Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kerro tarina

minatrix

Haluaisin kuulla aivan arkipäiväisiä tai vaikka sitten tosi ihmeellisiä tositarinoita siitä, miten olette kohdanneet elämässänne Jumalan, jumalan, maailman hengen tai akashan tai miksikä ikinä sitä haluatte kutsua.

Miten sinua on jokin korkeampi koskettanut? Tai jokin käsittämätön, ellet usko mitään voimaa olevan. Tai millainen tapahtuma on saanut miettimään, josko sittenkin tuolla jossain olisi jotain suurempaa?

En halua eritellä kenenkään kokemuksia oikeisiin tai valheellisiin, koska uskon, että jokainen pitää omia kokemuksiaan ainutlaatuisina ja niillä on kokijalleen ainutlaatuinen merkitys.

7

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gospel

      >>
      miten olette kohdanneet elämässänne Jumalan, jumalan, maailman hengen tai akashan tai miksikä ikinä sitä haluatte kutsua.
      >>

      Olen pienenä, n.6 vuotiaana, olen vakavasti sairaana korkeassa kuumeessa nähnyt sänkyni ympärillä 7 valo-olentoa, jotka keskustelivat keskenään. En muista jälkeenpäin mitään tuosta keskustelusta enkä ole edes varma että ymmärsin sitä silloin. Ihmisiä ne eivät olleet ja muistan tapauksen vieläkin.

      Useita pieniä outoja tapauksia on sattunut. Usein ne ovat kuitenkin jääneet arvoituksiksi tai en ole hahmottanut niillä suurempaa merkitystä.

      Minulla oli nuorempana nyrkkeilysäkki katossa. Saatoin joskus yöllä herätä siihen että tämä säkki heilui ja natisi. Laitoin valot päälle ja näin säkin liikkeessä. Pysäytin säkin ja tarkistin että ikkunat olivat kiinni. En löytänyt mitään selitystä tapahtuneelle.

      Kerran talvella näin lapsena unta jossa ihmettelin lämpötilan laskua. Oli ollut monta päivää lähes 30 asteen pakkanen. Näin aamuyöllä unta että olisin katsonut ikkunasta lämpömittaria ja nähnyt vain kuusi astetta pakkasta. Myöhemmin katsoin mittaria uudelleen ja siinä oli 12 astetta pakkasta. Sitten heräsin ja ihmettelin unta. Arvioin että lauhtunut on, mutta en uskonut että niin paljon. Menin herättyäni katsomaan lämpömittaria ja se näytti 12 astetta pakkasta, jota ihmettelin ääneen. Tähän äitini totesi aikaisemmin aamulla oli vielä lauhempaa ja että kun hän heräsi seitsemältä, niin silloin oli vain kuusi astetta....

      Olen myös kokenut saavani rukousvastauksen, vaikkakaan en sanallisessa muodossa.

      Tässä muuten linkki acimlaisen kokemuksiin:

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001304&posting=22000000008511963

      • minatrix

        acim.laisen kokemuksethan oli aika rankan kuuloisia :) Mutta toisaalta hän tuntui käyneen läpi samaa kuin minäkin vähän "lievemmässä" muodossa. Jos nyt vuosien elämää voi lievemmäksi sanoa.

        Juuri se, että usko voi olla pinnallista muille paremmuuden esittämistä, eikä oikeaa omakohtaista uskoa, jonka suurin merkitys on siinä, että se todella vaikuttaa elämään.


    • emonen51

      Pyydäppä Jumalaa vakavasti uskossasi ja siihen
      luottaen kertomaan, antamaan merkin onko Hän mu-
      kana sinunkin kanssasi, niin varmasti vastaa, jos
      osaat nähdä/kuulla vastauksen. No esim yx tarina:
      Oli eräs elokuu ja päivä 22, tuska ja ahdistus jo
      liikaa painona, menimpä juttelemaan tuntemani ja
      luottamusta herättävän kirkkoherran tykö, siinä vierähti tunti-pari, lähdin todella rauhallisin
      mielin kotiin. Mutta kuinka ollakkaan pari vuotta
      vierähti, odotin silloin esikoistani, ja epäilyni
      Jumalan mukana olosta kaiversi ja kalvoi! Pyysin
      vastausta,annoin jopa ehdon: jos olet Jumalani ja
      minun kulkuani johdat,niin salli syntyä tämän lapsen 22.8 merkiksi siitä että voin uskoa taas!
      Heti kohta kun kello naksahti 22 vuorokauden puo- lelle, alkoi tuntua sille, että tänään vastaus
      tulee ja niin tulikin, kiitos Jumalan. Pitkä juttu ja lisää olisi vaikka kuinka, hulluksi saa
      luulla ihan vapaasti, mutta kyseleppä itse jos et
      jaksa aina olla varma Jumalasta! Siunausta!

    • Minä tiedän...entä sinä?

      En ollut koskaan tuntenut setääni kovinkaan hyvin..Olin jo ajatuksissa jättää uskon ja luovuttaa maailmalle...vieläkin tämä pyörii mielessäni, mutta yritän unohtaa sen, koska tiedän, että Jumala on. Kuitenkin setä tuli käymään ja oli kesäinen päivä, olin yksin kotona ja me juteltiin syvällisesti ja pitkään, mietittiin Jumalan syvällisyyttä ja ihmeellisyyttä...sitten sain paljon rohkaisevaa palautetta ja 10 euroa raamattuun....Noin pari viikkoa kului ja setä oli kuollut....Viimeiset muistot oli Raamattu ja rohkaisun sanat...silloin tiesin..

    • abt.

      Me ihmiset emme ole niin yksinämme ja erillisiä kuin luulemme. Meitä yhdistää jokin silta tai näkymätön yhteys jota emme voi kuvitellakaan.

      Kokemuksia on monia, mm. yhdessä koetusta unesta, josta keskustelimme myöhemmin toisen unessa olevan kanssa.

      Tuntuu aivan fraasilta sanoa, mutta elämä on kyllä jotain suurempaa kuin aistimme tai tajunta kertoo, valitettavasti tai ei, näin vain on.

    • Yksi ihminen

      Olin paastonnut noin kaksi viikkoa.

      Alaselkäni oli äärimmäisen kipea ja voimaton.
      Illalla ennen nukkumaan menoa olin rukouksessa ja pyysin Jumalaa helpottamaan oloani selkäni suhteen.

      Yöllä näin unta että makasin selälläni vuoteessani. Huoneen täytti yhtä-äkkiä kirkkaus. Tunsin valtavan voiman joka kosketti selkääni. Oli kuin pora olisi iskenyt siihen.

      Uni alkoi hämärtyä ja aloin heräämään. Makasin vatsallani vuoteessa. Kuulin huoneessa olevien papereiden "havinan". Sanomalehti lattialla piti ääntä kuin huoneessani olisi tuullut. Tuo voima kosketti yhä selkääni. Kuin kiveä olisi porattu.
      En uskaltanut avata silmiäni. Ainut asia joka tuli mieleeni oli "Jeesus". Silloin kuulin sanat sisimmässäni:"Älä pelkää. Rukouksesi on kuultu. Enkeli, joka oli kulkemassa tämän kaupungin yltä on lähetetty luoksesi." Sitten kaikki hiljeni. En tuntenut enää mitään muuta kuin uneliaisuutta. Pian nukahdin.

      Oliko se vain unta?

      Aamulla kun heräsin selkäni oli täysin kunnossa. Vahvempi kuin koskaan. Se tuntui hyvältä. Kuin elämä olisi palannut sinne uudelleen.

      Lattialla olevat lehdet, joita sinne aina kertyy, makasivat siellä ihan kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Avasin ikkunan ja tunsin raikkaan ilman puhdistavan yön tuoksua...

    • Matias

      Olin 80-luvun alussa kotitalossani, sitä sanottiin pikkuhuoneeksi. Oli syksyinen yö. Luin jotain, en muista mita mutta vähitellen minulle alkoi tulla pelkotila, siis niskakarvat nousivat pystyyn.

      Kuuntelin siinä ja ullakon ovelta alkoi kuulua askelia, raskaat askeleet kulkivat pääni yli räystäälle.

      Olin varma että äitini, joka nukkui toisesa siivessä, oli mennyt tupakalle sinne katolle. ( vaikkka kukaan ei koskaan mennyt sinne katolle, edes päivänvalossa saati pimeässä yössä

      Avasin kammarin oven ja siellä oli täysi pimeys. Ajattelin että kun pääsen keittiön ovelle ja napsautan valon päälle niin näen että palipalikengät ovat hävinneet keittiön kaapin edestä.

      Kun napsautin valot välikammariiin, niin näin että puukengät olivat samassa paikassa mihin ne olivat illalla jääneet. Tähän loppuivat minun luonnolliset selitykeni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe