Meille on tulossa lastenvahti vuorokaudeksi hoitamaan 3v ja 1v lapsia.Kuinkahan paljon palkkaa hoitajalle pitäisi maksaa 24 tunnin hoidosta la-su?
Hoitajan palkka
12
8032
Vastaukset
- Anna
Mielestäni esim. 100-140€, koska
-lapsia on kaksi
-lapset ovat vielä pieniä ja vaativat JATKUVAA vahdintaa
-lastenvahti joutuu olemaan heidän kanssaan yön
-valmistamaan heille useita kertoja ruokaa/välipalaa
- 100€ palkaksi muodostuu 4.2€ ja esimerkiksi 140€ tuntipalkaksi muodostuu 5,8€.
- enemmän voi mielestäni maksaa jos lapsenvahdilla on kunnolla ikää
Ihan kannattaa miettiä mitä on valmis maksamaan lastensa huolenpidosta. Esim. yksityisten kotiapujen kautta lapsenhoito voi maksaa 15€/h jolloin hinnaksi tulisi huimat 360€.- opiskelija87
Tuo 140euroa olisi ihan hyvä. Onhan hoitaja lapsistasi kuitenkin 24 tuntia vastuussa.
- hoitsu -99
100 € on ihan ok, jos hoitaja todellakin hoitaa 24 h eikä nuku, katsele telkkaria ym ja maksaa verot ym.
Matalapalkka-aloilla 9 €/h on jo hyvin paljon, josta napsastaan verot pois ja ihmiset ovat yleensä ammattilaisia.
MLL suosittelee 70 €/vrk ja hoitajat ovat koulutettuja
Jos maksatte yli satasen vuorokaudelta, niin minä lopetan nykyisen duunini ja alan lapsia vahtimaan.
- minski
Jos joku maksaa lastenhoidosta 24h ajalta 100e niin johan on hyvä palkka..
itse olen paljonkin hoitanut lapsia opiskelujen ohella ja minulle yön yli vahtimisesta riittä 20-30e aivan mainiosti.. ja uskon, että monille muillekkin palkka on riittävä!
ei palkan määrä tee hoitajasta yhtään huonompaa tai parempaa!!!- hoitaja
Tervemenoa vaan hoitelemaan parilla kympillä.Ei ole kyllä mitään helppoa hommaa.Itse olin juuri yön yli hoitamassa ja olin tosi väsynyt.Leikin ja touhuan lasten kanssa koko ajan,en tee siis omia juttujani ollessani hoitamassa.Kun olen töissä,en ehdi tehdä muita juttuja,joten tarvitsen siitä kyllä edes jonkinlaisen korvauksen.
- makselette!
Minä maksaisin moisesta noin 50 euroa käteen, ja samalla rahalla lähtisin itsekin tekemään saman työn, vaikka olen maisterisihminen ja kaikkea.
- mie vaan
selväähän se on ettei lastenhoitotyötä arvosteta edelleenkään mutta kyllä se sen verran rankkaa on että kyllä se maisterintyö ehdottomasti kevyempää on. ja kyllä työstä pitää kunnon palkka saada. itse olen yksityinen lastenhoitaja ja laskutan tollaisesta viikonloppuhoidosta päivämaksun:32e yökorvaus:36,50 ja viikonloppukorv.:37,50 eli 106e/lapsi. ja kaiken lisäksi saan nukkua yöni.
- Lastenhoitaja?
mie vaan kirjoitti:
selväähän se on ettei lastenhoitotyötä arvosteta edelleenkään mutta kyllä se sen verran rankkaa on että kyllä se maisterintyö ehdottomasti kevyempää on. ja kyllä työstä pitää kunnon palkka saada. itse olen yksityinen lastenhoitaja ja laskutan tollaisesta viikonloppuhoidosta päivämaksun:32e yökorvaus:36,50 ja viikonloppukorv.:37,50 eli 106e/lapsi. ja kaiken lisäksi saan nukkua yöni.
No johan kommentin heitit. Tarkoitukseni oli vain sanoa, että pitkällä koulutuksellakin olisin valmis tekemään lastehoitoa edullisemmin kuin muut palstalaiset. Tämä maisteri ei todellakaan vähättele lastenhoitotyötä.
Et taida ymmärtää itsekään mitä tulit sanoneeksi:
"maisterin työ on ehdottomasti kevyempää". Tiesitkö että maistereita on joka lähtöön, kauppatieteilijöitä, humanisteja, luonnontieteilöijöitä jne. Esim. biokemistit saattavat tehdä lähestulkoon ympäripyöreää päivää löytääkseen uusia lääkkeitä juuri sinunkin lapsellesi, päälle päätteeksi valtava stressi apurahakilvoittelussa. Se touhu ei todellakaan ole helpompaa kuin lastenhoito, vaikka mielestäni näitä kahta ei voi verratakaan, eikä edes kannata. Minä olen itse äärimmäisen stressaavassa työssä ja äitinä ja tuttavien babysitterinä lastenhoito on kuin hermolepoa leipätyöhöni verrattuna, varsinkin äitiysloma on unelma-aikaa. Jos sinä hoidat lapsia työksesi,niin tottakai koet lastenhoidon välillä hyvinkin rankaksi, suurin osa työssäkäyvistä kokee työnsä välillä uuvuttavaksi ja tietysti alipalkatuksi. Olet ilmeisesti kommunisti koska vaadit kaikille samaa palkkaa. Valitettavasti maailma ei toimi niin. Vaikka kaikki saisimme saman rahan kuussa käteen, joku pistää sen säästöön ja toinen tuhlaa, ja sen jälkeen meillä ei enää olekaan saman verran rahaa. - lastenhoit.
Lastenhoitaja? kirjoitti:
No johan kommentin heitit. Tarkoitukseni oli vain sanoa, että pitkällä koulutuksellakin olisin valmis tekemään lastehoitoa edullisemmin kuin muut palstalaiset. Tämä maisteri ei todellakaan vähättele lastenhoitotyötä.
Et taida ymmärtää itsekään mitä tulit sanoneeksi:
"maisterin työ on ehdottomasti kevyempää". Tiesitkö että maistereita on joka lähtöön, kauppatieteilijöitä, humanisteja, luonnontieteilöijöitä jne. Esim. biokemistit saattavat tehdä lähestulkoon ympäripyöreää päivää löytääkseen uusia lääkkeitä juuri sinunkin lapsellesi, päälle päätteeksi valtava stressi apurahakilvoittelussa. Se touhu ei todellakaan ole helpompaa kuin lastenhoito, vaikka mielestäni näitä kahta ei voi verratakaan, eikä edes kannata. Minä olen itse äärimmäisen stressaavassa työssä ja äitinä ja tuttavien babysitterinä lastenhoito on kuin hermolepoa leipätyöhöni verrattuna, varsinkin äitiysloma on unelma-aikaa. Jos sinä hoidat lapsia työksesi,niin tottakai koet lastenhoidon välillä hyvinkin rankaksi, suurin osa työssäkäyvistä kokee työnsä välillä uuvuttavaksi ja tietysti alipalkatuksi. Olet ilmeisesti kommunisti koska vaadit kaikille samaa palkkaa. Valitettavasti maailma ei toimi niin. Vaikka kaikki saisimme saman rahan kuussa käteen, joku pistää sen säästöön ja toinen tuhlaa, ja sen jälkeen meillä ei enää olekaan saman verran rahaa.en kyllä tarkottanu mitenkään loukata tai vähätellä sinunkaan ammattia,mutta en tosiaan tarkkaan tiedä mitä kaikkea maisterit tekevätkään. kuulostaa vaan "siistiltä sisätyöltä" ja hyvä kun avarsit vähän mailmaani! noista lastenhoitopalkoista vielä sen verran että kyllä minäkin voisin halvemmalla hoitaa jos päätyöni olisi joku muu mutta kun pitäisi elää tällä hommalla. ja aivan varmasti esim. opiskelijat ovat tyytyväisiä vaikka 4-5e tuntipalkkaankin
- opiskelija87
Itse en lähtisi vuorokaudeksi hoitamaan alle sadan euron palkalla. Kyllä se vähintään se 100euroa pitää olla ja vkl:sta 200euroa. Koska lapsi todellakin on koko ajan hoitajan vastuulla, toki jos haluatte lapsellenne kouluttamattoman ja vastuuttoman hoitajan, niin makselkaa rauhassa 20euroa/vrk!!!
- Nylu
Mä olen saanut yleensä 12€ tunnilta ja jos olen ollut 24h niin sitten ollaan sovittu könttäsummaksi 200€, koska olen saanut myös nukkua kyseisessä paikassa. Joskus vanhempien on vaan pakko mennä ja ovat siitä valmiita myös hyvin maksamaan. Reilu peli.
- Jenski-91
Itse olen lastenhoitaja, työskentelen perheissä. Olen kokopäivätöissä, jonka lisäksi teen satunnaisesti viikonloppuisin keikkoja. Lyhyistä keikoista minulle on maksettu yleensä kertakorvaus, esim. klo12-24 niin olen saanut väh.100€. Kaikissa paikoissa ei ole hoitajalla mahdollisuutta nukkua öitänsä, jos lapsella/lapsilla on tapana heräillä yöllä. Toisaalta teen näitä satunnaisia hommia ihan omaksi ilokseni, joten lähtisin kyllä pienemmälläkin korvauksella töihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184481Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5042405Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421961Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.171722- 771525
- 1591503
- 101001
- 93890
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34808- 115800