Vinkkejä luokan rahankeruuseen?

Animus

Kaipaisin vinkkejä mitä kaikkea viidesluokkalaiset voisivat tehdä kerätäkseen rahaa leirikouluun? Luokalla 30 oppilasta että työvoimaa riittää.

Ei muutakun aivoriihi pystyyn!

19

4277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuffe

      www.kakkutukku.fi

      Hmm, saas nähdä... menikö tämä nyt sääntöjä vastaan kun mainostan... Control, ole armelias ;)

    • Loistava.polku

      Älkää ainakaan laittako niitä lapsiparkoja myymään mitään, saati vanhempia.

      Kaikkein reiluinta on että jokainen toimittaa tietyn rahasumman määräaikaan mennessa yhteiselle leirikoulutilille.

      • Milla

        Näen punaista aina kun pitää jotain myydä koulun takia. Eikö koulu ole ihan muuta tarkoitusta varten? Samalla omakotialueella pyörii jatkuvasti saman tavaran myyjiä. Olen tehnyt sen päätöksen, etten osta enkä myy mitään. Lopputulos on plus miinus nolla meidän kannalta. Annan rahan rahana, jos retkiin ym tarvitaan. En ole edes sen tyyppinen, että menisin myyjäisiin myymään, en voisi sellaista kuvitellakaan.


      • Animus
        Milla kirjoitti:

        Näen punaista aina kun pitää jotain myydä koulun takia. Eikö koulu ole ihan muuta tarkoitusta varten? Samalla omakotialueella pyörii jatkuvasti saman tavaran myyjiä. Olen tehnyt sen päätöksen, etten osta enkä myy mitään. Lopputulos on plus miinus nolla meidän kannalta. Annan rahan rahana, jos retkiin ym tarvitaan. En ole edes sen tyyppinen, että menisin myyjäisiin myymään, en voisi sellaista kuvitellakaan.

        ...voi lukea miten koulun on tarkoitus kasvattaa lapsia mm. vastuullisuuteen ja suurien rahamäärien käsittely on just sitä.

        Ei oo mun mielestä huono idea laittaa lapset tekemään työtä huvin eteen. Retkikoulu maistuu tuplasti paremmalle kun on itse sen aikaansaanut.

        Mua ärsyttää se että pitäis lohkasta monta satasta eikä varhaisteinit panosta juttuun tippaakaan.

        Mutta kirppari tms suuritöinen ei taida multa onnistua...autottomalta.


      • Loistava.polku
        Animus kirjoitti:

        ...voi lukea miten koulun on tarkoitus kasvattaa lapsia mm. vastuullisuuteen ja suurien rahamäärien käsittely on just sitä.

        Ei oo mun mielestä huono idea laittaa lapset tekemään työtä huvin eteen. Retkikoulu maistuu tuplasti paremmalle kun on itse sen aikaansaanut.

        Mua ärsyttää se että pitäis lohkasta monta satasta eikä varhaisteinit panosta juttuun tippaakaan.

        Mutta kirppari tms suuritöinen ei taida multa onnistua...autottomalta.

        Ei se muistaakseni montaa kymppiä vaadi, minulle köyhälle yksinhuoltajalle ei tuottanut mitään ongelmia. Sai vielä maksaa useammassa erässä.

        Voi olla että jotkut lapset (ja jotkut vanhemmatkin) nauttivat moisesta puuhastelusta, mutta on väärin pakottaa kaikki siihen. Kukin hankkikoon sen rahan mistä lystää.

        Jos haluaa myydä ovelta ovelle pipareita niin siitä vaan, jos lohkaisee talousrahoista niin mikäs siinä. Ei kaikkien tarvitse olla niin kuin minä olen.


    • bluepoem

      ...ei enään ihan kauhaean "vaarallien" ajatus. Paikkakunnan jokin keskisuuriyritys varman innostuisi asiasta jos julkisuutta voisi järjestää. 500 - 1000 € vois tulla nopeammin kuin kakkuaja ja karkkia myymällä.

      julkisuutta vois järjestä,, paikallislehteen ilmoittamalla, julistein ja koulu/luokan kotisivuille yms.

    • keskiyonkehraaja

      Mun likka on kans viidennellä.
      Vanhempain toimikunnan kokouksessa päätimme että laitetaan yhteiselle tilille joka kuukausi pieni rahamäärä. WC paperia me ollaan kans myyty mutta senkin ostaminen on kuitenkin rajallista eikä mee oikein tasan kun toiset myy tosi paljon ja toiset ei ees vaivaudu.
      Toi leipomis homma alkoi mennä metsään kun tajuttiin että tuotteille tuli tuplahinta kun minä leivoin ja tyttäreni kaverin äiti osti ihan kannatuksen vuoksi ja taas päinvastoin.
      Keksien myynti, mitä jossain lehdissäkin mainostetaan, niistä saa mun mielestä melkein parhaan palkkion että sitä kannattas kokeilla..

    • nykypäivää

      kakarat kierteleen paikallisia pikkufirmoja ja kerjäämään sponssirahaa.

      Pois mun ovelta samaten kuin jehovatkin.

      =DW=

      • Loistava.polku

        Kyllä me ollaan sitte monesta asiasta samaa mieltä! Mennäänkö naimisiin?


      • Ajatus !
        Loistava.polku kirjoitti:

        Kyllä me ollaan sitte monesta asiasta samaa mieltä! Mennäänkö naimisiin?

        ..tosin pitää ensin kysyä vaimon mielipidettä asiasta.......

        =DW=


      • Loistava.polku
        Ajatus ! kirjoitti:

        ..tosin pitää ensin kysyä vaimon mielipidettä asiasta.......

        =DW=

        En tullut lainkaan ottaneeksi huomioon.

        Salarakkaaksi en kyllä rupea.... Täytyy visiin olla ihan vaan ystäviä. >;)


    • Laahustava

      Tarkoitettu Disco.
      Riittää kerran kuussa kun järjestää ja pääsymaksuksi pari euroa.Myyntiin karkkia ja limua.Rahaa tulee ja kaikilla on hauskaa.Opettaja mukaan niin koululta tilat

    • Ringin

      lippujen myynti on ollut mielestäni hyvä idea.
      Ostetaan köntässä ja esim. jokainen perhe
      lunastaa 4kpl ja myy ne sitten tai käyttää itse.
      Tulee käytyä teatterissakin, kun on kimmoke.

    • Zinnia-62

      Tuli vaan mieleen oman pojan kohdalta, että paikkakunnalla toimiva ison tehtaan ns. säätiö kustansi leirikoulun ulkomaille passeineen kaikkineen. Tosin ehdotus tuli sieltä säätiön suunnalta, mutta kuulin jälkeen päin, että sellaista rahaa voi myös muut luokat anoa.

      No myyjäiset, vessapaperit, piparit ja karkithan on niitä yleisimpiä...ja vanhojen sanomalehtien toimittaminen esim. kukkakauppiaille.
      Ei kun aivoriihi käyntiin ja toivottavasti saatte hyvän matkan aikaisiksi.

      • Zinnia-62

        mennä persaus edellä puuhun, kun vastasin ensin ja sitten vasta luin mitä muut olivat vastanneet sinulle. Siellähän oli jo samoja vinkkejä, noh ei kai se ole niin vaarallista :)


    • Meillä kerättiin rahat sukkia myymällä ja
      taittiimpa muutama discokin järjestää..
      Mut sukat meni hyvin kaupaksi ja niitä oli
      helppo myydä töissä ja sukulaisille...koska
      niitähän kuluu aikalailla!!

    • Meillä kerättiin rahat sukkia myymällä ja
      taittiimpa muutama discokin järjestää..
      Mut sukat meni hyvin kaupaksi ja niitä oli
      helppo myydä töissä ja sukulaisille...koska
      niitähän kuluu aikalailla!!

    • masa

      Ei muuta ku kassien kaa kerään tyhjiä pulloja ihmisiltä...minä ainaski annan kaikki tyhjät...

    • Anonyymi

      myy vaan ei se haittaa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe