Ostinpa tuossa työautoksi -89 mallisen Fiestan.1.4 litrasella CVH:lla.voisiko joku asiaan perehtynyt kertoa miten Nokkaremmin vaihto onnistuu ja ohjarinkumien vaihto.seisoopa tuossa pihalla vanha Escorvettekin johon niitä vois vaihtaa.
1.4 cvh/ohjarinkumet+remmi.
3
726
Vastaukset
- Esko 1.4
Toi 1.4 kone on sama kuin Escortissa, johon hihnan vaihto onnistuu aika helposti. Hankalinta taitaa olla suojuksen irroitus, kun osa ruuveista on pikkasen hankalissa paikoissa.
Tärkeintä on katsoa hihnan vaihdossa että kohdistusmerkit ovat kohdillaan ja kiristinrulla olisi kans hyvä vaihtaa samalla kertaa.
Venttiilinkumien vaihto onnistuu helpoiten, jos hommaa sellaisen venttiilinjousen puristimen (esim. Motonetistä), jota voi käyttää, vaikka kansi on paikallaan. Varmuuden vuoksi kannattaa pyöräyttää mäntä yläkuolokohtaan, ennen kuin irroittaa ko. sylinterin venttiilinjouset, niin voi säästyä ylimääräiseltä kannen irroitukselta ;-) - Tepi
Nokkaremmi vaihtunee samoin kuin eskoss. Laturi löysälle, hihna pois ja laturin kiilahihnapyörä irti, mutteri kampiakselin päässä tiukassa, ahdas väli ainakin ekkerissä. Täytyi teettää avain. Suojat pois, pyöräytetään kone siten että hihnapyörien merkit ylöspäin. Kiristin irti ja roskiin, uusi hihna ja kiristin, katsoa, että merkit yhä ylöspäin, kun hihnan kiristää. Pykälin väli iso, joten kyllä huomaa. Kiristimellä hihnan kireys niin, pitkä hihnan sivu kääntyy jengalle noin 90 astetta hihnaa väännettäessä. Pari kertaa vaihtanut ilman ongelmia.
Ohjainkumit, taas hieman ekkeripohjalta. Ilmanputsari ja venttiilikopankansi pois. Tarvitaan venttiilijousen kiristin (motonet, biltema), joka ruuvataan venttiilinpainimen tilalle. Ja mäntä tietenkin ylös :). Sitten otetaan jousen yläpäästä 2 kiilapalaa pois(pinsetit, pikku pihdit) ja yläpään lautanen. Kiristin ja jousi pois ja kumi vaihtoon. Sanovat, että venttiilinpaininten mutterit pitäisi vaihtaa, ovat ns. soikeita muttereita, itse puristin hieman viilapenkissä lyttyyn. - jeps
Jos käytät perinteistä tapaa noitten ohjurikumien vaihtoon eli kansi irti.
Kannattaa hiukan kopautella vasaralla venttiilin jousta samalla, kun kiertelet jousenkiristintä;hiukan kiristystä ja sitten testaat joko jousi irtoais venttiilin yläpäästä kopauttamalla kiristimeen joka puristaa jousta.
Ite en tuota tajunnut ja menikin aikaa ennen ku tajusin että jousi on varmaan hiukka jämähtäny kiinni venttiiliin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem1013258Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo42633HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat752526Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k731488Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?921482Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.161065Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N335975Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696184975Moottorisahalla kauppaan
Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s11880- 50834