mitä mieltä

homoista ja lesboista

Tämä asia tuli eteeni tänään, kun naapurin 40v nainen tuli kertomaan, että hänen mies kertoi eilen olevansa homo ja haluaa eroa, koska hänellä on uusi mies.

Vaimo kyllä ihmetteli joskus, kun piti päästä tämän tutun miehen kanssa (ent. työkaveri)kalaan, golffaa, tallinnaan, lenkille, saunailtoihin yms yms., mutta ei voinut aavistaakaan tälläistä.
Nyt vaimo on ihan hermoheikko. Heillä on kaksi lasta 13 ja 15 vuotiaat.
Vaimon sisko tulee tänä iltana hänen tuekseen.

Miten tälläistä tapausta pitäisi käsitellä ja miten auttaa ja ottaa huomioon.Olen ihan kädet levällään.

21

1448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doris

ole jos on 2 lasta pannut alulle. Ehkäpä paremminkin biseksuaali. Kohta tietysti kyllästyy homppelikaveriinsa ja taas kelpaa entinen vaimo. Vaikea kuvitella että vasta 40-vuotiaana huomaa olevansa homo. Jospa se on sitä 40:n kriisiä. Miehet siinä iässä alkavat käyttäytyä kuin teini-ikäiset. Tulee halu kokeilla kaikkea mitä ei ole ennen kokeillut. Ajatus, että kerran tässä vaan eletään jne. Valitettavasti näissä kokeiluissa vaan joutuu kärsimään niin moni perheenjäsen. Kannattaisi mennä keskustelemaan jonnekin perheterapeutille ja selvittää onko tämä vain joku hetkellinen päähänpisto vai todellinen tukahdutettu seksuaalinen poikkeama.

• erimieltä

kanssasi. Itselleni kävi juuri noin.
        Olin toistakymmentä vuotta avoliitossa ja
        eron hetkellä minulle tunnustettiin, että
        olen ollut vain kulissina kaikki nuo vuodet.
        Ts. elin platoonisessa suhteessa nuo vuodet
        lasteni vuoksi.

• Korpikenraali

Vaatii voimakasta luonnetta tunnustautua homoseksuaaliksi. Ympäristön paineet ovat niin suuret että varmasti miettii kaksi kertaa että tullakko kaapista. Kun kuuntelee ihmisiä niin yli puolella on fobia tätä erilaisuutta kohtaan. Jos itsensä ajattelisi näihin housuihin niin voisi olla että kulisseja käyttäisin tai sitten menettäisin monia ystäviä ja jäljelle jääneetkin suhtautuisivat varmasti vähän vieroksuen. Ikää kun tulee enemmän, kun elämää on jäljellä vähemmän, haluaa kai viettää sen lopun nauttien. Jos osaa suhtautua asiaan oikein niin selittää lapsille asiat niin kuin ne on. Lapset ovat aika solidaarisia jos niille siihen annetaan eväät jo pienenä.

• mie taas
        erimieltä kirjoitti:

kanssasi. Itselleni kävi juuri noin.
        Olin toistakymmentä vuotta avoliitossa ja
        eron hetkellä minulle tunnustettiin, että
        olen ollut vain kulissina kaikki nuo vuodet.
        Ts. elin platoonisessa suhteessa nuo vuodet
        lasteni vuoksi.

. elin platoonisessa suhteessa nuo vuodet
        lasteni vuoksi.
        Platooninen suhde ja lapset?

• Miten tuet ihmistä erossa, surussa tai muussa vastoinkäymisessä? Ystävyydellä, kuuntelemalla, auttamalla konkreettisissa asioissa, kutsumalla kylään tai lenkille yms.

Voit myös lohduttaa vaimoa sillä, ettei hänen tarvitse etsiä vikaa itsestään samalla tavoin kuin toisen naisen kyseessä ollessa.

Muistathan, että lapset ovat todella hämmentyneitä. He tarvitsevat tukea ymmärtääkseen, että heillä edelleenkin on isä ja että isä on ihmisenä ok, vaikkei kykenekään hoitamaan vaimonsa aviomiehen tehtäviä. Jos ympäristö hirveästi tuomitsee ja päivittelee, se lisää lasten taakkaa.

• samoin

Ilmaisit o-orvokki asian kuten minäkin. Perheessähän on nyt kriisi, olipa syy sitten mikä tahansa. Myötätuntoinen kuuntelu ja tuki on tarpeen, mutta syyn ihmettelyä ja paisuttelua on syytä välttää. Ei se homomies eroessaan ole yhtään sen arvottomampi kuin heteromieskään.

Tue varoen naista ymmärtämään miehen omakin vaikeus ilmoittaa eron syy. Kuten avioeroissa yleensäkin, lasten hämmentyneisyys, hätääntyminen ja epävarmuus on kaiken keskellä muistettava huomioida kunnolla.

• Nainen

Ehkä vihdoinkin löysi itsensä?

• tuomita

miestä jos hän vihdoin tulee kaapista ulos.
      lapsilleen tämä mies on edelleen isä, se ei sitä muuta miksikää. tukea tarvitsee koko perhe. totta se vaimolle on kova kolaus päästä tietoo miehensä uusi suhde, olipa se uusi suhde mies tai nainen yhtäpaljon se koskee. mutta koko pere terapiaan, ja ei missään nimessä saa lapsille isää morkata.
      auttaa vain ymmärtämään. ei nämä homot ja lespot itsellensä mitään voi ja onhan se hyvä että joskus uskaltaa olla oma itsensä.
      voimia koko perheelle auta niin paljon kun pystyt
      olematta kummankaan puolella.
      älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi

• Taatto

Ollaan olotilassa, jota luonto ei ole tarkoittanut vallitsevaksi tilaksi. Joku kromosomi on väärässä paikassa, joka sitten teettää mitä teettää. Ei se paljon tarvi jos piuhat on väärin kytketty. Pienikin kytkentävirhe johtaa monenlaisiin poikkeavuuksiin. En tuomitse heitä mitenkään, minkäs he sille voivat. Eivät varmaan itse haluaisi olla poikkeavia. Ei kun ymmärrystä ja asiaan luontaisesti suhtautumista, kuten kytkentävirheen aiheuttamissa sairauksissa.

• renata1

"eilaisuutta" kohtaan on viime aikoina peräänkuulutettu.
      Jotkut homoseksuaaliset taiteilijat ovat olleet
      edelläkävijöinä, rohkaisemassa arkoja , seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvia tulemaan ulos kaapeistaan.
      20-30- luvun vaihteessa runoilija Uuno Kailas tunnustautui julkisesti homoseksuaaliksi.
      Se oli suurta rohkeutta aikana, jolloin homous oli lailla tuomittava rikos.

"Vain kaks´ on ovea mulla, kaks´:uneen ja kuolemaan " hän tulkitsi sisäisiä tuntojaa eräässä runossaan.
      Luin tämän taiteilija Kylli Kosken elämänkertakirjasta. "Kylli täti" tunsi Uuno Kailaan hyvin ja oli hänen läheinen ystävänsä.
      Runoilijaa raastoi sisäinen ristiriita seksuaalisen identiteettinsä takia ja monet hänen runonsakin olivat synkkiä, värittyneet kuoleman kaipuulla ja vaihtuen taas välillä riehakkaaksi elämän haluksi.

Kuulun itsekin niihin ihmisiin jonka on vaikea ymmärtää kahden samaa sukupuolta olevan seksuaalisuhdetta, mutta en tahdo kuitenkaan olla heittämässä kivellä ketään, vaan ainakin yritän ymmärtää.

• peiliinkin

Oma kaikkitetävä viisasteluni sai melkoisen kolauksen joitakin vuosia sitten, kun seurasin erään tuntemani nuoren miehen kamppailua asian kanssa. Ensin oli pitkään jatkunut päihteiden käyttö jolla oli ainoastaan tarkoitus saada 'nuppi sekaisin' ja lopulta kaverieden ilkelyjen jälkeen itsemurha.

Silloin vasta oikeastaan tajusin ja myös ymmärsin hävetä itseäni ja sitä ihmisten ahdaskatseisuutta jonka voimalla olemme niin valmiit aina tuomitsemaan OMASTA mielstämme epänormaalin käytöksen.

Sitä surun määrää jonka tämänkin pojan läheiset kantoivat ja vieläkin kantavat tuskin kukaan osasi edes aavistaa...

Silloin kun on kysymys aikuisista ihmisistä mielestäni kaikenlainen kauhistelu on tarpeetonta.

• !!!!!!!!!????????
        peiliinkin kirjoitti:

Oma kaikkitetävä viisasteluni sai melkoisen kolauksen joitakin vuosia sitten, kun seurasin erään tuntemani nuoren miehen kamppailua asian kanssa. Ensin oli pitkään jatkunut päihteiden käyttö jolla oli ainoastaan tarkoitus saada 'nuppi sekaisin' ja lopulta kaverieden ilkelyjen jälkeen itsemurha.

Silloin vasta oikeastaan tajusin ja myös ymmärsin hävetä itseäni ja sitä ihmisten ahdaskatseisuutta jonka voimalla olemme niin valmiit aina tuomitsemaan OMASTA mielstämme epänormaalin käytöksen.

Sitä surun määrää jonka tämänkin pojan läheiset kantoivat ja vieläkin kantavat tuskin kukaan osasi edes aavistaa...

Silloin kun on kysymys aikuisista ihmisistä mielestäni kaikenlainen kauhistelu on tarpeetonta.

Suvussani on homopoika,joka on jo 35v,mutta hänen vanhemmat eivät ole koskaan hyväksyneet moista käytöstä ja poika on katkaissut välinsä kotiin jo 17v,joten aihe on tuttu.
        Tälle naiselle annan ohjeeksi,että hänen täytyy ruveta käsittelemään asiaa aivan samalla tavalla,kuin jos mies olisi rakastunut toiseen naiseen.Jätetty osapuoli joutuu käymään läpi helvetin,varsinkin jos rakasti puolisoaan,ei sillä pitkän päälle ole väliä vaikka olisi vaimonsa lampaaseen vaihtanut ,samat tuskat ne on.
        Nyt kaikki kynnelle kykenevät ystävät ovat tarpeen,jottei lastenkin maailma sorru.Jos ystävissä on homoseksuaaleja he voisivat kertoa ja kannustaa,että elämä jatkuu ja isä(toivottavasti)on aivan sama iskä vaikka rakastaakin nyt enempi uutta partneriaan.Toivon jätetylle perheelle voimia kestää,koska aurinko nousee kuitenkin joka päivä.

• Peilin takaa
        !!!!!!!!!???????? kirjoitti:

Suvussani on homopoika,joka on jo 35v,mutta hänen vanhemmat eivät ole koskaan hyväksyneet moista käytöstä ja poika on katkaissut välinsä kotiin jo 17v,joten aihe on tuttu.
        Tälle naiselle annan ohjeeksi,että hänen täytyy ruveta käsittelemään asiaa aivan samalla tavalla,kuin jos mies olisi rakastunut toiseen naiseen.Jätetty osapuoli joutuu käymään läpi helvetin,varsinkin jos rakasti puolisoaan,ei sillä pitkän päälle ole väliä vaikka olisi vaimonsa lampaaseen vaihtanut ,samat tuskat ne on.
        Nyt kaikki kynnelle kykenevät ystävät ovat tarpeen,jottei lastenkin maailma sorru.Jos ystävissä on homoseksuaaleja he voisivat kertoa ja kannustaa,että elämä jatkuu ja isä(toivottavasti)on aivan sama iskä vaikka rakastaakin nyt enempi uutta partneriaan.Toivon jätetylle perheelle voimia kestää,koska aurinko nousee kuitenkin joka päivä.

Ei tohon tarvii mitään lisätä!

• roosasieppo
        Peilin takaa kirjoitti:

Ei tohon tarvii mitään lisätä!

olenko yksin ajatusteni kanssa,kun olen sitä mieltä että kaikki tämmöinen seksin hyysäys on mennyt överiksi.
        Ajatelkaapa nuoria tyttöjä,millaiset paineet heillä on ,kun seksi on muuttunut niin monimutkaiseksi.
        Ei minun nuoruudessa puhuttu anaali ja oraaliseksistä.mitä kaikki tuntuu vaativan.
        Eiköhän olisi parasta palata luomuun,niin homoilut sun muut jäis aikuisuuteen.

• keskusteluun
        roosasieppo kirjoitti:

olenko yksin ajatusteni kanssa,kun olen sitä mieltä että kaikki tämmöinen seksin hyysäys on mennyt överiksi.
        Ajatelkaapa nuoria tyttöjä,millaiset paineet heillä on ,kun seksi on muuttunut niin monimutkaiseksi.
        Ei minun nuoruudessa puhuttu anaali ja oraaliseksistä.mitä kaikki tuntuu vaativan.

