IT-työt Lahden seudulla ?

työnhakija

Onko havaintoa millainen työtialnne on eri it-firmoissa Lahden sedulla ?

7

2178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ollenkaan

Ensimmäinen IT-alan työ moniin kuukausiin Lahden lähiseudulla oli mikrotukihenkilön paikka Järvelään. Siihen oli hakijoita 139.

Lahdesta ei saa IT-alan työtä muuten kuin aivan järkyttävällä tuurilla suhteilla. Uutta IT-alan insinööriä ja datanomia ja vastaavaa pukkaa ulos minkä kerkeää ja työtilanne on nolla. Kortisto kutsuu, seuraavassa elämässä jos valitsisi harrastuksensa ja opiskelunsa paremmin.

• huonolta näyttää

Mitenhän tuo Wm-data työllistää Lahdessa? Tietoenatorillakin on kai joku yksikkö Lahdessa, mutta siitä ei ole suurempaa tietoa.

• Työtön IT-ihminen
        huonolta näyttää kirjoitti:

Mitenhän tuo Wm-data työllistää Lahdessa? Tietoenatorillakin on kai joku yksikkö Lahdessa, mutta siitä ei ole suurempaa tietoa.

WM-Datasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta veikkaisin että jos sinne työntekijää kaivataan niin suhteilla menee, yleiseen hakuun tuskin pahemmin tulee. En ainakaan muista WM-Datan ilmoituksia koskaan nähneeni.

Tietoenatorin Lahden yksikköön en ole nähnyt yhtään avointa hakua kun pari vuotta olen seurannut. Eräs kaveri sinne pääsi ohjelmoijan hommiin aikaa sitten ja sekin meni suhteilla.

Lahti on duunarikaupunki, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nykyinen trendi on ulkoistaa (toiseen firmaan, ei välttämättä ulkomaille) mikrotukea ja muita IT-palveluita, mikä taitaa ennestäänkin kiihdyttää alan töiden siirtymistä Helsinkiin.

Lyhytnäköistä, sillä vaikka mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen.

Itse olen pitänyt vaihtoehtona perustaa oman yrityksen. Joulukuussa valmistun IT-alan inssiksi, tämän jälkeen välittömästi jollekin työkkärin yrittäjyys-kurssille.

• jätä väliin
        huonolta näyttää kirjoitti:

Jätä väliin viimeksi mainittu. Ulkoistus on kovassa käynnissä Tsekkeihin, Viroon jne. Viimeistään 3 vuoden päästä olen yt-neuvotteluissa.

• halooo
        Työtön IT-ihminen kirjoitti:

WM-Datasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta veikkaisin että jos sinne työntekijää kaivataan niin suhteilla menee, yleiseen hakuun tuskin pahemmin tulee. En ainakaan muista WM-Datan ilmoituksia koskaan nähneeni.

Tietoenatorin Lahden yksikköön en ole nähnyt yhtään avointa hakua kun pari vuotta olen seurannut. Eräs kaveri sinne pääsi ohjelmoijan hommiin aikaa sitten ja sekin meni suhteilla.

Lahti on duunarikaupunki, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nykyinen trendi on ulkoistaa (toiseen firmaan, ei välttämättä ulkomaille) mikrotukea ja muita IT-palveluita, mikä taitaa ennestäänkin kiihdyttää alan töiden siirtymistä Helsinkiin.

Lyhytnäköistä, sillä vaikka mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen.

Itse olen pitänyt vaihtoehtona perustaa oman yrityksen. Joulukuussa valmistun IT-alan inssiksi, tämän jälkeen välittömästi jollekin työkkärin yrittäjyys-kurssille.

"mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen."

-- mikrotukihenkilötkö nämä konsulttien työt tekisivät. Eiköhän tämä ylläpitoporukka ole enemminkin bootti - setup-ok-ok sakkia, jolle ei juurikaan ole käyttöä oikeissa kehityshankeissa

• epäilijä
        Työtön IT-ihminen kirjoitti:

mitä minä olen kuullut, niin WM-Datan työilmapiiri ei ole sieltä kaikkein parhaimmasta päästä. Ei ollut ainakaan silloin kun tuttavani siellä oli.

• Vaikkei Flander näköjään juuri nyt ilmoita lahdessa olevan paikkoja, niin jos olet kova kodari, etenkin symbian, niin kannattaa yrittää. Check: www.flander.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5475
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2356
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1880
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1771
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1595
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1543
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1388
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      223
      1021
    Aihe