mikä on kaikkein henkisin...

tytsyli

mikä on henkisin jooga muoto, eikö se sahaja jooga oo tosi henkistä?..joo mä en nyt tiä vielä paljoo mitää oon vasta aloittelia(:olis kiva jos viittitte kertoo enemmän tästä joogasta ja meditaatiosta. onko täällä muita nuoria? mä oon itte 15, haluisin mennä johonki jooga tunnille, mut eiks niissä oo vaa jotain vanhempia ihmisiä/:tiedättekö mitään hyviä jooga ryhmiä tampereelta? tai sellatteita miss olis vähän nuorempii(x

4

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaina

eli Long Distance Running eli suomeksi hölökkä.

Sisältä pääsee ulos ja päinvastoin.

• Madhava

Kerropa mikä on maailmassasi henkisen merkitys, niin saadaan tähän fiksumpaa vastausta raapustettua. Joogaahan löytyy todella moneen lähtöön, suurin osa intialaisperäisestä henkisestä toiminnasta uponnee joogan alle, hindulaisuuden parissa ainakin.

• kasipallo

Sahaja-joogasta on keskusteltu paljon tuolla idän uskonnot -palstalla, ja kannattanee myös katsoa mitä uskontojen uhrit ry kertoo ko. kultista.

Oma kantani on, että oli ko. meditaatiossa sitten kyseessä pelkkä huijaus-manipulaatio tai jotain aidompaa, keskittyminen lähes pelkästään kruunu-chackraan on vastuutonta, sillä se suistaa yksilön hyvin helposti vakavaan epätasapainoon.

Kundalini-ongelmista löytyy tietoa mm. täältä:
      http://kundalini-support.com/index.html

Tämä grounding-meditaatio vaikuttaa varsin hyödylliseltä ja turvalliselta ihan meille aloittelijoillekin:
      http://kundalini-teacher.com/meditations/grounding.html

• mahapeikko

Tuntuu, että meditaatiotekniikoissa on eroja, muuta matroilla meditoiminen on aina tehokasta, ainakin vipassana ja sahaja meditaatiotekniikoissa. Noista voin sanoa, koska toisesta itsellä kokemusta ja toisesta olen kuullut hyvää. Molemmat toimii hienosti. Sahaja on kivinen tie yhteisöllisesti ja vipassanasta en tiedä saako ohjausta Suomesta?

Kannattaa mennä ihan rohkeasti kuitenkin noihin meditaatiotouhuihin mukaan. Katselee sitä touhua ja muuta:)

http://www.dhamma.org/ tossa vipassana linkki.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe