Piipun pellitys

peltiseppä

Suoritan piipun pellityksiä hämeen ja uudenmaan alueilla. Teen myös piipun hatut mittatilauksena rosterista.

Soita: 040 7257007/ Sane
myös muut katto ja peltityöt

54

73163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa?

Itse oman talooni tein piipun pellityksen. Pinnoitettu pelti maksoi alle kympin neliö. Yhteensä peltiin kului rahaa noin 20 euroa. Aikaa kului pari tuntia itse tehtynä.

Mitä piipun pellitys teetettynä maksaa? Sen varmaakin voit kertoa, kun itseäsi näillä keskustelupalstoilla mainostat.

• peltiseppä

Riippuu aika paljon piipun suuruudesta. Itselläsi on ollut aika minimaalinen piippu. Jos 20eurolla, eli n. 2m2 peltiarkilla olet saanut sen tehtyä.
        Tottakai voin kertoa hinnoista.
        Suht. normaali piipun pellitys hinta on n. 400-600euroa/piippu, sisältäen alvia 22%. Piippuun menee yleensä n. 6-8m 1,25m leveästä rullasta. Arkkeina (2m x 1,25)n. 3-4kpl joiden kpl hinta on siinä -22eur. Piipun pellitys homma sisältää piipun mittauksen, peltien teko verstaalla, asennus paikalleen pellit alvit ja matkat yms.
        Pitää ottaa huomioon, että kun leikkaa pellistä sopivia paloja, niin hukkapalojakin syntyy, joita ei voi käyttää mihinkään. Eli peltiä tarvii enemmän kuin piipussa on neliöitä! Ja kyllä tuollaisen piipun tekemiseen noin päivä menee joka tapauksessa. Itse olen tehnyt toista sataa piipun pellitystä ja kuulemma ihan sopivaa hintaa olen pitänyt. Jos hinta on liian kallis, niin voithan piipun itsekkin pellittää. Mutta minä teen näitä hommia työkseni, enkä tekemisen ilosta.

Terveisin!
        Sane

• tiedosta
        peltiseppä kirjoitti:

Riippuu aika paljon piipun suuruudesta. Itselläsi on ollut aika minimaalinen piippu. Jos 20eurolla, eli n. 2m2 peltiarkilla olet saanut sen tehtyä.
        Tottakai voin kertoa hinnoista.
        Suht. normaali piipun pellitys hinta on n. 400-600euroa/piippu, sisältäen alvia 22%. Piippuun menee yleensä n. 6-8m 1,25m leveästä rullasta. Arkkeina (2m x 1,25)n. 3-4kpl joiden kpl hinta on siinä -22eur. Piipun pellitys homma sisältää piipun mittauksen, peltien teko verstaalla, asennus paikalleen pellit alvit ja matkat yms.
        Pitää ottaa huomioon, että kun leikkaa pellistä sopivia paloja, niin hukkapalojakin syntyy, joita ei voi käyttää mihinkään. Eli peltiä tarvii enemmän kuin piipussa on neliöitä! Ja kyllä tuollaisen piipun tekemiseen noin päivä menee joka tapauksessa. Itse olen tehnyt toista sataa piipun pellitystä ja kuulemma ihan sopivaa hintaa olen pitänyt. Jos hinta on liian kallis, niin voithan piipun itsekkin pellittää. Mutta minä teen näitä hommia työkseni, enkä tekemisen ilosta.

Terveisin!
        Sane

Tottakai tehdystä työstä pitää korvaus maksaa.

Vaikea kuitenkin on uskoa, että saat niin paljon hukkapaloja syntymään, että normaalisti asuinrakennuksessa käytettävään piippuun saat kulumaan peltiä jopa 10 m2. Toki tällaisiakin piippuja löytyy, mutta tuskinpa omakotitaloista.

Tämä palsta on keskustelupalsta - mainokset pitäisi varmaakin jättää tuonne palveluosaston puolelle.

• katontekijä
        tiedosta kirjoitti:

Tottakai tehdystä työstä pitää korvaus maksaa.

Vaikea kuitenkin on uskoa, että saat niin paljon hukkapaloja syntymään, että normaalisti asuinrakennuksessa käytettävään piippuun saat kulumaan peltiä jopa 10 m2. Toki tällaisiakin piippuja löytyy, mutta tuskinpa omakotitaloista.

Tämä palsta on keskustelupalsta - mainokset pitäisi varmaakin jättää tuonne palveluosaston puolelle.

Kyllä piippuun saa menemään peltiä enemmänkin kuin 10 neliöä. Menekkiin vaikuttaa myös piipun sijainti katolla, juuret tulee tehdä kunnolla harjalle asti joten siihenkin kuluu aika mahtavasti peltiä. Teimme tässä taannoin erään piipun joka sijaitsi jiirissä, peltimenekki lähes 30 neliöö. Vähemmälläkin olisi ehkä selvinnyt, mutta takuuta ei olisi voinut antaa juurien pitävyydestä. Mielestäni arvio n. 500 - 600 € / piippu on varsin kohtuullinen hinta jos työn jälki on kunnollista.

• peltiseppä
        katontekijä kirjoitti:

Kyllä piippuun saa menemään peltiä enemmänkin kuin 10 neliöä. Menekkiin vaikuttaa myös piipun sijainti katolla, juuret tulee tehdä kunnolla harjalle asti joten siihenkin kuluu aika mahtavasti peltiä. Teimme tässä taannoin erään piipun joka sijaitsi jiirissä, peltimenekki lähes 30 neliöö. Vähemmälläkin olisi ehkä selvinnyt, mutta takuuta ei olisi voinut antaa juurien pitävyydestä. Mielestäni arvio n. 500 - 600 € / piippu on varsin kohtuullinen hinta jos työn jälki on kunnollista.

Juuri tälläisten tunareiden takia meidän ammattiylpeys kärsii. Miten helvetissä sä ne juuret teet? Peltimenekkisi johtuu vain ammattitaidon puutteestasi, vaikka oletkin omien puheittesi mukaan yli sata piippua pellittänyt.
        Häpäiset ammattikuntasi selityksillä "harjalle asti". Ja "ammattimies" ei ajele pajalle kanttaamaan.
        Melkein löisin vielä kaiken kukkuraksi vetoa, että saumasi ovat englassa ja timpureiden tyylillä rakennetut.

• peltiseppä
        peltiseppä kirjoitti:

Juuri tälläisten tunareiden takia meidän ammattiylpeys kärsii. Miten helvetissä sä ne juuret teet? Peltimenekkisi johtuu vain ammattitaidon puutteestasi, vaikka oletkin omien puheittesi mukaan yli sata piippua pellittänyt.
        Häpäiset ammattikuntasi selityksillä "harjalle asti". Ja "ammattimies" ei ajele pajalle kanttaamaan.
        Melkein löisin vielä kaiken kukkuraksi vetoa, että saumasi ovat englassa ja timpureiden tyylillä rakennetut.

Katontekijä puhuu asiaa. Ei se ole kallis hinta ollenkaan piipun pellityksestä. Itse olen tällä peltiseppä nimimerkillä aloittanut tämän keskustelun. Luulempa että tämä viimeisin "Oikea peltiseppä" nimimerkkiä käyttänyt kaveri on sama kuin joka väitti tehneensä pellityksen itse itselleen 20eurolla. Ja minä en ole puhunut harjalle asti pellityksestä, se oli tämä katontekijä. Joka on ilmeisesti ammattimies verrattuna sinuun.
        Nätimpi jälki tulee kanttikoneella kantattuna, kuin käsin käänneltynä, joten verstaalle siis...(ja jonkin verran nopeamminkin).

T. Sane

• oikeampi
        peltiseppä kirjoitti:

Katontekijä puhuu asiaa. Ei se ole kallis hinta ollenkaan piipun pellityksestä. Itse olen tällä peltiseppä nimimerkillä aloittanut tämän keskustelun. Luulempa että tämä viimeisin "Oikea peltiseppä" nimimerkkiä käyttänyt kaveri on sama kuin joka väitti tehneensä pellityksen itse itselleen 20eurolla. Ja minä en ole puhunut harjalle asti pellityksestä, se oli tämä katontekijä. Joka on ilmeisesti ammattimies verrattuna sinuun.
        Nätimpi jälki tulee kanttikoneella kantattuna, kuin käsin käänneltynä, joten verstaalle siis...(ja jonkin verran nopeamminkin).

T. Sane

Niinpä niin. Onkohan nämä (nykyajan peltisepät) ikinään kuulleet sanaa lyijy???? Tuskinpa, koska jokapaikassa näkee nykyään näitä hirveitä virityksiä harjalle asti. Sitten teillä (nykyajan peltisepillä) on tapana tehdä piipun sivut yhdestä osasta, mistä johtuu tämä suuri peltimenekkinne. Ette osaa yksinkertaisia penkkisaumoja tehdä, ettekä osaa kantata siististi työmaalla. Katsos kun oikea peltiseppä käyttää rissoja ja kulmarautaa kanttikoneena, niin säästyy pikkasen aikaa ja polttoainettakin.
        Sen verran voin sanoa, että yhtään piippua en eläissäni ole pellittänyt 20eurolla, enkä pellitä. Jos tekisin firabeli hommia niin ottaisin tavallisesta piipusta 100-200euroa pellit. Peltihävikki kuudenhormin piipussa on noin puoli neliötä jos tekee 300mm korkeat juuret ja nahat siitä ylöspäin. Aikaa kuluu yleensä 3-4h kaikineen.

• ei kai
        oikeampi kirjoitti:

Niinpä niin. Onkohan nämä (nykyajan peltisepät) ikinään kuulleet sanaa lyijy???? Tuskinpa, koska jokapaikassa näkee nykyään näitä hirveitä virityksiä harjalle asti. Sitten teillä (nykyajan peltisepillä) on tapana tehdä piipun sivut yhdestä osasta, mistä johtuu tämä suuri peltimenekkinne. Ette osaa yksinkertaisia penkkisaumoja tehdä, ettekä osaa kantata siististi työmaalla. Katsos kun oikea peltiseppä käyttää rissoja ja kulmarautaa kanttikoneena, niin säästyy pikkasen aikaa ja polttoainettakin.
        Sen verran voin sanoa, että yhtään piippua en eläissäni ole pellittänyt 20eurolla, enkä pellitä. Jos tekisin firabeli hommia niin ottaisin tavallisesta piipusta 100-200euroa pellit. Peltihävikki kuudenhormin piipussa on noin puoli neliötä jos tekee 300mm korkeat juuret ja nahat siitä ylöspäin. Aikaa kuluu yleensä 3-4h kaikineen.

konesaumaan ja purat vanhat pois... 4 tuntia???just jooooo...

• Mäpäs
        oikeampi kirjoitti:

Jopas löytyy aina oikeampi seppä.
        Eihän se lyijy käy kun tiilikatolle.
        Tai no jossain tapuksissa käy, muttei aina.
        Ei se pelti niin kallista ole että viitsisi väännellä mitään välisaumoja jos yhdestäkin saa.
        Eri asia tietysti jos hävikki on kohtuuton tai pelti kortilla.

• niin kai
        ei kai kirjoitti:

konesaumaan ja purat vanhat pois... 4 tuntia???just jooooo...

Jotenkin vaikea ymmärtää tekstiäsi? Eikö konesaumaan yleensä tehdä piipunpellit samalla, kun tehdään kattoakin vai oletko niitä idiootteja, että jätät piiput aina jollekin muulle tekijälle? Sitäpaitsi se neljän sauman avaaminenhan vie sitten niin helvetisti aikaa, eikö vain??
        Väitän, että ei mene edes neljää tuntia, kun teen piipun kokonaan valmiiksi 300mm korkeilla juurilla siten, että taka/toinen sivupelti penkkisaumalla, alapelti erillinen ja toinen sivupelti myös omana peltinä. Juurista suorat nahat sitten ylöspäin. Peltimenekki vähäinen ja ennenkaikkea pitävä, toisin kuin teidän tekeleet, jossa yläsaumat yksinkertaiset ja molemmissa yläkulmissa reijät. Että se siitä sitten pojat:)

• A.K.
        oikeampi kirjoitti:

Lyijyä käytetään vain tiilikatoilla. Taitaa tää hintojen polkija olla ihan muita miehiä kuin peltiseppiä. 200euroa piipun pellityksestä.. no huh huh... pitäähän sitä vähän katettakin jäädä tehdystä työstä! Itse olen piippujakin pellitellyt ja nykyään timpurin hommissa. Itse teetätin piipun toisella, kun sain 330euroon (maksu pimeesti). Tienaan sen verran paremmin omaa työtä tekemällä ku että olisin päivän käyttäny katolla rimpuiluun. Ottakaa huomioon että 500euron työstä saa takaisin kotitalousvähennyksenä jopa 60%!

A.K.

• niin tietysti
        A.K. kirjoitti:

Lyijyä käytetään vain tiilikatoilla. Taitaa tää hintojen polkija olla ihan muita miehiä kuin peltiseppiä. 200euroa piipun pellityksestä.. no huh huh... pitäähän sitä vähän katettakin jäädä tehdystä työstä! Itse olen piippujakin pellitellyt ja nykyään timpurin hommissa. Itse teetätin piipun toisella, kun sain 330euroon (maksu pimeesti). Tienaan sen verran paremmin omaa työtä tekemällä ku että olisin päivän käyttäny katolla rimpuiluun. Ottakaa huomioon että 500euron työstä saa takaisin kotitalousvähennyksenä jopa 60%!

A.K.

Luojan kiitos teet nykyisin timpurin hommia, sillä sun liksoillas tuskin kauan peltihommia pyöriteltäis. Paljonko sait vähennyksiin, kun pimeästi pellitit? Mielestäni jos ottaisin 330euroa maksimissaan neljän tunnin työstä pimeänä, voisi se mielestäni tuntua hieman kovalta liksalta jopa peltisepälle.
        Huomasitko myös, että en sanonut tekeväni "firabeli hommia", koska en katso sitä tarpeelliseksi. Tienaan mukavasti päivätyössä ja se 8h päivässä riittää minulle vallan mainiosti.
        Ps. mistä tietää, että todellakin olet timpuri???? Siinä pohtimista sinulle

• A.K.
        niin tietysti kirjoitti:

Luojan kiitos teet nykyisin timpurin hommia, sillä sun liksoillas tuskin kauan peltihommia pyöriteltäis. Paljonko sait vähennyksiin, kun pimeästi pellitit? Mielestäni jos ottaisin 330euroa maksimissaan neljän tunnin työstä pimeänä, voisi se mielestäni tuntua hieman kovalta liksalta jopa peltisepälle.
        Huomasitko myös, että en sanonut tekeväni "firabeli hommia", koska en katso sitä tarpeelliseksi. Tienaan mukavasti päivätyössä ja se 8h päivässä riittää minulle vallan mainiosti.
        Ps. mistä tietää, että todellakin olet timpuri???? Siinä pohtimista sinulle

Piippu oli melko iso ja peltiä meni n. 15m2, loput jäi palkaksi... eli n. 180eur. Ei minun mielestä n. 18eur/h ole paljon siitä vaivasta. Paljonko sinä tienaat?!? Minä olen kotitalousvähennykseni jo käyttänyt, joten siksi maksoin pimeästi.
        Terv. Ari

• peltijamppa=)
        oikeampi kirjoitti:

Suht. noissa hinnoissa pimeet piipun pellityshinnat pyöriikin, eli n. 100-200eur pellit päälle= -400egee
        Yrityksien kun tarvii vielä maksaa alvit sos.kulut ja tienata vielä voittoa firmalleen ni ei se ihme jos piiput maksaa sen 500-1000euroo

• kippari
        peltijamppa=) kirjoitti:

Suht. noissa hinnoissa pimeet piipun pellityshinnat pyöriikin, eli n. 100-200eur pellit päälle= -400egee
        Yrityksien kun tarvii vielä maksaa alvit sos.kulut ja tienata vielä voittoa firmalleen ni ei se ihme jos piiput maksaa sen 500-1000euroo

hohhoijaa..

eikai tuo ammattiylpeys noin kovaksi saa mennä.olen itse kohtuullisen nuori,mutta kohtuullisen kokenut peltiseppä.olen tehnyt alan töitä laidasta laitaan,peitelevystä erittäin vaativiin jalkaränni konesauma saaneerauksiin ym.ym...
        en ymmärrä mitä täällä tapellaan erilaisista piipuntekotyyleista,koska eri katoille tulee eri tavalla tehdyt piiput.mielestäni niitä on neljä perus kategoriaa elikkä huopa,-tiili,-profiili,-ja konesaumakatto.
        sille yhdellä toropaiselle tiedoksi että esim,profiili yms.katolla ei tee lyijyllä mitään koska siellä ei ole mitään rakoa mihin sen tunkisi.eli on piiipun takapala tuotava harjapellin alle oli se sitten kuinka kaukana.lisäksi tiedoksi että lyijyä ei enää paljoa tiilikatoilla käytetä,vaan on siirretty vakafleksiin,lyijyn myrkyllisyyden takia.
        konesauma miehen kanssa olen samaa mieltä että nykyään tehdään laistamalla monet piiput ja muutkin työt.tämä johtaa siihen että tämä käsityön ala taitaapa kuolla pois.
        hinnoista haluan sen verran sanoa että,tässä pelaa kyllä täysin kysynnän ja tarjonna laki,eli paljon piippuja ja vähän kunnollisia tekijöitä.itse olen tehnyt piippuni pimeänä ja ottanut niistä n.400-500e ja eipä ole tarvinnut töitä etsiä.

• Pelti yrittäjä

Tuli varmaan hyvä kun ihan ite teit ja nopeasti,
        mistäs tommosii miehii löytyy tule mulle töihin,
        säästäisin pellissä ja palkka kuluissa,kun noin
        vähällä pellillä ja nopeudella piipun pyöräytäät.
        Vai onko nämä juuri niitä piippuja joista mulle soitellaan,kun piipun juuresta vuotaa.
        Itse pidän piipun pellitys hintana 350-450 alv.22% kruunupiiput 500 alv.22% ja töitä on
        riittänyt näillä piipuilla on myös takuu.

• Anonyymi
        katontekijä kirjoitti:

Kyllä näin on!

• Kimi

Moi.

Mulla olisi ajankohtaista piipun pellitys, eli tällähetkellä on muutama kirvesmies tekemässä katon pidennyksiä ja vaihtamassa uusia kattopeltejä, mutta arvelivat, etteivät pysty piippua pellittämään, joten tarvitsen siihen jonkun joka osaa sen. Myös paloluukku katolle olisi tarve saada. Minulla on siihen pellitykseen samaa peltiä, kuin kattokin, mutta riitosta ei ole tietoa. Pystyisitkö tekemään ko. piipun pellityksestä tarjouksen. Muistaakseni piippu on 140x70cm (kahdeksan tai kymmenen hormia, tarkkaa lukua en muista), tietty, jos olet liikkeellä pääkaupunkiseudullá, niin voisit tulla sen piipun ihan itse katsomaan.

• Sane

Terve Kimi!

Voin käydä arvioimassa homman paikan päällä. Soita; 040 7257007

• Sane

Terve Kimi!

• Kimi
        Sane kirjoitti:

Terve Kimi!

Moro.

Alkuviikko on jo mennyt ja ajattelin kysellä, että oletkos vielä tulossa/kiinnostunut piippumme pellítyksestä? Ilmoittele

Kimi

• hei

moi
        Voin käydä myös tekeman sen homman jos tarvi vielä... 358 404139358
        [email protected]

• Humu-petteri

tere!
      haluaisin tietää, kuinka paljon maksaa piipun pellitys noin suunnilleen ilman piipun hattuja.

• huuhoo

Soittelin tänään peltisepän pajaan. kävi ottamassa mitat paikan päällä, sadepäivänä kertoi tekevän ja asennus kun aikatauluun sopii.

Kohde on uusi, muurattu piippu.

Seppä sanoi ettei tarvitse valaa kakkua päälle vaan pellitys tulee hattuineen, ja on hyvä.

Hinta arvio oli 220 -250 eeroo kuitilla.

• pelli
        huuhoo kirjoitti:

Soittelin tänään peltisepän pajaan. kävi ottamassa mitat paikan päällä, sadepäivänä kertoi tekevän ja asennus kun aikatauluun sopii.

Seppä sanoi ettei tarvitse valaa kakkua päälle vaan pellitys tulee hattuineen, ja on hyvä.

Moi mulla ois tarve pellittää piippu. Mistä kyseisen
        sepän löytäisi. Hintaa pidän kohtuullisena noin 200-400e.

• kippari
        pelli kirjoitti:

Moi mulla ois tarve pellittää piippu. Mistä kyseisen
        sepän löytäisi. Hintaa pidän kohtuullisena noin 200-400e.

täältä löytyy.mistäpäin olet??voin vaan sanoa että todennäköistä on että hinta menee tuohon yläkanttiin.

• pelli
        kippari kirjoitti:

täältä löytyy.mistäpäin olet??voin vaan sanoa että todennäköistä on että hinta menee tuohon yläkanttiin.

Moi oon 03 alueella kuis saatais yhteys. Vähän niinku yksityisempi.

• kippari
        pelli kirjoitti:

Moi oon 03 alueella kuis saatais yhteys. Vähän niinku yksityisempi.

morjens.
        itse olen tampereelta.soita nro.0504394100 ja tiedustele lisää.soittaa saa koska vaan.

• sepempi
        huuhoo kirjoitti:

uusi muurattu piippusi täytyy olla tosi pieni jos hattuineen rapiat 200 maksaa? ja kuitin kans seppä tekee, ni konkurssi on edessä noilla taksoilla! peltiseppiä ei ole vara valkata! t:30v kokemus

• huuhoo
        sepempi kirjoitti:

uusi muurattu piippusi täytyy olla tosi pieni jos hattuineen rapiat 200 maksaa? ja kuitin kans seppä tekee, ni konkurssi on edessä noilla taksoilla! peltiseppiä ei ole vara valkata! t:30v kokemus

Vai tosi pieni piippu!
        Taidat haluta tehdä vaan rahakkaampia keikkoja.
        Muurari teki 1 kiven piipun.
        Ei kai sitä suurempaa pelkkää takkaa varten...

Ökytalot sitten erikseen.

Alue on 03

• sepempi
        huuhoo kirjoitti:

Vai tosi pieni piippu!
        Taidat haluta tehdä vaan rahakkaampia keikkoja.
        Muurari teki 1 kiven piipun.
        Ei kai sitä suurempaa pelkkää takkaa varten...

Ökytalot sitten erikseen.

Alue on 03

ainahan rahakeikat parempia on, mut kaikille sama hinta pitäis pyrkiä pitään? ja se betonikakku vahvistais piipun, ja voi valaa peltimuotin sisäänkin. ilman kakkua ylimmäiset tiilet irtoilee varmasti ajastaan. nuohoojatkin kehottaa valamaan sen. mut saahan itelleen tehdä minkä haluaa. ja vielä vesikin valuu välistä sisään jos esim lunta tuiskuttaa hatun väliin...

• Janic

Olis tarvetta piipun pellittäjälle Sipoossa.
      Piipun koko oli 94cm X 94cm eli kuuden täyden kiven hormia, katon harjalle 1080mm.
      noin hinta arvio mukaan olis hyvä.

• sepistä sepin

PISTÄ SÄHKÖPOSTIIN KUVIA PIIPUSTA NIIN SOVITAAN HINTA JA TEHÄÄN PIIPPU POIS...:)

[email protected]

• onhinnoissa

Hei

Olen tässä pyydellyt tarjouksia koko katon konesaumapellityksestä töineen ja materiaaleineen. Katolla on 2 piippua ja kaksi ilmanvaihtotötteröä. Lisäksi pyysin tarjouksia metallifirmoilta pelkistä pelleistä. Moni peltiseppä sanoi että mikäli kaikki alustyöt vai miksikä niitä oikeaoppisesti kutsutaan (aluskate laudoituksineen on se mitä tarkoitan) on tehty heidän ohjeistuksen mukaan valmiiksi niin homma on noin 3pvä kahdelta ihmiseltä. Piiput siihen päälle vielä erikseen sitten? tästä ei ollut puhetta erikseen..

Joka tapauksessa hintahaitari on melkoinen! pelkät valmiit oikean mittaiset ja taivutetut pellit 0,5mm vahvuisella SSAB:n prelaq Nova/Pural pinnoitteella maksaa neliöltä 8,5e eli tuollaisen 300m2 katon pelleille tulee hintaa noin 2500e. Tuosta toki uupuu sitten ne klipsut ja muut töhnät ja piippujen kohdat.Niin pistää vähä miettimään noita katteita kun urakasta tarjoukset ovat olleet 11000-14000e välillä niin aikamoiset on katteet ja voitot moisesta.

"tarvitse kun kerran kuukaudessa tehdä se 3pvä hommia" niin kahden ihmisen (kummallakin oma toiminimi) firmalla tekee todella paljon rahaa! 13000e - 22 ALV verottajalle niin jää yli 10000e eli kummallekkin peltihessulle yli 5000e??? Tuollaista hintaa kun pitää niin ei ihme jos ulkomaalaiset pätevät/epäpätevät (anteeksi heille ei pahalla) tulee ja vie rakennusalanhommat pikkihiljaa mennessään

Jos joku hullu menee maksamaan vaikka 13000e 3pvä työstä (tai vaikka 5pvä) niin se on sitten omaa tyhmyyttä kyllä. sen päälle vielä noita 1000e piipunpellityksiä ni avot!

Peltiseppä varmasti ostaa vielä peltinsä reilusti tuota kuluttajahintaa halvammalla joten materiaalikulutkaan ei ole tuota todellakaan.

Onko täällä sattumoisin tämän kyseisen ammatinharjoittajia joilla olisi tähän seikkaan oikeaa asiaa, kommentteja sekä huomioita

ala-arvoiset vittuilut voi jättää sikseen sekä muun "onhan sitä muitakin kuluja, pitää autolla tulla paikalle ja hankkia työkalut sekä firmalle voittoa plaa plaa" sillon kun on kyseessä toiminimi niin firma on sama asia kun se yksi työntekijä siinä firmassa :)

• Peltisepän alku

Terve!

Aion samantien tarttua mainitsemaasi "onhan sitä muitakin kuluja" kohtaan. Oletko miettinyt sitä että jokaisella peltisepän ammattia tosissaan harjoittavalla tulee olla kunnolliset tilat missä tuotteensa valmistaa? Eli joko ostetaan halli tai mennään siihen vuokralle. Hallista tulee löytyä monenlaisia koneita ja laitteita millä työt tehdään. ei pelkillä peltisaksilla ja listapihdeillä saa mitään aikaiseksi! Ei ilmaista. Otan esimerkkinä peltisepänliikkeen jossa itse olen toisena omistajana sekä työntekijänä. Meitä on yrityksessä yhteensä kolme henkeä töissä. 400 m2 Toimitiloista maksamme vuokraa joka kuukausi. Kalustoomme kuuluu kolmen metrin kanttikone ( käytettynä kohtuu kuntoinen maksaa n. 11000€), kolmen metrin levyleikkuri ( käytettynä n. 12000€), Rivikone jolla kyseiset tarvitsemasi kattopellit ajetaan (käytettynä n. 8000€), saumuri (uutena n. 3500€), Mankeli (uutena n.1500€), Palakanttikone (uutena n. 3500€), Lockformer ( käytettynä n. 4000€), Sikkikone (uutena n. 2000€). Näiden lisäksi tulee olla lukematon määrä erilaisia käsityökaluja mihin uppoaa helposti monta tonnia! Nämä kaikki pitää olla jos haluaa pärjätä, vaikka kyseessä olisikin yksinäinen seppä toiminimellä! Tietenkin työstä pitää jäädä katetta että saa nämä kaikki maksettua! Tämän lisäksi meillä on kaksi pakettiautoa, joiden ylläpitoon saa myös palamaan rahaa. Ja mainittakoon vielä että vakuutuksiin menee meidän yrityksellä noin 15000€ vuodessa!!! Että ei tuommoisesta kattohommasta tosiaankaan jää sitä kymppitonnia käteen! Näin äkkiä laskettuna minunkin tarjoukseni tuosta sinun katostasi menisi samaan hintaluokkaan. Riippuen katon muodosta, jiirien määrästä ym. ym.. Ja se saamasi 8,5 €m2 tarjous pelkistä pelleistä taisi olla veroton hinta? Koska itse ostan 0,5mm vahvuista vakiovärillä olevaa peltiä hintaan 6,70€ m2 alv 0% suoraan ruukilta

• mmmm
        Peltisepän alku kirjoitti:

Terve!

Aion samantien tarttua mainitsemaasi "onhan sitä muitakin kuluja" kohtaan. Oletko miettinyt sitä että jokaisella peltisepän ammattia tosissaan harjoittavalla tulee olla kunnolliset tilat missä tuotteensa valmistaa? Eli joko ostetaan halli tai mennään siihen vuokralle. Hallista tulee löytyä monenlaisia koneita ja laitteita millä työt tehdään. ei pelkillä peltisaksilla ja listapihdeillä saa mitään aikaiseksi! Ei ilmaista. Otan esimerkkinä peltisepänliikkeen jossa itse olen toisena omistajana sekä työntekijänä. Meitä on yrityksessä yhteensä kolme henkeä töissä. 400 m2 Toimitiloista maksamme vuokraa joka kuukausi. Kalustoomme kuuluu kolmen metrin kanttikone ( käytettynä kohtuu kuntoinen maksaa n. 11000€), kolmen metrin levyleikkuri ( käytettynä n. 12000€), Rivikone jolla kyseiset tarvitsemasi kattopellit ajetaan (käytettynä n. 8000€), saumuri (uutena n. 3500€), Mankeli (uutena n.1500€), Palakanttikone (uutena n. 3500€), Lockformer ( käytettynä n. 4000€), Sikkikone (uutena n. 2000€). Näiden lisäksi tulee olla lukematon määrä erilaisia käsityökaluja mihin uppoaa helposti monta tonnia! Nämä kaikki pitää olla jos haluaa pärjätä, vaikka kyseessä olisikin yksinäinen seppä toiminimellä! Tietenkin työstä pitää jäädä katetta että saa nämä kaikki maksettua! Tämän lisäksi meillä on kaksi pakettiautoa, joiden ylläpitoon saa myös palamaan rahaa. Ja mainittakoon vielä että vakuutuksiin menee meidän yrityksellä noin 15000€ vuodessa!!! Että ei tuommoisesta kattohommasta tosiaankaan jää sitä kymppitonnia käteen! Näin äkkiä laskettuna minunkin tarjoukseni tuosta sinun katostasi menisi samaan hintaluokkaan. Riippuen katon muodosta, jiirien määrästä ym. ym.. Ja se saamasi 8,5 €m2 tarjous pelkistä pelleistä taisi olla veroton hinta? Koska itse ostan 0,5mm vahvuista vakiovärillä olevaa peltiä hintaan 6,70€ m2 alv 0% suoraan ruukilta

Noiden koneiden hintaan en ota kantaa, varmasti ne on tuolla svääreissä.. kyseiset firmat mistä kyselin ostaa käsittääkseni pellit valmiiksi taiteltuna (valmiiksi taitellut rivit, ei koske mitään jiirejä tai piipunpeltejä jne) eli ei tarvitse investoida kaikkiin koneisiin joka tuo kilpailuetua. Perus saumurit ja muut asennuksessa paikan päällä tarvittavat välineet toki tarttee, mutta niistä ei (mitä netistä katsellut noiden työkalujen hintoja) kovin paljon yli tuhatta euroa saa kasaan. Täällä forumilla useampi sepäksi itseään sanova sanoi tekevänsä paikan päällä muutenkin vaikka mitä temppuja pellille..? että onnistuisi siis jotkut taitokset jne paikan päällä ihan?

Se että noi pellinkäsittelylaitteet ja vehkeet takaa tietysti sen kilpailuvaltin pidemmällä ajalla eikä sillon ole kiinni jonkun toisen hinnoittelussa niin paljon. Samoin moni pieniyrittäjä ei todellakan voi ostaa noita vimpaimia vaan heillä on yhteiset tilat ja yhteiset laitteet joten kulut jakaantuvat, oikeastaan periaate ja järkikysymys tämäkin, kaikesta saa maksaa ja tehdä kallista?

Itsekkin yrittäjänä osaan jonkin verran laskea noita kuluja sekä menoja, mutta kun kattoremonttiin saa tarjouksen 35-78e/m2 pk-seudun liikkeistä ja sitten esim "vakkasuomesta" sama työ maksaa 22e/m2 ja siitä ylöspäin niin pistää kyllä miettimään ihan oikeasti koska samat koneet (ja ihmiset) ne sielläkin sen pellin taittelee niin että mikä siinä nyt sitten tekee hintaan helposti vähintään 60% ja enintään yli 300% lisää? Kuljetuskulujakin selvittelin niin puhutaan 200-500e. kaikki tarjoukset sisältäen alv ja ihan kaupparekisterissä olevia yrityksiä. Ilman kuittia peleihin ei ole ollut tapana lähteä.

Peltitarjous sisälsi alv:n kyllä, tarkistin viime viikolla vielä listojenkin hinnat niin kokonaispaketti tuolle noin 300m2 katolle (sisältäen tavaran kuljetuksen perille) on vajaa 4000e.

Eli jos materiaalit itse hankkimalla ollaan kattoremontissa kokonaiskustannuksissavasta 1/3 - 1/4 paikkeilla kokonaishinnassa vasta niin helposti voisi kuvitella saavansa katolle miehen tai pari tekemään viikon verran hommia 4000-5000e:llä? aikamoinen ero sanoisin. Sitä voisi laittaa taksin hakemaan miehet vaikka uudestakaupungista ja majoittaa hotelliin täyshoidolla rempan ajaksi ja silti pääsis vielä kirkkaasti halvemmalla??

Se siinä vain pistää silmään, että hintojen vertailu kannattaa todellakin ja tarjouksia kysellä jokaisesta paikasta sekä miettiä miten toimia. Sitä en tiedä suostuuko kukaan seppä tekemään esim. piipunkohtia katosta ilman että saa itse myydä koko katon pellit omilla reippailla katteillaan, luulisin että kyllä niitä sellaisiakin ammattimiehiä on olemassa jotka tulee tekemään työn vaikka ei itse saakkaan myytyä peltiään? jne jne

• Jude
        Peltisepän alku kirjoitti:

Terve!

Meillä kyllä kanttikone maksoi melkein 70 000 euroo, et kyllä saa vähän aikaa kanttailla jos meinaa sen listoilla ja piipun pelleillä kuolettaa. Mutta on se ihanaa kun on kunnon koneet!!!

• asennus
        mmmm kirjoitti:

Noiden koneiden hintaan en ota kantaa, varmasti ne on tuolla svääreissä.. kyseiset firmat mistä kyselin ostaa käsittääkseni pellit valmiiksi taiteltuna (valmiiksi taitellut rivit, ei koske mitään jiirejä tai piipunpeltejä jne) eli ei tarvitse investoida kaikkiin koneisiin joka tuo kilpailuetua. Perus saumurit ja muut asennuksessa paikan päällä tarvittavat välineet toki tarttee, mutta niistä ei (mitä netistä katsellut noiden työkalujen hintoja) kovin paljon yli tuhatta euroa saa kasaan. Täällä forumilla useampi sepäksi itseään sanova sanoi tekevänsä paikan päällä muutenkin vaikka mitä temppuja pellille..? että onnistuisi siis jotkut taitokset jne paikan päällä ihan?

Se että noi pellinkäsittelylaitteet ja vehkeet takaa tietysti sen kilpailuvaltin pidemmällä ajalla eikä sillon ole kiinni jonkun toisen hinnoittelussa niin paljon. Samoin moni pieniyrittäjä ei todellakan voi ostaa noita vimpaimia vaan heillä on yhteiset tilat ja yhteiset laitteet joten kulut jakaantuvat, oikeastaan periaate ja järkikysymys tämäkin, kaikesta saa maksaa ja tehdä kallista?

Itsekkin yrittäjänä osaan jonkin verran laskea noita kuluja sekä menoja, mutta kun kattoremonttiin saa tarjouksen 35-78e/m2 pk-seudun liikkeistä ja sitten esim "vakkasuomesta" sama työ maksaa 22e/m2 ja siitä ylöspäin niin pistää kyllä miettimään ihan oikeasti koska samat koneet (ja ihmiset) ne sielläkin sen pellin taittelee niin että mikä siinä nyt sitten tekee hintaan helposti vähintään 60% ja enintään yli 300% lisää? Kuljetuskulujakin selvittelin niin puhutaan 200-500e. kaikki tarjoukset sisältäen alv ja ihan kaupparekisterissä olevia yrityksiä. Ilman kuittia peleihin ei ole ollut tapana lähteä.

Peltitarjous sisälsi alv:n kyllä, tarkistin viime viikolla vielä listojenkin hinnat niin kokonaispaketti tuolle noin 300m2 katolle (sisältäen tavaran kuljetuksen perille) on vajaa 4000e.

Eli jos materiaalit itse hankkimalla ollaan kattoremontissa kokonaiskustannuksissavasta 1/3 - 1/4 paikkeilla kokonaishinnassa vasta niin helposti voisi kuvitella saavansa katolle miehen tai pari tekemään viikon verran hommia 4000-5000e:llä? aikamoinen ero sanoisin. Sitä voisi laittaa taksin hakemaan miehet vaikka uudestakaupungista ja majoittaa hotelliin täyshoidolla rempan ajaksi ja silti pääsis vielä kirkkaasti halvemmalla??

Se siinä vain pistää silmään, että hintojen vertailu kannattaa todellakin ja tarjouksia kysellä jokaisesta paikasta sekä miettiä miten toimia. Sitä en tiedä suostuuko kukaan seppä tekemään esim. piipunkohtia katosta ilman että saa itse myydä koko katon pellit omilla reippailla katteillaan, luulisin että kyllä niitä sellaisiakin ammattimiehiä on olemassa jotka tulee tekemään työn vaikka ei itse saakkaan myytyä peltiään? jne jne

Minulle asennettiin kattopellit (tiilikuvioitu pelti) viime viikolla. Talo noin 180 m2 ja autokatos noin 55 m2. Lisäksi harja ja päätypellit. Kannoin itse pellit ja nostin räystäälle. Katolla kaksi miestä. Peltien asennus kesti noin kahdeksan tuntia, sitten oli katto valmis.

• pelliukko
        Jude kirjoitti:

Meillä kyllä kanttikone maksoi melkein 70 000 euroo, et kyllä saa vähän aikaa kanttailla jos meinaa sen listoilla ja piipun pelleillä kuolettaa. Mutta on se ihanaa kun on kunnon koneet!!!

Ja minä olen tehnyt yli 50 piippua ja peltikattoa ilmaiseksi, kun en tuttavapiiriltä pyydä rahaa. Tosin olen saanut talooni salaojat, vesi ja viemäriputket, sähköt jne ilmaiseksi. kun auttaa, saa joskus apuakin.

Nykyään tarkkana, mitään ammattityötä ei saa tehdä talkoilla ilmaiseksi!

• ammamies
        Jude kirjoitti:

pistäppä sun koneesees vielä puolet lisää ni alkaa homma sujuu. näin meillä

• ammamies

älkää polkeko hintoja. piipunpellityksestä saa 400-1200e. itse olen pellittäny parhaillaan viisi piippua päivässä. ja kaikki eri kohteessa. pellit kuitenkin tein osittai eripäivänä.

• robert.kardin

Pari vuotta sitten olin Suomessa Peltipinta firmassa. Normalisti tein 2 piipua päivässä ( 10 tuntia ) ja sain 25 euroa tunti. Nytt ne maksais enemän mut en oo ehtinyt tuleman,kun asun Virossa ja meillä on omalla kova puute peltisepistä.
        Hyvä Suomi! Ja terkut Virosta!

• Retuliini78

Nastolassa asustellaan ja omakotitalon katolle on kesällä muurailtu kaksi uutta (ei mielestäni ihan pieniä) piipua. Nyt piiput tarvitsisi pellityksen ympärilleen.. Jos joku on kiinnostunut tätä perhettä jeesaamaan korvausta vastaan niin ottakeepas yhteyttä: [email protected]

• paappa 66v

voi veljet teitä peltiseppiä!! minun luona kävi parikin peltiseppää tekemässä piipun pellityksen ja aina vain vesi tuli sisään piipun juuresta. maksoin näistä vuoto piipuista yhteensä 900e, kankkulan kaivoon meni.!!!! kysyin kyllä neljästä eri paikasta hintaa mutta näissä kahdessa firmassa oli hinnat puolta korkeammat. otin halvimmat,ja sepä päähän sitten otti kun työn laatu ja pitävyys selveni!!! no otin sitten tämän kalleimman joka oli hinnaltaan 750e alv. tämä peltiseppä lupasi että jos vuotaa niin takuutyönä uusi pellitys. ja ihme tapahtui,piippu ei vuoda enää ja työn laatu ainakin puolta parempaa kuin näissä edellisissä. eli ei halvin aina paree ole!!!! tällä iällä sen jo pitäis tietää mutta ei näköjään mene tajuntaan. tämä kyseinen pelliseppä on nyt tehnyt kotitielleni useita piipun pellityksiä ja peltikattoja. laatuun kannattaa panostaa. terv. paappa 66v. niin kyseinen firma on pohjanmaalta. sikkisepät nimeltään. suosittelen...

• Anonyymi

Hyvä kirjoitus..... se on just noin, että oppia ikä kaikki !

ottakaa vaan kaikki ne jotka on halvimpia, niin näätte sitten millasii ne monesti on.
        Ei ladan hinnalla saa mersua.

• sitox

Kuinka keleessä yhden piipun pellitys voi maksaa 1000e

• paappa66v

niin sanottu polvi piippu minulla. aika iso. terv.paappa

• tyytyväinen piippuun

Ompa taas ammattimiehet liikenteellä! Pelltin piippuni paikallisella peltisepällä! hinta 250€ töineen! 10v takuu!!

• homppeli3

Unissas on takuu

• piippu10

Piipulle ja seinälle tikkaat www.veikourut.fi

• puutalon asukki

Maksoin piipun pelleistä ränneistä ja ikkunapelleistä yht 1100e,kuitin kanssa.
      Piipun asensin itse, läkkiseppä toki kävi mittomassa ja teki verstaallaan valmiiksi. ikkunapellit asensin itte, mitat ja pokkaukset oli valmiina. Seppä kävi laittaan rännit ja torvet.

Senverta sanon jotta kyllä on piipunpeltien teko ammattimiehen hommaa, oikiat mitat kun oli niin meni pelti shiidelin päälle kun hanska käteen.
      Tyytyväinen olen ollut.
      Ja tämä firma on matin Peltimylly haukiputaalta, palvelu pelaa ja laatu on hyvää.
      Eivätkä ehdottele ilman kuittia hommia, rehti peli.

• Anonyymi

Vertaile piipun pellitystä tarjoavien yritysten hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Tämä kaikki on ilmaista - http://www.kodinplaza.fi

• Anonyymi

Sanella on tämän palstan perusteella yli 65000. Yli 65000 enemmän asiakkaita kuin PS-Pinnoite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      158
      1172
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      806
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      686
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe