Kissa maukuu hiekkalaatikolla

minä vaan

Hei! Meille tuli 9vk:n ikäinen kissanpentu. Huolettaa kun se laatikolla "asioidessaan" maukuu koko ajan.Aattelin että onkohan kissa kipeä, vai onko vaan tapa. Jos kumminkin tuo vielä jatkuu niin toki eläinlääkärin puoleen käännytään. Ois vaan kiva tietää onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

11

8764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      Vie poloinen heti lääkäriin, sillä voi olla kipuja.

    • 11 vko pentu

      Meidän pikkuneidillä (tuli reilu vko sitten n. 10 vko ikäisenä) oli saman kaltaista ihmeellistä naukumista ruokaillessa ja laatikolla. Hän ilmeisesti vaan ehkä vieroksui tilannetta (syödä rauhassa ilman sisaruksia, ruokaa tms) Eli se loppui, toivottavasti ei vakavaa????

    • sip-su

      Ravaako laatikolla? Naukuuko molemmilla asioilla? Enpä ole ennen kuullut kissasta joka naukuisi tarpeellaan ihan vain niitä näitä. Kuullostaa kivuilta, yleisin aiheuttaja lienee virtsatietulehdus ja kiteet.

      • vimpulainen

        meillä on varmaan sitten molemmilla pennuilla joku sairaus kun naukuivat nuorempana laatikolla käydessään..mutta se naukuminen meni ohi ja pennut nyt terveitä 5kk..


    • myös---

      meillä sama juttu. maukuu varsinkin isoa tehdessään. tapana myös suostua pissaamaan vasta kun olen sitä katsomassa. se vaatimalla maukuu luokseen , mutta on vasta pentu..

      • minä vain

        elikkä naukui yleensäkin joka tarpeillaan, mutta nyt seki on jäänyt pois,onneksi! :). Tosi harvoin naukuu enää, joskus saattaa isommalla asiallaan naukasta mutta se ei oo mitään verrattuna ihan alkuaikoihin!


    • nikke

      koska sen ikäiselle penuille se on ihan normaalia. Olen kasvattanut kissoja yli 10 vuotta ja aina tuon ikäisillä pennuilla on "ähellysvaihe" Ei mitään hätää..! ei kannata viedä lääkäriin.... oppivat varmaan ilman äheltämistä, kun sen aika on, siis tää on kasvattajan kokemuksen näkökulmasta....

      • Topi

        Kissani 11 v on koko aikuisikänsä aikana naukunut kun menee kakalle eikä kissalla ole mitään näkyvää vaivaa,uloste on normaalin näköistä ja tulee helposti.Kai hänellä jotain tuntemuksia on mutta ei ne näytä olevan vakavia.Toisin kun pari kertaa elämänsä aikana on saanut virtsakiviä,silloin todella näki et on kipeä,ja täytyy saada apua nopeasti.Pissavaivojakaan ei olle viime vuosina ollut.
        Olen myös huomannut että kakalle mennessä kuopan kaivaminen on paljon tarkempaa kuin pissalle mennessä,johtuisko naukumiset siitä et ei saa nopeasti kaivettua mieleistään kuoppaa.Hiekkakin lentelee paljon rivakammin kakalle mennessä.


    • luukkonenjorma1958

      Minun mirrillä oli vitstientulehdus.Se leikattiin "poikakissa".Nyt se naukuu hiekkalaatikolla,isoja tarpeita tehdessä..kun on tehnyt ,sitten ottaa kunnon ravit..?

    • iuytghjk

      Tosiaan noin nuorella iällä ovat vielä tottuneet emon avustukseen asioilla, eli emo nuolee takalistoa kun asioivat, joka edesauttaa asioinia ja antaa samalla kiitoksen oikeaan paikkaan asioimisesta. Eli lämpimällä vedellä hiukan kostutettu paperi mukaan, sillä takapäätä hiukan hellästi hieroo, niin homma toimii ja naukuminen vähitellen jää pois. Hirvittävän nuori luovutetuksi, olehan nyt mamman korvikkeena niin ei ongelmia jatkossa esiinny!

    • Anonyymi

      Aikas pienen oot ottannu,kun mulle ei annettu kissaa ku se oli 12vko.
      Tämä kolli huutaa myös mennessää laatikolle,ennen sitä mieletön ralli. Kolli on nyt leikattu. No vielä ainakii mouruumista riittää...😁
      Tekeekö sun kisu kuitenkii tarpeesa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe