Suorastaan ihmettelen,miksi monien nuorien pitää saada viikkorahaa? itse en ole koskaan saanut viikkorahaa,jota en rupea moittimaan,koska en koe tarvitsevani sitä. Tienaan itse omat rahani,joilla sitten maksan omat menoni. Saan rahaa tekemällä töitä ja Kelalta saan joitain tukia,joista koostuu noin 1500 € summa. Tuolla summalla pärjään aika hyvin,tosin vähän pitää katsoa,mihin rahaa käyttää. No kuitenkin maksan tuosta summasta vuokran,veden ja sähkön,ruuan,monia laskuja,vaatteet,noin 20 € menee säästöön kuukausittain...käynpä joskus viettämässä vapaa-aikaa kaupungilla,uimahallissa ym. paikoissa,joissa tykkään käydä...loppu mitä jää,kustannan yllättävät menot,joita joskus elämässä tulee,tai lähden matkoille.
Tällä haluan korostaa sitä,että menkää nuoret töihin! Ei se raha puussa kasva,vaan se pitää itse tienata. HUOM! Tämä ei ole provo.
rahasta
3
522
Vastaukset
- Kimmo
Kuinka moni nuori lojuisi työttömänä kotona, jos töihin meneminen olisi oikeasti noin helppoa? Homman nimi nyt vaan on se, että töitä EI SAA! Itse olen tällä hetkellä työtön, ja tekisin mitä vain saadakseni työpaikan, vaan enpä saa! Auto on seisonnassa joten työpaikan pitäisi olla joko lähellä tai bussireitin varrella, lisäksi työajan pitäisi olla sellainen että opiskelu onnistuu samaan aikaan työssäkäynnin kanssa. Jos tosiaan saat yhteensä 1500 euroa kuussa niin en voi kun kadehtia, koska edellisessä pätkätyöpaikassa ollessani sain verojen jälkeen käteen noin 850€/kk! Siitä piti maksaa auton vakuutukset, verot, bensat, safkat ja asuminen, tietysti kelan kautta sain ns. asumistukea. Eli jos tosiaan olet työpaikassa mistä saat tuollaista palkkaa, ole onnellinen siitä!!
Sulla mahtaa olla hemmetin kova vuokra. 1500 €/kk ja vaan 20 on varaa laittaa säästöön? Tai siis ei siinä säästämisessä mitään autuaaksitekevää ole, mutta kyllähän tuolla rahalla jo elelee herroiksi. Minä saan jotain 600-700 €/kk ja sillä elän ihan mukavasti. Maksan vuokraa ja siihen liittyviä kuluja, mulla on auto, laajakaistayhteys ja kännykkäkin maksaa.
Mutta. Ihmettelit viikkorahan tarvetta ja kerroit omista tuloistasi. Uskoakseeni tällä palstalla kirjoittelevat ihmiset ovat valtaosin sellaisia, jotka asuvat kotonaan eivätkä saa palkkaa tai tukia kelalta/sossusta. Tilanne on siis koko lailla eri kuin sinulla. (Tai minulla.)- määäääääääääääääääääääääää
no hei mä saan vaan 20e/kk, mutta mun ei tarvii maksaa vaatteita ruokaa tai laskuja... MUT HEI, ÄLKÄÄ VALITTAKO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604686Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362159Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511678- 1781659
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1651537Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2781372Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1981219- 871142
- 2041136
- 651094