Kusitaskuja tyhjentää mies ja naispuolisilta asiakkailta. Moniongelmaisten kanssa taistella päivästä päivään. Kuunnella ihmisten vittuilua aamusta iltaan. Naurettavalla palkalla tehdä vuorotyötä. Toimia sosiaalityöntekijänä. Pienellä paikkakunnalla olla silmätikkuna. Olla poliisina 24 tuntia vuorokaudessa.
Tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Ei kovin hehkeetä duunia ole poliisin työ ja nuoriso vielä haluaa poliisiksi.
Poliisin työ
23
2897
Vastaukset
- OLETTAISIN
Sairaanhoitajat ansaitsivat kaksi kertaa sen mitä poliisi - jo yksin koulutuksen takia - palkassa ja arvostuksessa.
- ASL
Paljon sairaanhitaja tienaa kuukaudessa ?!
- hoitaja
ASL kirjoitti:
1700-1900e,riippuen tietysti työnantajasta ja kokemuksesta
- SANOMANI
ASL kirjoitti:
Sairaanhoitajat _ansaitsiSIvat_ kaksi kertaa sen mitä poliisi - jo yksin koulutuksen takia - palkassa ja arvostuksessa.
Tuossa se mitä tarkoitan. - Mies
SANOMANI kirjoitti:
Sairaanhoitajat _ansaitsiSIvat_ kaksi kertaa sen mitä poliisi - jo yksin koulutuksen takia - palkassa ja arvostuksessa.
Tuossa se mitä tarkoitan.No jos välttämättä haluat sairaanhoitajille lähemmäs 4000 euron kuukausituloja niin mikäs siinä.
- Kissanainen
...sekä poliisit että hoitajat ansaitsisivat saada enemmän palkkaa työstänsä!!
Molemmat tekevät arvostettavaa työtä,kumpaakaan ei vaan osata tarpeeksi arvostaa ennenkuin itselle tosi paikka tulee eteen ja apua tarvitsee!!! - KOULUTUSTA
Mies kirjoitti:
No jos välttämättä haluat sairaanhoitajille lähemmäs 4000 euron kuukausituloja niin mikäs siinä.
vastaavaa palkkatuloa.
- RIKOSILMOITUKSEN
Kissanainen kirjoitti:
...sekä poliisit että hoitajat ansaitsisivat saada enemmän palkkaa työstänsä!!
Molemmat tekevät arvostettavaa työtä,kumpaakaan ei vaan osata tarpeeksi arvostaa ennenkuin itselle tosi paikka tulee eteen ja apua tarvitsee!!!kirjaamisessa ja liikenteen valvomisessa on sellaista mikä edellyttäisi USEAMMAN VUODEN KOULUTUSTA?
- älä jätä
RIKOSILMOITUKSEN kirjoitti:
kirjaamisessa ja liikenteen valvomisessa on sellaista mikä edellyttäisi USEAMMAN VUODEN KOULUTUSTA?
hoh hoh. onneks siihen duuniin ei mitään muuta kuulukkaan..
- narisijoiksi
Ihmetyttänyt jo pitkään, miksi niin moni haluaa poliisiksi. Työhön, jossa joutuu elämään kitupalkalla (lisätienestiä toki juoppojen task tyhj ), työhön, josta saa lähes aina negatiivista palautetta, työhön, jossa joutuu tekemään monen alan töitä,
olisiko niin, että poliisin työ on laiskojen puuhastelua, rehellinen kunnon wanhanajan kasvatuksen saanut ihminen ei haaveile poliisin työstä,
uskoisinpa suurimman osan poliiseista olevan "hieman" vinksahtaneita, ei muuten käsitä heidän intoaan kaivella limaisia taskunpohjia,
sanotaan poliisin epäilyjen olevan "tervettä", mutta sehän sakki melkoista skitsoa onkin.- Kissanainen
Sivusta seuranneena olen katsellut poliisin työn muuttumista vuosien varrella. (Joskus 20v.sitten itse olisin halunnut poliisiksi,mutta näkö ei ollut riittävän hyvä - siis silmienkään =D. Nyt läpäisisin testit,rajat alentuneet.)
Aikanaan poliisin työ oli aivan erilaista kuin tänä päivänä. En ihmettele 20v.alalla työskennelleitä yhtään,jotka ovat jo aivan kypsyneet,mutta alan vaihto ei varmasti enää innosta.
Kun mietitään muuttunutta maailmaa,niin viim.kymmenen vuoden aikana ovat huumeongelmaiset astuneet kuvaan aika vahvasti, samaten "moni-ongelmaiset". Ennen poliisilla oli auktoriteettia,mutta nykyään sitä ei ole!
Miksi ei??
Ei johdu poliiseista, vaan kansasta. Lapsesta asti osa joukkoa kasvatetaan kotoa lähtien tekemään,mitä lystää! Vanhemmat eivät kerta kaikkiaan osaa kasvattaa lapsiaan, helpompi antaa myöten kuin asettaa selvät rajat!! Kun omat vanhemmat eivät niitä aseta,kuinka kukaan voi kuvitella,että edes ulkopuolinen saisi nämä tapaukset tajuamaan,missä kulkee raja tekemisissä!!???
Kuitenkin selvien rajojen asettaminen on välittämistä ja luo turvallisuutta. Turvaton lapsi ei tiedä,mitä pitäisi tehdä ja miten käyttäytyä. Puhumattakaan näistä ääripäistä, jotka uskovat sinisilmäisesti kaikki oman lapsensa kertomat selitykset ja näin oma kullannuppu opetetaan pääsemään tilanteesta kuin tilanteesta ilman vastuuta ja velvollisuuksia, kuin koira avonaisesta veräjästä !! Eli omassa kodissa saatetaan tahtomatta opettaa vielä valehtelun ja vääristelyn taito.
Sitten ihmetellään,kun nuorisorikollisuus kasvaa ja täytenä paukkuna tulee vanhemmille tieto oman lapsen osallisuudesta johonkin rötökseen! Siinäkin kohtaa vielä poliisi saa syyt päälleen,kuinka omaa lasta on turhaan kuulusteltu ja syytetty!! Eihän meidän Maija/Matti....
Tsemppiä jokaiselle poliisimiehelle ja -naiselle!
Ilman teitä täällä vallitsisi täydelliset viidakon lait :) - olet väärässä
Kissanainen kirjoitti:
Sivusta seuranneena olen katsellut poliisin työn muuttumista vuosien varrella. (Joskus 20v.sitten itse olisin halunnut poliisiksi,mutta näkö ei ollut riittävän hyvä - siis silmienkään =D. Nyt läpäisisin testit,rajat alentuneet.)
Aikanaan poliisin työ oli aivan erilaista kuin tänä päivänä. En ihmettele 20v.alalla työskennelleitä yhtään,jotka ovat jo aivan kypsyneet,mutta alan vaihto ei varmasti enää innosta.
Kun mietitään muuttunutta maailmaa,niin viim.kymmenen vuoden aikana ovat huumeongelmaiset astuneet kuvaan aika vahvasti, samaten "moni-ongelmaiset". Ennen poliisilla oli auktoriteettia,mutta nykyään sitä ei ole!
Miksi ei??
Ei johdu poliiseista, vaan kansasta. Lapsesta asti osa joukkoa kasvatetaan kotoa lähtien tekemään,mitä lystää! Vanhemmat eivät kerta kaikkiaan osaa kasvattaa lapsiaan, helpompi antaa myöten kuin asettaa selvät rajat!! Kun omat vanhemmat eivät niitä aseta,kuinka kukaan voi kuvitella,että edes ulkopuolinen saisi nämä tapaukset tajuamaan,missä kulkee raja tekemisissä!!???
Kuitenkin selvien rajojen asettaminen on välittämistä ja luo turvallisuutta. Turvaton lapsi ei tiedä,mitä pitäisi tehdä ja miten käyttäytyä. Puhumattakaan näistä ääripäistä, jotka uskovat sinisilmäisesti kaikki oman lapsensa kertomat selitykset ja näin oma kullannuppu opetetaan pääsemään tilanteesta kuin tilanteesta ilman vastuuta ja velvollisuuksia, kuin koira avonaisesta veräjästä !! Eli omassa kodissa saatetaan tahtomatta opettaa vielä valehtelun ja vääristelyn taito.
Sitten ihmetellään,kun nuorisorikollisuus kasvaa ja täytenä paukkuna tulee vanhemmille tieto oman lapsen osallisuudesta johonkin rötökseen! Siinäkin kohtaa vielä poliisi saa syyt päälleen,kuinka omaa lasta on turhaan kuulusteltu ja syytetty!! Eihän meidän Maija/Matti....
Tsemppiä jokaiselle poliisimiehelle ja -naiselle!
Ilman teitä täällä vallitsisi täydelliset viidakon lait :)Ei ole kiva olla aina väärässä ja luulla elävänsä ikänsä ruusutarhassa. Jonakin päivänä karu arki voi yllättää, et taida olla valmis.
- Kissanainen
olet väärässä kirjoitti:
Ei ole kiva olla aina väärässä ja luulla elävänsä ikänsä ruusutarhassa. Jonakin päivänä karu arki voi yllättää, et taida olla valmis.
...mitä tarkoitit elämällä ruusutarhassa???
Tai että arki voi yllättää???
Tähän ikään mennessä olen ehtinyt nähdä ja kokea paljon enemmän kuin moni koko elämänsä aikana, sekä hyvää että pahaa...
Totuus nyt vaan on se,että osa lapsista on tänä päivänä täysin oman onnensa nojassa ja kukaan ei heidän tekemisiään valvo!!!
Omassa perheessämme on rajat laitettu aina lapsille eikä ole koskaan tarvinnut virkavallan kanssa olla tekemisissä negatiivisessa mielessä!
Välit lapsiin avoimet ja tosi loistavat, kaikki kaverit vanhempineen ovat tuttuja,joten eipä tarvitse miettiä,missä menevät ja kenen kanssa.
Lasten iät,vai?? Lähellä täysikää olevista alle 10-vuotiaaseen. - sillain, tällain, niin ja näin
Kissanainen kirjoitti:
...mitä tarkoitit elämällä ruusutarhassa???
Tai että arki voi yllättää???
Tähän ikään mennessä olen ehtinyt nähdä ja kokea paljon enemmän kuin moni koko elämänsä aikana, sekä hyvää että pahaa...
Totuus nyt vaan on se,että osa lapsista on tänä päivänä täysin oman onnensa nojassa ja kukaan ei heidän tekemisiään valvo!!!
Omassa perheessämme on rajat laitettu aina lapsille eikä ole koskaan tarvinnut virkavallan kanssa olla tekemisissä negatiivisessa mielessä!
Välit lapsiin avoimet ja tosi loistavat, kaikki kaverit vanhempineen ovat tuttuja,joten eipä tarvitse miettiä,missä menevät ja kenen kanssa.
Lasten iät,vai?? Lähellä täysikää olevista alle 10-vuotiaaseen.Pitää aina muistaa . Muisti jos menee, vastapuoli voi syyttää mistä vaan ja itse ei voi mitään. Eihän muistamaton tiedä mistään mitään.
Näkö on sitte jo toinen juttu, sen ei niin väliä.
Sitte itse asiaan.
Moni ihminen elää nykyaikana kuin ei mitään voisi tapahtua, juuri hänelle. No, onneksi Sinä olet nähnyt elämää ja tiedät, että kaikkea voi tapahtua. Tiedän kyllä minäkin. Lasten iätkin pyörii samoissa, on siis meillä kokemusta.
Eipä ole (onneksi) lapset joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Rajat on asetettu meilläkin.
Kun puhutaan lapsista, on täysin väärin että poliisi joutuu heitä holhoamaan. Voiko todella olla vanhempia jotka eivät ota vastuuta lasten kasvaessa. Paljon olen asioista kuullut, tavannut olen vain hyviä vanhempia.
En tiedä sitten missä menee pieleen jos lapset ovat oman onnensa nojassa,
miksei sitten kukaan tee mitään. Poliisi on täysin väärä tekemään, luulisi niiden löytävän jotain muutakin puuhasteltavaa. - Kissanainen
sillain, tällain, niin ja näin kirjoitti:
Pitää aina muistaa . Muisti jos menee, vastapuoli voi syyttää mistä vaan ja itse ei voi mitään. Eihän muistamaton tiedä mistään mitään.
Näkö on sitte jo toinen juttu, sen ei niin väliä.
Sitte itse asiaan.
Moni ihminen elää nykyaikana kuin ei mitään voisi tapahtua, juuri hänelle. No, onneksi Sinä olet nähnyt elämää ja tiedät, että kaikkea voi tapahtua. Tiedän kyllä minäkin. Lasten iätkin pyörii samoissa, on siis meillä kokemusta.
Eipä ole (onneksi) lapset joutuneet poliisin kanssa tekemisiin. Rajat on asetettu meilläkin.
Kun puhutaan lapsista, on täysin väärin että poliisi joutuu heitä holhoamaan. Voiko todella olla vanhempia jotka eivät ota vastuuta lasten kasvaessa. Paljon olen asioista kuullut, tavannut olen vain hyviä vanhempia.
En tiedä sitten missä menee pieleen jos lapset ovat oman onnensa nojassa,
miksei sitten kukaan tee mitään. Poliisi on täysin väärä tekemään, luulisi niiden löytävän jotain muutakin puuhasteltavaa....ole joutunut kuin katsomaan tien toiselle puolelle,kun lapset ovat olleet heitteillä!!
Neljä lasta, iältään 1-12v, saaneet katsella molempien vanhempiensa ryyppäämistä liki harva se päivä. Lapset juoksennelleet talvipakkasilla paljain varpain t-paita päällä pihalla. Vanhin lapsista tullut viikonloppuisin kännissä kotiin, mahtoivatko vanhemmat edes tajuta omilta huuruiltaan asiaa,tuskin!!??
Eli oman onnensa nojassa. Kun poliisit muutaman kerran sos.viranomaisen kanssa paikalla kävivät, muuttui tilanne aina hetkeksi, kunnes palattiin "tavalliseen arkeen".
On väärin,että poliisi joutuu holhoamaan lasten tekemisiä,mutta jonkun sitäkin asiaa on pakko valvoa, onhan kyse jo lastensuojelusta. Mutta kanssasi olen samaa mieltä,että muutakin tekemistä poliiseilla varmasti olisi kuin valvoa toisten lapsia. Kysymys nyt vaan kuuluu,kenelle se valvominen sitten kuuluu?? Sos.viranomaisille, niinpä,mutta poliisi on tarvittu nähtävästi aina paikalle. Ja viime kädessä, tämän kaltaisista lapsistahan lopulta tulee poliisin "vakiasiakkaita" aikanaan, jos ei ihmeitä tapahdu :( - SIITÄHÄN VOI KIELTÄYTYÄ?
Kissanainen kirjoitti:
...ole joutunut kuin katsomaan tien toiselle puolelle,kun lapset ovat olleet heitteillä!!
Neljä lasta, iältään 1-12v, saaneet katsella molempien vanhempiensa ryyppäämistä liki harva se päivä. Lapset juoksennelleet talvipakkasilla paljain varpain t-paita päällä pihalla. Vanhin lapsista tullut viikonloppuisin kännissä kotiin, mahtoivatko vanhemmat edes tajuta omilta huuruiltaan asiaa,tuskin!!??
Eli oman onnensa nojassa. Kun poliisit muutaman kerran sos.viranomaisen kanssa paikalla kävivät, muuttui tilanne aina hetkeksi, kunnes palattiin "tavalliseen arkeen".
On väärin,että poliisi joutuu holhoamaan lasten tekemisiä,mutta jonkun sitäkin asiaa on pakko valvoa, onhan kyse jo lastensuojelusta. Mutta kanssasi olen samaa mieltä,että muutakin tekemistä poliiseilla varmasti olisi kuin valvoa toisten lapsia. Kysymys nyt vaan kuuluu,kenelle se valvominen sitten kuuluu?? Sos.viranomaisille, niinpä,mutta poliisi on tarvittu nähtävästi aina paikalle. Ja viime kädessä, tämän kaltaisista lapsistahan lopulta tulee poliisin "vakiasiakkaita" aikanaan, jos ei ihmeitä tapahdu :("On väärin,että poliisi joutuu holhoamaan lasten tekemisiä,mutta jonkun sitäkin asiaa on pakko valvoa, onhan kyse jo lastensuojelusta. Mutta kanssasi olen samaa mieltä,että muutakin tekemistä poliiseilla varmasti olisi kuin valvoa toisten lapsia. Kysymys nyt vaan kuuluu,kenelle se valvominen sitten kuuluu??"
Miksi valittaa?
- ASL
Joku haluaa olla atk-nörtti
toinen
haluaa olla poliisi.
Maailma ois varmaa aika miellenkiintoinen jos kaikilla ois sama ammatti ?!?! *hmmm*- Beagle Boy
Ainakin Pääkaupunkiseudulla on globalisaatio nykyään poliisin suurin työllistäjä. Ennen romaanit myivät viinaa ja suomalaisten juoppojen keskuudessa puukko löi kuin Kollaalla. Siinä spurgujen ohella poliisin suurimmat työllistäjät.
Nykyään ovat kuvioihin tulleet tietysti huumeet ja rikoksesta rikastumaan pyrkivät ammattirikolliset ja etenkin maahanmuuttajat. Jota epäilijöitten silmät avautuisivat kannattaa pistäytyä joskus viikonloppuyönä Hgin keskustaan katsomaan touhua. Määrätyn väriset laumat riehuvat lähes estoitta ja Asematunnelin läpi kulkeminen vaatii jo pientä rohkeutta. - venkula
Beagle Boy kirjoitti:
Ainakin Pääkaupunkiseudulla on globalisaatio nykyään poliisin suurin työllistäjä. Ennen romaanit myivät viinaa ja suomalaisten juoppojen keskuudessa puukko löi kuin Kollaalla. Siinä spurgujen ohella poliisin suurimmat työllistäjät.
Nykyään ovat kuvioihin tulleet tietysti huumeet ja rikoksesta rikastumaan pyrkivät ammattirikolliset ja etenkin maahanmuuttajat. Jota epäilijöitten silmät avautuisivat kannattaa pistäytyä joskus viikonloppuyönä Hgin keskustaan katsomaan touhua. Määrätyn väriset laumat riehuvat lähes estoitta ja Asematunnelin läpi kulkeminen vaatii jo pientä rohkeutta.Totta puhut!
Sen verran on kuitenkin lisättävä, etteivät ulkomaalaistaustaiset ole mikään suurempi ongelma maakunnissa, mutta globaalisaatiosta johtuva työttömyyden ja syrjäytymisen kasvu kylläkin.
Suomessa on satoja tuhansia enemmän tai vähemmän syrjäytyneitä, joista ainakin osa elää täysin yhteiskunnassa yleisesti noudatettavien normien ulkopuolella, enkä tarkoita pelkästään lakia, vaan myös "normaalilta kansalaiselta" yleisesti odotettavia käyttäymisnormeja.
Syrjäytyminen on pitkälti periytyvää ja kroonista, joten toivoa näillä isänmaan toivoilla ei todellisuudessa juurikaan ole.
Samaan aikaan menestyvä osa kansalaisista pyrkii entistä kauemmaksi tästä roskaluokasta, white trash -kuten amerikassa sanotaan, ja kuilu leviää entuudestaan.
Eipä lopu ainakaan poliisi-, oikeus- ja sosiaaliviranomaisilta työt..
- mie
Niin se on jokaisen henkilökohtainen valinta, ja kaikki tietävät, että ei valtionhommissa pääse rikastumaan, mutta kukapa poliisiksi rahantakia rupeaa. Omasta mielestäni se on enemmän ns. kutsumusammatti.
Rauhallista viikonjatkoa.- ...
en kyllä tajua miten jotkut jaksavat aina mollata poliiseja,itse aion poliisiksi ja kunnioitan heidän tärkeää ammattiaan.kyllä se kuitenki on erittäin tärkeä ammatti, kun alkaa miettimään mihin maa joutuisi jos ei lainvalvojia olisi. Jotkut eivät ilmeisesti kykene tajuamaan että poliisin ammatti on pitkälti kutsumusammatti,moni tietää ja tuntee jo hyvissä ajoin että se on se oikea ammatti mitä haluaa tehdä, näin ainakin itse ajattelen. Eli minun puolesta valittajat saa painua vittuun!
- Beagle Boy
... kirjoitti:
en kyllä tajua miten jotkut jaksavat aina mollata poliiseja,itse aion poliisiksi ja kunnioitan heidän tärkeää ammattiaan.kyllä se kuitenki on erittäin tärkeä ammatti, kun alkaa miettimään mihin maa joutuisi jos ei lainvalvojia olisi. Jotkut eivät ilmeisesti kykene tajuamaan että poliisin ammatti on pitkälti kutsumusammatti,moni tietää ja tuntee jo hyvissä ajoin että se on se oikea ammatti mitä haluaa tehdä, näin ainakin itse ajattelen. Eli minun puolesta valittajat saa painua vittuun!
Eihän sillä kutsumuksella kuitenkaan elä - pitäisi saada leipääkin ja asuakin jossain. Jos suunnittelet poliisin uraa, niin kokeilehan sitten miten tulet Pääkaupunkiseudulla sillä kutsumuksella toimeen. Vai, onko kutenkin niin, että pappa betalar.
- ""tuleva ? poliis...
... kirjoitti:
Tuontasoisia jos kaikki poliisit ovat, ei mikään ihme jos heitä arvostellaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954