paljon rastat maksaa?

kukka-89

paljon rastat maksaa,ja saako 13-v ottaa rastat ilman huoltajan lupaa??ne joilla on jo rastat,niin kertokaa niist jotai?!

13

5119

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura89

      Ilman huoltajanlupaa, minun tietääkseni saa ottaa rastat, mutta ihan sinun vuoksesi kannattaa kysyä lupa ettet joudu pyörremyrskyn keskelle!!!Rastat maksaa n. 300-600 (mk) harjottelialla, kyllä nekin osaa tehdä siistit rastat, vaikka ne onkin ns. "harjottelioita".Mä tein rasat harjottelialla...Tavan kampaajalla ehkä n. 600-1000 (mk)... Minun tietääkseni!!!

    • kaisa87

      No eihän siihen nyt mitään täysi-ikäisyyttä tarvita että saa tukkaansa laitattaa. Ja miksi siitä ei voisi äidille sanoa? Näkeehän se ne kuitenkin.
      Maksaa hiusten pituudesta, paksuudesta ja tekijästä riippuen ehkä noin 300-2000 vanhaa markkaa ( eli noin 50-350 euroa ). Ja aikaahan siihen kuluu, jopa koko päivä tai kaksikin.

      Enempi suosittelen itse tehtyjä. Ovat paljon kivemmat, halvemmat ja aidommat.

      • Voisixs sä kertoo mulle, et miten
        tehdään kotitekoset rastat?
        Täytyyxs ne leikata silti myöhemmin pois?
        Vastaa mulle vaikka tohon mun mailiin,
        mikä näkyy mun nimimerkissä

        Kaikki muutkin ketkä tietää jotain tästä
        aiheesta , niin pliis kertokaa??!!! =)


      • -jokuvaan-
        [email protected] kirjoitti:

        Voisixs sä kertoo mulle, et miten
        tehdään kotitekoset rastat?
        Täytyyxs ne leikata silti myöhemmin pois?
        Vastaa mulle vaikka tohon mun mailiin,
        mikä näkyy mun nimimerkissä

        Kaikki muutkin ketkä tietää jotain tästä
        aiheesta , niin pliis kertokaa??!!! =)

        No mä oon lukenu jostain et ainaku sä peset hiukset, joihin oot tekemässä kotitekosia rastoja, niin ne pitäs pestä mäntysuovalla. En tiiä pitääkö paikkaansa, mut se ei ainakaan liukasta hiuksia, niinku useat shampoot. Ja hiuksia ei missään nimessä saa harjata. Eikä käyttää hoitoaineita. Eikai siinä sit muuta, ainakaan en mä tiiä. Kyllähän ne pitää leikata ellet sä sitte seitenkymppisenä aio olla The Rasta GrandMAMA :)


      • Mirrim*

        juu, eli kotitekosten rastojen tekoon kaipaisin ohjeita! jos vaan viitsit vaivautua, niin pistäppä ohjeita ja vinkkejä mulle tulemaan:
        [email protected]
        oisin erittäin kiitollinen!
        ps. kaikki muutkin jotka asiasta jotain tietävät saavat ilomielin pistää postia =)


      • Anonyymi
        [email protected] kirjoitti:

        Voisixs sä kertoo mulle, et miten
        tehdään kotitekoset rastat?
        Täytyyxs ne leikata silti myöhemmin pois?
        Vastaa mulle vaikka tohon mun mailiin,
        mikä näkyy mun nimimerkissä

        Kaikki muutkin ketkä tietää jotain tästä
        aiheesta , niin pliis kertokaa??!!! =)

        Vastaan 19 vuotta myöhässä mutta ne tehään vaik virkkuukoukulla eikä niitä tarvitse ikinä leikata pois jos ei halua.


    • rasta.

      mulla ne makso 700 mk,samassa oli hiusten vaalennus.kesti 1,5 vuotta ja sit piti leikata pois.tottakai rastat saa ottaa ilman huoltajan lupaa,mut miksei sulla sellasta olis?
      kokemukset oli vaan hyvät mut kun pesee tai käy uimas nii kuivuu tosi hitaasti.mut ei ainakaan tarvii harjata ym eikä pestä aluksi niin usein,eli helppohoitoset.niiden tekemiseen (siis kampaajalla)meni aikaa n.7 tuntia.mutta hienot tuli..aluks ne oli vähän kiharat tai käppyrät mut suoristu myöhemmin.kannattaa ottaa rastat ja ehkä kampaajalla tehdyt kestää paremmin kun kotitekoset,tai en tiiä,ei kokemusta kotitekosista.no siinäpä sitä.

    • RastaMan

      Jos hiukset ylettyy korville (n.20cm)
      *kestää 4-5h *maksaa 100€

      Jos hiukset ylettyy kaulalle (n.30cm)
      *kestää 6-7h *maksaa 150€

      jne..

      Itselläni ylettyi suurinpiirtein korville ja "harjoittelija" laitto ne rastat kuukausi sitten.. maksoin 40€.

      Olen käyny saunas ja uimas ja kyl nää kuivuu must melko nopeesti.. Nyt ulottuu vähän yli korvien.

      Ja ei siihen mitää porukoitte lupaa tartte..

    • likka

      ne maksaa jotain 400-1000..riippuu hiuksista ja tekijästä..kysele kampaajilta!! ekax kuitenkin mieti haluutko ne oikeesti!! mäkin otin ne älyttömässä vimmassa ja olihan ne siistit kunnes alko tympimään..eikä niitä oikeestaan saa pois muuten kun leikkaamalla eli mä vedin loppujen lopux hiukset tosi lyhyix!! onnex oli loma!!! kysy kuitenkin lupa vanhemmilta..ei siihen sitä tarvita mutta sun takias se olis viisainta!! tsemppiä vaan..

    • -

      Ku laitat kotona ni ei maksa mitään.

    • hihhuli

      Mä oon kuullu jostain että jos haluu tehä kotitekoiset rastat niin pesee koiranshamppoolla jota saa eläin kaupoista jaa sitten tulee sellasia pötkyöitä jotka ei ihan heti lähe pois ja jos ne lähtee pesee uudelleen kokeilkaa musta tuntuu että toimii mutta en ole sataprosenttisen varma! jos joku kokeilee voisko kertoo mulle tuloksii onnistuko ja kestikö ne? siis näin.

    • Dareilla

      Kyllä yli 13-vuotias saa laittaa rastat, luulisin. Rastojen hinnat tietysti riippuu ihan hiuksiesi pituudesta ja siitä kuinka ohkaset niistä haluat. Mun hiukset oli kainaloihin asti ja nyt kun niihin sitten laitatettiin parturi-kampaamossa rastat niin ne on nyt olkapäihin asti, että voi sitten lyhentyä aika lailla. Rastani maksoivat 145 €. Aikaa niiden laittamiseen meni vain 4 tuntia. Nämä on ollut nyt mulla hieman yli kuukauden eikä kaduta ollenkaan.

    • someone

      jos meinaat ottaa rastat, ni kandee mennä ihan kunnon ammattilaiselle, ku yks kaveri meni sellaselle joka oli vasta valmistunu, ni meni ihan perseelleen ne rastat... ja makso ihan törkeenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe