*RÄKIMINEN*

järkyttävää

Voi jeesus.. opettakaa kakaroillenne että Rikiminen ja syljeskely on helv törkeää ja inhottavaa! On niin järkyttävää nähdä jo syljeskeleviä nuoria lapsia ja etenkin syljeskeleviä TYTTÖJÄ kaupungilla.. juttelevat toisilleen.. ja sitten yhtäkkiä sylkevät jonkun klöntin kävelykadun varteen??Tämä syljeskely on tällainen inhottava tapa josta on päästävä eroon! Olen asustellut ympäri Eurooppaa... enkä ole missään muussa maassa kuin Suomessa nähnyt ihmisten "räkivän".. Sanooko tämä teille jotain?? Eikö tässä maassa osata käyttäytyä? Ranskalainen, englantilainen jne saisi sydänkohtauksen jos näkisi tämän.. Kun esim vaihto-oppilailta kysyy että mikä on hämmästyttänyt heitä eniten.., niin tämä ihmisten "räkiminen" on tullut esille lähes 90%... voivoi.. :/

14

1636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei vit...

Pitäkööt vitun silkkiperseet tapansa, täällä eletään maan tavalla! Räkä lentäääää!!!

• suomalainenhan

kuseskeleekin ympäriinsä, heittelee tumppinsa mihin sattuu, sammuu mihin sattuu, paskantaa mihin sattuu, pikkujuttu tuo räkiminen, metsäläiskansaa olemme, just tultu puusta alas!

• järkyttävää

....olet täysin oikeassa.. metsäläkansaahan tämä.. ei kulttuuria eikä mitn.. Olisi pitänyt vaan käsittää tämä..

• reippi

Ma oon nyt Kanadassa aupairina ja taalla 5 vuotias lapsi sylkee joka paikkaan!!! Se sylkee sisalla, autossa, siskonsa paalle yms. Sit kun sita komentaa, niin se ei edes ymmarra etta siina on jotain pahaa!!

• tenula

Toisaalta ehkä ymmärrettävää Suomessa ja Kanadassa sillä tuskin lämpimissä maissa nenä vuotaa samalla lailla...

• reippi
        tenula kirjoitti:

Toisaalta ehkä ymmärrettävää Suomessa ja Kanadassa sillä tuskin lämpimissä maissa nenä vuotaa samalla lailla...

Ei mulla ainakaan ole koskaan ollu tarvetta sylkea vaikka koko elamani olen suomessa asunu. Ja tuskinpa tuolla pienella kanadalaisellakaan rakaa niin paljon on suussa tai jossain etta pitaa sylkea. Kylla se ihan "tekemalla tekee" sylkea, etta saa ihan sylkemisen ilosta sylkea! (olipas paljon sylkea-sanoja:)

• Aamuinen kokemus

Mikään ei ole kuvottavampaa, kuin räkiminen ympäriinsä. Todella junttimainen tapa. Aamulla bussissa pari 10 vuotiasta kossia räkivät paperipalloja pillillä muiden matkustajien päälle. Kukaan ei sanonut mitään! Saman tien kun se ällöttävä tollukka iskeytyi takaraivooni, käännyin ympäri ja kysyin kuuluvalla äänellä, että "räittekö te pojat ihmisten päälle sieltä?". Pojat tietysti kielsivät. Mutta poikien häpeä se on, jos eivät osaa käyttäytyä. Mielestäni ihmisten pitäisi puuttua enemmän tällaiseen huonoon käytökseen.

• Ellenix

*kielletty*

Tuppaa vain olemaan niin, ettei se vanhempien neuvominen siihen räkimiseen porukassa auta.. kun kaverille pitää näyttää. Tyhmyys tiivistyy...

Tosin siitä on hyvin jyrkästi kielletty,
      luulisin että useimmat äidit ja isit erikseen sen tuomitsevat.

Huolehtiva Silmä kun puuttuu,
      lapset tekevät mitä omatunto sallii.

Harmillista... =/

• osku orava

Tupakka ja Cokis pääsyynä mut rumaahan se on. Opittu tapa lähinnä, kerran menin rinkiin jossa nuoria 5-6 kpl seisoivat ja syljeskelivät maahan. Sylkäisin siihen ja totesin et näinkö se piti tehdä, katsoivat hölmistyneinä.

• Keski-ikäinen täti

tämä Suomi. Joo, samaa mieltä, on ä-l-l-ö-t-t-ä-v-ä-ä kun kaikki bussipysäkit ja junalaiturit on räkäklimppejä täynnä. Tosin olen myös sitä mieltä että nuorten ja pikkukersojen lisäksi täällä räkivät myös hieman vanhemmatkin ihmiset...

Murkkumimmit nyt ovat vaan olevinaan kovia ja eivät reppanat tajua että räkiminen näyttää tosi tyhmältä sen lisäksi että se on kuvottavaa. Sama pätee jannuihin.

• jepulis

Tästälähin, kun 5v poikani katsoo jotain aikuista miestä joka ryystää limat kurkustaan ja räkäsee miehekkäästi pöpelikköön ja miehisyyttään hakeva poikani yrittää tehdä saman perässä, käyn paukuttamassa käsilaukulla ja korkokengällä tätä kyseistä miestä otikkoon ihan vain siksi ettei näyttäisi huonoa mallia seuraavalle sukupolvelle.. Mitä isot edellä, sitä pienet(ainakin yrittävät)perässä.

• yks vaan

Itse en koskaan ole OPETELLUT sylkemään eikä syljeskelylle ole paljon tarvetta muutenkaan ollut. Flunssassa voi sylkeä wc-pönttöön, lavuaariin tai ulkona siististi nenäliinaan. Nämä tavat ovat myös lapseni perineet, joskus ovat tietenkin kokeilleet. Kokeilun jälkeen ohjasin lapset vessaan ja pyysin sylkemään lavuaariin jos tarve vaatii. Siihen loppui sylkeminen ja samaa menetelmää olen käyttänyt työssäni päiväkodissa, toimii myös siellä.

• kaikki eikä kaikkea
        yks vaan kirjoitti:

Itse en koskaan ole OPETELLUT sylkemään eikä syljeskelylle ole paljon tarvetta muutenkaan ollut. Flunssassa voi sylkeä wc-pönttöön, lavuaariin tai ulkona siististi nenäliinaan. Nämä tavat ovat myös lapseni perineet, joskus ovat tietenkin kokeilleet. Kokeilun jälkeen ohjasin lapset vessaan ja pyysin sylkemään lavuaariin jos tarve vaatii. Siihen loppui sylkeminen ja samaa menetelmää olen käyttänyt työssäni päiväkodissa, toimii myös siellä.

ei se poikakaan minua matki ja yritä meikata tai vetää hametta päälle. Isoja miehiä kyllä, aina matkinut isäänsä ja vieraitakin ja tulee varmaan olemaankin"äijää"koko lapsuutensa.
        Mutta tosiasia on, että lapset peilaavat aikuisten käytöstä, tavalla tai toisella, ja aina kuitenkin jossain asioissa.

Eikä räi alvariinsa ympäriinsä,opetettu myös meillä ja osaa mennä vessaan tai pusikkoon jos tarve tulee, mutta toisinaan kyllä matkii ihan matkimisen ilosta jos näkee ison ukon räkäsevän tai kourasevan haarovälejäänn....
        Pointti olikin, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Aina jossain muodossa.

• Anonyymi
        kaikki eikä kaikkea kirjoitti:

ei se poikakaan minua matki ja yritä meikata tai vetää hametta päälle. Isoja miehiä kyllä, aina matkinut isäänsä ja vieraitakin ja tulee varmaan olemaankin"äijää"koko lapsuutensa.
        Mutta tosiasia on, että lapset peilaavat aikuisten käytöstä, tavalla tai toisella, ja aina kuitenkin jossain asioissa.

Eikä räi alvariinsa ympäriinsä,opetettu myös meillä ja osaa mennä vessaan tai pusikkoon jos tarve tulee, mutta toisinaan kyllä matkii ihan matkimisen ilosta jos näkee ison ukon räkäsevän tai kourasevan haarovälejäänn....
        Pointti olikin, mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Aina jossain muodossa.

Räkiminen ja rykiminen kehittää nuorisoa enemmän kuin dovstojeskin palvonta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      4858
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3233
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3155
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      415
      2276
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      237
      1402
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1233
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1138
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      121
      1042
    Aihe