No ehkä nää ei olekkaan ihan nuorten tyttöjen asioita ja sitäpaitsi homous ei ole mikään nuorten tyttöjen ongelma. Maailmassa riittää kyllä niin miehiä kuin naisiakin kullekkin tarpeen mukaan .

• renata1
        roosasieppo kirjoitti:

sillä kyllä minusta kaikki perverssiot herättävät vastenmielisyyttä.
        Anaaliseksi kahden eri sukupuolta olevan kesken on luonnotonta, niinkuin tietenkin homouskin on, mutta jos on totta, että viimeksi mainittu taipumus määräytyy jo ennen ihmisen syntymää, niin sillehän ei sitten voi mitään. Taipumukselleen siis. Halunsa ja taipumuksensa toteuttamiselle saattaisi voida, mutta niinkuin sanoinkin, en heittäisi kivellä ketään.
        Eikä nuoren , tai yleensä naisen tarvitse alistua harjoittamaan anaaliseksiä, jos partneri vaikka vaatisi sellaista. Se on todella sairasta,
        eikä ole tarkoitettu "hoidettavaksi" sillä tavalla, vaan niinkuin on luonnollista ja normaalia.
        Luulen, että nuoretkin ovat kokeneet liian paljon, liian varhain ja mikään normaali ei enää riitä. Halutaan kaikessa jotain erikoiskiksejä.
        Tulee kyllä mieleen Sodoman ja Gomorran meininki.

• Oletko
        renata1 kirjoitti:

Anaaliseksi kahden eri sukupuolta olevan kesken on luonnotonta, niinkuin tietenkin homouskin on, mutta jos on totta, että viimeksi mainittu taipumus määräytyy jo ennen ihmisen syntymää, niin sillehän ei sitten voi mitään. Taipumukselleen siis. Halunsa ja taipumuksensa toteuttamiselle saattaisi voida, mutta niinkuin sanoinkin, en heittäisi kivellä ketään.
        Eikä nuoren , tai yleensä naisen tarvitse alistua harjoittamaan anaaliseksiä, jos partneri vaikka vaatisi sellaista. Se on todella sairasta,
        eikä ole tarkoitettu "hoidettavaksi" sillä tavalla, vaan niinkuin on luonnollista ja normaalia.
        Luulen, että nuoretkin ovat kokeneet liian paljon, liian varhain ja mikään normaali ei enää riitä. Halutaan kaikessa jotain erikoiskiksejä.

sielläkin käynyt?
        Oletpas kerinnyt matkustaa.

• Dr. Mengele
        renata1 kirjoitti:

Homot ja lesbot,vammaiset,työttömät,yli 70-vuotiaat ja värilliset vaan kaasu-uuniin!

• Korpisoturi
        peiliinkin kirjoitti:

Minulla on myös samankaltainen kokemus, ystävästä joka teki lopuksi itsemurhan. Työkavereiden ja jopa omaisten kohtelu oli raastavaa katseltavaa.

• friidu.K

ihan tavallisina perjantai-iltoina monet "hetero" miehet, sormus vasemmassa nimettömässä kuhertelevat "oikean" rakkautensa kanssa hyvinkin lempeästi :/ Perjanti-ilta, vaimolle kerrottu työporukan saunailtaanmenosta tms. ja todellisuudessa tavataan salarakasta, homoystävää. Luulisi olevan rankkaa esittää roolia, tai mistä minä tiedän, olen vain seuraillut vähäsen. Jokaisella paikkakunnalla ei ole homoille menopaikkaa, niin seuraava paras paikka lienee tavallinen ravintola, missä voi tavata.

• jutun aloittaja

ISO KIITOS..Sain paljon vinkkejä, miten voi auttaa ja tukea. Tosiaan oli se sitten mies tai nainen, jonka kanssa pettää puolisoaan, niin on se kova paikka.

Tänään juteltuani hänen kanssan hän pelkää myös miten muut suhtautuvat häneen..tulee häpeä ja kiusallinen olo toisten tuttavien seurassa. Jopa osa heidän tuttavaperheistään on kuulemma tiennyt asiasta mutta vaimo ei. Taitaa olla aika yleistä että puoliso saa kuulla lähes viimeisenä ko.asiasta.

kohta menen käymään vielä heidän luonaan, katsotaan lasten läksyt ja teemme pitsan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      175
      1461
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1039
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      735
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      660
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      650
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      643
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      642
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    10. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    Aihe