Onko kokemuksia Suomen Autohuoto Oy:n huolloista verrattuna Pörhön huoltoon. Hinnat ainakin tuntuvat olevan aika paljon alhaisemmat kuin Pörhöllä. Long life huolto yhdessä tapauksessa n. 150 euroa halvempi...
Suomen Autohuolto Oy
33
13331
Vastaukset
- asiakas
itsellä on pelkästään loistavaa sanottavaa suomen autohuollosta!!! halvempi,nopeampi ja parempi kuin pörhö. itselläni vaihtoivat laatikon passattiin kivuttomasti ja sovitussa ajassa eikä tarvinut parsia työtä jälkeenpäin.... pörhön huoltotoiminnan voisi polkea suohon....
- Tdi Pasuuna
Samaa mieltä, kierrä Pörhö kaukaa Oulussa.
Itse olen käyttänyt Oulussa H&J Vepsäläinen. Huolto/palvelu/hinta erittäin tyytyväinen... - petrisa
Keväällä vaihtoivat jakohihnan ja hyvin toimi kaikin puolin. Soitettiin ja kysyttiin lupa vaihtoon, kun oli syytä vaihtaa osia, joita normaalisti ei vaihdeta. Lupa toki tuli. Myöhemmin asiakaspalvelija soitti ja kyseli olinko ollut kaikkeen palveluun ja toimintaan tyytyväinen.
Hintakin selvästi edullisempi kuin Pörhö.
Ainoastaan sijainti voisi olla parempi, tämä tietenkin riippuu asiakkaasta. - puhuvat
Totta edellä joka sana. Tosin ollut aistivinani pörhön palvelu´ssa hinoista parannusta, mutta laadusta en osaa sanoa. Aikaisemmat kokemukset hirvittävät vielä siinämäärin että itse pysyn autohuollon piirissä vielä pitkään..
- Monimerkkiarvaamo
Olen käyttänyt autoa 3 kertaa monimerkkihuollossa ja joka kerta on pitänyt merkkiliikkeen parsia heidän tekoset. Aina on selitelty miksi ei ole onnistunut. On koettu heidän ammattitaito, en vie enää ikinä autoa huoltoon SAH:iin.
- Nyrkkipaja se on
Monimerkkiarvaamo kirjoitti:
Olen käyttänyt autoa 3 kertaa monimerkkihuollossa ja joka kerta on pitänyt merkkiliikkeen parsia heidän tekoset. Aina on selitelty miksi ei ole onnistunut. On koettu heidän ammattitaito, en vie enää ikinä autoa huoltoon SAH:iin.
Toivotonta sähläystä on omatkin kokemukset.Ala-arvoista osaamista ja hirveää selitystä kun mikään ei onnistunut.Hinnat kohtuuttomat osaamiseen nähden.Rahat peritään vaikkei kuntoon saadakaan.Lopulta auto merkkiliikkeeseen ja heti kuntoon.Kalliiksi tuli korjaus.
- muualle
Nyrkkipaja se on kirjoitti:
Toivotonta sähläystä on omatkin kokemukset.Ala-arvoista osaamista ja hirveää selitystä kun mikään ei onnistunut.Hinnat kohtuuttomat osaamiseen nähden.Rahat peritään vaikkei kuntoon saadakaan.Lopulta auto merkkiliikkeeseen ja heti kuntoon.Kalliiksi tuli korjaus.
Omat kokemukseni myös todella huonot vw huollosta.
- Kimmose
Ei tullu jarruremontissa kuntoon ja hirveetä vastuun laistamista. Paska kokemus SAH:sta. Vein muualle.
- K1KiJä
Arpapeliähän se on tuo auton huollatus ja katsastuskin täällä Oulun seudulla.
Minun tarinasi on tämä: käytin autoa ns katsastustarkastuksessa SAH:ssa,
katsastuksessa sain hylkäyslapun, käskettiin vaihtaa etuakselistoon joku nivel.
Vaihdatin nivelen samassa pajassa missä tarkastuskin oli tehty, nyt väittivät että nivelessä ei ole väljyttä, ainoastaan rasvan puutetta, mutta vaihdettavahan se oli kun herra katsastusmies oli näin määränny ja vielä saatesanoilla, että tuota väljyyttä ei voi kukaan muu todeta kun he täällä katsastusasemalla.
Onkohan niitä paljonkin sellaisa vikoja joita ei voida nähä muualla kun katsastusasemalla??
Koin että ainakin tuo katsastusmies halusi päteä ja hyppyyttää minua. - ei kerkee korjata
turha se on huoltoliikkeitä syyttää jos autoissa on niinkin paljon vikoja ja vielä vakavia vikoja kuin volkkareissa niin on siinä huoltokin ihmeissää.
- ex asiakas
Ei ole enää halvempi Pörhöä,päinvastoin.Sitäpaitsi hyvin töykeä ja pahantuulinen oli palvelu volkkarin huollossa.
- Virheistä oppii
En myöskään suosittele.Tekivät asennuksessa virheen ja maksattivat sen asiakkaalla.Kerta riitti,kierrän kaukaa!
- näköjäänautoasentaja
Virheistä oppii kirjoitti:
En myöskään suosittele.Tekivät asennuksessa virheen ja maksattivat sen asiakkaalla.Kerta riitti,kierrän kaukaa!
Sama homma; en suurin surminkaan edes kuse SAH:on päin. Vein auton korjaukseen käyntiongelmien takia, vaihtoivat tulpan johdot ja sain auton takaisin yhtä vikaisena kuin viedessä, eli auto ei edelleenkään käynyt kaikilla pytyillä, veloitus: 195€. Niinollen poltti myös katalysaattorin, joka oli vaihdettu samaisessa liikkeessä vuosi sitten, tarkkaa hintaa en muista mutta olisiko katti töineen ollut jossain 500€ paikkeilla. Otin sitten itse pellin auki ja huomasin, että toinen puola on mykkänä, hain romuttamolta "uuttavastaavan" hintaan 20€, mihin sain vielä ylimääräiset tulpanjohdot kaupan päälle, vaihtoon meni n.5min. ja auto hurisi normaalisti. Teetin siellä vielä vetoakselin suojakumien vaihdon raidepäähässäkkää 355 eurolla, eivätkä tulleet millään tavalla vastaan hinnassa, puhumattakaan katalysaattorin takuun piikkiin vaihtamisessa. Kertoo jotain ko. lafkan ammattitaidosta ja vastuunkannosta.
- Atk-Erkki
Näin on, hintataso "isojen" SAH ja Pörhö välillä on tasaantunut, työn tuntihinta on molemmissa ruhtinaallista 90-100e/tunti luokkaa, Limingantullin Nikusellakin työ maksaa yli 80e tunnilta. Yhtä osaavia ja autot tuntevia kai kaikki kolme puulaakia. Kannattaa pyytää tarjous kun on isompaa remppaa tiedossa, eikä halvempaa ja osaavaa korjaamoa ole tiedossa, niitä kyllä Oulun kokoisessa kaupungissa varmasti on...
- Entinen asiakas
En suosittele. Maksattivat korjauksesta, mitä eivät saaneet kuntoon.
- Urpo(nimi muutettu)
Oulussa soittelivat kesken korjauksen ja väittivät että Volvossani on ajoa vaarantavia vikoja ja kustannusarvio lisätöille reilu tonni. Kuulosti että soittajalla meni pullat väärään kurkkuun kun kerroin olevani itsekin alkuperäiseltä ammatiltani automekaanikko ja korjautin autoa tuolla ainoastaan sen takia että itsellä ei ollut kyseiseen työhön aikaa ja tarvittavia erikoistyökaluja. Autoni viat tiedän kyllä tarkkaan ja korjaamon kertomia vikoja autossa ei ole tähän päivään mennessä löytynyt. Oli siis ensimmäinen ja viimeinen reissu tuohon pajaan.
- vimonevoloo
oliko sininen wetterrr asialla kusettaa kyllä.
- ei enää ikinä
Erittäin huonoa palvelua eikä auto tullut kuntoon. Olivat jo tilanneet 1000e osan kysymättä minulta eikä vika loppupeleissä edes ollut siinä. En suosittele kenellekkään.
- quattroman
Meikä on ollut tyytyväinen Ouluun Vianoriin. Hommat hoituu ja kohtuuhintaan.
- vwkuski
Ei ole valittamista Sahin palvelussa ja erittäin tyytyväinen olen! Pitempään Sahin asiakas ollut ja olen jatkossakin. Hinnat on kilpailukykyisiä ja laskut on olleet mitä on sovittu.
- Golffi
Vw vastaanotossa sain toistamiseen huonoa palvelua ja hapanta naamaa.Lisäksi kallista,pörhöllä olisi ollut halvempi.
- Jussikoko
SAH:sta positiivisia kokemuksia minulla ainakin verrattuna Pörhöön. SAH:lla auto tullut kerralla kuntoon kohtuuhintaan (Ford). Pörhöllä valohoitoa kahteen kertaan, kun ei tullut kuntoon 450 e 60 e (PT Cruiser). Loppujen lopuksi piti itse korjata, vaikka sairauteni takia en olisi jaksanut (asentotunnistin puola). Eli Pörhö rokotti 510 e ja auto ei tullut kuntoon. Samalla rahalla SAH vahtoi takapyörän laakerin, etujouset joustintukien laakerit 4-pyöräsuuntaus ja osat kuuluivat hintaan.
- Arska_vaan
Kokemuksia Volvon korjauksesta että viikon valohoidon jälkeen 1400 euron laskua ja auto ei toimi edelleenkään ... eli osaavaan volvon korjausta oulun seudulla tarvitaan
- Asentajavaan
Muistakaa ihmiset kun luette näitä juttuja täältä keskustelupalstoilta että tänne voi kuka vaan kirjoittaa mitä vaan. Muunneltua totuutta ja mustamaalaamista on toisinaan ilmassa. Yllä näyttäisi olevan mahdollinen esimerkki? Sillä ei kukaan veloita 1400€ turhasta. Hyvää loppukesää kaikille :)
- volkkarimiies
Sähköpostilla kysyin vw:n huoltoa ja sain hinnan.
vw korjattiin. mutta loppusumma oli eri= kalliimpi mitä sovittiin.
Itsellä eka ja viimeinen kerta kun käytän sah:n palveluja - Onnistunut
Kokemukseni BMW huollosta erittäin huonot eivät saaneet kaarrevalo hälytysvaloa kuitattua pois! Lasku kyllä oli 128euroa ja lupasivat huoltoon vietäessä että onnistuu. Vein auton bmw harrastelijalle Joka kuittasi hälytys pois.
- Juuskanen
BMW huollossa ainakin käytetään halpoja tarvike osia kannattaa pyytää vaihdetut osat nähtäviksi että on varmasti vaihdettu ja on vaihtokunnossa. MINULLA OLI VAIHDETTU TÄYSIN EHJÄ OSA. TOIMINTA ON MIELESTÄNI EPÄREHELLISTÄ!!!!!
Volkkaria olen useamman kerran käyttänyt huollossa. Ensimmäisellä kerralla kylki ajettiin läjään. Sen jälkeen auto viikon pois liikenteestä ja heillä vauriokorjauksessa ja maalauksessa, toki sentään ei siitä peritty minulta maksua, mutta auto pois työkäytöstä,
Moottorin polttoainevuodon takia oli huollossa. Tilattiin uudet osat ja vaihdettiin eikä edes tutkittu, mistä vuotaa. Siitä lähes kolmen sadan euron lasku ja sama vika oli edelleenkin.
