyttää ja serkku et tiedän kyllä eikä se sen vaarallisempaa oo ku tupakka.


    • Nimetön
    • unknown

      nuuskassa on 20 kertaa enemmän nikotiinia kuin tupakassa, että tiedoksi vaan!!!
      ei voi sanoa tupakka terveellisemmäksi!!!

    • feikki

      Joo onnistuitpa todella hyvin esittämään 13v:ta. Eiks sulla tosiaan ole parempaa tekemistä kun kirjoitella tuollaista paskaa tänne? Oikeesti oot n16v. tyhmä jätkä! Koita jaksaa...

    • asdf

      Siis minulla sellainen käsitys että pitemmän päällehän se syövyttää ikeniä tmv.

    • Finnish

      Siis se on nuuskatykki se putkilo. Se ei ole huumetta, mutta vaarallista silti siinä on samoja myrkkyjä mitä tupakassakin ja muistaakseni paljon enemmän nikotiiniä. Mene vaikka wikipediaan ja kirjota hakuun, että nuuska niin saat paljon enemmän tuosta tietoa ite en nyt jaksa ruveta tähän romaania kirjottaa tosta aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      57
      2926
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      89
      998
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      13
      997
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      886
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      84
      844
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      771
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      95
      729
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      660
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      86
      615
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      585
    Aihe