taksin hinta?

kiiki

Mitähän kannattaa takseille maksaa lentokentältä Golden Park- hotelliin? Ettei meitä vaan viilattaisi linssiin...? Hotelli sijaitsee Pestin puolella, lähellä Keletin rautatieasemaa ja Erkel-teatteria?
Minkälainen on muuten hintataso? Mitä esim. hyvä illallinen viineineen keskimäärin maksaa? Kiitos!

5

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika vaikea sanoa paljon takseille kannattaa maksaa, sillä taksimaksut heittelevät Budassa aika laidasta laitaan. Itse en käyttänyt kertaakaan takseja sillä olen kuullut että ne saattavat huijata turisteja. Mutta luulisin että joku 10-euroa riittäisi Budapestissa jo ihan pitkään taksimatkaan.

      Julkinen liikenne on Budapestissa erittäin toimiva ja hyvä tapa liikkua, joten kannattaa suosia sitä jos vaan mahdollista. Kolmen päivän lippu julkisiin kulkuneuvoihin maksoi vain 6-euroa, ja se käy siis metroihin, busseihin ja raitiovaunuihin.

    • dsgs

      Ite menin fö-taxilla kysyin kuskilta ennen lähtöä että paljon maksaa kyseiseen osoitteeseen. Kuski näytti sormilla 3000HUF joka ei paljoa ollut 22km taksi reissusta. Eli kannattaa kysellä kentällä.

    • xoloitzcuintle

      Taksista ei ole tietoa, mutta hinta kannattaa sopia etukäteen. Itse käytimme metroa ja juuri tuota matka korttia.

      Ravintolaista sen verran että ruoka on todella hyvää ja annokset suuria. Ruoka ja juomalistaan kannattaa tutustua, sillä niissä voi olla yllätyksiä. Joissain paikoissa juomat voivat olla ruokaa kalliimpia. Paikalliset tuotteet tietenkin halvempia.

      Ravintoleiden hitataso heittelee alueesta ja paikasta riippuen.... kahvikuppi 130-500Ft, oluttuoppi 300-1000Ft, lounas/illallinen: 1400-8000 Ft

      Riippuu mitä haluat ostaa, mutta keskustassa on kalliimpaa. Punaisen metrolinjan päässä( Örs vezér tere) on pari ihan kohtuullista ostoskeskusta. Hienompi ja kalliimpi ostoskeskus on Mammut, sijaitsee Mozkva tér metroaseman lähellä. Lähellä on myös hyvä ravintola, St. Jupazt.

      • grogi

        jupasin safkat ei kzlla todellakaan ole sielta parhaasta paasta. halpa se kzlla on...


    • Vulkan

      Lentokenttä on siinä mielessä erikoistapaus, että sieltä on kiinteät vyöhykehintahaarukat eri osiin Budapestia. Vyöhyketaulu on pilarissa taksipaikan vieressä kun kävelee ulos terminaalista. Jos taksi maksaa yli 5000 Ft minne tahansa Budapestia, kuski todennäköisesti yrittää vetää höplästä. Muista kysyä kuitti. Ja 10% hintaan lisää harmaalle taloudelle, mikäli olet tyytyväinen palveluun.

      Takseista liikkuu monenlaisia ilkeitä juttuja mutta minua ei ainakaan ole tähän mennessä yritetty kusettaa, tai ainakaan en ole hoksannut. ;)

      Lentokenttähallista voi tosin ostaa lipun keskustaan kulkevaan lentokenttätaksiin joka on edullinen ja suositeltava vaihtoehto. En muista tarkalleen mistä lippu pitää ostaa, mutta infosta kysymällähän se selviää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      774
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe