IT-työt Lahden seudulla ?

työnhakija

Onko havaintoa millainen työtialnne on eri it-firmoissa Lahden sedulla ?

7

2194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole ollenkaan

      Ensimmäinen IT-alan työ moniin kuukausiin Lahden lähiseudulla oli mikrotukihenkilön paikka Järvelään. Siihen oli hakijoita 139.

      Lahdesta ei saa IT-alan työtä muuten kuin aivan järkyttävällä tuurilla suhteilla. Uutta IT-alan insinööriä ja datanomia ja vastaavaa pukkaa ulos minkä kerkeää ja työtilanne on nolla. Kortisto kutsuu, seuraavassa elämässä jos valitsisi harrastuksensa ja opiskelunsa paremmin.

      • huonolta näyttää

        Mitenhän tuo Wm-data työllistää Lahdessa? Tietoenatorillakin on kai joku yksikkö Lahdessa, mutta siitä ei ole suurempaa tietoa.


      • Työtön IT-ihminen
        huonolta näyttää kirjoitti:

        Mitenhän tuo Wm-data työllistää Lahdessa? Tietoenatorillakin on kai joku yksikkö Lahdessa, mutta siitä ei ole suurempaa tietoa.

        WM-Datasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta veikkaisin että jos sinne työntekijää kaivataan niin suhteilla menee, yleiseen hakuun tuskin pahemmin tulee. En ainakaan muista WM-Datan ilmoituksia koskaan nähneeni.

        Tietoenatorin Lahden yksikköön en ole nähnyt yhtään avointa hakua kun pari vuotta olen seurannut. Eräs kaveri sinne pääsi ohjelmoijan hommiin aikaa sitten ja sekin meni suhteilla.

        Lahti on duunarikaupunki, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nykyinen trendi on ulkoistaa (toiseen firmaan, ei välttämättä ulkomaille) mikrotukea ja muita IT-palveluita, mikä taitaa ennestäänkin kiihdyttää alan töiden siirtymistä Helsinkiin.

        Lyhytnäköistä, sillä vaikka mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen.

        Itse olen pitänyt vaihtoehtona perustaa oman yrityksen. Joulukuussa valmistun IT-alan inssiksi, tämän jälkeen välittömästi jollekin työkkärin yrittäjyys-kurssille.


      • jätä väliin
        huonolta näyttää kirjoitti:

        Mitenhän tuo Wm-data työllistää Lahdessa? Tietoenatorillakin on kai joku yksikkö Lahdessa, mutta siitä ei ole suurempaa tietoa.

        Jätä väliin viimeksi mainittu. Ulkoistus on kovassa käynnissä Tsekkeihin, Viroon jne. Viimeistään 3 vuoden päästä olen yt-neuvotteluissa.


      • halooo
        Työtön IT-ihminen kirjoitti:

        WM-Datasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta veikkaisin että jos sinne työntekijää kaivataan niin suhteilla menee, yleiseen hakuun tuskin pahemmin tulee. En ainakaan muista WM-Datan ilmoituksia koskaan nähneeni.

        Tietoenatorin Lahden yksikköön en ole nähnyt yhtään avointa hakua kun pari vuotta olen seurannut. Eräs kaveri sinne pääsi ohjelmoijan hommiin aikaa sitten ja sekin meni suhteilla.

        Lahti on duunarikaupunki, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nykyinen trendi on ulkoistaa (toiseen firmaan, ei välttämättä ulkomaille) mikrotukea ja muita IT-palveluita, mikä taitaa ennestäänkin kiihdyttää alan töiden siirtymistä Helsinkiin.

        Lyhytnäköistä, sillä vaikka mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen.

        Itse olen pitänyt vaihtoehtona perustaa oman yrityksen. Joulukuussa valmistun IT-alan inssiksi, tämän jälkeen välittömästi jollekin työkkärin yrittäjyys-kurssille.

        "mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen."

        -- mikrotukihenkilötkö nämä konsulttien työt tekisivät. Eiköhän tämä ylläpitoporukka ole enemminkin bootti - setup-ok-ok sakkia, jolle ei juurikaan ole käyttöä oikeissa kehityshankeissa


      • epäilijä
        Työtön IT-ihminen kirjoitti:

        WM-Datasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta veikkaisin että jos sinne työntekijää kaivataan niin suhteilla menee, yleiseen hakuun tuskin pahemmin tulee. En ainakaan muista WM-Datan ilmoituksia koskaan nähneeni.

        Tietoenatorin Lahden yksikköön en ole nähnyt yhtään avointa hakua kun pari vuotta olen seurannut. Eräs kaveri sinne pääsi ohjelmoijan hommiin aikaa sitten ja sekin meni suhteilla.

        Lahti on duunarikaupunki, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Nykyinen trendi on ulkoistaa (toiseen firmaan, ei välttämättä ulkomaille) mikrotukea ja muita IT-palveluita, mikä taitaa ennestäänkin kiihdyttää alan töiden siirtymistä Helsinkiin.

        Lyhytnäköistä, sillä vaikka mikrotuen, ylläpidon jne ulkoistaminen tulisikin hieman halvemmaksi lyhyellä aikavälillä, niin jokaisen uuden IT-ratkaisun toteuttaminen yritykseen tulee maksamaan miljoonia konsulttipalkkioineen ja vastaavineen.

        Itse olen pitänyt vaihtoehtona perustaa oman yrityksen. Joulukuussa valmistun IT-alan inssiksi, tämän jälkeen välittömästi jollekin työkkärin yrittäjyys-kurssille.

        mitä minä olen kuullut, niin WM-Datan työilmapiiri ei ole sieltä kaikkein parhaimmasta päästä. Ei ollut ainakaan silloin kun tuttavani siellä oli.


    • Vaikkei Flander näköjään juuri nyt ilmoita lahdessa olevan paikkoja, niin jos olet kova kodari, etenkin symbian, niin kannattaa yrittää. Check: www.flander.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe