Talvihäät

Sanna

Heipsan!

Olisi tarkoituksena mennä vuoden tai kahden kuluttua naimisiin, ja olen nyt innostunut ajatuksesta mennä naimisiin talvella, mikä ei liene ihan yhtä yleistä kuin kesällä. Yleensä lehtien ym. hääohjelmat ja -tarjoilut on ajateltu kesähäitä varten.

Haluaisinkin nyt kuulla ehdotuksia/ideoita talvihäitä varten? Millaista ohjelmaa niihin voisi järjestää kun ulkona ei voi kovin olla? Ja millaisia "teemoja" tarjoiluineen talvihäissä voisi olla? Juhlapaikka tai sen koko ei ole vielä tiedossa, mutta kesähäitä suunnitellessamme ajattelimme niitä sulhasen vanhempien luokse. Häistä ei myöskään tule kovin isot, ehkä n.50-70 henkilön kokoiset.

En siis ole vielä vakavasti ehdottanut tulevalle sulhaselle talvihäitä, joten pitäisi olla vähän jotain millä suosutella ennen kuin alkaa puhumaan :)

11

26727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tessa

      Meillä on tulossa häät marraskuussa. Laitetaan paljon kynttilöit yms. Miksi hhät pitäisi olla kesällä?! Eikös tärkein ajatus ole kuitenkin teidän kahden lupaus toisillene välittämättä mikä vuoden aia on?!?!? Meillä onnittelu tapahtuva sisätialassa plus muu ohjelma. Ei mun mielestö ole ainakaan mika vaikeus järjesää talvihäitä. Ihan mukava vaihtelu vaan...
      Tsemppiä teille!

      • Sanna

        Minustakin talvihäät olisi mukavaa vaihtelua, kun nuo kesähäät on aina jotenkin niin samanlaisia ja perinteisiä... Minä nimenomaan haluaisinkin vähän irrottautua tuosta "kaavasta" ja ehkä ne tavallisetkin häät kun ovat eri vuodenaikaan kuin yleensä, jäävät mieleen paremmin. Talven keskellä voisi piristää sitten aina juhlistaa hääpäivää ja kesällä sukulaisillakin on yleensä kaikenlaista, lomia jne.

        Mieheni kuitenkin on perinteisempi kuin minä, ainakin niin olen ymmärtänyt. Aion kuitenkin vakavasti ehdottaa häitä esim. helmikuussa pidettäviksi. Häiden ajankohdalla ei varmaan sinänsä ole mitään merkitystä; totta on että silloin "vain" vahvistetaan meidän kahden lupaus toisillemme.

        Olisin vain toivonut vähän ideoita ja vinkkejä talvihäihin ja koristeluun. Nuo kynttilät ovat ihana idea, minä kun olen viimeisen päälle kynttilä-ihminen...


      • Talvi
        Sanna kirjoitti:

        Minustakin talvihäät olisi mukavaa vaihtelua, kun nuo kesähäät on aina jotenkin niin samanlaisia ja perinteisiä... Minä nimenomaan haluaisinkin vähän irrottautua tuosta "kaavasta" ja ehkä ne tavallisetkin häät kun ovat eri vuodenaikaan kuin yleensä, jäävät mieleen paremmin. Talven keskellä voisi piristää sitten aina juhlistaa hääpäivää ja kesällä sukulaisillakin on yleensä kaikenlaista, lomia jne.

        Mieheni kuitenkin on perinteisempi kuin minä, ainakin niin olen ymmärtänyt. Aion kuitenkin vakavasti ehdottaa häitä esim. helmikuussa pidettäviksi. Häiden ajankohdalla ei varmaan sinänsä ole mitään merkitystä; totta on että silloin "vain" vahvistetaan meidän kahden lupaus toisillemme.

        Olisin vain toivonut vähän ideoita ja vinkkejä talvihäihin ja koristeluun. Nuo kynttilät ovat ihana idea, minä kun olen viimeisen päälle kynttilä-ihminen...

        Tässä sinulle linkki jossa kerrotaan talvihää-puvusta:
        http://www.naimakaupat.com/haaopas/haapari/talvihaapuku.php


      • urpo-turpo
        Sanna kirjoitti:

        Minustakin talvihäät olisi mukavaa vaihtelua, kun nuo kesähäät on aina jotenkin niin samanlaisia ja perinteisiä... Minä nimenomaan haluaisinkin vähän irrottautua tuosta "kaavasta" ja ehkä ne tavallisetkin häät kun ovat eri vuodenaikaan kuin yleensä, jäävät mieleen paremmin. Talven keskellä voisi piristää sitten aina juhlistaa hääpäivää ja kesällä sukulaisillakin on yleensä kaikenlaista, lomia jne.

        Mieheni kuitenkin on perinteisempi kuin minä, ainakin niin olen ymmärtänyt. Aion kuitenkin vakavasti ehdottaa häitä esim. helmikuussa pidettäviksi. Häiden ajankohdalla ei varmaan sinänsä ole mitään merkitystä; totta on että silloin "vain" vahvistetaan meidän kahden lupaus toisillemme.

        Olisin vain toivonut vähän ideoita ja vinkkejä talvihäihin ja koristeluun. Nuo kynttilät ovat ihana idea, minä kun olen viimeisen päälle kynttilä-ihminen...

        Itse olen menossa tulevan tammikuun alussa naimisiin ja talvihäät olivat meille selvää melko alusta asti. Itsekin haluan poiketa totutuista kaavoista ja tehdä hieman jotain erilaista. Meillä tarjotaan mm. glögiä tms maljana, että väki vähän lämpenee. Ja meilläkin on paljon kynttilöitä ja lyhtyjä pihalla. Eikä tuo hääpukukaan ole mikään ongelma kun siitä ei itse tee sellaista. Kyllä se väkimäärä sitten lämmittää tuvan. Ja meillä kun on häät eräässä vanhassa talossa, niin tarkoituksena on laittaa myös takka päälle tunnelman luojaksi ja lämmittäjäksi. Tässä jotain ideoita. Toivottavasti saat jotain näistä. Ja kirjastoista kannattaa lainata lehtiä, niistä saa hyvin ideoita, yms.


      • enny
        urpo-turpo kirjoitti:

        Itse olen menossa tulevan tammikuun alussa naimisiin ja talvihäät olivat meille selvää melko alusta asti. Itsekin haluan poiketa totutuista kaavoista ja tehdä hieman jotain erilaista. Meillä tarjotaan mm. glögiä tms maljana, että väki vähän lämpenee. Ja meilläkin on paljon kynttilöitä ja lyhtyjä pihalla. Eikä tuo hääpukukaan ole mikään ongelma kun siitä ei itse tee sellaista. Kyllä se väkimäärä sitten lämmittää tuvan. Ja meillä kun on häät eräässä vanhassa talossa, niin tarkoituksena on laittaa myös takka päälle tunnelman luojaksi ja lämmittäjäksi. Tässä jotain ideoita. Toivottavasti saat jotain näistä. Ja kirjastoista kannattaa lainata lehtiä, niistä saa hyvin ideoita, yms.

        Mullakin tiedossa talvihäät, maaliskuussa. Suunniteltiin myös kynttilöitä, vaan muistuttaisin kynttiläihmisiä sitten niistä pienemmistä häävieraista. Miettikää mihin ja miten kynttilät laitatte, lapsia ne kiinnostaa, eikä ne aina muista varoa. Pöytäliina kynttilä 2vee taapero = mitä vaan voi tapahtua.

        Ihania talvihäitä, ollaan erilaisia =)


    • marsukka

      me siis mennään vihille tammikuussa. minusta talvihäät on paljon mukavammat, mitä kesähäät.
      meille tulee kynttilöitä paljon, alku maljoiksi juodaan glögiä, ja jos saamme luvan niin pieni ilotulitus raketti :)
      oih, voiska olla ihanampaa kuin pimeä ilta, jäälyhtyjä pihalla, kynttilöitä sisällä, mukava tunnelma ja rakastunut hääpari.

    • Vaimo

      Meillä oli 12 hengen pöydissä kaksi Ikean lasimaljaa. lasimaljoissa vettä ja miedosti tuoksuvia tuikkuja sekä koristekiviä. Joka pöydässä teemaan sopiva pussi jossa vaihto tuikkuja tulitikut.

      Ulkona ulkotulia paljoooon! Myös jäälyhdyt olivat harkinnassa!

      Kirkosta tulimme sädetikkujen loisteeseen (ei siis riisejä ym)

      • tyttö

        noi tähtisädetikut on ihan loistava idea! Kiitos! =)


    • tytskä

      Me mennään naimisiin vuoden päästä joulukuussa. Ajankohta valittiin siksi, koska joulun aika on niin tunnelmallista aikaa ja siitä saa suoraan otettua häihin ihanan värimaailman (valkoista, punaista, kultaa). Koristeluun käytämme luultavasti punaisia ruusuja tai tulppaaneja sekä paljon kynttilöitä. Ulos tietysti soihtuja ja roihuja ja kirkon portaatkin voisi valaista roihuin. Kirkosta poistuttaessa myös meillä vieraat sytyttävät tähtisädetikut. Hääpuvuksi tulee jotain lumikkimaista, eli valkoista punaisin lisämaustein. Olen varma, että talvihäät muistetaan :) joten onnea myös teidän hääsuunnitelmillenne!

    • Maikki

      Meilläkin saattaa olla talvihäät tulossa tuossa maaliskuussa -tai sitten siirtyy hamaan tulevaisuuteen (kirkko remonttiin).

      Minäkin haluan kynttilöitä ja tähtisädetikutkin kuulostavat ihanilta! Kukka-asiat vielä auki, samoin värit muutenkin. Mitä värejä ja kukkia te muut olette ajatelleet?

      Ja minkälainen olisi talvihäihin sopiva ruokalista?

      • tiijuska

        minustakin talvihäät ovat jotenkin paljon tunnemmallisemmat ja romanttisemmat kuin perinteiset kesähäät. :) menen mieheni kanssa naimisiin helmikuun alussa. koristeluksi ollaan hommailtu/etsimässä jotain kirkkaita ja vaaleansinisiä koristekiviä ja joitakin muita kivi/timantti/kristalli yms. asetelmia. paljon kynttilöitä ja ulkotulia ulos. jäälyhdyt on kanssa aivan ehdoton juttu!

        kukkiin meille on tulossa valkoista ja sinertävää tai lilahtavaa. lajista ei olla varmoja, ehkä neilikkaa. kannattaa olla kuitenkin varovainen että kukista ja muusta koristelusta ei tule liikaa pojan ristiäiset mieleen!
        ruuaksi ei kannata varmaan ottaa mitään kovin raskasta, jotenkin se ei vaan vaikuta talven jutulta. paljon kaikkia "raikkaita" ruokia kuten salaatteja. shampanjaa tai vaihtoehtoisesti pommacia kannattaa laittaa alkumaljoihin ellei häät ole joulun aikoihin milloin glögi kuulostaa ihanalta!
        kirkosta lähtiessä ei kannata heittää tekolunta koska se ei lennä tarpeeksi kauas vaan lentää omien jalkojen juureen, kannattaa käyttää riisiä! (opin veljeni häistä:) nuo tähtisadetikutkin kuulostaa aivan ihanilta! älkää kumminkaan heittäkö niitä morsiusparin päälle! ;)

        Onnea ja menestystä kaikille hääpareille ja varsinkin häiden suunnitteluun! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe