Vatsavaivat :(

Lissu

Meidän 2 kk pojalla on ollut syntymästä asti vatsavaivoja. Aluksi luulin että johtuivat antibiootti kuurista mutta vaivat jatkuivat kuurin loputtua. Poika kipristelee ja itkeskelee AINA tissittelyn jälkeen. Päivisin ei saa ollenkaan nukuttua kipristelyjen takia Paitsi sylissä pysty asennossa. Yöt onneksi nukkuu. Olen kokeillut cuplatonia, disflatyliä ja gefilus maitohappobakteeri pulveria... Ei apua. Neuvolassa käskivät mun olla 2 viikkoa ilman maitotuotteita. Olen ollu puoltoista viikkoa eikä mitään vaikutusta.Voiko koliikki ilmetä myös "kokopäiväisenä"? Onko muilla samanlaista tlannetta ollut ja mistä on löytynyt apua vaivoihin? Olen lukenut että DDS Junior voisi auttaa.. Kokemuksia??

6

4108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä johtuvat

Neuvola yrittää selvästi kokeilla, josko kyseessä on maitoallergia - ei koliikki.
      Onko lapsi jatkuvasti ripulilla? Se voi olla merkki allergiasta. Meillä oli maitoallergia vauvalla, mutta pelkkä synteettiseen korvikkeeseen siirtyminen ei riittänyt vaan oireet lakkasivat vasta kun imetys lopetettiin kokonaan. Sitä ennen yritettiin kanssa noita maidottomia ruokavalioita, mutta ne olivat ihan turva välivaihe.

Allergialääkärin sanoin: mitään ei tule jättää äidin ruokavaliosta pois ennen kuin lapsen allergia on todettu. Vaikka jatkaisit maitotuotteiden käyttöä, ovat maitoproteiinimäärät äidin maidossa niin mitättömiä että sillä ei ole mitään merkitystä mahdollisen allergian kannalta.

• Dana

Meillä sama tilanne. Poika on nyt 7 viikkonen ja huutanut 3-viikkoisesta vatsavaivojen takia pitkin päivää. Annan rela-maitohappobakteeria ja oon myös itse ollut ilman maitoa, ei apua kummastakaan. Toivottavasti loppuu sitten kun siirrytään kiinteisiin, mutta tosi raskasta silti... :(
      Jaksamista kaikille koliikkivauvojen vanhemmille!

• meillä

Hei! Minä annoin vauvalleni puolivuotiseksi asti DDS Junior -maitohappobakteerivalmistetta ja meillä ainakin tuotteesta jäi hyvä kuva. Olen suositellut omien kokemusten pohjalta ystävillenikin ja kokemukset myös heillä positiiviset. Helpottaa vatsavaivoja myös kiinteään ruokaan siirryttäessa. Eli kannattaa kokeilla! Hyvää syksyä vauvan kanssa!!!

• titti

Meidän pojalla todettiin maitoallergia altistuksella ja verikokeella.Jouduin jättämään kaikki maitoa sisältävät tuotteet omasta ruokavaliosta pois,koska imetin.Kun lopetin imetyksen poika jatkoi soijatuttelilla.Nyt poika on 2v ja kokeilemme varovasti laktoosistonta jugurttia...jos ei onnistu niin täytyy mennä lääkäriin.Harmi vain kun poikani pikkusiskollakin taitaa olla sama vaiva...

• Anna

Meidän poika huusi kaksi kuukautta yöt ja päivät, ennenkuin tajuttiin viedä vyöhyketerapiaan.n.1,5-2 viikon aikana 5 käyntiä (a 20 euroa) ja vattavaivat loppu siihen, helpotti jo joka käynnin jälkeen selvästi, näki selvästi, koska lähtökohta oli järkyttävä.

Yritettiin ennen vterapiaa dds junioria, gefilusta, cuplatonia, ei apua. Tutkittiin myös 2 kertaa TAYSissa täysin päästä varpaisiin ultrat (ei löytynyt mitään, diagnoosi oli koliikki).

Minulla oli pari antib.kuuria rintatulehdukseen ja tällöin rintamaito ainakin huudatti vielä poikaa selkeästi lisää.

Nyt poika 1,5 vuotias ja kaikki ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      74
      3355
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1951
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1919
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1466
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1318
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1306
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      64
      1220
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      965
    Aihe