On se ikävää tuo kynsien leikkaus puolin ja toisin. Ihmettelen vaan tekeekö edes kaikki(=maalla?)sitä ja mitä tapahtuu jos lakkaan leikkaamasta. Olen kuullut sellaistakin, että ....
asfaltti kyllä kuluttaa riittävästi..Vastatkaa!
NE KYNNET!!
15
2470
Vastaukset
- se on...
rox farmin kennelin keksintö että asfaltti kuluttaa.
- todella
Neuvokaa, miten ja miksi on kynsiä leikattava. Tämä ei ollut vitsi, en tiedä mistään farmista mihin viittasit.
- heidi
todella kirjoitti:
Neuvokaa, miten ja miksi on kynsiä leikattava. Tämä ei ollut vitsi, en tiedä mistään farmista mihin viittasit.
pitää leikata! muuten ne kasvaa ihan käppyrälle. koitas ite olla leikkaamatta varpaankynsiäs,katotaan kauanko kävelet ku ne vähä kasvaa...
ihan vähäsen leikkaat kynnen päästä,ettei osu hermoon.jos on valkoset kynnet,hermo näkyy läpi.
- Vivian
Miten niin tekevätkö kaikki sitä, MAALLA? Törkeä yleistys taas.
- koltillamme
ei oo muutamaan vuoteen leikattu kynsiä, ja ne on tosi siistit ja lyhyet, asfaltin tai minkä lie kuluttamat. Ei tulis mieleenkään leikata.
Ja jos ette usko et ne on siistit, eikä mitkään ongelmakynnet, niin voin ottaa valokuvan ja lähettää sen johkin teidän nähtäville, - koltillamme
koltillamme kirjoitti:
ei oo muutamaan vuoteen leikattu kynsiä, ja ne on tosi siistit ja lyhyet, asfaltin tai minkä lie kuluttamat. Ei tulis mieleenkään leikata.
Ja jos ette usko et ne on siistit, eikä mitkään ongelmakynnet, niin voin ottaa valokuvan ja lähettää sen johkin teidän nähtäville,EMME ASU MAALLA, ja ei maalla ole asfalttia...
- asiaa!
koltillamme kirjoitti:
EMME ASU MAALLA, ja ei maalla ole asfalttia...
Anteeksi typeryyteni , en suinkaan väheksy maalla asuvia. Mielikuvissani oli vain se ukkini pystykorva narun päässä tallin kupeessa. Tuuskinpa sen kynsiä leikattiin..
- Riva
asiaa! kirjoitti:
Anteeksi typeryyteni , en suinkaan väheksy maalla asuvia. Mielikuvissani oli vain se ukkini pystykorva narun päässä tallin kupeessa. Tuuskinpa sen kynsiä leikattiin..
koirat asustaa pääosin ulkona ja kynnet kuluu ihan luonnostaan.Kynsiä pitää leikata koska ne kasvaa kokoajan ja sisäkoira kuluttaa kynsiä hyvin vähän. Kynsiä kannattaa lyhentää parin viikon välein.Harva koira rakastaa kynsien leikkuuta joten jokainen tyylillään,mutta ne kannattaa aina leikata kaikki kerralla, vaikka menisi koko päivä.
- Joodå
Oman koirani kanssa kävelen ja pyöräilen paljon päivässä (yhteensä noin 10km) ,enimmäkseen asfalttiteillä, mutten ole kyllä huomannut kynsien niin paljon kuluvan, etteikö olisi tarvinnut leikata. Jonka teenkin kerran viikossa, eikä ole nyt vuoden vanhan koiran kanssa mitään ongelmaa enään, kun se huomasi,että kun on leikattu valmiiksi, niin leikitään pallolla. Aluksi sai kyllä muutaman kerran taistella ja jahdata koiraa, mutta kun molemmat totuttiin, niin nykyään sanon vain, että leikataan kynnet niin koira tulee itse ja työntää tassun käteen. Olen myös kuullut tuon, että asfaltti kuluttaisi, olisikohan sitten rotukohtaista, että toisilla kuluu, toisilla ei. Joskus olen kyllä epäillyt, että se on semmonen hyvä veruke, ettei tarttis koiran kanssa takuta, mene ja tiedä sitten:-)
- kynsisammakko
Moi
Itselläni on noin puolitoistavuotias noutaja, joka on ollut minun luonani elämästään nyt puolet.Olen miettinyt, että pitäisi ihan treenin vuoksi leikkailla sen kynsiä, mutta kun ovat niin kuluneet, ettei ole mitä leikata. No tiedän, että edellinen omistaja totutteli koirani siihen hommaan, eikä meillä ole mitään johtajuusongelmaa, joten kynnet saan leikattua tarvittaessa. Mutta pointtini on se, että varsinkin näin lumettomana aikana kynnet kuluvat kovalla ja monipuolisella liikunnalla ihan riittävästi. Ja me liikutaan paljon, pääasiassa luonnossa ja hiekkateillä, kilometrejä en ole mittaillut. Aiemmilla koirillani olen myös huomannut, että vain talvella on ollut tarvetta kynsiä leikata.
Terv. Kynsisammakko - Joodå
Ajattelin vaan, että monella on tosiaan ongelma tuo kynsien leikkaaminen, niin sitten voisi vaikka kokeilla vaan viilata ne vaikka tavallisella jalkaviilalla. Itselläni on tapana leikkaamisen jälkeen hieman viilata, ettei kynnen reunat olisi niin terävät. Ja tosiaan viilaamalla ei ole riskiä, että leikkaa suoneen, jos sitä hieman pelkää.
- Joodå
kynsisammakko kirjoitti:
Moi
Itselläni on noin puolitoistavuotias noutaja, joka on ollut minun luonani elämästään nyt puolet.Olen miettinyt, että pitäisi ihan treenin vuoksi leikkailla sen kynsiä, mutta kun ovat niin kuluneet, ettei ole mitä leikata. No tiedän, että edellinen omistaja totutteli koirani siihen hommaan, eikä meillä ole mitään johtajuusongelmaa, joten kynnet saan leikattua tarvittaessa. Mutta pointtini on se, että varsinkin näin lumettomana aikana kynnet kuluvat kovalla ja monipuolisella liikunnalla ihan riittävästi. Ja me liikutaan paljon, pääasiassa luonnossa ja hiekkateillä, kilometrejä en ole mittaillut. Aiemmilla koirillani olen myös huomannut, että vain talvella on ollut tarvetta kynsiä leikata.
Terv. KynsisammakkoNo, sitten se on kai koira ja/tai rotukohtaista, kun meillä ei kulu paljon, ettei leikata tarvitsisi, vaikka tuonkin verran päivässä liikutaan, ja tosiaan enimmäkseen asfaltilla.
- Joodå
kynsisammakko kirjoitti:
Moi
Terv. KynsisammakkoKun otin pennun, niin sain neuvon, että on aika leikata kynnet, kun ne rupeaa rapisemaan parketilla, ja olenkin neuvoa noudattanut, suurin piirtein viikossa kasvaa siihen mittaan ja sitten leikkaan, niin ettei ropise. Ehkä se selittää miksei kulu asfaltilla, kun pidän niin lyhyenä, ettei kynnet edes ylety asfaltille, kun eivät kerran lattiallakaan ropise:-)
- kynsisammakko
Joodå kirjoitti:
Kun otin pennun, niin sain neuvon, että on aika leikata kynnet, kun ne rupeaa rapisemaan parketilla, ja olenkin neuvoa noudattanut, suurin piirtein viikossa kasvaa siihen mittaan ja sitten leikkaan, niin ettei ropise. Ehkä se selittää miksei kulu asfaltilla, kun pidän niin lyhyenä, ettei kynnet edes ylety asfaltille, kun eivät kerran lattiallakaan ropise:-)
Mikähän muuten on optimaalinen kynsien pituus koiralla?. Mietin joskus, että kun näen jossain täytetyn suden, niin tsekkaan siltä "virallisen touuden" tähän asiaan. Sudella kai ne ovat juuri sen mittaiset, kuin Luoja on ne koiraeläimelle tarkoittanut. Tilaisuus koitti viime kesäänä eräässä museossa.Tulos: ne olivat lyhyemmät kuin vanhemmalla koirallani, mutta pidemmät kuin koiristani nuoremmalla. Eli en ole kynsipolitiikassani ilmeisesti aivan hakoteillä.
Terveisin Kynsisammakko
- r.iikka
kynnet pitää leikata säännöllisesti, muuten verisuoni kasvaa aivan kynnen kärkeen eikä sen jälkeen puhettakaaan että kynsien leikkuu sujuisi siististi ja kivuttomasti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179