Vatsavaivat :(

Lissu

    Meidän 2 kk pojalla on ollut syntymästä asti vatsavaivoja. Aluksi luulin että johtuivat antibiootti kuurista mutta vaivat jatkuivat kuurin loputtua. Poika kipristelee ja itkeskelee AINA tissittelyn jälkeen. Päivisin ei saa ollenkaan nukuttua kipristelyjen takia Paitsi sylissä pysty asennossa. Yöt onneksi nukkuu. Olen kokeillut cuplatonia, disflatyliä ja gefilus maitohappobakteeri pulveria... Ei apua. Neuvolassa käskivät mun olla 2 viikkoa ilman maitotuotteita. Olen ollu puoltoista viikkoa eikä mitään vaikutusta.Voiko koliikki ilmetä myös "kokopäiväisenä"? Onko muilla samanlaista tlannetta ollut ja mistä on löytynyt apua vaivoihin? Olen lukenut että DDS Junior voisi auttaa.. Kokemuksia??

6

4083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä johtuvat

      Neuvola yrittää selvästi kokeilla, josko kyseessä on maitoallergia - ei koliikki.
      Onko lapsi jatkuvasti ripulilla? Se voi olla merkki allergiasta. Meillä oli maitoallergia vauvalla, mutta pelkkä synteettiseen korvikkeeseen siirtyminen ei riittänyt vaan oireet lakkasivat vasta kun imetys lopetettiin kokonaan. Sitä ennen yritettiin kanssa noita maidottomia ruokavalioita, mutta ne olivat ihan turva välivaihe.

      Allergialääkärin sanoin: mitään ei tule jättää äidin ruokavaliosta pois ennen kuin lapsen allergia on todettu. Vaikka jatkaisit maitotuotteiden käyttöä, ovat maitoproteiinimäärät äidin maidossa niin mitättömiä että sillä ei ole mitään merkitystä mahdollisen allergian kannalta.

    • Dana

      Meillä sama tilanne. Poika on nyt 7 viikkonen ja huutanut 3-viikkoisesta vatsavaivojen takia pitkin päivää. Annan rela-maitohappobakteeria ja oon myös itse ollut ilman maitoa, ei apua kummastakaan. Toivottavasti loppuu sitten kun siirrytään kiinteisiin, mutta tosi raskasta silti... :(
      Jaksamista kaikille koliikkivauvojen vanhemmille!

    • meillä

      Hei! Minä annoin vauvalleni puolivuotiseksi asti DDS Junior -maitohappobakteerivalmistetta ja meillä ainakin tuotteesta jäi hyvä kuva. Olen suositellut omien kokemusten pohjalta ystävillenikin ja kokemukset myös heillä positiiviset. Helpottaa vatsavaivoja myös kiinteään ruokaan siirryttäessa. Eli kannattaa kokeilla! Hyvää syksyä vauvan kanssa!!!

    • titti

      Meidän pojalla todettiin maitoallergia altistuksella ja verikokeella.Jouduin jättämään kaikki maitoa sisältävät tuotteet omasta ruokavaliosta pois,koska imetin.Kun lopetin imetyksen poika jatkoi soijatuttelilla.Nyt poika on 2v ja kokeilemme varovasti laktoosistonta jugurttia...jos ei onnistu niin täytyy mennä lääkäriin.Harmi vain kun poikani pikkusiskollakin taitaa olla sama vaiva...

    • Anna

      Meidän poika huusi kaksi kuukautta yöt ja päivät, ennenkuin tajuttiin viedä vyöhyketerapiaan.n.1,5-2 viikon aikana 5 käyntiä (a 20 euroa) ja vattavaivat loppu siihen, helpotti jo joka käynnin jälkeen selvästi, näki selvästi, koska lähtökohta oli järkyttävä.

      Yritettiin ennen vterapiaa dds junioria, gefilusta, cuplatonia, ei apua. Tutkittiin myös 2 kertaa TAYSissa täysin päästä varpaisiin ultrat (ei löytynyt mitään, diagnoosi oli koliikki).

      Minulla oli pari antib.kuuria rintatulehdukseen ja tällöin rintamaito ainakin huudatti vielä poikaa selkeästi lisää.

      Nyt poika 1,5 vuotias ja kaikki ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe