Kurkkuchakra.

Eräs mies.

Täällä ei ole oikein muutakaan osiota jossa olisi chakra-asioista tietäviä niin paljon, kuin täällä, joten toivottavasti ketään ei ota pattiin, että pistän tämän tänne, hienoa jos joku viitsii lukaista tekstin läpi ja tyhjentää mieltä askarruttavat kysymykset viisaampana.

No, olen saanut kuulla että kurkkuchakran toimintaa parantaa kaikenlainen luova toiminta. Piirtely, maalailu, kirjoittaminen ynnämuu.

Jos kurkkuchakra kontrolloi kilpirauhasta, ja mitä enemmän energiaa kurkkuchakrassa, sen kovempaa kilpirauhanen toimii. (totta vai tarua?)

Tunnen muutamia naispuolisia piirtelijöitä, maalailijoita, kirjoittelijoita, esimerkiksi yhden joka kirjoittaa todella paljon, piirtä ja maalaa myös, mutta kuinka hän voi olla ylipainoinen?

Olen saanut kuulla että kaikenlainen luova aktiviteetti vahvistaa kurkkuchakraa, tällä hetkellä arveluttaa pitääkö tämä paikkansa, edellisistä syistä.

Sillä jos kilpirauhanen toimii ylikierroksilla, ihminen on tavallisesti hoikka. Ja tässä on ristiriita.

En ole tullut keksineeksi muita vaihtoehtoja kuin että jos kyseisten henkilöiden luova aktiviteetti onkin enemmän sakraalichakrassa (korostaa sukupuolisia piirteitä?)

Mikä on totta?

6

2383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

      Olen nuoresta asti ollut kiinnostunut tsakroista. Siksi haluan vastata vaikken hindu olekaan.

      Lihavuus ei aina johdu kilpirauhasen vajaatoiminnasta...!

      En näe mitään syytä minkä vuoksi energiakehon voimakeskuksen eli tsakran aktiivinen toiminta olisi jotenkin keholta pois, eli että energiakehon toiminta "söisi" kehon energiaa niin että ihmisestä tulee nälkäkurki. Luovien taiteilijoiden mahdollinen laihuus kautta aikain on johtunut useimmiten

      - köyhyydestä tai
      - siitä että unohtaa syödä luomisen vimmassaan

      Tiedän jotain siitä mitä puhun, sillä olen itse hyvin tuottelias kirjoittaja, joskaan varsinaista fiktiota en ole kirjoittanut vuosikausiin. Mutta silloin kun kirjoitin 600-sivuisen kirjan, en suinkaan ollut elämässäni laihimmillani. Ja kirjan kirjoitusprosessi oli äärimmäisen luovaa: tunsin koko ajan mielikuvien ja visioiden virtauksen jota nopeasti kirjoitin ylös, useita liuskoja päivittäin (ja vielä kuulakärkikynällä).

      Erityisen lihavakaan en toki tuolloin ollut, normaalipainoinen lähinnä.

      Varmastikin sakraalitsakra voi liittyä luovuuteen, varmaankin varsinaisesti fyysisemmissa taiteenlajeissa kuten esim. tanssi. Itse olen kuitenkin mentaalisesti luovaa tyyppiä enemmän kuin fyysis-orientoitunutta (vaikka olen joskus tanssinutkin).

      Olen kerran yöllä nähnyt näyn taivaansinisestä loistavasta "jalokivestä" kun katsoin "syvyyteen". Minusta tuntuu että tuolloin katsoin päästä päin selkärankaani pitkin alaspäin ja se mitä näin oli kurkkutsakrani.

      • Telegod

        Oaatko neuvoa miten kyseinen chakra aktivoidaan?


      • Qadesha
        Telegod kirjoitti:

        Oaatko neuvoa miten kyseinen chakra aktivoidaan?

        Minulla on vain spontaaneja kokemuksia näiden tsakrojeni kanssa, enkä syystä tai toisesta ole lähtenyt tietoisesti niiden kanssa touhuamaankaan.

        Mutta ehkäpä meditointi ja kyseiseen tsakraan keskittyminen jotenkin vaikuttaisi.

        Itselläni on sellainen kokemus vuosien takaa että pitelin vuorikristallikiviä käsissäni, yrittäen lähinnä parantaa itseäni eräästä sairaudesta. Keskityin ja yhtäkkiä olin tilassa missä sisälläni oli ikäänkuin kultainen valo ja korostui sellainen ajatus että "mitään ongelmia ei ole". Se ei ollut minun normaalin mieleni tai egoni ajatus, mutta ei minkään ulkopuolisenkaan tahon, siispä oletan että "korkeampi minäni" ilmaisi noin itsensä. Kun tämä "kohotettu" kokemus oli ohi, tunsin suorastaan fyysisesti miten vajosin alaspäin, takaisin kehooni.

        Oletan että tämä kokemus liittyi kruunutsakraan; tällä perusteella siis todellakin keskittyminen on kaiken a ja o.

        Olen joskus vuosia sitten suorittanut meditaatiota jossa ajattelen miten energia virtaa tsakrojen välillä, ja kerran kun keskityin tuollaiseen ajatukseen tunsin ihan oikean "tömähdyksen" sisälläni, aivan kuin jotain olisi todella liikahtanut...

        Näet siis että minä olen näissä käytännön asioissa aivan alkutekijöissäni... Toivottavasti joku todella kokenut osaa kertoa lisää. Mutta luulen että enemmän heikäläisiä saattaisi löytyä tuolta Rajatieto-kokonaisuuden palstoilta.


      • Qadesha
        Qadesha kirjoitti:

        Minulla on vain spontaaneja kokemuksia näiden tsakrojeni kanssa, enkä syystä tai toisesta ole lähtenyt tietoisesti niiden kanssa touhuamaankaan.

        Mutta ehkäpä meditointi ja kyseiseen tsakraan keskittyminen jotenkin vaikuttaisi.

        Itselläni on sellainen kokemus vuosien takaa että pitelin vuorikristallikiviä käsissäni, yrittäen lähinnä parantaa itseäni eräästä sairaudesta. Keskityin ja yhtäkkiä olin tilassa missä sisälläni oli ikäänkuin kultainen valo ja korostui sellainen ajatus että "mitään ongelmia ei ole". Se ei ollut minun normaalin mieleni tai egoni ajatus, mutta ei minkään ulkopuolisenkaan tahon, siispä oletan että "korkeampi minäni" ilmaisi noin itsensä. Kun tämä "kohotettu" kokemus oli ohi, tunsin suorastaan fyysisesti miten vajosin alaspäin, takaisin kehooni.

        Oletan että tämä kokemus liittyi kruunutsakraan; tällä perusteella siis todellakin keskittyminen on kaiken a ja o.

        Olen joskus vuosia sitten suorittanut meditaatiota jossa ajattelen miten energia virtaa tsakrojen välillä, ja kerran kun keskityin tuollaiseen ajatukseen tunsin ihan oikean "tömähdyksen" sisälläni, aivan kuin jotain olisi todella liikahtanut...

        Näet siis että minä olen näissä käytännön asioissa aivan alkutekijöissäni... Toivottavasti joku todella kokenut osaa kertoa lisää. Mutta luulen että enemmän heikäläisiä saattaisi löytyä tuolta Rajatieto-kokonaisuuden palstoilta.

        Olipas edellä tekemäni kommentti ristiriitainen... "En ole lähtenyt"... "olen kokenut niin ja näin"... Tämä ristiriita tulee aina siitä että minusta tuntuu että monet osaavat ja tietävät niin paljon paremmin kaikenlaista tsakroista, ja minusta tuntuu että minä vaan luen ja sitten on jotain pientä jänskää aina silloin tällöin, mutta ei mitään suuren suuria kundaliini- tms. kokemuksia.

        Mutta ehkäpä se ei tosiaan olekaan sen kummallisempaa, kuin vain että meditoimaan ja keskittymään. Voi kai niiden kivienkin kanssa duunailla, jos tykkää... Kovin vain menee euro poikineen jos lähtee oikein kunnon kiviä hommailemaan. Itsekään ole ostanut niitä enää vuosiin.


    • Fa'

      On totta että kurkkuchakra nimenomaan edistää kilpirauhasenkin toimintaa, sillä se kuuluu sen vaikutusalueisiin. Emotionaalinen, spirituaalinen, mentaalinen ja fyysinen keho ovat kokoajan vuorovaikutuksessa keskenään. Selitys on kuitenkin se että kurkkuchakra ei ole ainoa chakra jossa luovuutta on. Voi olla luova vaikka kurkkuchakrassa olisi vähemmän energiaa.

    • jepulis

      Totuuden puhuminen avaa parhaiten kurkkusakraa.
      Se ei aiheuta tukoksia mitä suusta sisään pistät vaan se mitä päästät ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe