Nuoriso-päihdekeskeinen novellin alku...

Nimi

"Noniin eiköhän tämä viikko ole pulkassa", viehättävä liikunnan opettaja Mirja Lehtosalo sanoi hymyillen ja päätti viikon viimeiset tunnit. Kävelin pukuhuoneeseen mielessäni vain yksi asia: Reivit. Illalla menisin ensimmäistä kertaa kunnon reiveihin, enkä mihinkään sisäpiiri polttelu juhliin. Olin useaan kertaan poltellut pilveä, ja tunsin, että ei sen kanssa ole enää hauskaa, kun se on koettu. Kerran oltin kaverini Harrin kanssa viety myös isoisäni rauhoittavat, mutta ei ne tuntuneet vaikuttavan mitenkään. Kävin suihkussa, ja menin lukioni parkkipaikalle. "Jesse!" kuulin jonkun huutavan. Katsahdin ympärilleni, ja näin kuinka Harri käveli minua kohden. "Mitä ukko, millä oot menossa tänää sinne _hallille_?" hän kyseli. "En mä tiiä, ehkä systeri heittäis, mut se ei voi hakee, jos mä polttelen tai muuta",mä vastasin, en viitsinyt sanoa, että mulla oli messissä 4 tablettia extacya, joista ajattelin pari ottaa iltasella. "Jep jep. Mä en tiiä tunnetko Tolosen Veskun, se on kuulemma taksivuorossa tänää, ja vois kuskata pilkkahintaan pimeesti. Jos sua kiinnostaa, ni voitas kerää porukka, ja mennä sen kyyillä", Harri selitti.

Jatkoa kiitos :)

2

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reiveri

      Mentiin reiveihin. Hehkutettiin kovaan ääneen reivejä ja kohta joku vanhempi reiveri tuli selittää meille nauraen, että eihän näitä enään miksikään reiveiksi kutsuta. Oltiin vähän noloja mutta onneksi pillerit alkoivat jo kohta potkia niin, että mikään ei tuntunut enää ikävältä.

      Näin halluja siitä, että Harri yhtäkkiä meni kumaraan ja sanoin Harrille, että älä viitsi koko ajan kyyristyä. Harri nauroi ja sanoi: "vittu sä olet sekaisin, Jesse." Sitten luoksemme tuli meidän luokalta kaksi vuotta nuorempaa tyttöä. Toinen niistä oli Piia, josta olin sattumalta aina ollut hieman kiinnostunut. Hän kysyi, oliko meillä yhtään juotavaa mukana? Sanoin, että me emme juo, me syömme ja Harri alkoi nauraa täysillä. Piian kaveri Sini kysyi, josko haluaisimme sitten tarjota hieman syötävää. Kyllähän se sopi, pistimme tytöille puoliksi yhden esson.

      Menimme tanssimaan neljästään ja kuten diileri oli neuvonut, joimme paljon vaikka ei todellakaan janottanut yhtään. Fiilis oli parempi kuin nousuhumalassa. Bileet menivät hyvää vauhtia ohi ja yhtäkkiä valot räpsähtivät päälle. Me neljä olimme aivan kohmeisina pöydässä ja aloimme liikkumaan kohti ulko-ovea. Päätimme mennä vielä piipulliselle Piian luokse, joka oli ainoa meistä jolla oli oma kämppä ja joka asuikin aika lähellä.

      Piian asunnossa kaikki oli pinkkiä ja hänen ikkunalaudallaan oli superhieno laavalamppu, pinkki myös. Seinillä oli psykedeelisiä julisteita ja hän laittoi vielä levynkin soimaan, joka kuulosti hyvältä.

      Meitä oltiin varoitettu laskuista, mutta emme olleet varautuneet. Tunsin, että haluan lisää essoja, mutta en jaksaisi kuitenkaan. Menimme nukkumaan.

      Olo oli hyvä seuraavana aamuna, mutta tiistaina koulussa iski hirveä masis. Serotoniinitasoni oli varmasti olematon ja mietin lähinnä itsaria. Äiti soitti ja sanoin puhelimeen vain "äiti, ahdistaa", ja suljin luurin.
      Harri antoi minulle muutaman rauhoittavan ja maanantaina hain omat lekurilta. Piia kertoi myöhemmin, että hän oli saanut paniikkihäiriön ja ajatteli, että se liittyi jotenkin essoihin. Sini oli vain hävinnyt illan jälkeen, eikä hänestä kuultu sen koommin. Luokaltamme yksi Mäksä oli käynyt Lontoossa kesälomalla ja sanoi, että yksi Sinin näköinen tyttö oli rännännyt punaisten lyhtyjen alueella.

      Tunsin syvää pahaa oloa ja moraallista krapulaa illasta. Olin aiheuttanut Sinin riippuvuuden, hän ainakin sanoi, ettei ollut ennen essoa vetänyt huumeita ennen. En koskaan unohda sitä, miten hauskaa meillä silti oli. Meillä oli tosi hauskaa nimittäin.

      Nykyään minulla ja Harrilla menee hyvin. Olemme molemmat yliopistossa ja harrastamme vain psykedeelistä musiikkia. Meillä on oma liikeyritys, en tiedä onko kukaan kuullut siitä, mutta sen nimi on kuitenkin McDonalds. Minulla oli suhde Piian mutta se katkesi, koska hän sai tohtorin viran Oxfordista. Luulen, että menestyksemme aiheutui pääosin huumeiden aiheuttamasta pahasta moraalisesta krapulasta, halusimme näyttää että mekin pystymme.
      Nykyään Mirja Lehtosalo, viehättävä liikunnanmaikka, aikoo kokeilla meidän reseptiämme menestykseen. Samoin Tolosen Vesku, joka kyllästyi ajamaan pelkkää taksia. Jos tajuutte mitä se tarkoittaa.

      Ilma oli kaunis ja olimme onnellisia menestyksestä ja istuuduimme nahkapäällysteiselle Porchen penkille, siemailemaan päivän champagnelasillista, joka maksoi vain 3930 euroa/ pullo. Onnellisia aikoja, timanttinen elämä.

      • Veijo Esso

        Ensiapuosaston ripeä henkilökunta oli kuin olikin onnistunut elvyttämään minut takaisin henkiin huumeiden yliannostuksen aiheuttamasta syvästä tajuttomuudesta. Huonona puolena oli vain se, että aivoissani oli katkennut verisuoni, jonka takia kehoni oikea puolisko oli halvaantunut. Tajuttomuuteni aikana aivoissani ryöpynnyt veri syönyt aivokudosta kuin hankeen kuseminen lunta. Viimeisenä oli muistoissani ollut joskus aikojen alussa näkemäni elokuva, jossa sankaripari siemaili juomia urheiluautossaan. Huumeiden ja alkoholin sekakäytöstä vaurioituneet aivot yrittivät yhdistellä jäljelle jääneitä muistoja ja taitoja ja siitä aiheutui kyseinen kuvitelma.
        Nyt olen kuntoutusohjelmassa, jossa yhtenä metodina on musiikkiterapia, jolla pyritään elvyttämään liikuntakykyä.Ainoa ongelma on se, että musiikisa on tiettyjä viittauksia onnettomuusillan musiikkiin ja ne muistot aiheuttavat minulle suunnatonta tuskaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe