"Sille, joka on nälkäinen, mikä tahansa ruoka tulee Jumalalta."
Tämä kaunis alkujaan eteläintialainen sananlasku kiteyttää, mitä mieltä olen tiukan linjan kasvissyöntivaatimuksista. Minä olen kasvissyöjä, koska voin olla kasvissyöjä. En kuitenkaan usko, että kasvissyönti on ehdoton vaatimus kaikille kaikkialla Jumalan luokse pääsemiseksi.
Ruoka
2
672
Vastaukset
- nimetön
Niii-in. Mutta kuinka moni HK:n sinistä popsiva suomalainen on todella *nälkäinen*?
Kyllähän Veda-ohjeetkin sanovat, että jos mitään muuta ruokaa ei ole mahdollista saada, ihminen voi syödä lihaa. Mutta siis jos todella ei ole muuta ruokaa. Ja eihän Krishna (Jumala) ole ketään pakolla irrottanut lihan himosta. Jos joku haluaa tappaa muita --hänen on vastattava siitä syntyvästä karmasta.
Yleensä henkisen tien kulkijat eivät enää tahdo syödä lihaa; se ei vain tunnu "oikealta".
Jos joku vilpitön sielu on siinä tilanteessa, että joko kuolee nälkään tai syö lihaa --niin ei Krishna varmastikaan tuota sielua paiskaa helvettiin vaan Kaikki-Tietävänä Jumalana ehkä lähettää hänelle kasvisruokaa;-)
Useimmiten lihan syöminen on vain helppo valinta. En usko, että kovinkaan moni hurskas hindu lahtaisi lehmiään vaikka olisi kuinka köyhä ja nälkäinen.- Madhava
Aika äärimmäinen tilanne on, jollei todellakaan mitään muuta ravinnoksi kelpaavaa ole saatavilla.
Joskus eräs tuttu tästä tiedusteli teemalla "söisitkö lehmää", loppujen lopuksi oltiin tilanteessa "Entä jos olisit pienellä autiolla saarella, jossa olisi pelkästään sinä ja lehmä." Todettiin, että siinä vaiheessa sillä ei varmaan enää olisi mitään väliä söisinkö lehmän vai en. "Mutta entä jos juuri sen viikon lisäeliniän aikana sitten joku tulisi sinut sieltä pelastamaan?" No niinpä joo. :]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982