Asun uudenmaan läänissä löytyy crossi mutta radat ei nappaa . kiinostais ajaa mettässä,montuissa ,poluilla ja pelloilla, vapaasti kikkailla. mutta en omista maata eikä kukaan sitä lupaa anna. Eikö ole missään sellasta niin sanottua leikkikenttää ??? ajemmin olen ajellut missä huvittaa mutta se ei oikein toimi. paljonkohan siitä muuten voi saada räpsyjä ku kääntää toisen mettää nurin crossipyörällä???
kun crossiradat ei kiinnosta
4
3205
Vastaukset
- qwerty
Petikossa on maastoalue, jossa 4-vetoset autot muokkaavat maastoa uuteen uskoon. Kaippa sinne yksi mopokin mahtuu?
Aja varistoon, alita kehä3 ja käännä kohti itää, ohita akvaariolinna ja taitaa olla seuraava risteys pohjoiseen. Jos olet oikealla hiekkatiellä, niin ohitat pienoislennokkialueen ja hetken kuluttua tulee koirankoulutusrata vastaan. Jatka sitkeästi eteenpäin ja pienen mäen jälkeen onkin jo lampi ja isoja kivenmurikoita keskellä tietä. Kun katselet tarkemmin ympärillesi, niin huomaat, että metsä on kuin armeijan harjoitusten jäljiltä (ellet sitten satu olemaan sivari, niin et voi tietenkään tietää) - enduro
Älä vaan mene ilman lupaa kenenkään metsään ajamaan! Siitä saa huonoa mainosta koko laji ja tulevaisuuden ratahankkeet kärsii. Ja metsälle tulleet vahingot joutuu korvaamaan ja summat ei ole pieniä...
- Eri mieltä
Tulevaisuuden ratahankkeet kärsii?
Onko tulevaisuudessa ratahankkeitakin tulossa? Minä olen luullut, että crossi/enduro väen ajopaikkoja vähennetään kokoajan, varsinkin suurten kaupunkien lähistöllä. Miksi?
Siksi, kun se on niin helppoa ja tarvitaan maata toiseen käyttöön!
Mitä luulisit tapahtuvan, jos kaikki suomen lailliset crossi/enduro ajopaikat kiellettäisiin koko maasta, vedoten vaikka melu/päästö ongelmiin? Kaikki crossi/enska kuskit hävittäisivät varmaankin pyöränsä pois ja tekisivät jotain muuta.?
VÄÄRIN! Olen melko varma siitä, että sitten ajeltaisiin siellä missä huvittaa ja kelloon katsomatta!
Jossakin vaiheessa joku maanomistaja, tai joku muu taho alkaisi vaatimaan taas ajopaikkoja kaupunkien lähellekin!
Näin siinä tulee joskus vielä käymään. Ajopaikkoja vähennetään, keksitään kaikenmaailman määräyksiä, koska crossi/enduro väki hyväksyy kaiken mitä "herrat" päättää ja alistuvat heidän tahtoon, vaikka oma harrastus kärsiikin!
Tämä on vain oma näkemys tästä asiasta, en haasta riitaa kenenkään kanssa.
Itse asun pohjanmaalla. Harrastan crossia, lähin laillinen rata sijaitsee 100 km päässä. Ajelen kuitenkin pääsääntöisesti läheisellä (10 km) päässä olevalla hiekkakuopalla.
Matka taittuu kätevästi pyörällä ajaen, suurella vaihteella ja pienellä kaasulla. En tiedä, että olisi tullut valituksia, enkä kyllä niistä hirveesti välitäkään! Maanomistajat sallivat kuopalla ajamisen, ei ole kiellettykään!
Ymmärrän kyllä et kaupungeissa ajeleminen on vaikeampaa, mutta kuitenkin...? - ikämies
Eri mieltä kirjoitti:
Tulevaisuuden ratahankkeet kärsii?
Onko tulevaisuudessa ratahankkeitakin tulossa? Minä olen luullut, että crossi/enduro väen ajopaikkoja vähennetään kokoajan, varsinkin suurten kaupunkien lähistöllä. Miksi?
Siksi, kun se on niin helppoa ja tarvitaan maata toiseen käyttöön!
Mitä luulisit tapahtuvan, jos kaikki suomen lailliset crossi/enduro ajopaikat kiellettäisiin koko maasta, vedoten vaikka melu/päästö ongelmiin? Kaikki crossi/enska kuskit hävittäisivät varmaankin pyöränsä pois ja tekisivät jotain muuta.?
VÄÄRIN! Olen melko varma siitä, että sitten ajeltaisiin siellä missä huvittaa ja kelloon katsomatta!
Jossakin vaiheessa joku maanomistaja, tai joku muu taho alkaisi vaatimaan taas ajopaikkoja kaupunkien lähellekin!
Näin siinä tulee joskus vielä käymään. Ajopaikkoja vähennetään, keksitään kaikenmaailman määräyksiä, koska crossi/enduro väki hyväksyy kaiken mitä "herrat" päättää ja alistuvat heidän tahtoon, vaikka oma harrastus kärsiikin!
Tämä on vain oma näkemys tästä asiasta, en haasta riitaa kenenkään kanssa.
Itse asun pohjanmaalla. Harrastan crossia, lähin laillinen rata sijaitsee 100 km päässä. Ajelen kuitenkin pääsääntöisesti läheisellä (10 km) päässä olevalla hiekkakuopalla.
Matka taittuu kätevästi pyörällä ajaen, suurella vaihteella ja pienellä kaasulla. En tiedä, että olisi tullut valituksia, enkä kyllä niistä hirveesti välitäkään! Maanomistajat sallivat kuopalla ajamisen, ei ole kiellettykään!
Ymmärrän kyllä et kaupungeissa ajeleminen on vaikeampaa, mutta kuitenkin...?Ei uusista radoista tarvitse olla kysymys, endurokisojen järjestämistä tulee hankalampaa kun maanomistajat suivaantuu ilman lupaa ajelusta. Ennen maastoliikennelakia ajeltiin metsäpoluilla ja metsäteillä, aina vedottiin karttaan merkitystä polusta jos joku urputti eikä juurikaan riitoja ollu.Lain säätämisen jälkeen jokaiselle polulle alettiin touda kiviä ja johan alkoi porina että meidän mailla ei sitten ajella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356