Omatalo vai Jukkatalo?

hinta/laatu-suhde?

Nuo kaksi on meillä nyt valittavana:
*Omatalon malli OJ131-5(5h k)->Laaja vesikattotoimitus,kalusteet,kodinkoneet, keskuspölynimuri ja rahti=58300€
*Jukkatalon Kuippukoti 134-4 (5h k)-> JättiJukka-toimitus eli vesikatto päälle,kalusteet, kodinkoneet ja keskuspölynimuri.EI RAHTIA (n.2-3000€)

Kumman ottaisit itse? Molempien pohjapiirustukset miellyttävät meitä,sillä ne ovat HYVIN samantyyppiset..pikkuisen neliöissä on heittoja. Myöskin molempien pakettien kalusteet ja kodinkoneet ovat hyvät,ainakin meille.

Mutta entä tuo itse talopaketin sisältö? Kumpi on parempi,kummassa parempi hinta/laatusuhde?

12

5562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaisin

Kannustalon

• se sitten

Olipa sullakin hyvä vastaus, kiitos siitä.

• köyhis

Jukkatalon ottaisin jos sen saisin ilman rahtia hintaan 2-3000€
      Muutoin sit Älvärin..

• JUKKA-TALO

Oman (rakentaja-) kokemuksen perusteella sanon että ehdottomasti Jukka (jos ei sitten ole muita vaihtoehtoja).

• oli tämä

Itse valitsimme näitä kahdesta toimittajasta Jukka-talon. Valinta oli mielestäni hyvä. Olisiko Omatalo ollut parempi - en tiedä...

• mpj

Kyselykierroksella Jukka-talon kauppiaita ei tuntunut kiinnostavan ollenkaan (kävimme siis mm. sovitussa palaverissa kun tontti oli jo ostettu!) Omatalon (siis K-raudan) talokauppias halusi myydä meille talon... -valinta oli siis helppoa... Jälkeenpäin tarinoita kuunnellena, ilmeisestikin oli hyvä että näin kävi...

• oma vaiko jukka

minä rakentaisin omasta pitkästä tavarasta talon,säästöä ja laatua alusta alkaen eikä mitää liukuhihnatuotteita..on se kumma ku taloja voi tehdä niinku beceliä tehtaalla,purkki tulee..beceliä täyteen ja eteenpäin..

• Insider
        oma vaiko jukka kirjoitti:

minä rakentaisin omasta pitkästä tavarasta talon,säästöä ja laatua alusta alkaen eikä mitää liukuhihnatuotteita..on se kumma ku taloja voi tehdä niinku beceliä tehtaalla,purkki tulee..beceliä täyteen ja eteenpäin..

Jukka-talossa paljon laatuongelmia just nyt. Tehtaalla ovet paukkuu ja työntekijät vaihtuu. Uutta tuotantolinjaa pitäisi ottaa käyttöön, hommat seisoo, myynti seisoo, tappiota tulee ja pinna kiristyy. Myyjät ei tule siksi palavereihin, kun tietävät, etteivät pysty juuri nyt tarjoamaan. Tarjouslaskentajärjestelmä on nimittäin täysin sekaisin!

Motivaatio-ongelmat näkyvät väistämättä laadussa, Kakka-taloihin en nyt koskisi.

Terv. hommaa vielä sisältä päin hetken aikaa ihmettelevä RI

• Omatalo-omistaja

Sama viesti. Tontti käytiin katsomassa ja talomalli valitsemassa, eipä tullut tarjousta, enkä ole perään soitellut.

Lähettävät jatkuvasti kuitenkin postia, omituista touhua.

Meillä meni omataloksi, koska myjä oli aktiivinen ja halusi tehdä kanssamme kaupat.
        Muutenkin hyviä kokemuksia ainakin Tampereen K-raudasta, vaikka tarjous jouduttiin kolmeen kertaan laskemaan(ostajalla hieman päättämisen vaikeuksia), ei myyjällä loppunut kärsivällisyys, näin sitä pitää toimia

• rakentava

Meillä Jukka-Talon toimitus sujui ongelmitta ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu, nyt reiska puolivuotta asuttu.

Omatalosta ei kokemusta, tuskin se paljoa Jukasta eroaa.

Tässä vinkit:
      -käy katsomassa molempia talomalleja jotka ovat rakenteilla tai valmiita, myyjäsi kertoo missä niitä on.
      -vertaa vastaavan mestarisi tai jonkun muun alan ammattilaisen kanssa toimitussisältöjä.
      -muista että myyjällä on suuri merkitys ja talopaketti on vain yksi osa isosta projektista,
      tällä palstalla paketin merkitys korostuu liiaksi.

• Rakennettu on

Meille rakennettiin Jukka-Talo eikä minkäänlaisia ongelmia ollut. Jos talopaketin myyjän kanssa ei tule juttuun niin kannattaa soittaa suoraan tehtaalle ja saa erinomaisen palvelun.

• ansu

meillä oli jukkis myös yhtenä vaihtoehtona, mutta se sitten jäi... jukkismyyjän tykö mentäessä se vaihtoi pitkään ja hartaasti kuulumisia jonkun kaverinsa kanssa. suunnitteli tulevan kesän mökkireissuja ja kuinka vappu vietetään. vartoilin siinä ihan mielenkiinnol et kui kaua menee ja menihän siinä tovi. sitten kun tuli mun vuoro myyjä läppäs mulle esitteet käteen ja vastasi puhelimeen! että ei kiitos jukka-talolle! omatalo-myyjä sopi meidän kanssa ajan ja antoi esitteitä ja nyt kaikki on sujunut kuin tanssi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      119
      5453
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      276
      2206
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      92
      1783
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1220
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1197
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1130
    7. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      153
      1126
    8. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1119
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      114
      1108
    10. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      87
      1074
    Aihe