Ostinpa tuossa työautoksi -89 mallisen Fiestan.1.4 litrasella CVH:lla.voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa miten Nokkaremmin vaihto onnistuu ja ohjarinkumien vaihto.seisoopa tuossa pihalla vanha Escorvettekin johon niitä vois vaihtaa.
1.4 cvh/ohjarinkumet+remmi.
3
697
Vastaukset
- Esko 1.4
Toi 1.4 kone on sama kuin Escortissa, johon hihnan vaihto onnistuu aika helposti. Hankalinta taitaa olla suojuksen irroitus, kun osa ruuveista on pikkasen hankalissa paikoissa.
Tärkeintä on katsoa hihnan vaihdossa että kohdistusmerkit ovat kohdillaan ja kiristinrulla olisi kans hyvä vaihtaa samalla kertaa.
Venttiilinkumien vaihto onnistuu helpoiten, jos hommaa sellaisen venttiilinjousen puristimen (esim. Motonetistä), jota voi käyttää, vaikka kansi on paikallaan. Varmuuden vuoksi kannattaa pyöräyttää mäntä yläkuolokohtaan, ennen kuin irroittaa ko. sylinterin venttiilinjouset, niin voi säästyä ylimääräiseltä kannen irroitukselta ;-) - Tepi
Nokkaremmi vaihtunee samoin kuin eskoss. Laturi löysälle, hihna pois ja laturin kiilahihnapyörä irti, mutteri kampiakselin päässä tiukassa, ahdas väli ainakin ekkerissä. Täytyi teettää avain. Suojat pois, pyöräytetään kone siten että hihnapyörien merkit ylöspäin. Kiristin irti ja roskiin, uusi hihna ja kiristin, katsoa, että merkit yhä ylöspäin, kun hihnan kiristää. Pykälin väli iso, joten kyllä huomaa. Kiristimellä hihnan kireys niin, pitkä hihnan sivu kääntyy jengalle noin 90 astetta hihnaa väännettäessä. Pari kertaa vaihtanut ilman ongelmia.
Ohjainkumit, taas hieman ekkeripohjalta. Ilmanputsari ja venttiilikopankansi pois. Tarvitaan venttiilijousen kiristin (motonet, biltema), joka ruuvataan venttiilinpainimen tilalle. Ja mäntä tietenkin ylös :). Sitten otetaan jousen yläpäästä 2 kiilapalaa pois(pinsetit, pikku pihdit) ja yläpään lautanen. Kiristin ja jousi pois ja kumi vaihtoon. Sanovat, että venttiilinpaininten mutterit pitäisi vaihtaa, ovat ns. soikeita muttereita, itse puristin hieman viilapenkissä lyttyyn. - jeps
Jos käytät perinteistä tapaa noitten ohjurikumien vaihtoon eli kansi irti.
Kannattaa hiukan kopautella vasaralla venttiilin jousta samalla, kun kiertelet jousenkiristintä;hiukan kiristystä ja sitten testaat joko jousi irtoais venttiilin yläpäästä kopauttamalla kiristimeen joka puristaa jousta.
Ite en tuota tajunnut ja menikin aikaa ennen ku tajusin että jousi on varmaan hiukka jämähtäny kiinni venttiiliin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1996994- 1592066
- 1131698
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢551140Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71016Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41949