Autokeskus myy Shellin moottoriöljyjä eikä erillistoivomuksestakaan taida saada muita merkkejä.
1,8 Primera vm. 2003, ajettu 26000 km. Nykyöljyt (vissiin synteettinen Helix 5W40) vaihdettu Autokeskuksessa koneeseen viime marraskuussa ja niillä on ajettu noin 12 000 km. Noin 10 000 km asti öljyt kestivät ilman että pinta olisi näkyvästi laskenut. 10 000 jälkeen olen joutunut lisäämään öljyä melkein litran - se on kolmannes öljytilavuudesta! Hyväksyttävä tavoite olisi päästä öljynvaihtoväli ilman öljyn kanssa lutraamista.
Epäilen öljyn vajumisen syyksi kelvotonta tai Nissanin koneeseen sopimatonta öljyä. Ajelin aikaisemmin Renulla ja renupiireissä Shellin oljyt tunnettiin kehnosti kestävinä. Onko muilla erityisiä kokemuksia öljyistä Primeran rattaissa: mitkä öljyt kestävät vaihtovälin ja mitkä eivät?
Onko kokemuksia 0W/40 -öljyistä?
Vaikka huollossa ei tykätä öljyt mukanaan tuovasta asiakkaasta, taidan ottaa riskin kyräilystä ja vaihtaa öljymerkkiä. Mutta onko merkillä väliä, kun se vaan ei ole Shell. Autolehdetkään eivät enää testaa öljyjä.
p12 moottoriöljyt
9
6978
Vastaukset
- merkkiä
Jos öly alkaa tuolla tavalla kulua se on menettänyt ominaisuutensa ja pitää vaihtaa uusiin.Vuosia takaperin keskustellessani pitkistä öljyjen vaihtoväleistä alan asiantuntijan kassa, hän sanoi että oljyillä voi periaatteessa ajaa niin kauan kun ne alkavat kulua ja vaihtaa vasta silloin koska se on merkki ominaisuuksien pettämisestä.
- kake
minä käytän 03 mallissa(1,6) castrol 0w40 formula rs, vaihtovälinä tuo 15 tkm. öljyn taso tikussa ei ole laskenut yhtään.
- visia
50 tonnia takana mobil 1 5W50 öljyillä ja ei oo tarvinnut lisäillä. Ei ne ainakaan pääkaupunkiseudulla pahaa tykkää vaikka omat oljyt viekin. Sanoi vielä että siinä säästää melkoisesti kun aina tuo omat öljyt!
- Pitäis käydä
Jotkut vie öljyn mukana mikä vaihdetaan autoon huollossa.
Nissanin huolot tosiaan taitavat käyttää shelin öljyjä. Omassa 1,8:ssa ei niilläkään öljyn pinta vähentynyt yhtään, auton ajoista aika iso osa maantieajoa.
Sinulla ilmeisesti aika pätkäajoa, kun mietin tuota vaatimatonta km määrää suhteessa aikaan. Olisiko yksinkertaisesti aika vaihtaa uudet öljyt jo nyt.
Itse vaihdoin nyt omaan 1.8 Mobil 1 5w50. Mobil 1 siksi, että entinen nissanini ei vienyt lähes 15tkm öljynvaihtoväleillä yhtään öljyjä vaikka mittarissa oli yli 350tkm.- Mika
Aivan oikein päätelty: valtaosa ajosta on pätkäajoa kaupungissa. Pätkäajo kesyttää öljyn nopeammin kuin maantieajo, jossa moottori ehtii lämmitä ja kosteus poistua. Näin olen antanut itselleni kertoa.
Öljynvaihdon ja vuosihuollon aika tosiaan on käsillä. Pitänee käydä mutterista ja korvikkeesta jotain muuta kuin Shellin öljyä.
- jesus
Öljyjä ei enää testata, koska niissä ei ole eroja.
Viimeisimmän TM:n testin perusteella, kaikki merkkiöljyt ovat ominaisuuksiltaan samankaltaisia. - mobil 1 0w - 40
Hyväksi todettu. Volvo käyttää samaa öljyä esim. bensaturboissaan.
- Tumpprimera
Mukava havainto: Olen kaikenlaista kokeillut, mutta Motoxin 5W40 on paras tähän mennessä. Se, mikä siinä mukavaa on, niin hintakin on maltillinen :)
- Kierossa
Öljyys mithään vikaa ole vaan paskassa nassin mootorissa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086