Ostinpa tuossa työautoksi -89 mallisen Fiestan.1.4 litrasella CVH:lla.voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa miten Nokkaremmin vaihto onnistuu ja ohjarinkumien vaihto.seisoopa tuossa pihalla vanha Escorvettekin johon niitä vois vaihtaa.
1.4 cvh/ohjarinkumet+remmi.
3
722
Vastaukset
- Esko 1.4
Toi 1.4 kone on sama kuin Escortissa, johon hihnan vaihto onnistuu aika helposti. Hankalinta taitaa olla suojuksen irroitus, kun osa ruuveista on pikkasen hankalissa paikoissa.
Tärkeintä on katsoa hihnan vaihdossa että kohdistusmerkit ovat kohdillaan ja kiristinrulla olisi kans hyvä vaihtaa samalla kertaa.
Venttiilinkumien vaihto onnistuu helpoiten, jos hommaa sellaisen venttiilinjousen puristimen (esim. Motonetistä), jota voi käyttää, vaikka kansi on paikallaan. Varmuuden vuoksi kannattaa pyöräyttää mäntä yläkuolokohtaan, ennen kuin irroittaa ko. sylinterin venttiilinjouset, niin voi säästyä ylimääräiseltä kannen irroitukselta ;-) - Tepi
Nokkaremmi vaihtunee samoin kuin eskoss. Laturi löysälle, hihna pois ja laturin kiilahihnapyörä irti, mutteri kampiakselin päässä tiukassa, ahdas väli ainakin ekkerissä. Täytyi teettää avain. Suojat pois, pyöräytetään kone siten että hihnapyörien merkit ylöspäin. Kiristin irti ja roskiin, uusi hihna ja kiristin, katsoa, että merkit yhä ylöspäin, kun hihnan kiristää. Pykälin väli iso, joten kyllä huomaa. Kiristimellä hihnan kireys niin, pitkä hihnan sivu kääntyy jengalle noin 90 astetta hihnaa väännettäessä. Pari kertaa vaihtanut ilman ongelmia.
Ohjainkumit, taas hieman ekkeripohjalta. Ilmanputsari ja venttiilikopankansi pois. Tarvitaan venttiilijousen kiristin (motonet, biltema), joka ruuvataan venttiilinpainimen tilalle. Ja mäntä tietenkin ylös :). Sitten otetaan jousen yläpäästä 2 kiilapalaa pois(pinsetit, pikku pihdit) ja yläpään lautanen. Kiristin ja jousi pois ja kumi vaihtoon. Sanovat, että venttiilinpaininten mutterit pitäisi vaihtaa, ovat ns. soikeita muttereita, itse puristin hieman viilapenkissä lyttyyn. - jeps
Jos käytät perinteistä tapaa noitten ohjurikumien vaihtoon eli kansi irti.
Kannattaa hiukan kopautella vasaralla venttiilin jousta samalla, kun kiertelet jousenkiristintä;hiukan kiristystä ja sitten testaat joko jousi irtoais venttiilin yläpäästä kopauttamalla kiristimeen joka puristaa jousta.
Ite en tuota tajunnut ja menikin aikaa ennen ku tajusin että jousi on varmaan hiukka jämähtäny kiinni venttiiliin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k1653530Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem492617Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi332584Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k142399Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️232243Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien831962Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill91928Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1611846Pesäpallo rulettaa
Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy31683Nyt trollataan ainoastaan maahanmuutosta!
Unohdetaan hallituksen leikkaukset ja Perussuomalaisten valheet ja nostetaan Perussuomalaiset uudelleen suureksi 💪711552