Kuinka monta opintoviikkoa se yksi opintopiste olikaan..? Ja entäpä sitten käytännössä, kuinka paljon on n. 4,8 opintopistettä?
Kiitos.
Opintopisteet
5
1197
Vastaukset
- pauliina
Kun opintoviikon kertoo 1.5 niin saadaan opintopisteitä.
- ...
..yksi opintopiste on 1,5opintoviikkoa?
Ja yksi ov vastas n. 40h työpanosta..?
Eli yksi op olisi noin 60h..? Niinkö? - Susanna
... kirjoitti:
..yksi opintopiste on 1,5opintoviikkoa?
Ja yksi ov vastas n. 40h työpanosta..?
Eli yksi op olisi noin 60h..? Niinkö?Opintoviikot kerrotaan 1,5:llä, näin saadaan pisteet. Eli 1 ov=1,5 op. Yksi op vastaa 26,7 tuntia työtä.
Esim. 40 opintoviikkoa on 60 opintopistettä (40*1,5=60).
Nykyään tulee siis tavallaan enemmän opintosuorituksia noin lukumääräisesti. - Susanna
Susanna kirjoitti:
Opintoviikot kerrotaan 1,5:llä, näin saadaan pisteet. Eli 1 ov=1,5 op. Yksi op vastaa 26,7 tuntia työtä.
Esim. 40 opintoviikkoa on 60 opintopistettä (40*1,5=60).
Nykyään tulee siis tavallaan enemmän opintosuorituksia noin lukumääräisesti.En muista tuota tuntimäärää ehkä oikein, joku tuollainen epämääräinen se oli, mikä ainakin meille sanottin.
- Kotton
Susanna kirjoitti:
En muista tuota tuntimäärää ehkä oikein, joku tuollainen epämääräinen se oli, mikä ainakin meille sanottin.
Se on kai kaikilla vähän hakusessa (oppilailla että opettajilla) ja kaikenlisäks vaihtelee kurssisisältöjen kanssa. Tietyt esim. yliopsitossa suoritetut kielikurssit ei annakaan op tuolla 1,5 kertoimella vaan niihin käytetään jotain ihan omaa laskutapaa.
Mutta 27h on just kai se sun mainitsema 26, jotain jotain. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953839
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473215Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362510
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572460- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090