Uudessa Tojossani(käytetty) näyttää olevan vakionopeudensäädin. Ylimääräinen vipu ratin vasemmalla puolella. Löytyyköhän netistä ohjeita miten sitä käytetään? Auton ohjekirjassa ei kerrota asiasta mitään.
Vakionopeudensäädin
13
15745
Vastaukset
- JJH-
Moi,
Vivussa on kolme nappia; päässä yksi ja varressa kaksi pienempää, joista oikean puoleinen on on/off -namiska. Kun haluat laittaa vakionopeussäätimen toimintaan, kytke laite päälle, kiihdytä tavoitenopeuteen ja paina vivun päässä olevasta namiskasta kerran. Jos haluat nostaa nopeutta, painele vivun päässä olevaa namiskaa tai jos haluat hidastaa paina kahdesta pienemmästä namiskasta vasemmanpuoleista. Muistaakseni jokainen painallus laskee/nostaa nopeutta 1km/h tai jos pidät koko ajanpohjassa 1 km/h per pohjassa pidetty sekunti. Vas. pikkunamiskassa on myös muistutoiminto eli jos painat esim jarrua ja säädin tipahtaa pois, painat vain namiskaa ja auto kiihdyttää automaattisesti viimeksi muistissa olleeseen nopeuteen. Toiminta edellyttää että laite on ollut koko ajan päällä eli oikeanpuoleiseen virtanamiskaan ei ole kosketty.
Käy rauhallisella maantiellä testaamassa laitteen toimintaa. - kokemus
Se on jälkiasennettu vakionopeudensäädin. Sen pystyy vauhtamaan "oikeaan" joka on ratin oik. puolella ja tulee ratin mukana. Vaihtoja tehdään Vaasassa toyotan merkkikorjaamossa!!
- Jaska
Jos jälkiasennettu ei ole oikea vakionopeuden säädin niin mikä se on? Se on hinnaltaan halvempi kuin tehdasasennettu ja kaiken lisäksi siinä on ominaisuuksia enemmän kuin tehdasmallissa, kuten 3 muistipaikkaa. Ainoa miinuspuoli on että se ei pidä ylämäissä nopeutta aivan vakiona mutta en näe tuota minään ongelmana.
"Vaihtoja tehdään Vaasassa toyotan merkkikorjaamossa!!". Kyllä siellä vaasassa varmaan aika paljon muutakin voidaan vaihtaa jos lataa tarpeeksi riihikuivaa tiskiin. - Patrikek
jos on mekaaninen kaasu, eli 1.4 tai 1.8.
Molemmathan nuo ovat ihan oikeita säätimiä, toinen vaan pirusti helpompi asentaa.
Edullisempi hinta jälkiasennettuna johtuu siitä, että uuteen autoon ensiasennuksena tuleva on autoveron alainen, joten itellekin asennettiin 300km "käytettyyn", jolloin hinta oli ihan muuta kuin uuden 650e. ;) - roope
Patrikek kirjoitti:
jos on mekaaninen kaasu, eli 1.4 tai 1.8.
Molemmathan nuo ovat ihan oikeita säätimiä, toinen vaan pirusti helpompi asentaa.
Edullisempi hinta jälkiasennettuna johtuu siitä, että uuteen autoon ensiasennuksena tuleva on autoveron alainen, joten itellekin asennettiin 300km "käytettyyn", jolloin hinta oli ihan muuta kuin uuden 650e. ;)minulla on corolla 05 jossa on tehdas asennettu vakkari hinta sille oli 400 euroa eli 250 e halvempi automaattiin 750e eli 350e halvempi.
- Patrikek
roope kirjoitti:
minulla on corolla 05 jossa on tehdas asennettu vakkari hinta sille oli 400 euroa eli 250 e halvempi automaattiin 750e eli 350e halvempi.
eli sulla on 1.6 tai dieseli. Kaikilla vaan ei ole, joten joutuu tyytymään noihin tarvikesäätiimiin, jolloin hinta on uuteen tuo 650e/750e tai sitten asentaa jälkiasennuksena saman säätimen 500e, jolloin ei tarvitte maksaa autoveroa. En itse ainakaan kahta kertaa miettynyt kumman teen.
- Repetti
Joo, se on jälkiasennusvakkari Liteon AP 300 (toimii alipaineella) tai 500 (elektrooninen).
Itselläni on samanlainen, paitsi viiksi puuttuu ja katkaisijat ovat vaihdekepissä.
Nuo JJH: n ohjeet ovat muuten ok mutta pitkä painaminen viiksen päästä lisää nopeutta 2,5 km/ h/ painettu sekunti ja siitä varren pikkunapista sama miinuksena. Ja lyhyt painallus sen - 1 km/h/ painallus.
Googlettamalla löytyy jotain netistäkin, muttei kunnon ohjeita.
Näkyy kyllä toimivan mutta nopeus hieman "huojuu" johtuen kai alipaineperustaisesta toiminnasta (omassani).- Kuvia
Moi, corollassani on viiksimallinen säädin, miltä näyttää vaihdekeppiin tulevat napit? Kuvia jossain?
- Repetti
Kuvia kirjoitti:
Moi, corollassani on viiksimallinen säädin, miltä näyttää vaihdekeppiin tulevat napit? Kuvia jossain?
Kylläpä kuvan löytyminen teetti töitä :))
Jonkinlainen kuva löytyy täältä:
http://www.motormarket.fi/162-179.pdf
Itselläni on tuo carbon-värinen.
Siinnä on viiksen lisäksi myös coast-nappi, jolla vakkarin valitun nopeuden voi pudottaa pois virran katkeamatta.
Mukana tuli myös tuo muistiyksikkö, johon olen ohjelmoinut nopeudet: 60 - 80 - 100 km/ h. - Marko-
Repetti kirjoitti:
Kylläpä kuvan löytyminen teetti töitä :))
Jonkinlainen kuva löytyy täältä:
http://www.motormarket.fi/162-179.pdf
Itselläni on tuo carbon-värinen.
Siinnä on viiksen lisäksi myös coast-nappi, jolla vakkarin valitun nopeuden voi pudottaa pois virran katkeamatta.
Mukana tuli myös tuo muistiyksikkö, johon olen ohjelmoinut nopeudet: 60 - 80 - 100 km/ h.Moi, minusta vaihdekepissä olevat säätimet eivät ole hyvässä paikassa. Cruisea käytetään kun ajetaan vakiovauhtia maantiellä, kädet ratilla, ei vaihdekepillä. Tällöin ylim. viiksi on paljon lähempänä ja kätevämpi käyttää. Asennetaanhan tehdasmallitkin aina rattiin/viikseen.
- Repetti
Marko- kirjoitti:
Moi, minusta vaihdekepissä olevat säätimet eivät ole hyvässä paikassa. Cruisea käytetään kun ajetaan vakiovauhtia maantiellä, kädet ratilla, ei vaihdekepillä. Tällöin ylim. viiksi on paljon lähempänä ja kätevämpi käyttää. Asennetaanhan tehdasmallitkin aina rattiin/viikseen.
No jälkiasennusvakkarin viiksi säätimineen olisi kuulemma ollut pakko asentaa ratin vasemmallle puolelle alaviistoon. Huoltoesimies etsi liikkeestä auton, jossa sellainen oli. Kokeilin mennä autoon ja aina polvi osui viikseen ja muut viiksen säätimet jäivät ratin taakse piiloon.
Kun taas vaihdekepin päässä oleva säädin kävi käteen kuin nyrkki silmään, eikä sen käsittelyyn tarvinnut keskittyä, eikä irrottaa katsettaan tiestä. Lisäksi siinnä on se "coast"-nappi ylimääräistä, mikä minusta on hyvä.
Muiden säätimien merkitys tulee esille ajaessasi maantiellä aotojonossa, jonka vauhti on hieman yli tai alle sinun nopeutesi. Näillä napeilla saat sovitettua oman vauhtisi muiden vauhtiin kätevästi.
Mutta sehän on makuasia, minusta tuo vaihdekeppi on parempi paikka vakkarille :)
- korhjon
Itsellä avensis -05, josa yksi nappi päässä ja vipu kääntyy ylos, alsa jarattia kohti, eikä mitään tietoa toiminnasta?
- avenziz
Painat kerran sitä vivun päässä olevaa nappia - kojetauluun syttyy "cruise" valo - kiihdytät haluamaasi nopeuteen ja painat vivusta kerran alas
Jos haluat lisätä nopeutta, niin nostat vipua ylös kertapainalluksin tai pidät sitä pohjassa haluamaasi nopeuteen asti. Alas painettaessa vauhti tippuu. Cruisen saa pois päältä joko vivulla itseen päin, painamalla jarrua tai kytkintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995