Talvella kysyin Fordin eberiviasta ja itse ehdotin, että johtuisko ohjelmistosta minulle vain todettiin, että ei se siitä johdu ja meillä on parin viikon päästä seuraavat ajat. Soitin Wetterille ja pääsin heti seuraavana päivänä, autoa käytettiin piuhan nokassa puolisen tuntia ja vika korjaantui. Enää en Fordiakaan vie Sahille vaan Wetterille. Samaten Ford kävi Sahilla katsastustarkastuksessa huollon yhteydessä eikä mennyt läpi... Toivotonta porukkaa, en suosittele kenellekään.- Anonyymi
Meillä oli XC60 Volvo tre sah huollossa autoliikkeen pakottamana kun autoon piti vaihtaa etuiskareiden yläpään laakerit. Laakerit vaihtuivat mutta asentaja särki samalla teräväpäisellä meisselillä kuljettajan puoleisen vetonivelen suojakumin. Siitä vain ilmoitettiin että pitäisi vaihtaa koko nivel suojakumineen kun pelkkää kumia ei saa. Tarjous oli 870€ töineen. En varannut aikaa vaan auto on nyt toisessa Volvo liikkeessä korjattavana ja laskua tulee 375€. Olisivat edes sah liikkeessä tunnustaneet vahinkonsa mutta syyttivät meitä että nivel on ajettu kiinni kiveen ....en enää vie autoani sinne.
- Anonyymi
Todella kallis 1kerta riitti. Rahastus laitos.
- Anonyymi
Mitenkäs sitten SAH/Oulun mersuhuolto? Itse vastaa olen aikaa varaillut, ja ainakin netin kautta tuntui aika kankealta, ja vasta SAHin henkilön soittaessa pääsi sopimaan varsinaista aikaa, noin viikon päästä kun olin nettilomakkeen täyttänyt.
Atoylla kun olen ennen asioinut, niin siellä ovat onnistuneet saamaan sellaisen systeemin, että ajan saa valita jo suoraan netissä. Tosin vain päivämäärän ja aamupäivä/iltapäivä, mutta ei sillä tarkalla ajalla niin suurta väliä ole kun sijaisauto on aina automaattisesti käytettävissä. SAHilla sekin tuntui olevan jotenkin tiukassa. Hmm, niin no onhan Atoyllakin kyllä Mersun perushuollot ainakin saatavilla, joten sinne kai takaisin sitten ellei SAH miellytä.
Vai miten sitten lienee MB-Osa tai jopa Wetteri? Tosiaan vanha Mersu jo kyseessä, liian vanha sille eräälle liikkeelle, joka myös Mersuhuoltoja mainostaa, ja on maininnut ikärajankin, mitä vanhempien autojen kanssa on turha vaivautua paikalle. - Anonyymi
Kokeilin ensimmäistä ja viimeistä kertaa Suomen autohuoltoa. Vein Fordin merkkihuoltoon ja sain todella ylimielistä ja töykeää palvelua, kun kyseenalaistin heidän tekemänsä ylimääräiset toimenpiteet. Kaiken huippuna kotiin tullessani huomasin että takalasin pyyhkijän varren suojakansi puuttui. Sinänsä on pieni juttu, mutta siinä v***ksen tunteessa soitin sinne, niin kehtasivat väittää että oli puuttunut jo sinne mennessä. Oisin kyllä huomannut sen puuttumisen aamulla kun lumia harjailin. Eihän nämä isoja juttuja ole, mutta sen verran kuitenkin, kun on mahdollisuus valita, niin meidän lähipiirin autot käy jatkossa muualla.
Kyllä se niin on että hyvä kello kauas kuuluu mu - Anonyymi
Kysyin Volvon huollosta tarjousta 630€. Öljyn vaihto, suodatin, raitisilmasuodatin , polttoainesuodatin ja alustan tarkistus.
Vepsäläiseltä kysyin saman mutta heidän mukaan pitää vaihtaa ohjelman mukaan jarrunesteet ja hinta 340€.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346