uudelleenkatsastus liikennetraktoriksi

ostaja

pystyykö vanhan traktorin katsastamaan liikennetraktoriksi entä euroopastatuodut koneet onko kellään tietoa

8

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vartra

      en oo nähnyt yhtäkään raktorii katsastuksessa , riittää kuin paperilla on liikenneraktori ja sit vaan laittaa kulkemaan vehkeen...

      • pidä paikkaansa, vaatimuksia on renkaissa, lokasuojissa,jarruventtiilissä ym. Ja se pitää todella katsastaa konttorilla (nähty valtra)jos et saa insinööriä kotia.
        Aken sivuilta löytyy varmaan tarkempia ohjeita.


      • väärin
        kawasaki250 kirjoitti:

        pidä paikkaansa, vaatimuksia on renkaissa, lokasuojissa,jarruventtiilissä ym. Ja se pitää todella katsastaa konttorilla (nähty valtra)jos et saa insinööriä kotia.
        Aken sivuilta löytyy varmaan tarkempia ohjeita.

        moi mä satun kasaileen vartralla entisellä noita peliä niin samoista osista tehään kaikki et näin se vaan on ,,, turha mun on alkaa sanoon mutä eroo sisäisesti on et kulkee 40 kympin sijaan 50h ...


      • ja minäkin
        väärin kirjoitti:

        moi mä satun kasaileen vartralla entisellä noita peliä niin samoista osista tehään kaikki et näin se vaan on ,,, turha mun on alkaa sanoon mutä eroo sisäisesti on et kulkee 40 kympin sijaan 50h ...

        sanon vaan, että olen hylännyt liikenne traktoriksi tarkoitetun Valtran, koska siinä oli "tavalliset" lokasuojat. Se on yksi selvä hylkäyksen peruste ja laite on käytävä näyttämässä muutoksen (korjauksen)jälkeen.

        Yhdenkin hylkäsin, koska kulki 57 km/h:ssa.

        Että tällaista. Säännöt ne on meilläkin.

        PS Kasaile sä vaan, mä katsastan.


      • ostaja
        ja minäkin kirjoitti:

        sanon vaan, että olen hylännyt liikenne traktoriksi tarkoitetun Valtran, koska siinä oli "tavalliset" lokasuojat. Se on yksi selvä hylkäyksen peruste ja laite on käytävä näyttämässä muutoksen (korjauksen)jälkeen.

        Yhdenkin hylkäsin, koska kulki 57 km/h:ssa.

        Että tällaista. Säännöt ne on meilläkin.

        PS Kasaile sä vaan, mä katsastan.

        Kun kerran tiedät niin kerro


      • johan on kumma
        ja minäkin kirjoitti:

        sanon vaan, että olen hylännyt liikenne traktoriksi tarkoitetun Valtran, koska siinä oli "tavalliset" lokasuojat. Se on yksi selvä hylkäyksen peruste ja laite on käytävä näyttämässä muutoksen (korjauksen)jälkeen.

        Yhdenkin hylkäsin, koska kulki 57 km/h:ssa.

        Että tällaista. Säännöt ne on meilläkin.

        PS Kasaile sä vaan, mä katsastan.

        ei usko niin ei usko antaa olla jos on niin jukuripää....


      • Haastaja

        Liikennetraktori täytyy rekisteröintikatsastaa, mutta VALtion TRAktoritehtaan tapauksesssa koska traktori ei täytä liikennetraktorin vaatimuksia, eikä siksi ole tyyppikatsastettu liikennetraktoriksi, (länsimaiset ovat yleensä tyyppikatsastettuja) tehdas katsastaa yksi kerrallaan samoilla papereilla suoraan Suolahdessa.
        Aikoinaan tehdas ja Suolahden katsastusasema keksivät itse jopa uuden ajoneuvoluokan: Maatalous/liikennetraktori, AKE teki lopun tästä keksinnöstä.

        Valtra ei oikeasti täytä liikennetraktorin vaatimuksia mm. nopeutta ei ole rajoitettu luotettavasti 50km/h 1% nopeuteen ja jarrutkin ovat lähinnä perävaunun varassa.
        Mutta eihän säännöt Valtraa taida koskea edes melutason osalta, entinen nimi lienee ollut lyhenne sanoista "VALtava METeli" :D

        Alkuperäiselle kysyjälle: Voit muutoskatsastaa traktorisi liikennetraktoriksi, kun muutat lokasuojat yms vaatimukset tayttäviksi ja polkimesta toimiva jarruventtiili riittänee todisteeksi riittävästä hidastuvuudesta, koska se riittää Valtrallakin.


      • ei ihan oikein
        Haastaja kirjoitti:

        Liikennetraktori täytyy rekisteröintikatsastaa, mutta VALtion TRAktoritehtaan tapauksesssa koska traktori ei täytä liikennetraktorin vaatimuksia, eikä siksi ole tyyppikatsastettu liikennetraktoriksi, (länsimaiset ovat yleensä tyyppikatsastettuja) tehdas katsastaa yksi kerrallaan samoilla papereilla suoraan Suolahdessa.
        Aikoinaan tehdas ja Suolahden katsastusasema keksivät itse jopa uuden ajoneuvoluokan: Maatalous/liikennetraktori, AKE teki lopun tästä keksinnöstä.

        Valtra ei oikeasti täytä liikennetraktorin vaatimuksia mm. nopeutta ei ole rajoitettu luotettavasti 50km/h 1% nopeuteen ja jarrutkin ovat lähinnä perävaunun varassa.
        Mutta eihän säännöt Valtraa taida koskea edes melutason osalta, entinen nimi lienee ollut lyhenne sanoista "VALtava METeli" :D

        Alkuperäiselle kysyjälle: Voit muutoskatsastaa traktorisi liikennetraktoriksi, kun muutat lokasuojat yms vaatimukset tayttäviksi ja polkimesta toimiva jarruventtiili riittänee todisteeksi riittävästä hidastuvuudesta, koska se riittää Valtrallakin.

        ei tullut mieleen ,,, vartrassa on etulokasuojat ja tuulilasi et se on hyväksytty et saa ajaa sitä 50 kilsaa tunnissa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe