Onko totta, että kannettaviin ei saa kovalevyjä, joiden pyörimisnopeus olisi 7200 rpm. Tarkoitan nimenomaan tällaisia valmiita konepaketteja, ei ole aikomus itse lähteä mitään kasaamaan.. :) Itse en juurikaan tietokoneiden päälle ymmärrä, mutta kaverini neuvoi, että kovalevyn pyörimisnopeus on tärkeä kriteeri konetta ostettaessa. Sitten kun vihdoin löysin mielestäni hinta-laatu-suhteeltaan hyvän koneen ja koitin tiedustella kovalevyn pyörimisnopeutta(oli muuten 4200), myyjä toteaa varmana tietona, että kannettavissa maksimi olisi 5400. Onko täällä kellään varmaa tietoa asiasta? Asiallisista vastauksista olisin kiitollinen. Tack och hej.
Kannettavien kovalevyistä
4
510
Vastaukset
Älä kiinnitä tuohon levyn pyörimisnopeuteen liikaa huomiota. On totta, että nopeammin pyörivän levyn suorituskyky on hieman parempi, mutta en usko että teet mitään sellaista, missä kärsisit kohtuuttomasti esim. 5400 rpm-levyn suorituskyvystä. Jos aiot editoida videoita tai vaikka käyttää läppäriäsi äänitysstudiona, niin siinä nopeasmmasta levystä on hyötyä.
Maksa mieluummin vaikka paremmasta näytönohjaimesta ja suuremmasta keskusmuistista kuin marginaalisesti nopeammasta kovalevystä.
P.S. Nopeammin pyörivät levyt syövät enemmän sähköä (= akku kestää lyhyemmän aikaa) ja pitävät enemmän meteliä.- ukkeli
hitachilta löytyy 7200 kierroslevy 2,5 tuuman kokoon 60gb ja 80gb..siis kannettavaan sopiva....
taisipa jossain mallissa olla 16mb cache myös eli
aika riuska levy...
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/26354 - Minä.vaan.
Ainakin IBM/Lenovon parhaissa koneissa on 7200 rpm kovalevy ollut jo pitkään. Kovalevun nopeudella on merkitystä kokonaissuorituskykyyn aivan selvästi. En ostaisi konetta jos kovalevyn nopeus on vain 4200 rpm tai sitten vaihtaisin kovalevyn nopeampaan.
- Minä.vaan.
Tässä linkki Hitatchin kovalevysivuille. Huomautan kuitenkin että internetissä liikkuvaan dataan on suhtauduttava varauksella. http://www.hgst.com/portal/site/hgst/?epi_menuItemID=1ae1841f0c9f113aa5a8f2b6aac4f0a0&epi_menuID=0f34be57a7adb6fd25ad4e8060e4f0a0&epi_baseMenuID=22f0deefa8f3967dafa0466460e4f0a0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778