Miten on, kun Australiaan ei saisi kuljettaa puu-tai/ja ruoka-aineksia. Mulla nyt kuitenkin sattuu olemaan matkassa mukana pari tuliaista, jotka ovat osittain puuta (kaiken lisäksi lakkaamatonta)...myös karkkia, kahvia ja ehkä ruisleipää olisi tarkoitus ottaa matkaan. Kysymys kuuluukin, kuinka tarkkoja kuljetettavista tavaroista tullissa ollaan??!? En kuitenkaan ajatellut luopua tuliaisistani, vaikka tiedän näiden materiaalien olevan kiellettyjä...Toisaalta muutama sukulaiseni sai vietyä maahan mm. eläintuotteita ja karkkia, vaikka ne olivat kiellettyjä...?!
Tulli/tullattavaa...
9
7241
Vastaukset
- Annukka
Kahvi ja karkkipussi ehkä läpäisee tullin, mutta se leipä taitaa olla iso riski, samaten maalaamaton puu. Älä missään nimessä tuo mitään makkaroita tai muuta lihatuotteita, sieniä tai muuta kasviruokaa. Tiedän erään italialaisen joka toi palan salamimakkaraa ja sai 5000 dollaria sakkoa.
- Kokemus
Australian maahantuloviranomaisia on turha yrittää kusettaa. Lentokentillä on koirat sitä varten, että ne vainuavat ruoka-aineet yms. Karkkia ja suklaata saa viedä, kokemuksen mukaan myös mustaa (ei vihreää) teetä ja kahvia paketissa, ei irtonaisena. HUOM! Nämä pitää kuitenkin ilmoittaa viranomaisille!
Ruisleipää EI SAA VIEDÄ, ei saa myöskään lähettää maahan, valitettavasti. Lakkaamaton puu ei myöskään läpäise tullia, lakattu/maalattu kävisi. Eli joudut valitettavasti jättämään osan tuliaisista kotiin. Kuten aiemmin mainittu, jos yrität salakuljettaa tuotteita maahan, sakot ovat mahtavat.- AUS
Tuoda leipää, niinkauan kun se on leipomon pakkauksessa tuoteselostuksineen ja sama koskee kaikkia muitakin elintarvikkeita. Itselle tuli juuri eilenkin monta pakettia Oululaisen tuoretta jälkiuuni leipää :)
Puuta saat myöskin tuoda vaikka käsittelemättömänäkin kunhan siinä ei ole puunkuorta mukana.
Kaikki kannattaa kuitenkin ilmoittaa.
Oikeita lisätietoja saat täältä: http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4224 - Kokemus
AUS kirjoitti:
Tuoda leipää, niinkauan kun se on leipomon pakkauksessa tuoteselostuksineen ja sama koskee kaikkia muitakin elintarvikkeita. Itselle tuli juuri eilenkin monta pakettia Oululaisen tuoretta jälkiuuni leipää :)
Puuta saat myöskin tuoda vaikka käsittelemättömänäkin kunhan siinä ei ole puunkuorta mukana.
Kaikki kannattaa kuitenkin ilmoittaa.
Oikeita lisätietoja saat täältä: http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4224Riippuu sitten näköjään kovasti tullivirkailijasta, meikäläisen Vaasan Ruispalat lensi suoraan roskapönttöön. :( Myöskin eräs käsittelemätöntä puuta oleva (hiottu mutta lakkaamaton) esine oli poistettu Australiaan menevästä joulupaketista tullissa.
- on totta
Voithan yrittää viedä vaikka mitä, mutta silloin on tullausilmoituksessa kerrottava heti suoraan, että tällaista tavaraa on. Joudut esittelemään kaiken tarkastajalle, ja hän ratkaisee. Älä missään tapauksessa yritä viedä salaa matkalaukussasi. Löytävät kyllä, ja sitten menee roskiin taatusti ja sakot voi tulla päälle. Ainakin pitkä viivytys maahantulovaiheessa.
- epäilty
Ok, annetaanko minulle lennolla täytettäväksi jonkinlainen tullikaavake tms., jossa ilmoitan mahdollisista puu- ja elintarvike tuotteista?? On nimittäin vähän hakusessa nuo tullia koskevat asiat...:s On kuitenkin mahdollisuus, että saisin vietyä tullinkin kautta ko. tuotteita...tai huonolla tuurilla en...?! :|
- Annukka
epäilty kirjoitti:
Ok, annetaanko minulle lennolla täytettäväksi jonkinlainen tullikaavake tms., jossa ilmoitan mahdollisista puu- ja elintarvike tuotteista?? On nimittäin vähän hakusessa nuo tullia koskevat asiat...:s On kuitenkin mahdollisuus, että saisin vietyä tullinkin kautta ko. tuotteita...tai huonolla tuurilla en...?! :|
Lentoemäntä jakaa näitä tullikortteja ennen perille pääsyä. Niihin tulee matkustajan nimi, passin n:ro, minkä maan kansalainen olet, kauanko aiot viipyä maassa, sekä takasivulla on luettelo sallitut ja kielletyt tavarat joka on parasta täyttää totuuden mukaisesti. Jos rehellisesti täytät kortin niin onnella voit saada leivänkin tulemaan. Good luck.
- 5*Aus
Ihan turhaa höpinää etteikö Australiaan saisi ruisleipää viedä.Itse olen vienyt sitä sinne säkkikaupalla ties kuinka monta kertaa. Joka kerta olen leivät näyttänyt tullitarkastuksessa niin kuin pitääkin, eikä ikinä ole viety pois. Jos todellakin haluatte tietää Australiasta, niin siirtykää ihmeessä http://www.dundernews.com/ , koska siellä vastaavat asioista tietävät, Australiassa vuosikausia asuneet suomalaiset ja monet muut Australiassa käyneet. Suosittelen, jos todellakin olette Australiaan matkalla.
Ai niin, ja puutavaraa saa viedä, jos se ei ole tuoretta taikka puunkuorta, jossa mahdollisia Australialle vieraita ötököitä saattaisi päätyä maahan. Ja huom! Sallitutkin puutavarat täytyy näyttää virkailijalle, muuten syyllistyt rikokseen. - minä vaan
Kaikkee voi koittaa, mutta tiedoksi että jokainen laukku mitä on mukana läpivalaistaan... onnea yritykselle. Sielä ollessa kyllä kunnon ruisleipä maistuisi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.327107- 434353
- 243755
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1843457- 122507
- 302455
- 442122
- 262044
- 1641993
- 1051412