p12 moottoriöljyt

Mika

Autokeskus myy Shellin moottoriöljyjä eikä erillistoivomuksestakaan taida saada muita merkkejä.

1,8 Primera vm. 2003, ajettu 26000 km. Nykyöljyt (vissiin synteettinen Helix 5W40) vaihdettu Autokeskuksessa koneeseen viime marraskuussa ja niillä on ajettu noin 12 000 km. Noin 10 000 km asti öljyt kestivät ilman että pinta olisi näkyvästi laskenut. 10 000 jälkeen olen joutunut lisäämään öljyä melkein litran - se on kolmannes öljytilavuudesta! Hyväksyttävä tavoite olisi päästä öljynvaihtoväli ilman öljyn kanssa lutraamista.

Epäilen öljyn vajumisen syyksi kelvotonta tai Nissanin koneeseen sopimatonta öljyä. Ajelin aikaisemmin Renulla ja renupiireissä Shellin oljyt tunnettiin kehnosti kestävinä. Onko muilla erityisiä kokemuksia öljyistä Primeran rattaissa: mitkä öljyt kestävät vaihtovälin ja mitkä eivät?

Onko kokemuksia 0W/40 -öljyistä?

Vaikka huollossa ei tykätä öljyt mukanaan tuovasta asiakkaasta, taidan ottaa riskin kyräilystä ja vaihtaa öljymerkkiä. Mutta onko merkillä väliä, kun se vaan ei ole Shell. Autolehdetkään eivät enää testaa öljyjä.

9

7132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkkiä

Jos öly alkaa tuolla tavalla kulua se on menettänyt ominaisuutensa ja pitää vaihtaa uusiin.Vuosia takaperin keskustellessani pitkistä öljyjen vaihtoväleistä alan asiantuntijan kassa, hän sanoi että oljyillä voi periaatteessa ajaa niin kauan kun ne alkavat kulua ja vaihtaa vasta silloin koska se on merkki ominaisuuksien pettämisestä.

• kake

minä käytän 03 mallissa(1,6) castrol 0w40 formula rs, vaihtovälinä tuo 15 tkm. öljyn taso tikussa ei ole laskenut yhtään.

• visia

50 tonnia takana mobil 1 5W50 öljyillä ja ei oo tarvinnut lisäillä. Ei ne ainakaan pääkaupunkiseudulla pahaa tykkää vaikka omat oljyt viekin. Sanoi vielä että siinä säästää melkoisesti kun aina tuo omat öljyt!

• Pitäis käydä

Jotkut vie öljyn mukana mikä vaihdetaan autoon huollossa.

Nissanin huolot tosiaan taitavat käyttää shelin öljyjä. Omassa 1,8:ssa ei niilläkään öljyn pinta vähentynyt yhtään, auton ajoista aika iso osa maantieajoa.

Sinulla ilmeisesti aika pätkäajoa, kun mietin tuota vaatimatonta km määrää suhteessa aikaan. Olisiko yksinkertaisesti aika vaihtaa uudet öljyt jo nyt.

Itse vaihdoin nyt omaan 1.8 Mobil 1 5w50. Mobil 1 siksi, että entinen nissanini ei vienyt lähes 15tkm öljynvaihtoväleillä yhtään öljyjä vaikka mittarissa oli yli 350tkm.

• Mika

Aivan oikein päätelty: valtaosa ajosta on pätkäajoa kaupungissa. Pätkäajo kesyttää öljyn nopeammin kuin maantieajo, jossa moottori ehtii lämmitä ja kosteus poistua. Näin olen antanut itselleni kertoa.

Öljynvaihdon ja vuosihuollon aika tosiaan on käsillä. Pitänee käydä mutterista ja korvikkeesta jotain muuta kuin Shellin öljyä.

• jesus

Öljyjä ei enää testata, koska niissä ei ole eroja.
      Viimeisimmän TM:n testin perusteella, kaikki merkkiöljyt ovat ominaisuuksiltaan samankaltaisia.

• mobil 1 0w - 40

Hyväksi todettu. Volvo käyttää samaa öljyä esim. bensaturboissaan.

• Tumpprimera

Mukava havainto: Olen kaikenlaista kokeillut, mutta Motoxin 5W40 on paras tähän mennessä. Se, mikä siinä mukavaa on, niin hintakin on maltillinen :)

• Kierossa

Öljyys mithään vikaa ole vaan paskassa nassin mootorissa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3481
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1548
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1255
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      883
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      858
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      844
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe